ΑΕΠΠ/721/2021
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή της επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που αποφάσισε τη ματαίωση του διαγωνισμού για την ανάδειξη μειοδότη-ανάδοχου υπηρεσιών καθαριότητας των κτιριακών εγκαταστάσεων του φορέα και των συνακόλουθων κτιρίων (Παιδικός Σταθμός, ΟΦΘ, ΦΦΘ). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά παροχή υπηρεσιών καθαριότητας για 4 έτη με προϋπολογισμένη αξία 2.084.000€ (χωρίς ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα θεωρεί τη ματαίωση παράνομη, ανακίνητοντας έλλειψη ειδικής αιτιολογίας και καταχρηστική ενάσκηση διακριτικής ευχέρειας, καθώς η μεταβολή του εργατικού κόστους (λόγω υπ.απόφασης για αύξηση κατώτατων μισθών) δεν δικαιολογεί την ακύρωση του διαγωνισμού, επιδιώκοντας τη διατήρηση της ισχύος της αρχικής απόφασης ανάδειξης της ως προσωρινής αναδόχου.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/650/2019
Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή ζητά: 1) την ακύρωση της απόφασης της Αναθέτουσας Αρχής (υπ' αριθ. Φ.600163/29/412535/Σ.711/06.04.2019) και την απόρριψη των οικονομικών προσφορών των άλλων εταιρειών που συμμετείχαν στον διαγωνισμό, καθώς θεωρεί ότι δεν περιλάμβαναν την υποχρεωτική παρακράτηση φόρου εισοδήματος 8%, και 2) την κατακύρωση του διαγωνισμού στην ίδια ως μοναδική νόμιμη μειοδότρια. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η παροχή υπηρεσιών καθαριότητας των κτιριακών εγκαταστάσεων του 424ΓΣΝΕ και των συνακόλουθων κτιρίων (Παιδικός Σταθμός, ΟΦΘ, ΦΦΘ) για τετραετή περίοδο, με προϋπολογισμένο κόστος 2.084.000,00€ χωρίς ΦΠΑ.
ΑΕΠΠ/651/2019
Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά με την Προδικαστική Προσφυγή της την ακύρωση της παράλειψης της αναθέτουσας αρχής, η οποία εκδηλώθηκε με την απόφαση Φ.600.163/29/412535.Σ.711/6-4-2019. Το αίτημα είναι είτε να αναπροσαρμοστεί η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης, ώστε να καλύπτεται το ήδη ισχύον κατώτατο εργοδοτικό κόστος (μαζί με νόμιμες κρατήσεις και διοικητικό κόστος), είτε να ματαιωθεί και να επαναπροκηρυχθεί ο διαγωνισμός με αναπροσαρμογή της προϋπολογιζόμενης δαπάνης. Ο σκοπός είναι να καταστεί οικονομικά εφικτή η εκτέλεση της σύμβασης, διασφαλίζοντας τις κατώτατες νόμιμες αποδοχές των εργαζομένων του αναδόχου. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η παροχή υπηρεσιών καθαριότητας των κτιριακών εγκαταστάσεων του 424ΓΣΝΕ και των συνακόλουθων κτιρίων (Παιδικός Σταθμός, ΟΦΘ, ΦΦΘ).
ΕΣ/ΚΛ.Ε/25/2022
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης του έργου του Δήμου … με τίτλο «Νέος Διώροφος Δημοτικός Παιδικός Σταθμός με Υπόγειο, Δήμου … στο Ο.Τ. 328», προϋπολογιζόμενης δαπάνης 1.266.129,03 ευρώ (πλέον Φ.Π.Α.).(....)Περαιτέρω, σε κάθε περίπτωση, ενόψει της έλλειψης πολυπλοκότητας του έργου ή συνάρτησής του με ειδικές απαιτήσεις της αναθέτουσας αρχής, ο όρος αυτός είναι δυσανάλογος, δεδομένου ότι το εύλογο συμφέρον της τελευταίας για την ορθή εκτέλεση της σύμβασης θα μπορούσε να ικανοποιηθεί με τη θέσπιση λιγότερο περιοριστικών για την ανάπτυξη ανταγωνισμού όρων, όπως, ενδεικτικά, η ζητούμενη εμπειρία να μην εξαντλείται μόνο σε φορείς του δημόσιου τομέα, καθώς και, στην περίπτωση ένωσης οικονομικών φορέων, να μην είναι απαραίτητο η εμπειρία να καλύπτεται από ένα τουλάχιστον από τα μέλη της, αλλά να δύναται αυτή να καλυφθεί αθροιστικά από τα μέλη της ένωσης. Κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Δήμου … και της εταιρείας «… Ο.Ε.» με αντικείμενο την εκτέλεση του έργου με τίτλο «Νέος Διώροφος Δημοτικός Παιδικός Σταθμός με Υπόγειο, Δήμου …. στο Ο.Τ. 328».
ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/590/2022
ΑΕΠΠ/662/2019
Η προσφυγή ασκήθηκε εναντίον της απόφασης ματαίωσης του διαγωνισμού για τη σύναψη σύμβασης καθαρισμού Διοικητηρίου, Αποδυτηρίων προσωπικού και Χώρων συνεργείων, με προϋπολογισμό 86.500,00€. Η προσφεύγουσα, ως προσωρινή μειοδότης, θεωρεί ότι η ματαίωση λόγω αύξησης των κατώτατων ημερομισθίων ήταν παράνομη, καθώς οι όροι της διακήρυξης δεν προέβλεπαν τέτοιο λόγο ματαίωσης και δεν επηρεάστηκε ουσιαστικά το οικονομικό αντικείμενο της σύμβασης.
ΕΑΔΗΣΥ/1935/2023
Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση του αποσπάσματος Πρακτικού με αριθμό …/22-09-2023 της Έκτακτης Συνεδρίας του Διοικητικού Συμβουλίου του φορέα, το οποίο αποφάσισε τη ματαίωση του διαγωνισμού για την ανάθεση σύμβασης με αντικείμενο «…». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά υπηρεσίες που δεν καθορίζονται ρητά στο κείμενο, αλλά η διαδικασία ματαιώθηκε λόγω της Υπουργικής Απόφασης 31986/2023 περί αύξησης του κατώτατου μισθού. Η προσφυγή θεωρεί τη ματαίωση παράνομη, καθώς η αύξηση των κατώτατων αμοιβών δεν συνιστά ουσιώδη μεταβολή του οικονομικού θεμελίου της σύμβασης και δεν δικαιολογεί τη διάλυση της διαδικασίας, προτείνοντας εναλλακτικές λύσεις όπως αναδιαμόρφωση του κόστους.
ΑΕΠΠ/377/2021
Η προσφυγή ασκήθηκε για την ακύρωση της απόφασης κατακύρωσης του έργου «*****» στην εταιρεία «*****», επιδιώκοντας η προσφεύγουσα εταιρεία να κατακυρωθεί η σύμβαση σε αυτήν ως δεύτερη στη σειρά μειοδοσίας. Το έργο αφορά χωματουργικές εργασίες, κατασκευή οδοστρωσίας, ασφαλτικών και διαγραμμίσεων με προϋπολογισμό 241.935,48€ πλέον ΦΠΑ. Οι λόγοι της προσφυγής περιλαμβάνουν παρατυπίες στα δικαιολογητικά της αναδειχθείσας ανάδοχου, όπως μη ισχύον πιστοποιητικό ΓΕΜΗ, ληγμένη βεβαίωση για επαγγελματικά παραπτώματα και μη καλύπτον αποδεικτικό φορολογικής ενημερότητας κατά την υποβολή της προσφοράς.
ΕΑΔΗΣΥ/1899/2023
Η προσφεύγουσα εταιρεία ασκεί προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που αποφάσισε τη ματαίωση του διαγωνισμού για την παροχή υπηρεσιών (CPV: ...) και την επαναπροκήρυξή του. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την ανάθεση υπηρεσιών (διαγωνισμός ...) για ένα έτος, με συνολική προϋπολογιζόμενη δαπάνη 384.426,58€ χωρίς ΦΠΑ (476.688,96€ με ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα διαμαρτύρεται ότι η ματαίωση βασίστηκε σε μη νόμιμους λόγους, όπως η αναπροσαρμογή του εργατικού κόστους, και υποστηρίζει ότι η αναθέτουσα αρχή έπρεπε να συνεχίσει τη διαδικασία χωρίς να επηρεάζεται από τις μεταγενέστερες αυξήσεις μισθών.
ΕλΣυν.Τμ.6/1209/2013
ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ:..η αιτούσα επιδιώκει την ανάκληση της 498/2012 πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου...Με δεδομένα αυτά, το Τμήμα κρίνει, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη V, ότι η αιτούσα δεν έχει αιτιολογήσει ότι εξυπηρετείται το δημόσιο συμφέρον με την κατακύρωση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού στη μειοδότρια εταιρεία, δεδομένου ότι, ενόψει της μείωσης των κατώτατων αμοιβών, έχει τη δυνατότητα είτε να προχωρήσει σε αντίστοιχη μείωση της τιμής κατακύρωσης κατόπιν διαπραγμάτευσης με τη μειοδότρια εταιρεία είτε σε ματαίωση του διαγωνισμού, κατ’ επίκληση λόγων δημοσίου συμφέροντος, ένεκα της ιδιαίτερα σημαντικής και ήδη επελθούσας, και όχι μελλοντικής και αβέβαιης όπως αβασίμως με την παρέμβαση προβάλλεται, μείωσης της δαπάνης της σύμβασης ..Πλήρη δε αιτιολόγηση της απόφασης της αιτούσας για μη ματαίωση και κατακύρωση του διαγωνισμού δεν συνιστούν ούτε η επίκληση της μείωσης της τιμής κατακύρωσης της σύμβασης κατά 40.54%, αφού συνομολογήθηκε λόγω αντίστοιχης μείωσης του αντικειμένου της, ούτε η επίκληση των αυξημένων ή παρόμοιων τιμών ανά εργατοώρα, που επιτεύχθηκαν σε όμοιες συμβάσεις που αφορούν είτε στο ίδιο είτε σε άλλα στρατιωτικά νοσοκομεία, καθώς δεν αποδεικνύεται ότι αυτές έχουν υπολογιστεί επί τη βάσει των ως άνω μειωμένων κατώτατων αμοιβών του οικείου προσωπικού, ούτε η επίκληση της ενδεχόμενης εμφάνισης νοσοκομειακών λοιμώξεων, καθώς το επικαλούμενο δημόσιο συμφέρον της αδιάλειπτης παροχής των επίμαχων υπηρεσιών καθαριότητας εξυπηρετείται προεχόντως με την τήρηση της νομιμότητας και όχι με την παραβίαση αυτής διά της μη νόμιμης κατακύρωσης του διαγωνισμού.(..)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η υπό κρίση αίτηση και η παρέμβαση πρέπει να απορριφθούν. Η αναθέτουσα αρχή μπορεί να προβεί σε διαπραγμάτευση της τιμής κατακύρωσης με τη μειοδότρια εταιρεία με αντικείμενο την προσαρμογή της οικονομικής της προσφοράς και ειδικά του εργατικού της κόστους στις δια της ΠΥΣ 6/28.2.2012 και ήδη δια της υποπαρ. ΙΑ.11 της παρ. ΙΑ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 μειώσεις των κατώτατων αμοιβών του προσωπικού καθαριότητας. Σε περίπτωση που η μειοδότρια συναινέσει στη σχετική προσαρμογή, η αιτούσα δύναται να εκδώσει νέα κατακυρωτική του διαγωνισμού απόφαση με τη νέα αντιστοίχως μειωμένη τιμή και, αφού εκδώσει απόφαση ανάληψης της σχετικής υποχρέωσης (βλ. σκέψη ΙV), να συντάξει νέο σχετικό σχέδιο σύμβασης, το οποίο να αποστείλει στο Ζ΄ Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου για προσυμβατικό έλεγχο. Σε περίπτωση δε που η μειοδότρια εταιρεία είτε δεν συναινέσει στη σχετική προσαρμογή είτε συναινέσει σε βαθμό μη συμφέροντα για την αιτούσα, να προβεί η τελευταία στη ματαίωση του διαγωνισμού..Δεν ανακαλεί την 498/2012 πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΑΕΠΠ/1435/2021
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης, η οποία κρίνει αποδεκτή την προσφορά και ανακηρύσσει προσωρινό ανάδοχο τον παρεμβαίνοντα οικονομικό φορέα. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών για τη διακίνηση της αλληλογραφίας της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης και Αποχέτευσης, με χρονική διάρκεια δύο ετών. Ο προσφεύγων θεμελιώνει το έννομο συμφέρον του στην άσκηση της προσφυγής ως βλαπτόμενος από την αποδοχή της προσφοράς του παρεμβαίνοντα, επιδιώκοντας την απόρριψη αυτής και τη δική του ανακήρυξη ως ανάδοχου. Η διαδικασία διενεργήθηκε μέσω δημοσίου ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 230.000,00 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).
ΑΕΠΠ/663/2021
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά την ακύρωση της απόφασης του Πρυτανικού Συμβουλίου του Πανεπιστημίου ως προς τον αποκλεισμό της από τον διαγωνισμό για την ανάθεση υπηρεσιών καθαριότητας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας σε πέντε τμήματα του πανεπιστημίου για τα έτη 2020-2022, με συνολική εκτιμώμενη αξία 2.584.752,32€. Η προσφυγή αμφισβητεί την απόρριψη της οικονομικής προσφοράς της, ισχυριζόμενη ότι το χαμηλό διοικητικό κόστος και ο τρόπος υπολογισμού των ποσών σε ετήσια βάση αποτελούν καταχρηστική και αβάσιμη απόφαση της επιτροπής.