ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/932/2022
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ:Για την ανάκληση της 1/2022 Πράξης προσυμβατικού ελέγχου της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου του Τομέα Υγείας της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης.Με την προσβαλλόμενη πράξη κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή έξι (6) σχεδίων τροποποιητικών συμβάσεων μεταξύ του ως άνω Νοσοκομείου και των αναδόχων ήδη εκτελούμενων συμβάσεων 1) … A.E., 2) … MONOΠΡ. Α.Ε., 3) … A.E., 4) … ΜΕΠΕ, 5) … AE και 6) … Α.Ε., για την «Προμήθεια χημικών αντιδραστηρίων προπαρασκευαστικών χρήσεων με παραχώρηση συνοδού εξοπλισμού».(....) Περαιτέρω, αορίστως και αναποδείκτως προβάλλεται από το προσφεύγον ότι η ελεγχόμενη συμπληρωματική προμήθεια αντιδραστηρίων κατέστη αναγκαία συνεπεία της ραγδαίας αύξησης ανάλωσης των ποσοτήτων τους λόγω της πανδημίας COVID-19, αφενός διότι δεν συνδέεται όλη η ποσότητα των επιπλέον αντιδραστηρίων με την πανδημία COVID-19, η δε επικαλούμενη επαύξηση αντιδραστηρίων για τον λόγο αυτό είναι υπερβολικά γενική για να διαπιστωθεί ως μετρήσιμη απόρροια απρόβλεπτου γεγονότος. Τέλος, η επικαλούμενη καθυστερημένη ενημέρωση της Ε. Δ. για την επικείμενη λειτουργία του Κέντρου Ημερήσιας Νοσηλείας "…" δεν δύναται να θεωρηθεί ως απρόβλεπτο γεγονός, καθώς ο χρόνος ολοκλήρωσης και λειτουργίας ενός έργου δύναται ευχερώς να προβλεφθεί, έστω κατά προσέγγιση.Απορρίπτει την προσφυγή ανάκλησης.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/344/2013
Κατάσχεση εις χείρας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (ως τρίτου), κατά της εταιρίας με την επωνυμία «ΕΥΡΩΘΕΡΑΠΕΙΑ ΑΘΗΝΑΙΟΝ ΙΑΤΡΙΚΗ Α.Ε.» παροχής ιατρικών υπηρεσιών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η αρμόδια υπηρεσία του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ορθά και νόμιμα αρνείται να προβεί στην εκτέλεση του από 15-7-2013 κατασχετηρίου εγγράφου της εταιρείας «PROFIT MEDICAL A.E.», επικαλούμενη τις προϋποθέσεις που θέτει η υπ’ αριθμ. 18579/2013 Κ.Υ.Α., διότι η καταβολή των επιδικασθέντων ποσών θα εκτελεσθεί σε βάρος των πιστώσεων του ΕΟΠΥΥ. (ομοφ.)
109746/2023
Χορήγηση έκτακτης ενίσχυσης ποσού 19.280.000 € σε αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε., καθώς και σε μεμονωμένους μεταφορείς ή επιχειρήσεις που εξυπηρετούν άγονες γραμμές νήσων του π.δ. 967/1979, εξαιτίας μέτρων κρατικής παρέμβασης, που αποσκοπούν στον περιορισμό των επιπτώσεων της πανδημίας COVID-19 και της ραγδαίας αύξησης της τιμής του πετρελαίου κίνησης.
ΕΑΔΗΣΥ/507/2023
Με την υπό κρίση προδικαστική προσφυγή της, η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση των προσβαλλόμενων αποφάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου του Γενικού Νοσοκομείου ...: (α) με αριθμό 570/2022, κατά το μέρος που έκανε δεκτές τις προσφορές των εταιρειών «...A.E.», «... ΑΕΕ» και «... Α.Ε.», για το είδος με α/α 3 (3α, 3β, 3γ, 3δ) και των εταιρειών «...A.E.», «... Α.Ε.» και «A.E.» για το είδος με α/α 5 (5α, 5β, 5γ, 5δ) (β) με αριθμό 23/2023, κατά το μέρος που πραγματοποιήθηκε η οριστική κατακύρωση για το είδος με α/α 3 στο σύνολό του (3α, 3β, 3γ, 3δ), στην εταιρεία «...A.E.».
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/351/2022
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:Ζητείται η ανάκληση της 27/2021 Πράξης της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου του Τομέα Υγείας της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, με την οποία κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή των δύο υποβληθέντων σχεδίων τροποποιητικών συμβάσεων για την «Προμήθεια αντιδραστηρίων αιματολογικών τεστ με παραχώρηση συνοδού εξοπλισμού».(....)Επίσης, το επικαλούμενο γεγονός της καθυστερημένης ενημέρωσης της Επιτροπής του Διαγωνισμού για την επικείμενη λειτουργία του Κέντρου Ημερήσιας Νοσηλείας "…" δεν αποτελεί απρόβλεπτο γεγονός για το …, άλλα γεγονός γνωστό και αναμενόμενο για τα αρμόδια όργανα αυτού αναγόμενο στη σφαίρα ευθύνης τους και θα έπρεπε να ληφθεί υπόψη κατά τον προγραμματισμό της προμήθειας, δεδομένου ότι κατά τα κοινώς γνωστά ο χρόνος ολοκλήρωσης και λειτουργίας ενός έργου, έστω και κατ’ εκτίμηση, δύναται ευχερώς να προβλεφθεί. Τέλος δε, και ανεξαρτήτως των ανωτέρω, το Δικαστήριο κρίνει ότι μη νομίμως επί της συνολικής αξίας των υποβληθέντων προς έλεγχο σχεδίων τροποιητικών συμβάσεων, όπως αυτή διαμορφώθηκε με την προσαύξηση των ποσοτήτων των αντιδραστηρίων, υπολογίζεται και η αξία του δικαιώματος της εξάμηνης προαίρεσης, καθόσον τούτο αφενός δεν προβλέπεται από την απόφαση του Δ.Σ. του … περί έγκρισης των υπό κρίση τροποποιήσεων, όπως τούτο ορθώς κρίθηκε και με την προσβαλλόμενη Πράξη, αφετέρου δικαίωμα προαίρεσης νοείται μόνο επί της αξίας της αρχικής σύμβασης και όχι επί της αξίας της αρχικής σύμβασης, όπως αυτή προσαυξάνεται και διαμορφώνεται μεταγενέστερα κατόπιν νόμιμης τροποποίησής της. Ανεξαρτήτως δε των ανωτέρω, όπως προκύπτει από τα πρακτικά της 40ης/29.12.2021 Συνεδρίασης του Δ.Σ. του …(ΑΔΑ: 609Γ469ΗΔΧ-5ΣΗ), το προβλεπόμενο στη διακήρυξη του διαγωνισμού (32/2019) δικαίωμα προαίρεσης για πρόσθετη προμήθεια αντιδραστηρίων αιματολογικών τέστ με συνοδό εξοπλισμό για επιπλέον έξι (6) μήνες έχει ήδη ενεργοποιηθεί. Απορρίπτει την προσφυγή ανάκλησης.
ΣΤΕ/ΕΑ/22/2018
Εγκατάσταση αφαλάτωσης....Με τα δεδομένα, όμως, αυτά και μη προβαλλομένης άλλης αιτιάσεως που θα κατέτεινε ευθέως στον αποκλεισμό της προσφοράς της «... Α.Ε.» - «... Α.Ε.», δεν μπορεί να πιθανολογηθεί σοβαρά, ότι κατά παράβασιν νόμου έγινε δεκτή η προσφορά της κοινοπραξίας αυτής. Περαιτέρω δε, αλυσιτελώς προβάλλεται το σύνολο των αιτιάσεων που στρέφονται κατά της συμμετοχής της «... Α.Ε.» - «... A.E.», διότι και υπό την εκδοχή ότι η αιτούσα, αν και αποκλεισθείσα, διατηρεί έννομο συμφέρον κατά τα εκτιθέμενα στην σκ. 73, τυχόν ευδοκίμηση των αιτιάσεων κατά της συμμετοχής της «... Α.Ε.» - «... A.E.», δεν θα οδηγούσε σε ματαίωση του διαγωνισμού (και ενδεχομένως επαναπροκήρυξή του), διότι υφίσταται, πάντως, ένας τουλάχιστον διαγωνιζόμενος (η κ/ξία «... Α.Ε.» - «... Α.Ε.»), ο οποίος παραδεκτώς συνεχίζει στην επομένη φάση.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1364/2022
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ-ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ:ζητείται η ανάκληση της 519/2022 Πράξης του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της 1ης συμπληρωματικής σύμβασης του έργου «Επείγουσες εργασίες αποκατάστασης ζημιών που προκλήθηκαν από τα ακραία πλημμυρικά φαινόμενα της 24-25/11/2019 στην Τοπική Κοινότητα …», μεταξύ της προσφεύγουσας και της αναδόχου «ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ … ΑΤΕ- … A.E.», συμβατικής δαπάνης 5.755.472,07 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α.(....)Τούτων δοθέντων, πρέπει, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα με τον σχετικό λόγο της κρινόμενης προσφυγής, να γίνει δεκτό ότι η επίμαχη δαπάνη ως εκ του χαρακτήρα των αποζημιούμενων εργασιών νομίμως εντάχθηκε στο κονδύλιο των απολογιστικών εργασιών τόσο της αρχικής όσο και της ελεγχόμενης συμπληρωματικής σύμβασης,. Τούτο δε, ανεξαρτήτως ότι η σχετική πρόβλεψη για συμπερίληψη της δαπάνης για τη διαχείριση ΑΕΚΚ στο κονδύλιο των απολογιστικών δαπανών, έτυχε, έστω και σιωπηρώς, της οριστικής και δεσμευτικής θετικής κρίσης του Ε΄ Κλιμακίου στο πλαίσιο της άσκησης προσυμβατικού ελέγχου στο σχέδιο της αρχικής σύμβασης, με αποτέλεσμα να μη δύναται να αμφισβητηθεί εκ των υστέρων με αφορμή το παρόν σχέδιο της επίδικης συμπληρωματικής σύμβασης.Ανακαλεί την 519/2022 Πράξη του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/234/2022
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Να ελέγξει τη νομιμότητα του σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Υπουργείου Δικαιοσύνης και της ένωσης εταιριών «… –… A.E.», με αντικείμενο τη Συντήρηση του έργου «Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Δικαστικών Υποθέσεων Πολιτικής και Ποινικής Δικαιοσύνης», αξίας 436.902,05 ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.) ή 541.758,54 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.).(....)Τέλος, το Κλιμάκιο παρατηρεί ότι η πρόβλεψη στο ελεγχόμενο σχέδιο σύμβασης ότι η σύμβαση μπορεί να λήξει και πριν τις 31.12.2022, σε περίπτωση της οριστικής μετάπτωσης του υφιστάμενου συστήματος στο νέο, στερείται αντικειμένου, αφού η εν λόγω οριστική μετάπτωση ορίζεται ένα χρόνο μετά την υπογραφή της νέας σύμβασης, άρα είναι εκ των πραγμάτων ανέφικτη κατά το 2022.Κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος για έλεγχο σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Υπουργείου Δικαιοσύνης και της ένωσης εταιριών «… –… A.E.», με αντικείμενο τη Συντήρηση του έργου «Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Δικαστικών Υποθέσεων Πολιτικής και Ποινικής Δικαιοσύνης».
ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1080/2022.
ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΣ/ΚΛ.Ζ/121/2014.
ΕλΣυν.Τμ.6/1361/2013
Προμήθεια αντιδραστηρίων:..ζητείται η ανάκληση της 187/2012 πράξης του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου..Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν προηγουμένως δεκτά, το Τμήμα κρίνει ότι: Α) Μη νομίμως, σύμφωνα με τα ορθώς κριθέντα από το Κλιμάκιο, η επιτροπή του διαγωνισμού ανάθεσης των επίμαχων προμηθειών δεν συγκροτήθηκε με ετήσια θητεία και σε κάθε περίπτωση μέχρι την ολοκλήρωση του διαγωνισμού, εφόσον αυτός δεν είχε περατωθεί εντός ενός έτους και με αρμοδιότητα γενικώς τη διεξαγωγή των διαγωνισμών ανάθεσης προμηθειών της σχετικής θεματικής ενότητας του νοσοκομείου αλλά αποκλειστικά για τη διενέργεια του συγκεκριμένου διαγωνισμού, το αντικείμενο του οποίου σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι είναι εξειδικευμένο ή ότι παρουσιάζει ιδιομορφίες για το αιτούν νοσοκομείο, δεδομένου ότι η ανάθεση των επίμαχων προμηθειών (αντιδραστηρίων για τις ανάγκες του αιματολογικού εργαστηρίου του νοσοκομείου) επαναλαμβάνεταιπεριοδικώς απ’ αυτό κι επομένως τα φερόμενα ως απολύτως εξειδικευμένα μέλη της θα μπορούσαν να αποτελούν μέλη της οικείας πάγιας με ετήσια θητεία επιτροπής διενέργειας των σχετικών διαγωνισμών του νοσοκομείου και απορρίπτει, ως αβάσιμους, τους περί του αντιθέτου προβαλλόμενους με την αίτηση και την παρέμβαση ισχυρισμούς.(..)Β) Μη νομίμως, σύμφωνα με τα ορθώς κριθέντα από το Κλιμάκιο, δεν προσδιορίστηκε στη διακήρυξη του διαγωνισμού η επιμέρους δαπάνη εκάστου εκ των επίμαχων προς προμήθεια ειδών, με συνέπεια ειδικά για τα είδη των ομάδων με α/α 6 και 11, για τα οποία δεν απαιτείτο η προσφορά συνοδού εξοπλισμού αλλά αντίθετα επιτρεπόταν για κάθενα από αυτά η προσφορά και κατακύρωσή του σε διαφορετικό μειοδότη, να καθίσταται ανέφικτος ο έλεγχος των προσφερθεισών στο διαγωνισμό τιμών, καθώς και των τιμών κατακύρωσής τους, ως προς την μη υπέρβαση της προϋπολογισθείσας για κάθε είδος δαπάνης κατά ποσοστό ανώτερο του 10%, αλλά και ο υπολογισμός του ποσού της εγγυητικής επιστολής συμμετοχής (5% επί της ανύπαρκτης προϋπολογισθείσας δαπάνης κάθε επιμέρους είδους).(..)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η κρινόμενη αίτηση και η υπέρ αυτής παρέμβαση πρέπει να γίνουν εν μέρει δεκτές και η προσβαλλόμενη πράξη του Κλιμακίου να ανακληθεί κατά το μέρος που έκρινε ότι κωλύεται η υπογραφή των ελεγχθέντων σχεδίων συμβάσεων μεταξύ του αιτούντος νοσοκομείου και α) της παρεμβαίνουσας «... A.E.» για την προμήθεια των ειδών (αντιδραστηρίων) της ομάδας με α/α 3, β) της «.... A.E.» για την προμήθεια των ειδών (αντιδραστηρίων) των ομάδων με α/α 5 και 13, γ) της «.... Α.Ε.» για την προμήθεια των ειδών (αντιδραστηρίων) της ομάδας με α/α 7, δ) της «.... Α.Ε.» για την προμήθεια των ειδών (αντιδραστηρίων) των ομάδων με α/α 9, 10 και 14.Ανακαλεί εν μέρει την 187/2012 πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, σύμφωνα με τα ειδικότερα εκτιθέμενα στο σκεπτικό.
ΝΣΚ/240/2005
Δικαιούχος συμμετοχής σε πρόγραμμα κατάρτισης απολυμένων της εταιρίας «ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΧΑΡΤΟΠΟΙΪΑ SOFTEX A.E.».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δικαιούχος συμμετοχής στην υπό κρίση προγραμματική σύμβαση δύναται να είναι ο άνεργος σήμερα και απολυθείς από την SOFTEX A.E., χωρίς να αίρεται η ιδιότητά του αυτή εκ του γεγονότος ότι εργάστηκε περιστασιακά σε άλλες επιχειρήσεις κατά το ενδιάμεσο χρονικό διάστημα από της απολύσεως και μέχρι την ένταξη στο πρόγραμμα. Η περιστασιακή αυτή απασχόληση πρέπει να είναι μικρής διάρκειας, ώστε να μην απόλλυται η ουσιαστική ιδιότητα του ανέργου ως απολυμένου της SOFTEX A.E., δυναμένης να θεωρηθεί ως τέτοιας αυτή των σαράντα ημερομισθίων κατ’ έτος, ήτοι συνολικά όχι πέραν των εκατόν είκοσι ημερομισθίων, εάν έχει παρέλθει χρονικό διάστημα τριών ετών από το κλείσιμο της εν λόγω επιχείρησης.
ΑΕΠΠ/994/2018
Η εταιρεία «… Α.Ε.» ασκεί προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ολική ή μερική ακύρωση της διακήρυξης για την προμήθεια «ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΗΡΙΩΝ ΒΙΟΧΗΜΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΜΕ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΗ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΣΥΝΟΔΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ» σε διάφορα τμήματα, επικαλούμενη παραβιάσεις του νόμου, ασάφειες στους όρους της διακήρυξης και ανεπίτρεπτη σύγχυση των κριτηρίων ανάθεσης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια αντιδραστηρίων για βιοχημικές εξετάσεις, συνοδευόμενη με την παράδοση συνοδευτικού εξοπλισμού για το Γενικό Νοσοκομείο, με συνολική προϋπολογισμένη αξία 1.408.734,03 €. Οι προσφεύγουσες επικεντρώνονται σε ζητήματα τεχνικής ικανότητας και παραβίασης αρχής αναλογικότητας.