×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/741/2020

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ο προσφεύγων αιτείται την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής, η οποία απέρριψε την τεχνική προσφορά του ως μη αποδεκτή και κατέκρινε τον διαγωνισμό σε άλλον οικονομικό φορέα. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών εστίασης (Τραπεζοκόμοι), δηλαδή υπηρεσιών προετοιμασίας γευμάτων για τις ανάγκες των ασθενών και του εφημερεύοντος προσωπικού των Διασυνδεόμενων Νοσοκομείων για 12 μήνες, με προϋπολογισμένη δαπάνη 308.064,52€ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ 24%), και δικαιώματα προαίρεσης 764.000,00€ συνολικά.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/643/2020

Ο προσφεύγων με την προδικαστική προσφυγή αίτησε την ακύρωση του εγγράφου της αναθέτουσας αρχής με αριθμό πρωτ. …../9.04.2020 και ερμηνευτικά την από 5.02.2020 παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής προσφορών, καθώς και κάθε άλλης ρητής ή σιωπηρής διοικητικής πράξης που παρατείνει την προθεσμία υποβολής των προσφορών, ζητώντας συγχρόνως τη ματαίωση της διαγωνιστικής διαδικασίας. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορούσε την παροχή υπηρεσιών γευμάτων για τη σίτιση ασθενών και εφημερεύοντος προσωπικού του νοσοκομείου για δύο (2) έτη, με προϋπολογισμένη δαπάνη 5.881.000,00 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Ο προσφεύγων επέμενε σε ουσιώδη θέματα νομιμότητας, όπως η μη τήρηση της αρχής του απορρήτου των προσφορών και η παράτυπη διαδικασία παράτασης της προθεσμίας, επισημαίνοντας παραβιάσεις των διατάξεων του Ν. 4412/2016. Η αρχή εξέτασε τα αιτήματα αυτά με βάση την ειδική νομοθεσία για τις δημόσιες συμβάσεις.


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ(Δ΄ ΔΙΑΚΟΠΩΝ)/1242/2021

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:Ζητείται η ανάκληση της 14/2021 Πράξης της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου του «Τομέα Υγείας» της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, με την οποία κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου τροποποιητικής σύμβασης για τη «Σίτιση ασθενών και εφημερεύοντος ιατρικού προσωπικού του Νοσοκομείου και των ασθενών του …».(....)Κατ’ ακολουθίαν αυτών, η ένδικη προσφυγή ανάκλησης πρέπει να γίνει εν μέρει δεκτή, να ανακληθεί εν μέρει η 14/2021 Πράξη της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου του «Τομέα Υγείας» της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης και να επιτραπεί η υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου τροποποιητικής σύμβασης με τους ακόλουθους όρους: 1. Στο άρθρο 1, η συνολική αξία της σύμβασης να οριστεί στο ποσό που αντιστοιχεί στην αξία της σίτισης των ασθενών και των εφημερεύοντος ιατρικού προσωπικού του Νοσοκομείου και του … με ατομικά συσκευασμένα γεύματα κατά το χρονικό διάστημα από την υπογραφή της τροποποιητικής σύμβασης έως 13.10.2021, 2. Στο άρθρο 3 «ΧΡΟΝΟΣ ΙΣΧΥΟΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ», να οριστεί η  χρονική διάρκειά αυτής σε τόσους μήνες όσους αντιστοιχούν στο χρονικό διάστημα από την ημερομηνία υπογραφής της (χρόνος έναρξης ισχύος της τροποποιητικής σύμβασης) έως 13.10.2021 και 3. Να επισημανθεί ρητώς η υποχρέωση της αναδόχου εταιρείας για την  προμήθεια ατομικά συσκευασμένων γευμάτων και να τροποποιηθεί, αντίστοιχα, η παράγραφος που αναφέρεται στην μεριδοποίηση των γευμάτων.Δέχεται εν μέρει την προσφυγή ανάκλησης.Ανακαλεί εν μέρει την 14/2021 Πράξη της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου του «Τομέα Υγείας» της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης.


