×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/698/2018

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση συγκεκριμένων τεχνικών προδιαγραφών της διακήρυξης που αφορούν σε συρραπτικά εργαλεία και αιμοστατικά ψαλίδια υπερήχων, επικαλούμενη ότι οι όροι αυτοί είναι παράνομοι, ασαφείς και καταχρηστικοί. Ειδικότερα, ζητεί την ακύρωση των όρων που αφορούν την απαίτηση για ορθογώνιας διατομής αγκτήρες στα συρραπτικά εργαλεία (με κωδικούς 1, 2, 9, 10, 13, 23) και την απαίτηση τα αιμοστατικά ψαλίδια υπερήχων (κωδικός 26) να λειτουργούν σε συγκεκριμένη συχνότητα (55,5 KHz) και να είναι συμβατά με το σύστημα ethicon endo surgery του νοσοκομείου, με στόχο την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού χωρίς αυτούς τους όρους.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/1542/2020

Η προσφεύγουσα ασκεί προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ακύρωση συγκεκριμένων τεχνικών προδιαγραφών (ειδών με α/α 2, 17, 18, 19, 21 και 23) της διακήρυξης υπ’ αριθμ. *****, επικαλούμενη ότι παραβιάζουν την εθνική και ενωσιακή νομοθεσία. Αναλύοντας, ισχυρίζεται ότι οι προδιαγραφές αυτές (όπως η απαίτηση για κάνουλα CO2 τριών δρόμων, συγκεκριμένες συχνότητες λειτουργίας για εργαλεία υπερήχων και αιμοστατικά ψαλίδια, ή η ύπαρξη σπογγώδους απορροφητικού δακτυλίου) είναι πιο αυστηρές από τις ελάχιστες απαιτήσεις της σήμανσης CE, περιορίζοντας άδικα τον ανταγωνισμό. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού, όπως τροκάρ και εργαλεία υπερήχων, με εκτιμώμενη αξία 427.416,15 € (χωρίς ΦΠΑ).


ΑΕΠΠ/424/2019

Η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση των τεχνικών προδιαγραφών για συγκεκριμένα είδη χειρουργικών εργαλείων (συρραπτικά) που προβλέπονται στη διακήρυξη του διαγωνισμού, συγκεκριμένα για τους κωδικούς OR-CO 21041, 27516, 29256, 29257, 68093, 70589, 70590, 93864 και 213079. Τα ζητούμενα είδη αφορούν κυρίως ευθύγραμμους κοπτοράπτες και αναστομωτές με κλιπς από τιτάνιο ορθογώνιας διατομής και μελέτες αντοχής σε λυγισμό. Η προσφούσα υποστηρίζει ότι οι συγκεκριμένες προδιαγραφές περιορίζουν τον ανταγωνισμό και παραβιάζουν τις αρχές της ελεύθερης κυκλοφορίας των προϊόντων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς αποκλείουν προϊόντα που φέρουν έγκυρη σήμανση CE αλλά δεν πληρούν τις συγκεκριμένες αυτές προδιαγραφές.


ΑΕΠΠ/985/2018

Η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση ή τροποποίηση ορισμένων τεχνικών προδιαγραφών της διακήρυξης αρ. 73/2018, ισχυριζόμενη ότι ευνοούν συγκεκριμένους κατασκευαστές και περιορίζουν τον ανταγωνισμό. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια ιατρικών αναλωσίμων χειρουργείων (CPV 33192000-2), με έμφαση σε εξειδικευμένα ηλεκτροχειρουργικά εργαλεία όπως λαβίδες ηλεκτροθερμικής συγκόλλησης και ψαλίδια υπερήχων. Οι προσβαλλόμενες προδιαγραφές αφορούν λεπτομερή μετρικά χαρακτηριστικά (π.χ. μήκη, γωνίες, υλικά), τα οποία κατά τη προσφεύγουσα αποκλείουν τρίτους προμηθευτές. Η διαδικασία προκηρύχθηκε ως δημόσιος ανοιχτός ηλεκτρονικός διαγωνισμός με προϋπολογιζόμενο ποσό 809.914,98 € (συμπ. ΦΠΑ).


ΑΕΠΠ/383/2018

Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση ορισμένων τεχνικών προδιαγραφών της διακήρυξης με αριθμό 15/2018, οι οποίες αφορούν ψαλίδια υπερήχων για χειρουργικές επεμβάσεις. Συγκεκριμένα, ζητείται η ακύρωση των προδιαγραφών που απαιτούν ενσωματωμένη χειρολαβή πιεζοηλεκτρικών κρυστάλλων και ενσωματωμένο καλώδιο σύνδεσης για τα ψαλίδια υπερήχων, καθώς και των προδιαγραφών που απαιτούν λειτουργία χωρίς την ανάγκη γεννήτριας. Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι αυτές οι προδιαγραφές είναι καταχρηστικές, περιορίζουν τον ανταγωνισμό και ευνοούν συγκεκριμένους προμηθευτές, παραβιάζοντας τις αρχές της ίσης μεταχείρισης και του υγιούς ανταγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια ιατρικών προμηθειών – αναλωσίμων χειρουργείων, με εκτιμώμενη αξία 809.915,00€ (συμπ. ΦΠΑ) και διάρκεια ένα έτος με δυνατότητα παράτασης για τρεις μήνες.


ΑΕΠΠ/496/2021

Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητάει την ακύρωση των τεχνικών προδιαγραφών σε 12 συγκεκριμένα είδη (Α/Α 1, 2, 3, 4, 5, 6, 11, 15, 16, 19, 20, 22) της διακήρυξης για την προμήθεια ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού, ισχυριζόμενη ότι οι όροι παραβιάζουν το ενωσιακό δίκαιο, περιορίζουν τον ανταγωνισμό και καθιστούν αδύνατη τη συμμετοχή της. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια εργαλείων χειρουργικής, όπως ευθύγραμμοι και κυρτοί κοπτοράπτες, ανταλλακτικές κεφαλές, ηλεκτροκίνητοι αναστομωτές και αιμοστατικά ψαλίδια υπερήχων. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι οι προδιαγραφές (π.χ. ορθογώνια διατομή, κλινικές μελέτες, συγκεκριμένα υλικά) υπερβαίνουν τις απαιτήσεις της σήμανσης CE, περιορίζοντας την ελεύθερη κυκλοφορία προϊόντων στην ελληνική αγορά.


ΑΕΠΠ/1613/2020

Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση ορισμένων όρων της διακήρυξης του διαγωνισμού με αριθ. ***** για την προμήθεια ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού. Συγκεκριμένα, ζητείται η διαγραφή πρόσθετων τεχνικών προδιαγραφών (όπως απαίτηση για συγκεκριμένο τύπο ανοξείδωτου ατσαλιού, προκαθορισμένες θέσεις άρθρωσης, ορθογώνιους αγκτήρες κλπ.), οι οποίες θεωρούνται ότι περιορίζουν τον ανταγωνισμό και παραβαίνουν τις διατάξεις για την ελεύθερη κυκλοφορία ιατροτεχνολογικών προϊόντων με σήμανση CE. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά εργαλεία χειρουργικής όπως εργαλεία συρραφής, διατομής, αναστόμωσης ιστών και ανταλλακτικά τους, με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα προσφορά μόνο βάσει τιμής.


ΑΕΠΠ/261/2019

Ο προσφεύγων ζητεί την ακύρωση συγκεκριμένων τεχνικών προδιαγραφών της διακήρυξης για την προμήθεια ενός συστήματος υπερήχων (CPV: 33112200-0, προϋπολογισμός 120.000€ με ΦΠΑ). Ειδικότερα, επιδιώκει την ακύρωση των όρων που αφορούν: α) την απαίτηση για ηχοβόλο κεφαλή linear τύπου Hockey Stick με εύρος συχνοτήτων 10.0-18.0 MHz για εξετάσεις μυοσκελετικού, και β) τον ορισμό της κεφαλής Linear ειδικού σχήματος με NAI από 7 MHz έως 18 MHz. Ισχυρίζεται ότι αυτοί οι όροι περιορίζουν αδικαιολόγητα τον ανταγωνισμό, αποκλείοντας τη συμμετοχή του, καθώς το σύστημα που διαθέτει έχει ανώτερο όριο 15 MHz. Το αίτημα συνοδεύτηκε από αίτημα προσωρινών μέτρων, το οποίο χορηγήθηκε με απόφαση Α 54/2019.


ΑΕΠΠ/238/2017

Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητεί την ακύρωση ορισμένων τεχνικών προδιαγραφών της διακήρυξης για την προμήθεια εξοπλισμού χειρουργείου (συρραπτικά), επικαλούμενος ότι οι όροι που αφορούν τα τμήματα προμήθειας Α/Α 4, 11, 12, 13, 14 και 20 του Παραρτήματος ΙΙ-Ειδική Συγγραφή Υποχρεώσεων περιορίζουν τον ανταγωνισμό χωρίς επιστημονική τεκμηρίωση. Ειδικότερα, ισχυρίζεται ότι οι προδιαγραφές για ορθογώνια κλιπς από τιτάνιο, ανακλινόμενη κεφαλή και 10 θέσεις άρθρωσης ευνοούν συγκεκριμένους προμηθευτές, αποκλείοντας άλλους. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού για χειρουργικές επεμβάσεις, με προϋπολογισμό 125.575,18 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Η ΑΕΠΠ έκρινε εν μέρει δεκτή την προσφυγή, ακυρώνοντας μόνο τον όρο για τις 10 θέσεις άρθρωσης, επειδή δεν δικαιολογήθηκε επαρκώς η συγκεκριμένη απαίτηση, διατηρώντας όμως τις υπόλοιπες προδιαγραφές.


ΑΕΠΠ/1087/2020

Η προσφεύγουσα εταιρία με την Προδικαστική Προσφυγή ζητεί την ακύρωση συγκεκριμένων τεχνικών προδιαγραφών των Ομάδων Α, Γ και Θ της υπ’ αριθμ. […] Διακήρυξης, η οποία αφορά σε δημόσιο διεθνή ανοικτό ηλεκτρονικό Διαγωνισμό για την παροχή υπηρεσιών συντήρησης ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού (συντήρηση εμφανιστηρίων/εκτυπωτών, αναπνευστήρων, υπερηχοτομογράφων, πλυντηρίων-κλιβάνων, αγγειογράφου και ακτινολογικών μηχανημάτων, στεφανιογράφου, αναισθησιολογικών μηχανημάτων και κλινών ΜΕΘ, μηχανημάτων τεχνητού νεφρού, αξονικού τομογράφου και μαστογράφου, ενδοσκοπικού εξοπλισμού) συνολικού προϋπολογισμού 1.041.897,60€ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Οι επίμαχοι όροι, που αφορούν την απαίτηση πιστοποίησης του συντηρητή από τον κατασκευαστή και ISO πιστοποιήσεων, θεωρούνται παράνομοι καθώς παραβιάζουν τις αρχές της ίσης μεταχείρισης, του ελεύθερου ανταγωνισμού και της αναλογικότητας, αποκλείοντας άδικα τους διαγωνιζόμενους.


