×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/449/2010

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Αναπτυξιακές συμβάσεις - Ισχύς του δικαιώματος αποκλειστικής χρήσης, από την Ανώνυμη Τουριστική Τεχνική Βιομηχανική Εταιρεία «ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ», του έμπροσθεν των εγκαταστάσεών της, τμήματος αιγιαλού και παραλίας, που βρίσκεται στο Ν. Μαρμαρά Χαλκιδικής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Το δικαίωμα της αποκλειστικής χρήσεως του αιγιαλού και της θαλάσσιας περιοχής που είχε παραχωρηθεί χωρίς αντάλλαγμα στην ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Τουριστική, Γεωργική, Εξαγωγική Α.Ε.» με το άρθρο 6 παρ.4 της από 4-11-68 σύμβασης που κυρώθηκε με το ΝΔ 69/68 στα πλαίσια εφαρμογής του αναπτυξιακού νόμου 4171/61, μεταβιβάσθηκε στην Ξενοδοχειακή, Τουριστική, Γεωργική Ανώνυμη Εταιρεία «Η ΠΟΤΙΔΑΙΑ» (ήδη Α.Τ.Τ.Β.Ε. ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ ΑΕ) ως περιουσιακό στοιχείο του ενεργητικού της επιχείρησης, λόγω του πραγματοπαγούς χαρακτήρα του με το υπ’ αριθ. 73857/1999 συμβόλαιο της Συμβ/φου Θεσσαλονίκης Ι.Μ.-Χ. στο οποίο συνεβλήθη ως εκ τρίτου συμβαλλόμενο και το Ελληνικό Δημόσιο. β) Δεν χρειάζεται να γίνει τροποποίηση της από 4-11-68 κυρωθείσας με το ΝΔ 69/68 σύμβασης, διότι στον ως άνω αναπτυξιακό νόμο υπήχθη το επενδυτικό σχέδιο και όχι ο φορέας αυτού. γ) Για τον υπολογισμό του χρόνου της παραχώρησης ισχύει το ποσό των 7 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ που διαλαμβάνεται στην παρ.4 του άρθρου 6 της κυρωθείσας με τον ανωτέρω νόμο σύμβασης και όχι το ποσό των 65 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ, που είχε υποχρέωση να εισαγάγει από το εξωτερικό ο επενδυτής με βάση το ΠΔ 739/76 το οποίο εκδόθηκε στα πλαίσια εφαρμογής άλλου αναπτυξιακού νόμου, του 2687/1953, καθόσον ως βάση της συμφωνίας για την παραχώρηση τέθηκε το ποσό των 7 εκατ. δολαρίων ΗΠΑ.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/164/2003

Δασική έκταση. Αποχαρακτηρισμός της με τη διάταξη του άρθρου 6 παρ.1 του ΝΔ 69/1968. Δυνατότητα εντάξεως της εκτάσεως σε προγράμματα επιδοτήσεως της Ε.Ε.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δασική έκταση. Ο αποχαρακτηρισμός της ως δασικής με τη διάταξη του άρθρου 6 παρ.1 του ΝΔ 69/1968, με το οποίο κυρώθηκε η από 4-11-68 σύμβαση μεταξύ Ελλ. Δημοσίου και της εταιρείας με την επωνυμία «Τουριστική Γεωργική Εξαγωγική Α.Ε.», έπαυσε καθ’ όσον αφορά στην εναπομείνασα και μη αξιοποιηθείσα έκταση, με τη λήξη ισχύος της εν λόγω διατάξεως (24-10-87). Του λοιπού, για τον χαρακτηρισμό της πρέπει να τηρείται η προβλεπομένη από τις διατάξεις του άρθρου 14 του Ν 998/79 διαδικασία. Είναι δυνατή η ένταξή της ως δασικής σε προγράμματα επιδοτήσεως από την Ε.Ε., εφόσον συντρέχουν και οι λοιπές κατά νόμο προϋποθέσεις.


ΝΣΚ/22/2001

Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση. Επιχορήγηση ΝΑ, κατ εφαρμογή του άρθρου 68 του ΝΔ 3033/1954, για την αγορά μηχανημάτων διαγράμμισης οδών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Υπό το δεδομένο, ότι τα μηχανήματα διαγράμμισης οδών θα καλύψουν ανάγκες πλειόνων πρωτοβάθμιων ΟΤΑ, αλλά και αντίστοιχες ανάγκες του οδικού δικτύου του νομού, είναι δυνατή η επιχορήγηση των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, κατ εφαρμογή του άρθρου 68 του ΝΔ 3033/1954, για την αγορά των άνω μηχανημάτων.


ΝΣΚ/256/2002

Πλοία νηολογημένα κατά το άρθρο 13 ΝΔ 2687/1953.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Τα πλοία, που έχουν νηολογηθεί με τις διατάξεις του άρθρου 13 του ΝΔ 2687/1953 και στα οποία η εγκριτική πράξη προβλέπει τη διενέργεια τυχερών παιχνιδιών, δεν υπάγονται υποχρεωτικά στις διατάξεις της ΥΑ 3312.61/1/95/4-4-1995 απόφασης του ΥΕΝ.


ΝΣΚ/112/1997

112/1997 - Δημοσίου Ιδιωτικό Προσωπικό. Αποχώρηση. Σύνταξη γήρατος. Αποζημίωση. Θέματα : ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ,ΑΠΟΛΥΣΗ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ,ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΟΡΙΣΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ,ΣΥΝΤΑΞΗ ΓΗΡΑΤΟΣ,ΤΑΜΕΙΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ,ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ,ΕΦΑΠΑΞ, Διατάξεις : Ν 993/1979Α49Π4 Ν 1539/1985Α16 ΠΔ 410/1988Α55Π4 ΠΔ 410/1988Α55Π7 ΝΔ 3736/1957Α1 ΝΔ 3736/1957Α2 ΝΔ 3736/1957Α3 ΝΔ 3736/1957Α4 ΝΔ 3736/1957Α18 ΝΔ 3737/1957Α1 ΝΔ 3737/1957Α2 ΝΔ 3737/1957Α3 ΝΔ 3737/1957Α4 ΝΔ 3737/1957Α18 α) Το συνδεόμενο μετά του Δημοσίου με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου προσωπικό του Υ.Ε.Ν., το οποίο υπάγεται στην ασφάλιση του Ν.Α.Τ. ως οργανισμού κυρίας ασφαλίσεως για τη χορήγηση συντάξεως γήρατος, όταν αποχωρεί από την υπηρεσία και έχει συμπληρώσει τις προϋποθέσεις για τη λήψη πλήρους συντάξεως γήρατος δικαιούται της προβλεπομένης στο άρθρο 55 παρ.4 εδ.α του π.δ.410/1988 (=άρθρο 49 παρ.4 εδ.α του ν.993/1979) αποζημιώσεως. β) Η τυχόν, όμως, ασφάλιση του προσωπικού αυτού στο Τ.Π.Α.Ε.Ν. ή Τ.Π.Κ.Π.Ε.Ν. για τη χορήγηση εφάπαξ χρηματικής παροχής (βοηθήματος) δεν είναι επικουρική για την εφαρμογή της ανωτέρω διατάξεως και η απόληψη της παροχής αυτής ή η συμπλήρωση των προϋποθέσεων απολήψεώς της, αφενός μεν δεν αναιρεί το δικαίωμα λήψεως της αποζημιώσεως αποχωρήσεως, αφετέρου δε δεν συνιστά συνδρομή περιπτώσεως περαιτέρω μειώσεως της αποζημιώσεως σε ποσοστό 40%. Αντιθέτως, η τυχόν ασφάλιση του εν λόγω προσωπικού στον Κ.Ε.Α.Ν. (ή σε άλλο φορέα επικουρικής ασφαλίσεως) και η συμπλήρωση των προϋποθέσεων για τη λήψη επικουρικής συντάξεως από αυτόν συνεπάγεται τη μείωση της οφειλομένης αποζημιώσεως αποχωρήσεως σε ποσοστό 40%. 

ΝΣΚ/272/2006

Ένταξη ή μη στη ζώνη του αιγιαλού και της παραλίας, με τη διαδικασία του επανακαθορισμού, της ιδιωτικής μαρίνας ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το ΝΔ 2687/1953 «Περί επενδύσεως και προστασίας κεφαλαίων εξωτερικού» ως εκδοθέν μόνο μία φορά (εφάπαξ) κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 112 του Συντάγματος 1952 έχει αυξημένη τυπική ισχύ έναντι των διατάξεων της λοιπής κοινής νομοθεσίας και εξακολουθεί να την διατηρεί σύμφωνα με το άρθρο 107 του ισχύοντος Συντάγματος. Περαιτέρω η μαρίνα ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ, ως μέρος παραγωγικής επένδυσης που έχει υπαχθεί στις διατάξεις του ανωτέρω Ν.Δ. και έχει ήδη κατασκευασθεί σε ιδιωτική έκταση της επιχείρησης θεωρείται από το ίδιο Ν.Δ. (άρθρο 11 παρ.1) ως αναπαλλοτρίωτη κτήση και ως εκ τούτου δεν μπορεί, κατά νόμον, να ενταχθεί στη ζώνη του αιγιαλού και της παραλίας με τη διαδικασία του επανακαθορισμού της παρ.9 του άρθρου 5 Ν 2971/2001.


ΝΣΚ/154/2003

Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο. Καταβολή από το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο ή από Ανώνυμη Εταιρεία που συνεστήθη κατά το ΝΔ 1297/1972, ανταποδοτικού τέλους υπέρ της Επιτροπής Ανταγωνισμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η ίδρυση (σύσταση) της Α.Ε. «Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο», δυνάμει του Ν 3082/2002, δεν απαλλάσσεται της καταβολής ανταποδοτικού τέλους της παρ.8 του άρθρου 1 του Ν 2837/2000, υπέρ της Επιτροπής Ανταγωνισμού. (πλειοψ.) β) Η ίδρυση (σύσταση) της επίμαχης Α.Ε. κατά μετατροπή της από ατομική επιχείρηση, σύμφωνα με το ΝΔ 1297/1972, κατά το μέρος του μετοχικού της κεφαλαίου, που συντίθεται από περιουσιακά στοιχεία εισφερόμενα το πρώτον με την ίδρυσή της, μη αποτελούντα εταιρική περιουσία της μετατρεπομένης ατομικής επιχειρήσεως, δεν απαλλάσσεται από το ανταποδοτικό τέλος της παρ.2 του άρθρου 1 του Ν 2837/2000, υπέρ της Επιτροπής Ανταγωνισμού. (ομόφωνα)


ΝΣΚ/320/2015

Δημοπράτηση και εκτέλεση του έργου «Νέο Υδροθεραπευτήριο Ιαματικού Νερού Λουτρακίου» από την ανώνυμη εταιρεία «Τουριστική Λουτρακίου Α.Ε. Ο.Τ.Α.» – Υπαγωγή ή μη αυτής, στο πλαίσιο της εκτέλεσης του ως άνω έργου, στις διατάξεις του άρθρου 2 παρ.9 του π.δ. 60/2007 και του ν. 1418/1984.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Τουριστική Λουτρακίου Α.Ε. Ο.Τ.Α.» με τη νομική μορφή και την επωνυμία («Δ.Α.Ε.Τ.»), που είχε κατά τον κρίσιμο χρόνο δημοπράτησης και εκτέλεσης του έργου «Νέο Υδροθεραπευτήριο Ιαματικού Νερού Λουτρακίου», λειτουργούσε, στο πλαίσιο αυτό, ως Αναθέτουσα Αρχή του άρθρου 1 παρ.9 της οδηγίας 2004/18/ΕΚ, και β) η ως άνω εταιρεία υπαγόταν μεν στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων περί εκτελέσεως δημοσίων έργων (ν. 1418/1984, όπως τότε ίσχυε), πλην, όμως, οι διατάξεις του νόμου αυτού δεν μπορούσαν να εφαρμοσθούν, αυτοτελώς, καθόσον δεν είχε εκδοθεί το εκτελεστικό του νόμου αυτού π.δ/μα για τα αποφαινόμενα και γνωμοδοτούντα όργανα κατά την εκτέλεση των έργων από δημοτικές επιχειρήσεις και ως εκ τούτου η απόφαση για τα σχετικά ζητήματα της εκτέλεσης του ως άνω έργου της «Δ.Α.Ε.Τ.» αποτελούσε αρμοδιότητα του Δ.Σ. της εταιρείας και των αρμοδίων οργάνων της (πλειοψ.). - ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/345/2006

Αποζημίωση λόγω συνταξιοδοτήσεως εργαζομένων στην εταιρεία «Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα Ανώνυμη Βιομηχανική και Εμπορική Εταιρεία», που προέρχονται από την Ε.Β.Ο. Α.Ε.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Με τις αναγκαστικού δικαίου διατάξεις του άρθρου 2 παρ.2 ΑΝ 173/1967 και 1 παρ.1, 2 ΝΔ 618/1970 τέθηκε ανώτατο όριο αποζημιώσεως λόγω συνταξιοδοτήσεως στους εργαζομένους των επιχειρήσεων κοινής ωφελείας. Τέτοια επιχείρηση ήταν η Ε.Β.Ο. Α.Ε. αλλά και η εταιρεία «Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα Ανώνυμη Βιομηχανική και Εμπορική Εταιρεία», οπότε το αίτημα των εργαζομένων της, που προέρχονται από την Ε.Β.Ο. Α.Ε., να τους καταβάλλεται, όταν συνταξιοδοτούνται, η αποζημίωση του Ν 2112/1920 δεν είναι νόμιμο.


ΝΣΚ/117/2002

Ξενοδοχειακές επιχειρήσεις. Εννοια αυτών κατ άρθρο 12 ΝΔ 1297/72.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Οι διατάξεις του Ν 2160/93 (ΦΕΚ 118 Α ) περί τουριστικών επιχειρήσεων δεν είναι αναγκαίως προσδιοριστικές για την ερμηνεία της κρισίμου διατάξεως του ΝΔ 1297/72, καθόσον εθεσπίσθησαν για τους σκοπούς της περί τουρισμού νομοθεσίας και επομένως εναπόκειται στη διοίκηση να κρίνει κατά πόσον στη συγκεκριμένη περίπτωση, η δεδομένη τουριστική επιχείρηση πληροί τις προϋποθέσεις της κατά τον άνω αναπτυξιακό νόμο ξενοδοχειακής επιχειρήσεως. Περαιτέρω ως ξενοδοχειακές επιχειρήσεις κατά την έννοια του άρθρου 12 του ΝΔ 1297/72 και ενόψει του αναπτυξιακού σκοπού στον οποίον απέβλεψε ο νομοθέτης της άνω διατάξεως, νοούνται οι οργανωμένες επιχειρήσεις κεφαλαίου και εργασίας οι σκοπούσες την παροχή καταλύματος στο ευρύ κοινό μετά ή άνευ παροχής προσθέτων υπηρεσιών ανεξαρτήτως της ειδικότερης ονομασίας των (Hotel, motel κλπ). β) Οι λατομικές και μεταλλευτικές επιχειρήσεις στο μέτρο που το αντικείμενο των εργασιών τους δεν αφορά αμέσως και κατά κύριο λόγο στην κατασκευή και εκμετάλλευση ακινήτων, υπό την έννοια της κτισμένης (οικοδομημένης) επιφάνειάς τους, ως προς τα οποία και μόνο (αντικείμενα) ισχύει η εξαίρεση των αντιστοίχων επιχειρήσεων από τις ευνοϊκές ρυθμίσεις του Ν 1297/72, υπάγονται στις ευνοϊκές ρυθμίσεις του.


ΕΣ/Τμ.7(ΚΠΕ)117/2015

Υπηρεσίες φύλαξης:Νόμιμη η καταβολή αμοιβής ιδιωτικής εταιρείας από δημοτική ανώνυμη εταιρεία για την παροχή υπηρεσιών φύλαξης των κοινόχρηστων χώρων αιγιαλού και παραλίας, καθόσον από το σύνολο των ανατεθεισών υπηρεσιών φύλαξης προκύπτει ότι ο πάροχος των ανωτέρω υπηρεσιών φύλαξης μεριμνά για την ευταξία στις παραλίες, χωρίς, όμως, να υποκαθιστά την αστυνομική αρχή, αλλά, εφόσον διαπιστώσει την ύπαρξη έκνομης κατάστασης, ειδοποιεί το αρμόδιο αστυνομικό τμήμα, προκειμένου να ληφθούν από αυτό τα νόμιμα μέτρα (Δ10Β1027032 ΕΞ2014/1033 απόφαση των  Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομικών, ΦΕΚ Β΄ 328/2014).