ΕΑΔΗΣΥ/1155/2023

Για να εξετάσει την από 06.06.2023 με Γενικό Αριθμό Κατάθεσης (ΓΑΚ) ΕΑΔΗΣΥ 835/06.06.2023 Προδικαστική Προσφυγή της εταιρίας με την επωνυμία «Γ.... ΑΝΩΝΥΜΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και τον διακριτικό τίτλο «Γ.... ΑΒΕΕ» (εφεξής η «προσφεύγουσα»), που εδρεύει στην …, επί της οδού …., αρ. …, όπως νόμιμα εκπροσωπείται. Κατά του ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ …. (εφεξής η «Αναθέτουσα Αρχή»), όπως νόμιμα εκπροσωπείται. Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητεί να ακυρωθεί η προσβαλλόμενη και με αρ. …/2023 Διακήρυξη Ηλεκτρονικού Διαγωνισμού, άνω των ορίων, για την ανάδειξη αναδόχου για την παροχή υπηρεσιών παρασκευής – διάθεσης γευμάτων προς σίτιση των ασθενών και του εφημερεύοντος προσωπικού με χρήση των εγκαταστάσεων του μαγειρείου του νοσοκομείου και λειτουργία του εστιατορίου για τη σίτιση του λοιπού προσωπικού και φοιτητών.


ΑΕΠΠ/1722/2020

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα αιτείται να ακυρωθούν η 11ης/25ης.06.2020/Θέμα 4ο Τακτικής Συνεδρίασης απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής και η 19ης/08-10-2020/Θέμα 1ο Τακτικής Συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου απόφαση της αναθέτουσας αρχής, καθ΄ ο μέρος έγινε αποδεκτή η προσφορά της παρεμβαίνουσας και προκρίθηκε στο επόμενο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας, ήτοι στην αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι «Υπηρεσίες παροχής γευμάτων για την σίτιση των ασθενών και του εφημερεύοντος προσωπικού του Νοσοκομείου για δύο (2) έτη», με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας-τιμής, προϋπολογισμού 5.881.000,00 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Η σύμβαση αφορά συγκεκριμένα στην παροχή υπηρεσιών σίτισης με την μέθοδο cook & chill και cook & freeze.


ΑΕΠΠ/1092/2019

Η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της απόφασης που απέρριψε την προσφορά της για τα τμήματα 3 και 4 του διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου παροχής υπηρεσιών παρασκευής-συσκευασίας και διανομής ζεστών γευμάτων σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατά τη σχολική χρονιά 2019-2020. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών μαζικής εστίασης με παραγωγή και διάθεση ζεστών γευμάτων μέσω της μεθόδου cook & serve, συμπεριλαμβανομένων δραστηριοτήτων όπως η παραλαβή, αποθήκευση και επεξεργασία πρώτων υλών, η μεριδοποίηση και διατήρηση έτοιμων γευμάτων, καθώς και μέτρα υγιεινής και ασφάλειας τροφίμων. Η προσφυγή επικεντρώνεται στον αποκλεισμό της λόγω ανεπαρκούς εμπειρίας για το έτος 2018, με ισχυρισμό ότι η αναθέτουσα αρχή παρέβη τους όρους της διακήρυξης με εσφαλμένη αξιολόγηση των υποβαλλόμενων αποδείξεων.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/19/2017

