Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/67/2021

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της απόφασης της Εκτελεστικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, η οποία αφορά την ανάθεση έργου με τίτλο '******' και προϋπολογισμού 645.000 ευρώ με ΦΠΑ. Επιπλέον, ζητεί την απόρριψη της προσφοράς της παρεμβαίνουσας κοινοπραξίας, επικαλούμενη την παράλειψη ρητής δήλωσης της κατανομής αμοιβής μεταξύ των μελών της ένωσης και του εκπροσώπου/συντονιστή της, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 96 παρ.7 του Ν.4412/2016. Επικουρικά, ζητεί να κληθεί η παρεμβαίνουσα να εξηγήσει την ασυνήθιστα χαμηλή τιμή ή κόστος που προτείνει στην προσφορά της.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΑΔΗΣΥ/1133/2022

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα αιτείται να ακυρωθεί η υπ’ αρ. 141/2022 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του αναθέτοντος φορέα (εφεξής η «προσβαλλομένη») με την οποία απορρίπτεται η προσφορά της, ως ασυνήθιστα χαμηλή και ανακηρύσσεται μειοδότης η εταιρία «…», να θεωρηθεί παραδεκτή η προσφορά της άλλως να κληθεί προς περαιτέρω συμπλήρωση και διευκρίνιση και να ακυρωθεί κάθε συναφής μεταγενεστέρα ή προγενεστέρα πράξη και παράλειψη.


ΑΕΠΠ/573/2018

Η αιτούσα με την προδικαστική προσφυγή ζητάει: 1) την απόρριψη της προσφοράς της παρεμβαίνουσας εταιρίας στον δημόσιο διαγωνισμό 6217 για την 'Παροχή υπηρεσιών υποστήριξης και συντήρησης κεντρικών πληροφοριακών συστημάτων' ως ασυνήθιστα χαμηλής, 2) την ακύρωση της απόφασης 927/06.06.2018 του Συμβουλίου Διεύθυνσης των ΕΛΤΑ που ανέδειξε την παρεμβαίνουσα ως προσωρινή ανάδοχο, και 3) επικουρικώς, την ακύρωση της ίδιας απόφασης για να κληθεί η παρεμβαίνουσα να αιτιολογήσει τη χαμηλή προσφορά της. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών υποστήριξης και συντήρησης κεντρικών πληροφοριακών συστημάτων των ΕΛΤΑ για διάρκεια 1 έτους με δυνατότητα επέκτασης για άλλο 1 έτος.


ΑΕΠΠ/1556/2021

Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που αφορά τη συμμετοχή και κατάταξη της παρεμβαίνουσας στον διαγωνισμό για σύμβαση υπηρεσιών καθαρισμού, με εκτιμώμενη αξία 143.548,39 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Ισχυρίζεται ότι η προσφορά της παρεμβαίνουσας είναι ασυνήθιστα χαμηλή, με εργολαβικό κέρδος μόνο 8,33 ευρώ (0,08%), υπολείπεται του νόμιμου εργατικού κόστους και παραβιάζει την εργατική νομοθεσία, δημιουργώντας αθέμιτο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Επίσης, κατηγορεί την αναθέτουσα αρχή για παράλειψη ελέγχου της χαμηλής προσφοράς και ζητεί την ανάθεση της σύμβασης σε αυτήν ως δεύτερη στη σειρά μειοδοσίας.


ΕΑΔΗΣΥ/1820/2023

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητεί να ακυρωθούν οι προσβαλλόμενες υπ’ αρ. 406/2023 και 353/2023 αποφάσεις της Οικονομικής Επιτροπής της Αναθέτουσας Αρχής, και τα συμπροσβαλλόμενα από 4/8/2023 Πρακτικά Ι και ΙΙ της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμού (ΕΔΔ) που αφορούν στον διαγωνισμό με αντικείμενο τη «…», να αναγνωριστεί ότι η προσφορά του παρεμβαίνοντος είναι ασυνήθιστα χαμηλή και ν’ απορριφθεί για τον λόγο αυτό.


ΑΕΠΠ/973/2021

Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητεί την ακύρωση της απόφασης κατακύρωσης της σύμβασης στον οικονομικό φορέα «...» για την «Παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών περισυλλογής, μεταφοράς, διαλογής και διανομής ταχυδρομικών αποστολών στην Αττική και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας», με εκτιμώμενη αξία 8.340.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Υποστηρίζει ότι η κατακύρωση έγινε με εσφαλμένη αιτιολογία, παραλείψεις στη διαδικασία και μη τήρηση των όρων της διακήρυξης και της νομοθεσίας, ιδίως ως προς την ασυνήθιστα χαμηλή προσφορά του προσωρινού αναδόχου και τις παραβάσεις εργατικής νομοθεσίας.


ΑΕΠΠ/1494/2020

Η προσφεύγουσα ένωση εταιριών ασκεί Προδικαστική Προσφυγή για την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής που αφορά τη δημόσια σύμβαση για την 'Καταπολέμηση κουνουπιών' στον Δήμο Χ, συνολικού προϋπολογισμού 189.720€ (συμπ. ΦΠΑ). Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει υπηρεσίες δημιουργίας εποπτικών χαρτών, εγκατάστασης δικτύου παρακολούθησης, προγραμματισμού εφαρμογών προνυμφοκτονίας και έκτακτων εμβασμάτων, με απαίτηση ειδικού προσωπικού (1 επιστήμονα συντονιστή, 4 επιστήμονες και 8 τεχνικούς) και 60 εφαρμογές εντός 36 μηνών. Η προσφυγή επικεντρώνεται σε δύο ζητήματα: α) μη νόμιμη τεχνική προσφορά λόγω παραβίασης της παρ. 2.4.3.2 της Διακήρυξης και β) ασυνήθιστα χαμηλή οικονομική προσφορά (57,61% έκπτωση) που υπολείπεται του ελάχιστου νόμιμου εργατικού κόστους.


ΕΑΔΗΣΥ/253/2025

Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με την οποία αναδείχθηκε ως προσωρινός ανάδοχος ο παρεμβαίνων οικονομικός φορέας για τη σύμβαση κατασκευής του έργου «...» (εκτιμώμενης αξίας 645.161,29 € χωρίς ΦΠΑ). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά έργα υπό την αρμοδιότητα της αναθέτουσας αρχής, με συγκεκριμένες υποομάδες εργασιών (π.χ. υποομάδα 3 «...»). Η προσφυγή επικεντρώνεται στην αντικατάσταση του αναδόχου, ισχυριζόμενη ότι η προσφορά του παρεμβαίνοντος ήταν ασυνήθιστα χαμηλή χωρίς επαρκή αιτιολόγηση, ενώ προβάλλονται και ζητήματα σχετικά με τη δήλωση υπόσχεσης στο ΕΕΕΣ και τη διαδικαστική νομιμότητα.


ΕΑΔΗΣΥ/1782/2023

Ο προσφεύγων ζητεί την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που έκανε δεκτές τις εξηγήσεις του παρεμβαίνοντος ως εμπιστευτικές, χωρίς να τις αποχαρακτηρίσει σύμφωνα με τον νόμο. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την εκτέλεση έργων ή υπηρεσιών, όπου η αναθέτουσα αρχή παρέλειψε να κοινοποιήσει στον προσφεύγοντα τις εξηγήσεις που δόθηκαν από τον ανταγωνιστή για μια ασυνήθιστα χαμηλή προσφορά. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι αυτό παραβιάζει το δικαίωμα της αποτελεσματικής δικαστικής προστασίας και τη διαφάνεια της διαδικασίας, καθώς δεν μπορούσε να ελέγξει την νομιμότητα της αποδοχής της ανταγωνιστικής προσφοράς.


ΑΕΠΠ/557/2021

Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με την οποία εγκρίθηκε το πρακτικό επιτροπής και ανακηρύχθηκε ως προσωρινός μειοδότης ο οικονομικός φορέας «...». Ζητεί επίσης την απόρριψη της προσφοράς αυτού του φορέα και τον αποκλεισμό του από τη διαγωνιστική διαδικασία. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «Αντικατάσταση επιφανειακού δικτύου με κατασκευή υπόγειου δικτύου άρδευσης στις γεωτρήσεις του αγροκτήματος ...», με εκτιμώμενη αξία 1.745.967,74 € (συμπλ. ΦΠΑ 24%). Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η προσφορά του προσωρινού μειοδότη περιέχει ουσιώδη ελλείμματα (μη δήλωση εκπροσώπου/συντονιστή και μη ρητή κατανόμηση εργασιών), τα οποία οδηγούν σε υποχρεωτικό αποκλεισμό.


ΔΕΚ/C-599/2010

Το άρθρο 55 της οδηγίας 2004/18/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 31ης Μαρτίου 2004, περί συντονισμού των διαδικασιών σύναψης δημόσιων συμβάσεων έργων, προμηθειών και υπηρεσιών, έχει την έννοια ότι επιβάλλει τη θέσπιση στην εθνική νομοθεσία εθνικής διάταξης όπως το άρθρο 42, παράγραφος 3, του σλοβακικού νόμου 25/2006 για τις δημόσιες συμβάσεις, όπως ίσχυε κατά τον κρίσιμο για την υπόθεση της κύριας δίκης χρόνο, που προβλέπει κατ’ ουσίαν ότι, σε περίπτωση που ο υποψήφιος προτείνει ασυνήθιστα χαμηλό τίμημα, η αναθέτουσα αρχή του ζητεί εγγράφως να διευκρινίσει την πρόταση αυτή. Στο εθνικό δικαστήριο απόκειται να εξακριβώνει, λαμβανομένων υπόψη όλων των στοιχείων της δικογραφίας που έχει ενώπιόν του, αν η αίτηση παροχής διευκρινίσεων κατέστησε εφικτή στους ενδιαφερόμενους υποψηφίους την επαρκή διευκρίνιση της προσφοράς τους. Αντιβαίνει προς το άρθρο 55 της οδηγίας 2004/18 η άποψη της αναθέτουσας αρχής ότι δεν υπέχει υποχρέωση να ζητεί από τον υποψήφιο να εξηγήσει τους λόγους για τους οποίους προτείνει ασυνήθιστα χαμηλό τίμημα. Δεν αντιβαίνει προς το άρθρο 2 της οδηγίας 2004/18 διάταξη της εθνικής νομοθεσίας όπως το άρθρο 42, παράγραφος 2, του νόμου 25/2006, κατά την οποία, κατ’ ουσίαν, η αναθέτουσα αρχή μπορεί να ζητεί εγγράφως από τους υποψηφίους να διευκρινίσουν την προσφορά τους χωρίς ωστόσο να απαιτεί ή να δέχεται οποιαδήποτε τροποποίηση της προσφοράς αυτής. Η αναθέτουσα αρχή, κατά την άσκηση της εξουσίας εκτιμήσεως που διαθέτει, οφείλει να επιφυλάσσει ίση και σύννομη μεταχείριση προς όλους τους υποψηφίους, ώστε να μην δημιουργείται η υπόνοια ότι η αίτηση παροχής διευκρινίσεων, την οποία η εν λόγω αρχή απευθύνει κατά το πέρας της διαδικασίας επιλογής των προσφορών, δύναται, υπό το πρίσμα των αποτελεσμάτων της, να έχει αδικαιολόγητα ευνοϊκές ή δυσμενείς συνέπειες για τον ή τους υποψηφίους τους οποίους αφορά η αίτηση αυτή.