ΕΣ/Τμ4(ΚΠΕ)38/2014

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ: Μη νόμιμη. (...)Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο καταλήγει στα ακόλουθα: Τα προαναφερθέντα συρραπτικά είδη με αύξοντες αριθμούς .... για τα οποία δεν υπήρχε κατά τον χρόνο κατακύρωσης αντιστοίχιση με το Παρατηρητήριο Τιμών, μη νομίμως κατακυρώθηκαν στην μοναδική συμμετέχουσα εταιρία, φερόμενη δικαιούχο του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος, αντί να ματαιωθεί ο διαγωνισμός,  χωρίς την ύπαρξη και παράθεση  πρόσφορων συγκριτικών  οικονομικών στοιχείων καθώς και τη βάσει αυτών αιτιολόγηση του συμφέροντος χαρακτήρα  της προσφοράς της.  Και τούτο διότι ως προς τα είδη αυτά στην προμνησθείσα από 14.11.2012 κατακυρωτική απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Νοσοκομείου παρατίθενται ως συγκριτικά στοιχεία οι αναγραφόμενες ως «τρέχουσες τιμές προμήθειας», οι οποίες αφενός είναι σημαντικά χαμηλότερες των τιμών κατακύρωσης, αφετέρου δεν προκύπτει ο τρόπος διαμόρφωσης τους, καθόσον δεν προσκομίζονται  σχετικά νόμιμα παραστατικά. Περαιτέρω, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙΙ της παρούσας, μη νομίμως ελήφθησαν υπ’ όψιν ως συγκριτικά στοιχεία δυνάμενα να δικαιολογήσουν την κατακύρωση στην ίδια του αποτελέσματος του διαγωνισμού, αφενός οι τιμές που προσέφερε η φερόμενη δικαιούχος εταιρεία σε προηγούμενη σύμβαση με τον ίδιο αναθέτοντα φορέα (βλ. 17/13.06.2012 απόφαση Διοικητικού Συμβουλίου του Νοσοκομείου), αφετέρου οι τιμές που προσέφερε σε άλλα Νοσοκομεία η ίδια φερόμενη δικαιούχος εταιρεία, και όχι άλλος προμηθευτής συρραπτικών ειδών.  Εξάλλου, όσον αφορά τα συρραπτικά είδη με αύξοντες αριθμούς ...... εκ των προαναφερθέντων, υπήρξε αύξηση της ποσότητας τους σε ποσοστό που υπερβαίνει το 15 %, κατά παράβαση του άρθρου 21 του Π.Δ/τος 118/2007 και του συμπληρωματικού όρου 10.3 της διακήρυξης (Παράρτημα Β΄).  Ενώ, ως προς τα εργαλεία με αύξοντες αριθμούς 4, 5, 6, εκ των προαναφερθέντων, υπήρξε μείωση της ποσότητας σε ποσοστό που υπερβαίνει το 50%, ήτοι το επιτρεπόμενο από το άρθρο 21 του Π.Δ/τος 118/2007 και τον συμπληρωματικό όρο 10.3 της διακήρυξης (Παράρτημα Β΄).  Ο τελευταίος δε όρος κατά το μέρος που ορίζει ότι «Για κατακύρωση μέρους της προκηρυχθείσας ποσότητας κάτω του ποσοστού 50%, απαιτείται προηγούμενη αποδοχή από τον προμηθευτή» είναι μη νόμιμος, δεδομένου ότι επιτρέπει την κατακύρωση μέρους της ποσότητας κάτω του καθοριζομένου από την διακήρυξη ποσοστού εκτός των ορίων – ήτοι του ποσοστού του 50 %- που θέτει ο νόμος ως άκρο όριο της μείωσης αυτής. Ως προς τα κατακυρωθέντα συρραπτικά είδη ...... υφίσταται, κατ’ αρχήν, συμφωνία των τιμών κατακύρωσης προς τις σχετικές τιμές του Παρατηρητηρίου Τιμών, ανεξαρτήτως μικρών αποκλίσεων ή σύγκριση των τιμών των ειδών αυτών προς τιμές του Παρατηρητηρίου που ίσχυαν σε χρονικό σημείο προγενέστερο του κρίσιμου χρόνου κατακύρωσης, και, ως εκ τούτου, δεν απαιτείτο η προσκόμιση σχετικών συγκριτικών στοιχείων.  Ωστόσο, όσον αφορά τα συρραπτικά είδη με αύξοντες αριθμούς ...., και από την ομάδα εργαλείων τα είδη με αύξοντες αριθμούς ..... εκ των προαναφερθέντων, υπήρξε αύξηση της ποσότητας σε ποσοστό που υπερβαίνει το 15 % κατά παράβαση του άρθρου 21 του Π.Δ/τος 118/2007 και του συμπληρωματικού όρου 10.3 της διακήρυξης (Παράρτημα Β΄).  Ενώ, ως προς τα συρραπτικά είδη με αύξοντες αριθμούς ..... εκ των προαναφερθέντων υπήρξε μείωση της ποσότητας σε ποσοστό που υπερβαίνει το 50%, ήτοι το επιτρεπόμενο από το άρθρο 21 του Π.Δ/τος 118/2007 και τον συμπληρωματικό όρο 10.3 της διακήρυξης (Παράρτημα Β΄), κατά το μέρος που αυτός κρίθηκε νόμιμος, κατά τα προεκτεθέντα υπό i. Τέλος, όσον αφορά τα συρραπτικά είδη με αύξοντα αριθμό 15 και 18 β (SC45A), υπάρχει συμφωνία των τιμών κατακύρωσης προς τις τιμές του Παρατηρητηρίου Τιμών, ενώ ταυτόχρονα δεν υπάρχει ούτε αύξηση, ούτε μείωση των σχετικών ποσοτήτων προς τις ποσότητες της διακήρυξης του επίμαχου διαγωνισμού. Ωστόσο, ως προς την προμήθεια ενός ψαλιδιού διαθερμίας υπερήχων (α/α είδους 1γ) από την κατηγορία εργαλείων, την οποία αφορά το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα, δεν νοείται υπέρβαση της ποσότητας προμήθειας σε σχέση προς τις ποσότητες της διακήρυξης, ακόμα και εάν συντρέχει υπέρβαση ως προς το σύνολο των κατακυρωθέντων τεμαχίων της γενικής κατηγορίας (υπό α/α 1) του συγκεκριμένου είδους, ενώ δεν απαιτείτο η προσκόμιση συγκριτικών στοιχείων, δεδομένου ότι επί του εκδοθέντος τιμολογίου υπάρχει σφραγίδα και υπογραφή που βεβαιώνουν τη συμφωνία της συμβατικής τιμής προς την τιμή του Παρατηρητηρίου Τιμών, οι οποίες δεν αμφισβητούνται  Συνεπώς, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη. Περαιτέρω, δεδομένου ότι από το Ελεγκτικό Συνέδριο, βάσει του Π.Δ/τος 136/2011 (ΦΕΚ Α΄267), ελέγχεται ο πρώτος λογαριασμός συμβάσεων προμηθειών ανά είδος και εν προκειμένω έχουν κατακυρωθεί στη φερομένη ως δικαιούχο εταιρία περισσότερα είδη (ογδόντα εννέα)  πρέπει τα χρηματικά εντάλματα και των υπολοίπων ειδών να υποβληθούν σε προληπτικό έλεγχο, κατά τον οποίο θα ληφθούν υπ’ όψιν όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις.