ΑΕΠΠ/549/2020
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά την ακύρωση της υπ' αριθμόν 136/2020 απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του αναθέτοντος φορέα. Ειδικότερα, αιτείται την ακύρωση του μέρους της απόφασης που κάνει αποδεκτή την προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας και την αναδεικνύει ως προσωρινή ανάδοχο, καθώς και τον αποκλεισμό της παρεμβαίνουσας από τη συνέχεια της διαγωνιστικής διαδικασίας. Το αντικείμενο της σύμβασης, για την οποία έγινε ο διαγωνισμός, είναι η παροχή υπηρεσιών ελέγχου γεωτρήσεων και φύλαξης αντλιοστασίων, συνεργείων ύδρευσης και κτιριακών εγκαταστάσεων της αναθέτουσας αρχής. Αυτό περιλαμβάνει την πλήρη διαχείριση και εποπτεία των εν λόγω εγκαταστάσεων, εξασφαλίζοντας την εύρυθμη λειτουργία και την ασφάλειά τους. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η προσφορά της παρεμβαίνουσας δεν πληροί τους όρους της διακήρυξης.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/1001/2021
Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης του αναθέτοντα φορέα, η οποία αφορά την απευθείας ανάθεση υπηρεσιών φύλαξης αντλιοστασίων, συνεργείων ύδρευσης και κτιριακών εγκαταστάσεων στην εταιρεία «...» για το χρονικό διάστημα από 20-03-2021 έως 30-04-2021, με συνολικό τίμημα 44.710,25 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. 25%. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει την παροχή υπηρεσιών ελέγχου γεωτρήσεων, φύλαξης αντλιοστασίων και κτιριακών εγκαταστάσεων της αναθέτοντα φορέα, σύμφωνα με τους όρους της πρόσκλησης διενέργειας διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση.
ΑΕΠΠ/548/2020
Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή αίτησε την ακύρωση της απόφασης υπ΄ αριθμ. 136/2020 του Διοικητικού Συμβουλίου του αναθέτοντα φορέα, η οποία απέρριπτε την προσφορά της. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την παροχή υπηρεσιών ελέγχου γεωτρήσεων και φύλαξης αντλιοστασίων, συνεργείων ύδρευσης και κτιριακών εγκαταστάσεων με συνολική αξία 545.000,00€ πλέον ΦΠΑ. Η προσφυγή θεμελιώθηκε σε δύο κύριους λόγους: α) την αδικαιολόγητη απόρριψη της εγγυητικής επιστολής της λόγω επουσιώδους ελλείψεως αναγραφής ορθής ημερομηνίας, και β) την αξιολόγηση της τεχνικής προσφοράς της όπου διαπιστώθηκε εκ παραδρομής σφάλμα στις ώρες φύλαξης, χωρίς να έχει προηγηθεί κλήση για διευκρινίσεις.
ΑΕΠΠ/763/2021
Ο προσφεύγων οικονομικός φορέας αίτεται την ακύρωση της απόφασης του αναθέτοντα φορέα υπ' αριθμ. 062/4.02.2021, η οποία προέβη σε ματαίωση του διαγωνισμού για την παροχή υπηρεσιών ελέγχου γεωτρήσεων και φύλαξης αντλιοστασίων, συνεργείων ύδρευσης και κτιριακών εγκαταστάσεων, καθώς και σε προσφυγή στη διαδικασία διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση για έξι μήνες με δικαίωμα μονομερούς παράτασης δύο μηνών. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την παροχή των ως άνω υπηρεσιών, με προσθήκη της φύλαξης της αποθήκης του αναθέτοντα φορέα, και επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού με τροποποιημένους όρους. Η προσφυγή θεμελιώθηκε στην παράβαση ουσιώδους τύπου της διαδικασίας λόγω έλλειψης γνωμοδότησης της Επιτροπής Διαγωνισμού πριν τη ματαίωση.
ΑΕΠΠ/95/2021
Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητάει μέσω της Προδικαστικής Προσφυγής την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης, καθώς απορρίφθηκε η δική της προσφορά στο στάδιο αξιολόγησης των δικαιολογητικών συμμετοχής - τεχνικών προσφορών. Παράλληλα, ζητάει την απόρριψη της προσφοράς της συνδιαγωνιζόμενης (παρεμβαίνουσας εταιρείας), η οποία αναδείχθηκε ως προσωρινή ανάδοχος. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τη «Λειτουργία Περιφερειακών Εγκαταστάσεων Επεξεργασίας Λυμάτων (ΕΕΛ) και Αντλιοστασίων Ακαθάρτων για την περίοδο 2020-2022», με προϋπολογιζόμενη αξία 270.000,00€ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα θεωρεί ότι η απόρριψη της ήταν άδικη και ότι η τεχνική προσφορά της παρεμβαίνουσας είχε ελλείψεις, όπως μη υποβολή ΤΕΥΔ σε περιπτώσεις στήριξης σε τρίτους και ελλιπής τεχνική περιγραφή.
ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/183/2025
Η Πράξη 183/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου για το έργο του Δήμου Νέας Προποντίδας με τίτλο «Επισκευή αντλιοστασίων ύδρευσης - άρδευσης Δ.Ε. Μουδανιών». Το έργο, προϋπολογισμού 2.000.000,00 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), χρηματοδοτείται από ίδιους πόρους του Δήμου και είχε κριτήριο ανάθεσης τη χαμηλότερη τιμή. Το φυσικό αντικείμενο περιλαμβάνει επισκευές στον ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό αντλιοστασίων και γεωτρήσεων. Κατατέθηκαν δύο προσφορές. Η προσωρινή ανάδοχος αναδείχθηκε μια εταιρεία, η οποία προσέφερε μέση έκπτωση 14,00% και συμβατικό τίμημα 1.720.000,00 ευρώ. Κατά τον έλεγχο, το Κλιμάκιο διαπίστωσε ότι δεν υπήρξαν νομικές πλημμέλειες, με αποτέλεσμα να μην κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης.
ΑΕΠΠ/846/2019
Η προσφεύγουσα εταιρία ασκεί προδικαστική προσφυγή κατά της απόφασης του Δ.Σ. της ΔΕΥΑΑ Αλεξανδρούπολης αριθ. 142/22.05.2019, με την οποία απορρίφθηκε η τεχνική της προσφορά για τον δημόσιο διαγωνισμό με τίτλο «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΚΕΥΗΣ ΓΕΩΤΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΛΙΟΣΤΑΣΙΩΝ 2019». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια ανταλλακτικών επισκευής γεωτρήσεων και αντλιοστασίων, συμπεριλαμβανομένων υποβρύχιων κινητήρων, αντλιών και ηλεκτρολογικού εξοπλισμού, με προϋπολογισμό 120.000 € (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης, ισχυριζόμενη ότι η τεχνική της προσφορά απορρίφθηκε αδίκως, ενώ ταυτόχρονα υποστηρίζει ότι η Προσφορά της ανταγωνίστριάς της έπρεπε επίσης να είχε απορριφθεί λόγω ελλειψών.
ΕΑΔΗΣΥ/1081/2022
«Α. Συντήρηση αντλιοστασίων Β. Συντήρηση Η/Μ συντριβανιών και λοιπών αυτοματισμών Γ. Συντήρηση Η/Μ εγκαταστάσεων στην κατασκήνωση … & Δ. Συντήρηση και επισκευή κλιματιστικών μηχανημάτων»
ΑΕΠΠ/830/2019
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων επιδιώκει την ακύρωση της αριθμ. 122/2019 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Αλμωπίας, η οποία αποδέχθηκε τις προσφορές των συμμετεχουσών εταιρειών για τον ηλεκτρονικό διαγωνισμό «Βελτίωση Υποδομών Κοινής Ωφελείας στον Τομέα της Άρδευσης του Δήμου Αλμωπίας και επισκευή συγκεκριμένα στη συντήρηση αντλητικών συγκροτημάτων του Δήμου Αλμωπίας». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια υλικών (υποβρύχια αντλητικά συγκροτήματα, ανταλλακτικά αντιλίων κ.ά.) και την εκτέλεση εργασιών συντήρησης/επισκευής γεωτρήσεων και αντλιοστασίων άρδευσης, με προϋπολογισθέν κόστος 124.368,28€ συμπ. ΦΠΑ.
ΑΕΠΠ/720/2020
Η προσφεύγουσα ζητά να ακυρωθεί άλλως τροποποιηθεί η υπ' αριθμ. 33/2020 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, κατά το μέρος που απέρριψε την προσφορά της και καθ' ο μέρος αποδέχθηκε την προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας. Επιπλέον, ζητά να ακυρωθεί κάθε άλλη συναφής, προγενέστερη ή μεταγενέστερη, πράξη ή παράλειψη της Διοίκησης. Το αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή δικτύων αποχέτευσης ακάθαρτων και αντλιοστασίων των Τ.Κ., καθώς και έργων μεταφοράς στο αντλιοστάσιο Ορχομενού, συνολικού μήκους περίπου 26,5km, και πέντε (5) αντλιοστασίων ακαθάρτων, περιλαμβάνοντας και τις ιδιωτικές συνδέσεις ακινήτων με το δίκτυο ακάθαρτων.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/362/2024
Συντήρηση αντλιοστασίων υπόγειων διαβάσεων (....)Υπό το ανωτέρω πραγματικό της προκείμενης υπόθεσης και σύμφωνα με τις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, το Δικαστήριο κρίνει ότι ορθώς με την προσβαλλομένη έγινε δεκτό ότι είναι μη νόμιμη η απαίτηση της διακήρυξης, για τη διακρίβωση της καταλληλότητας των υποψηφίων να προσκομίζεται από αυτούς έγγραφη απόδειξη προηγούμενης εμπειρίας στη συντήρηση αντλιοστασίων τοποθετημένων αποκλειστικά σε υπόγειες διαβάσεις πεζών και οχημάτων. Τούτο διότι, καταρχάς, η απόκλιση από τις προβλέψεις περί εμπειρίας στη διακήρυξη του έτους 2023 σε σχέση με τις ομοίου περιεχομένου προβλέψεις στις προηγούμενες δύο διακηρύξεις (ετών 2018 και 2020, με ΑΔΑΜ 18PROC002564308 2018-01-19 και 20PROC007308980 2020-09-14, αντίστοιχα) που αφορούσαν στην ανάθεση υπηρεσιών συντήρησης αντλιοστασίων από την ίδια Περιφέρεια, δεν τεκμηριώνεται πειστικά από την προσφεύγουσα και την παρεμβαίνουσα, καθόσον μολονότι οι εργασίες που πρέπει να εκτελεστούν από την ανάδοχο είναι ακριβώς ίδιες βάσει των τριών ως άνω διακηρύξεων (βλ. τις παρατεθείσες στη σκ. 11 εργασίες), στην τελευταία –και ήδη κρινόμενη- διακήρυξη προστέθηκε η ανωτέρω απαίτηση για απόκτηση εμπειρίας αποκλειστικά σε υπόγειες διαβάσεις πεζών και οχημάτων. Δεδομένου, ωστόσο, ότι πρόκειται να εκτελεστούν οι ίδιες ακριβώς εργασίες συντήρησης, δεν αιτιολογείται γιατί οι υποψήφιοι ανάδοχοι απαιτείται να έχουν εμπειρία στην ανωτέρω εξειδικευμένη κατηγορία αντλιοστασίων και δεν αρκεί η μέχρι τότε απαιτούμενη γενική εμπειρία σε εν γένει εργασίες «συντήρησης ή κατασκευής ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων αντλιοστασίων ή ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων ή ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων». Περαιτέρω, δεν αποδεικνύεται από τα στοιχεία του φακέλου ότι συντρέχουν οι περιστάσεις που προβάλλονται με την κρινόμενη προσφυγή και παρέμβαση, οι οποίες να δικαιολογούν την απόδειξη ειδικής εμπειρίας σε αντλιοστάσια υπογείων διαβάσεων πεζών και οχημάτων, ήτοι η «αλλαγή στη συχνότητα εμφάνισης και την ένταση ακραίων καιρικών φαινομένων λόγω κλιματικής αλλαγής» και η επίκληση της «εκτέλεσης μεγάλων έργων υποδομής, όπως οι εργασίες ανάπλασης του Φαληρικού Δέλτα, στην περιοχή του οποίου βρίσκονται πολλά από τα προς συντήρηση αντλιοστάσια» με αποτέλεσμα να μην αρκεί η απλή εμπειρία στη συντήρηση αντλιοστασίων, καθώς αυτά αποτελούν ενιαίο σύνολο υδραυλικού, κτηριακού και ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, ώστε να είναι δυνατή η πρόληψη και αντιμετώπιση προβλημάτων με την εξεύρεση των καταλληλότερων λύσεων (πχ διάνοιξη εναλλακτικών οδών απορροής).(....)Κατ’ ακολουθίαν των προεκτεθέντων, η κρινόμενη προσφυγή ανάκλησης πρέπει να απορριφθεί και να μην ανακληθεί η 91/2023 Πράξη προσυμβατικού ελέγχου της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου