ΑΕΠΠ/70/2019
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Ο προσφεύγων ζητεί με την προδικαστική προσφυγή: 1) Την ακύρωση της απόφασης της Αναθέτουσας Αρχής που παραβίασε την προηγούμενη απόφαση 1135/2018 της ΑΕΠΠ, καθώς δεν περιελάμβανε διαζευκτικά την δυνατότητα οι ανταποκριτές των οικονομικών φορέων (όχι μόνο οι ίδιοι) να διαθέτουν αποθηκευτικούς χώρους και μέσα φορτοεκφόρτωσης σε οποιοδήποτε από τα 9 λιμάνια των ΗΠΑ (όχι μόνο στη Νέα Υόρκη), παραβάλλοντας το άρθρο 367 του ν.4412/2016. 2) Την ακύρωση των Πινάκων Α, Β, Γ του Παραρτήματος Γ της Διακήρυξης, επειδή δεν ενημερώθηκαν με βάση την παραπάνω τροποποίηση και εξακολουθούν να βασίζονται στο μοναδικό λιμάνι της Νέας Υόρκης, δυσχεραίνοντας τον αντικανονιστικό ανταγωνισμό. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά μεικτή σύμβαση υπηρεσιών μεταφοράς στρατιωτικού υλικού από/προς ΗΠΑ και εντός ΗΠΑ, με συνολική εκτιμώμενη αξία 990.000€ (χωρίς ΦΠΑ).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Ν.4968/2022
Κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης της Αθήνας, του Μητροπολιτικού Μουσείου Τέχνης της Νέας Υόρκης και του Ινστιτούτου Αρχαίου Ελληνικού Πολιτισμού του Ντελαγουέρ, σχετικά με την επιστροφή στην Ελλάδα, ιδιωτικής συλλογής εκατόν εξήντα μίας (161) αρχαιοτήτων του Κυκλαδικού Πολιτισμού, ευρισκόμενης στη Νέα Υόρκη και την έκθεση αυτής στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης.
ΑΕΠΠ/1117/2018
Με την προδικαστική προσφυγή ο προσφεύγων επιδιώκει την ακύρωση ορισμένων όρων της διακήρυξης και παραλείψεων σχετικά με απαιτήσεις εγγραφής στο μητρώο MAPAD, πιστοποιητικά ασφάλειας για διαβαθμισμένα υλικά, εξουσιοδοτήσεις ΑΕΟ και διαφύλαξης φορτίων. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τη μεταφορά τεσσάρων σκαφών MK V και υποστηρικτικού εξοπλισμού από τις ΗΠΑ στην Ελλάδα, με προϋπολογισμό 990.000€ χωρίς ΦΠΑ.
ΑΕΠΠ/1135/2018
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση πολλών όρων της διακήρυξης, συμπεριλαμβανομένων: (1) του όρου που απαιτεί πιστοποιητικό καταλληλότητας ασφαλούς διαχείρισης και μεταφοράς διαβαθμισμένου υλικού από τις ΗΠΑ (DSS), (2) του όρου που απαιτεί πιστοποιητικό ΑΕΟ (Authorized Economic Operator), (3) του όρου που απαιτεί πιστοποιητικό βιομηχανικής ασφάλειας σύμφωνα με τον ελληνικό κανονισμό, (4) των όρων που αφορούν την υποχρέωση διάθεσης αποθηκευτικών χώρων και μέσων φορτοεκφόρτωσης μόνο στη Νέα Υόρκη, και (5) την ακύρωση της παράλειψης να προσδιοριστεί εάν τα υλικά θα ασφαλιστούν από την Αναθέτουσα Αρχή ή τον Ανάδοχο και η αξία τους. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών θαλάσσιων μεταφορών στρατιωτικών υλικών και εφοδίων από τις ΗΠΑ στην Ελλάδα και αντίστροφα, με εκτιμώμενη αξία 990,000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ και διάρκεια τριών ετών.
ΑΕΠΠ/566/2019
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού που απέρριψε τον φάκελο των δικαιολογητικών συμμετοχής της, αποδέχθηκε την οικονομική προσφορά της αντιπάλου εταιρείας και ανέδειξε αυτήν ως προσωρινό ανάδοχο. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών θαλάσσιων μεταφορών στρατιωτικών υλικών και εφοδίων από τις ΗΠΑ στην Ελλάδα και αντίστροφα, με εκτιμώμενη αξία 990.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ και διάρκεια τριών ετών. Η προσφεύγουσα ζητά επίσης τη διακήρυξή της ως αναδόχου, την πιθανή ακύρωση του διαγωνισμού και την επιστροφή του καταβληθέντος παραβόλου.
ΑΕΠΠ/113/2019
Η προσφεύγουσα ζητά να ακυρωθεί η παράλειψη της αναθέτουσας αρχής να περιλάβει στη Διακήρυξη τον όρο και τη διαδικασία εγγραφής του αναδόχου στο μητρώο MAPAD των ΗΠΑ, καθώς και τις ενέργειες που πρέπει να πραγματοποιήσει ο ανάδοχος και η αναθέτουσα αρχή για την εγγραφή και ανάκληση εγγραφής μεταφορέα. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η σύναψη συμφωνίας-πλαισίου για θαλάσσιες μεταφορές υλικών του Πολεμικού Ναυτικού (CPV 6000000-8) με προϋπολογιζόμενο ποσό 990.000€ (χωρίς ΦΠΑ), με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα οικονομικά προσφορά. Επίσης, επικουρικά ζητείται η ακύρωση του όρου για την έκδοση πιστοποιητικού ασφαλούς διαχείρισης διαβαθμισμένων υλικών.
ΑΕΠΠ/931/2018
Η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση των προσβαλλόμενων όρων της υπ’ αριθμ. 42/2018 Διακήρυξης για τη σύναψη Συμφωνίας-πλαίσιο με αντικείμενο την «Ανάδειξη αναδόχου ταχυμεταφοράς υλικών της Πολεμικής Αεροπορίας από και προς τις Η.Π.Α. καθώς και εντός Η.Π.Α.» (συνολικό προϋπολογισόμενο κόστος 160.000€). Αιτιολογεί ότι οι όροι εμποδίζουν τη συμμετοχή της λόγω εσφαλμένου τρόπου υπολογισμού τιμών, αδικαιολόγητης απαίτησης για αποθηκευτικούς χώρους στις ΗΠΑ, ασαφούς ρύθμισης για επικίνδυνα υλικά και πρόσθετες χρεώσεις, καθώς και έλλειψης διευκρινίσεων για δασμούς, φόρους και ασφάλειες. Ισχυρίζεται ότι παραβιάζονται οι αρχές ίσης μεταχείρισης, διαφάνειας και ελεύθερου ανταγωνισμού.
ΑΕΠΠ/1114/2018
Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση ορισμένων όρων της Διακήρυξης του Διεθνούς Ανοικτού Ηλεκτρονικού Διαγωνισμού για την 'Προμήθεια Τροφίμων και Ειδών Βασικής Υλικής Συνδρομής 2018-2019'. Ειδικότερα, προσβάλλει τους όρους που αφορούν στους αποθηκευτικούς χώρους (άρθρο 2.2.6.5 – περιοχή εντός 1 χλμ.), την υποχρέωση εκτέλεσης διανομής στους τελικούς ωφελούμενους και την ένταξη υποστηρικτικών υπηρεσιών στο αντικείμενο της σύμβασης. Υποστηρίζει ότι οι όροι αυτοί περιορίζουν παράνομα τον ανταγωνισμό και αποκλείουν οικονομικούς φορείς που δεν διαθέτουν ήδη υποδομές στην συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή, παρά τη ρητή ρύθμιση του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΤΕΒΑ που αποδίδει την ευθύνη διανομής στους Δικαιούχους/Επικεφαλείς Εταίρους και όχι στους προμηθευτές.
ΝΣΚ/43/2011
Ακριβής έννοια των διατάξεων των άρθρων 26 και 32 του ΠΔ 394/1996 (περιπτ. α, β, γ) σε σχέση με το ποσοστό υπολογισμού της ποινικής ρήτρας και την αντίστοιχη επιβολή του ύψους του προστίμου σε βάρος του αναδόχου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Σε περίπτωση εκπρόθεσμης παράδοσης του συνόλου των οριζομένων στη σύμβαση ποσοτήτων εντός κάποιου από τα χρονικά όρια που ορίζονται στην παρ. 1 του ΠΔ 394/1996, επιβάλλεται στον προμηθευτή το αντίστοιχο πρόστιμο διαζευκτικά και όχι αθροιστικά. (ομοφ.)
ΝΣΚ/449/2010
Αναπτυξιακές συμβάσεις - Ισχύς του δικαιώματος αποκλειστικής χρήσης, από την Ανώνυμη Τουριστική Τεχνική Βιομηχανική Εταιρεία «ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ», του έμπροσθεν των εγκαταστάσεών της, τμήματος αιγιαλού και παραλίας, που βρίσκεται στο Ν. Μαρμαρά Χαλκιδικής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Το δικαίωμα της αποκλειστικής χρήσεως του αιγιαλού και της θαλάσσιας περιοχής που είχε παραχωρηθεί χωρίς αντάλλαγμα στην ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Τουριστική, Γεωργική, Εξαγωγική Α.Ε.» με το άρθρο 6 παρ.4 της από 4-11-68 σύμβασης που κυρώθηκε με το ΝΔ 69/68 στα πλαίσια εφαρμογής του αναπτυξιακού νόμου 4171/61, μεταβιβάσθηκε στην Ξενοδοχειακή, Τουριστική, Γεωργική Ανώνυμη Εταιρεία «Η ΠΟΤΙΔΑΙΑ» (ήδη Α.Τ.Τ.Β.Ε. ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ ΑΕ) ως περιουσιακό στοιχείο του ενεργητικού της επιχείρησης, λόγω του πραγματοπαγούς χαρακτήρα του με το υπ’ αριθ. 73857/1999 συμβόλαιο της Συμβ/φου Θεσσαλονίκης Ι.Μ.-Χ. στο οποίο συνεβλήθη ως εκ τρίτου συμβαλλόμενο και το Ελληνικό Δημόσιο. β) Δεν χρειάζεται να γίνει τροποποίηση της από 4-11-68 κυρωθείσας με το ΝΔ 69/68 σύμβασης, διότι στον ως άνω αναπτυξιακό νόμο υπήχθη το επενδυτικό σχέδιο και όχι ο φορέας αυτού. γ) Για τον υπολογισμό του χρόνου της παραχώρησης ισχύει το ποσό των 7 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ που διαλαμβάνεται στην παρ.4 του άρθρου 6 της κυρωθείσας με τον ανωτέρω νόμο σύμβασης και όχι το ποσό των 65 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ, που είχε υποχρέωση να εισαγάγει από το εξωτερικό ο επενδυτής με βάση το ΠΔ 739/76 το οποίο εκδόθηκε στα πλαίσια εφαρμογής άλλου αναπτυξιακού νόμου, του 2687/1953, καθόσον ως βάση της συμφωνίας για την παραχώρηση τέθηκε το ποσό των 7 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ.
ΝΣΚ/247/2005
Κοινοτικό Δίκαιο – Καθεστώς εφοδιασμού των μικρών νησιών του Αιγαίου Πελάγους με ορισμένα γεωργικά προϊόντα (Καν. ΕΟΚ 2019/93 και 2958/93). Φορτωτική.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Για την αναγνώριση και καταβολή της οικονομικής ενίσχυσης, που προβλέπεται για το ειδικό καθεστώς εφοδιασμού των μικρών νησιών του Αιγαίου Πελάγους με ορισμένα γεωργικά προϊόντα (Καν. ΕΟΚ 2019/93 και 2958/93), στον κάτοχο σχετικού πιστοποιητικού ενίσχυσης, απαιτείται η προσκόμιση στην αρμόδια για την πληρωμή υπηρεσία μεταξύ άλλων δικαιολογητικών, και του εγγράφου μεταφοράς (φορτωτική) των προϊόντων στον τόπο προορισμού. Η, κατά παράβαση των οικείων διατάξεων, εκδοθείσα στη συγκεκριμένη περίπτωση φορτωτική μία ημέρα μετά την άφιξη των αγαθών στο λιμάνι προορισμού (Ρόδο) και όχι κατά τη φόρτωση αυτών, δεν αποτελεί νόμιμο δικαιολογητικό για την πληρωμή της ενίσχυσης.