ΑΕΠΠ/743/2020
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Με την προδικαστική προσφυγή ζητείται η ακύρωση της πράξης του Δήμου με αριθμό 493/2020, η οποία απέρριψε τα δικαιολογητικά κατακύρωσης της προσφεύγουσας ως προσωρινού αναδόχου για την Ομάδα Α΄ της σύμβασης (Γραφική Ύλη και λοιπά Υλικά Γραφείου), καθώς και η κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής συμμετοχής της. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια Γραφικής Ύλης, Φωτοτυπικού και Θερμικού χαρτιού, Αναλωσίμων Υλικών Εκτυπωτών, Φωτοαντιγραφικών Μηχανημάτων και Φαξ για τις ανάγκες του Δήμου, με συνολικό προϋπολογισμό 505.935,30€ χωρίς ΦΠΑ. Η προσφυγή επικαλείται παράβαση των αρχών της επιείκειας, χρηστής διοίκησης και αναλογικότητας, λόγω μη εφαρμογής μέτρων που προβλέπονται στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας COVID-19.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/580/2018
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας (απόφαση 1519/2018), η οποία ανακήρυξε ως προσωρινούς αναδόχους σε δύο ομάδες προμηθειών (Ομάδα 1 - Γραφική Ύλη και Ομάδα 2 - Χαρτί) τους οικονομικούς φορείς '...' και '...'. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια ειδών γραφικής ύλης, φωτοαντιγραφικού χαρτιού και ειδών από χαρτί και μελανιών-τόνερ, με εκτιμώμενη αξία 96.774,17 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Οι λόγοι της προσφυγής εστιάζουν στην αποδοχή προσφορών που περιλάμβαναν τιμές με τρία δεκαδικά ψηφία, ενώ η διακήρυξη απαιτούσε μόνο δύο, κάτι που κατά τον προσφεύγοντα συνιστά παράβαση των όρων του διαγωνισμού.
ΕλΣυν.Κλ.4/249/2015
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ - ΑΓΟΡΕΣ.Ανάθεση - Διαδικασία διαγωνισμού - κατάτμηση:Νόμιμη η καταβολή ποσού 59.992,04 ευρώ, σε εταιρεία, ως τίμημα για την προμήθεια γραφικής ύλης, γραφικών ειδών και χαρτιού φωτοαντιγραφικών μηχανημάτων, για την κάλυψη των αναγκών της Διεύθυνσης Ασφαλείας, καθόσον η επίμαχη προμήθεια αφορά σε προμήθεια γραφικής ύλης, γραφικών ειδών και φωτοαντιγραφικού χαρτιού που αποτελούν, κατά την αντίληψη των συναλλαγών είδη διακριτά έναντι των ειδών, τα οποία αποτέλεσαν αντικείμενο της προγενέστερης χρονικά προμήθειας και δεν υπερβαίνει σε ετήσια βάση το ποσό των 60.000,00 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.), μέχρι του οποίου είναι επιτρεπτή η προσφυγή στη διαδικασία του πρόχειρου διαγωνισμού.(Όμοια η 250/2015 Πράξη του ιδίου ως άνω Κλιμακίου.)
ΑΕΠΠ/265/2018
Ο προσφεύγων με την προδικαστική προσφυγή αιτείται τη μερική ακύρωση απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής σχετικά με την ανάδειξη προσωρινών αναδόχων σε διαγωνισμό προμήθειας αναλωσίμων για εκτυπωτές και γραφικής ύλης. Συγκεκριμένα, ζητά την ακύρωση τμημάτων της απόφασης που αφορούν την ανάδειξη των παρεμβαινουσών εταιρειών ως προσωρινών αναδόχων για τα προϊόντα των Ομάδων Δ΄ (γραφική ύλη) και Α΄/Β΄ (γνήσια μελάνια και τύμπανα), και επιπλέον τον αποκλεισμό τους από τη συνέχιση της διαδικασίας, ενώ αιτείται τη συνέχιση του διαγωνισμού μόνο με τη δική του συμμετοχή. Το συνολικό προϋπολογιζόμενο ποσό της σύμβασης ανέρχεται σε 130.634,62 ευρώ χωρίς ΦΠΑ.