Παροχή υπηρεσιών λογιστικής υποστήριξης.(..) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η επίμαχη δαπάνη δεν εντέλλεται νόμιμα, δοθέντος ότι η ανατεθείσα με την παράταση της 3/2013 σύμβασης υπηρεσία αφορά τη διεκπεραίωση συνηθισμένων λογιστικών εργασιών, που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του Τμήματος Οικονομικού-Κίνησης Ασθενών του Νοσοκομείου. .., δεδομένου ότι, ανεξαρτήτως του ότι δεν αποδεικνύεται ότι η εν λόγω υπάλληλος δεν είχε τη δυνατότητα, από πλευράς δεξιοτήτων και φόρτου εργασίας, να φέρει σε πέρας τις επίμαχες ανατεθείσες εργασίες λογιστικής υποστήριξης, καίτοι εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του ανωτέρω Τμήματος, δεν προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου ότι πριν από την παράταση της 3/2013 σύμβασης διερευνήθηκε η δυνατότητα ενίσχυσης του προσωπικού του Νοσοκομείου με ανθρώπινο δυναμικό από το διασυνδεόμενο Πανεπιστημιακό Γ.Ν. .... «..», δυνάμει της Υ4α/ΟΙΚ84627/2011 Απόφασης του Υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Όσα δε ισχυρίζεται το Νοσοκομείο, σύμφωνα με τα οποία η παραπάνω διασύνδεση υφίσταται μόνο ως προς τον κοινό Διοικητή και ότι το Νοσοκομείο δεν μπορεί να υποστηριχτεί από το Πανεπιστημιακό Γ.Ν. .... «..» γιατί έχει δικό του: Α.Φ.Μ., Προϋπολογισμό, Απολογισμό, ..., πρέπει να απορριφθούν ως αβάσιμα, δεδομένου ότι στο άρθρο 2 της ανωτέρω υπουργικής απόφασης ρητά ορίζεται ότι στην ευρύτερη έννοια της ως άνω διασύνδεσης και εντός του πλαισίου της συνεργασίας σε διοικητικό, τεχνικό, νοσηλευτικό και ιατρικό επίπεδο των διασυνδεόμενων Νοσοκομείων υπάγεται, μεταξύ άλλων, η ενίσχυση και αλληλοσυμπλήρωση των διασυνδεόμενων Νοσοκομείων με ανθρώπινο δυναμικό.


ΑΕΠΠ/185/2019

Η προσφεύγουσα με την προδικαστική προσφυγή επιδιώκει την ακύρωση της διακήρυξης του διεθνούς διαγωνισμού για την επιλογή αναδόχου Υπηρεσιών Παρασκευής και Διανομής Γευμάτων για το Νοσοκομείο, λόγω υποτιθέμενης ανεπάρκειας του προϋπολογισμού που δεν επιτρέπει εύλογο εργολαβικό κέρδος, καθώς και λόγω παράνομου όρου που προβλέπει αύξηση προσωπικού χωρίς αντίστοιχη αύξηση της τιμής. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει την ημερήσια σίτιση 450 ασθενών και προσωπικού με πλήρη μενού 5 γευμάτων, με ελάχιστη απασχόληση 35 ατόμων και διάρκεια 1 έτους με δυνατότητα παράτασης, με προϋπολογιζόμενη δαπάνη 749.998,35€ άνευ ΦΠΑ.


ΑΕΠΠ/81/2017

Η προδικαστική προσφυγή της εταιρείας ασκήθηκε κατά της Ανακοίνωσης ΣΟΧ 2/2017, η οποία αφορούσε την υποβολή αιτήσεων για σύναψη 31 ατομικών συμβάσεων ορισμένου χρόνου για υπηρεσίες εστίασης-σίτισης, καθώς και κατά της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου που αιτιολογούσε την επείγουσα ανάγκη πρόσληψης βάσει του άρθρου 63 του Ν. 4430/2016. Η προσφυγή διεκδικούσε την ακύρωση αυτών των πράξεων, επειδή η διαδικασία ανάθεσης παραβίαζε το ενωσιακό δίκαιο για δημόσιες συμβάσεις και τα συνταγματικά δικαιώματα (άρθρα 103, 5 παρ. 1, 25 παρ. 1 Συντ.), καθώς δεν ακολουθήθηκε διαγωνιστική διαδικασία. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η παροχή υπηρεσιών εστίασης-σίτισης σε νοσοκομείο, με την προσφεύγουσα να ισχυρίζεται ότι είχε δικαίωμα συμμετοχής σε τέτοιο διαγωνισμό.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/200/2017

Παροχή υπηρεσιών σίτισης (αποδοχή τεχνικής προσφοράς κατά παράβαση όρου διακήρυξης).(..) Με βάση τα ανωτέρω δεδομένα και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, προκύπτει ότι, κατά τον βασίμως προβαλλόμενο λόγο διαφωνίας, κατά παράβαση του, ρητώς προβλεπόμενου στο άρθρο 2.11 της παρ. 2 του ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ 2 και κατά τα λοιπά σαφώς συναγόμενου από τις λοιπές προαναφερθείσες διατάξεις της επίμαχης διακήρυξης, όρου περί προετοιμασίας και παρασκευής των φαγητών καθώς και παροχής των υπηρεσιών σίτισης στους χώρους του Φοιτητικού Εστιατορίου, έγινε δεκτή στο διαγωνισμό η τεχνική προσφορά του «...», καθόσον αυτή αφορά σε προετοιμασία και παρασκευή των γευμάτων σε χώρο ευρισκόμενο στη Μεγάλη Χώρα του (πρώην) Δήμου ...και ακολούθως μεταφορά αυτών και παροχή των υπηρεσιών σίτισης σε έτερο χώρο, προοριζόμενο να λειτουργήσει ως φοιτητικό εστιατόριο, ευρισκόμενο στο κέντρο του ... (..), αντί της απαιτούμενης από τη διακήρυξη τόσο παρασκευής των γευμάτων όσο και παροχής των υπηρεσιών σίτισης στους χώρους του Φοιτητικού Εστιατορίου. ...Κατόπιν αυτών το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/6/2017

Παροχή υπηρεσιών  σίτισης.(..)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις: α) Κατά τον βασίμως προβαλλόμενο από την Επίτροπο πρώτο λόγο, μη νομίμως προσέφυγε το Νοσοκομείο στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης για την ανάθεση της επίμαχης υπηρεσίας, δεδομένου ότι αφενός μεν αυτή υπερβαίνει το όριο των 20.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), .., αφετέρου δε, από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει η συνδρομή έκτακτων γεγονότων, οφειλόμενων σε απρόβλεπτες περιστάσεις, για τα οποία δεν φέρει υπαιτιότητα το Νοσοκομείο και τα οποία κατέστησαν αδύνατη τη διενέργεια και την ολοκλήρωση διαγωνιστικής διαδικασίας β) Με δεδομένο ότι η συνολική προϋπολογιζόμενη δαπάνη του Νοσοκομείου για την κάλυψη της σίτισης των ασθενών και του εφημερεύοντος προσωπικού του υπερβαίνει για το έτος 2016 το ποσό των 500.000 ευρώ (..), κατά παράβαση του άρθρου 35 παρ. 1 του ν. 4129/2013 η από 1.7.2016 σύμβαση δεν υποβλήθηκε πριν την υπογραφή της σε προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας στην αρμόδια Υπηρεσία Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου και γ) Ομοίως, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα με το τρίτο λόγο διαφωνίας, με δεδομένο ότι, όπως βεβαιώνεται από το αριθ. πρωτ. 6860/12.5.2016 έγγραφο του Νοσοκομείου, σε αυτό υπηρετούν επτά (7) υπάλληλοι κλάδου ΥΕ προσωπικού εστίασης (ειδικότητας τραπεζοκόμου), εκ των οποίων, μόνο δύο ασκούν καθήκοντα της ειδικότητάς τους, με τους λοιπούς να είναι επιφορτισμένοι με άλλα διοικητικά καθήκοντα (..), μη νομίμως η από 1.7.2016 σύμβαση επιβαρύνθηκε με το σύνολο του ποσού των 37.815 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), που αφορά εργατοώρες προσωπικού για μεριδοποίηση και διανομή γευμάτων (σύνολο 5.900 εργατοώρες), δεδομένου ότι μέρος των υπηρεσιών αυτών, όπως είναι η διανομή των γευμάτων, εντάσσεται στα καθήκοντα του υπηρετούντος προσωπικού τραπεζοκόμων και συνεπώς, θα έπρεπε να παρασχεθεί από το ως άνω προσωπικό, με αντίστοιχη μείωση των 5.900 εργατοωρών και του κόστους που επιβαρύνθηκε το Νοσοκομείο.....Τέλος, η επίμαχη δαπάνη δεν δύναται να θεωρηθεί νόμιμη κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 37 του ν. 4238/2014, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο έκτο του νόμου 4432/2016, καθόσον δεν προκύπτει η συνδρομή των  προαναφερόμενων προϋποθέσεων εφαρμογής της ως προς την ύπαρξη συγκεκριμένων καθυστερήσεων σε επίπεδο κεντρικού προγραμματισμού ενιαίου διαγωνισμού ανάθεσης υπηρεσιών υγείας ή λόγω άσκησης ενδίκων μέσων κατά τη διενέργεια αυτού.(..) Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες, πλην όμως, τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα θα μπορούσαν να θεωρηθούν, λόγω συγγνωστής πλάνης, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος τις πιστώσεις του οποίου βαρύνουν.