ΕλΣυν.Κλ.4/248/2015
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ-ΑΓΟΡΕΣ.Ανάθεση - Διαδικασία διαγωνισμού - κατάτμηση:Μη νόμιμη η καταβολή ποσού 69.993,52 ευρώ σε εταιρεία, ως αμοιβή της για την προμήθεια μελανιών εκτυπωτών, γραφίτη φωτοαντιγραφικών μηχανημάτων, ηλεκτρονικών υπολογιστών και εκτυπωτών κ.λ.π. της Διεύθυνσης Ασφάλειας, κατόπιν διενέργειας σχετικού πρόχειρου διαγωνισμού, διότι πρόκειται για ομοειδή αγαθά (μελάνια και τόνερ εκτυπωτών, γραφίτη και τόνερ φωτοαντιγραφικών μηχανημάτων, ηλεκτρονικούς υπολογιστές και εκτυπωτές κ.λπ.) και η συνολική αξία αυτών υπερβαίνει, σε ετήσια βάση, το ποσό των 60.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), ανερχόμενη συγκεκριμένα στο ύψος των 81.771,50 ευρώ (μη συνυπολογιζομένου του ΦΠΑ) και συνεπώς, μη νομίμως διενεργήθηκαν δύο (2) αυτοτελείς πρόχειροι διαγωνισμοί, και όχι ένας ενιαίος τακτικός διαγωνισμός, δοθέντος ότι οι διαγωνισμοί αυτοί διενεργήθηκαν κατά κατάτμηση της συνολικής ετήσιας δαπάνης ομοειδών αγαθών, τα οποία θα μπορούσαν να κατακυρωθούν σε έναν ή περισσότερους προμηθευτές κατόπιν διενέργειας τακτικού διαγωνισμού.(συγγνωστή πλάνη)
ΕλΣυν.Κλ.4/92/2015
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ-ΑΓΟΡΕΣ.Ανάθεση - Διαδικασία διαγωνισμού - κατάτμηση:Α. Μη νόμιμη η καταβολή ποσού από Νοσοκομείο σε ιδιωτική εταιρεία για την προμήθεια γραφικής ύλης, εντύπων και δελτίων μηχανογράφησης και φωτογραφικού και φωτοτυπικού υλικού, καθόσον μη νομίμως το Νοσοκομείο προέβη στις ανωτέρω απευθείας αναθέσεις, οι οποίες διενεργήθηκαν κατά κατάτμηση της συνολικής ετήσιας δαπάνης ομοειδών αγαθών, δυνάμενα να κατακυρωθούν σε έναν ή περισσότερους προμηθευτές κατόπιν διενέργειας πρόχειρου διαγωνισμού (άρθρο 2 παρ. 12 και 13 του ν. 2286/1995, ΦΕΚ Α' 19/1995).Β. Νόμιμη η καταβολή από Νοσοκομείο σε ιδιωτική εταιρεία για την προμήθεια αναλωσίμων εκτυπωτών και φωτοαντιγραφικών μηχανημάτων, καθόσον η δαπάνη δεν υπερβαίνει το ποσό των 20.000 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α. που τίθεται ως όριο για τη προμήθεια ειδών με απευθείας ανάθεση.(συγγνωστή πλάνη)
ΕΑΔΗΣΥ/416/2023
Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα ζητεί να ακυρωθεί η υπ’ αριθ. πρωτ. …/29-12-2022 (ΚΗΜΔΗΣ - ΑΔΑΜ : …., Συστημικός αριθμός ΕΣΗΔΗΣ: …) διακήρυξη της αναθέτουσας αρχής, μετά των διευκρινίσεων που χορηγήθηκαν δυνάμει του υπ’ αριθ. πρωτ. …/18.01.2023 εγγράφου της, ως προς το Τμήμα Α’ της σύμβασης με αντικείμενο την «Προμήθεια μελανιών, τόνερ (εκτυπωτών-πολυμηχανημάτων-φαξ) για την κάλυψη των διοικητικών υπηρεσιών και των Σχολών του ….».
ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)143/2014
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ - ΑΓΟΡΕΣ: Μη νόμιμη η καταβολή δαπάνης για προμήθεια γραφικής ύλης και λοιπών ειδών γραφείου για τις ανάγκες των υπηρεσιών Δήμου, κατόπιν πρόχειρου διαγωνισμού αντί της διενέργειας τακτικού διαγωνισμού, κατά παράβαση του άρθ.2 της 11389/8-3-1993 Υ.Α. (Ε.Κ.Π.Ο.Τ.Α.) και της Π1/3305/3.11.2010 ΚΥΑ (ΦΕΚ Β΄ 1789/12.11.2010) καθόσον πρόκειται για προμήθεια ειδών, τα οποία, κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας και τις συναλλακτικές αντιλήψεις, είναι ομοειδή, αφού εντάσσονται στην ευρύτερη κατηγορία αγαθών «γραφική ύλη και είδη γραφείου» και προορίζονται, στο σύνολό τους, για την εξυπηρέτηση των σχετικών αναγκών των υπηρεσιών του Δήμου, η δε προϋπολογισθείσα δαπάνη του ως άνω πρόχειρου διαγωνισμού συναθροιζόμενη με την αξία των ειδών που αποτέλεσαν αντικείμενο προηγηθεισών απευθείας αναθέσεων υπερβαίνει το τιθέμενο με την ως άνω Κ.Υ.Α., όριο των 60.000 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α., μέχρι το οποίο επιτρέπεται η ανάθεση προμηθειών κατόπιν διενέργειας πρόχειρου διαγωνισμού.
ΑΕΠΠ/1144/2018
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία επιδιώκει την ακύρωση της απόρριψης της προσφοράς της στον διαγωνισμό για την προμήθεια 1) Αναλωσίμων υλικών - μελανιών και τόνερ (ομάδα 1), 2) Γραφικής ύλης (ομάδα 2), και 3) Φωτοτυπικού χαρτιού και προτυπωμένων φακέλων (ομάδα 3), συνολικού προϋπολογισμού 84.685,23 € χωρίς ΦΠΑ. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι η απόρριψη της προσφοράς της βασίστηκε σε εσφαλμένη και πλημμελή αιτιολογία, ισχυριζόμενη ότι οι υπεύθυνες δηλώσεις της έπρεπε να έχουν σφραγίδα εταιρείας και ότι ο ισολογισμός και το προφίλ της έπρεπε να έχουν ψηφιακή υπογραφή, ζητώντας την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής.
ΑΕΠΠ/895/2019
Η αιτούσα (οικονομικός φορέας) με την Προδικαστική Προσφυγή της επιδιώκει την ακύρωση της Απόφασης 170/2019 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Αλεξανδρούπολης, η οποία ενέκρινε τον (υπο)φάκελο «Δικαιολογητικών Κατακύρωσης» της παρεμβαίνουσας ένωσης οικονομικών φορέων, αναδεικνύοντάς την οριστική ανάδοχο για το δημόσιο έργο «ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΓΕΩΘΕΡΜΙΚΟΥ ΠΕΔΙΟΥ ΑΡΙΣΤΗΝΟΥ – Κατασκευή Θερμικού Σταθμού και Δικτύων της θέρμανσης αγροτικών θερμοκηπίων εγκαταστάσεων και κτηρίων». Το έργο αφορά την κατασκευή θερμικού σταθμού και δικτύων τηλεθέρμανσης με χρήση γεωθερμικής ενέργειας για θέρμανση δημοτικών κτηρίων και θερμοκηπίων στους οικισμούς Άνθεια και Αρίστηνο, με προϋπολογισμό €6.229.005,78 και προθεσμία εκτέλεσης 18 μήνες. Η προσφυγή επικαλείται λανθασμένες δηλώσεις στο Ευρωπαϊκό Ενιαίο Έγγραφο Σύμβασης (ΕΕΕΣ) από μέλος της ένωσης, καθώς και μη συνταγμένα κατά τα κείμενα δικαιολογητικά (ιδιόχειρες αντί ψηφιακές υπογραφές).
ΝΣΚ/414/2009
Σύννομη ή μη η καταβολή κοινοτικής χρηματοδότησης εάν χρησιμοποιήθηκε προς μεταποίηση, εκτός από πρώτη ύλη προερχόμενη από χώρες της Ε.Ε. και πρώτη ύλη προερχόμενη από τρίτες χώρες.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Κατ’ εφαρμογή των πορισμάτων της νομολογίας του Δ.Ε.Κ., εάν χρησιμοποιήθηκε προς μεταποίηση, εκτός από βιολογική πρώτη ύλη προερχόμενη από χώρες της Ε.Ε. και πρώτη ύλη προερχόμενη από τρίτες χώρες, δεν τίθεται ζήτημα προσαρμογής του εγκεκριμένου ποσού της δημόσιας δαπάνης στην μειωμένη δυναμικότητα παραγωγής προϊόντων από βιολογική πρώτη ύλη, προερχόμενη από χώρες της Ε.Ε., αλλά θα πρέπει να απενταχθεί η επένδυση από το Μέτρο 2.1. του Ε.Π.Α.Α. & Α.Υ. 2000-2006 και να αναζητηθεί το σύνολο των αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών.