×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/778/2018

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η προσφεύγουσα εταιρεία με την προδικαστική προσφυγή αίτησε την ακύρωση της απόφασης του Υπουργείου Τουρισμού - Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) με αριθμό πρωτ. ΕΟΤ 9502/26-07-2018, η οποία είχε εγκρίνει τα πρακτικά διενέργειας ενός ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού κάτω των ορίων. Ο διαγωνισμός αφορούσε την επιλογή αναδόχου για την υπηρεσία καθαρισμού των χώρων όπου στεγάζονται οι Υπηρεσίες του ΕΟΤ, συγκεκριμένα στα κτίρια επί των οδών Α. Τσόχα 7 (Κεντρική Υπηρεσία), Αγ. Άννης 64-66 περιοχής Αγ. Ιωάννη Ρέντη (Κεντρική Αποθήκη ΕΟΤ) και Διονυσίου Αρεοπαγίτου 18-20 (Γραφείο Πληροφοριών ΕΟΤ Αθήνας), για χρονικό διάστημα 1 έτους με δικαίωμα προαίρεσης 1 επιπλέον έτους. Η προσφεύγουσα διαφωνούσε με την απόρριψη της οικονομικής της προσφοράς, η οποία ήταν η χαμηλότερη, επικαλούμενη παραβάσεις της διαδικασίας και της ισοτιμίας των υποψηφίων στον διαγωνισμό.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/236/2025

Η Πράξη 236/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας σχεδίου τροποποίησης της σύμβασης 7811/24.2.2023 μεταξύ του Δήμου Νίκαιας – Αγ. Ιωάννη Ρέντη και ενός οικονομικού φορέα, για την προμήθεια ειδών παντοπωλείου. Το Κλιμάκιο διαπίστωσε ότι η προτεινόμενη τροποποίηση αφορούσε μόνο αλλαγές στις ποσότητες των ειδών και εσωτερική ανακατανομή μεταξύ των δομών του Δήμου, χωρίς να αλλάζει η τιμή μονάδας ή η συνολική φύση της σύμβασης. Η οικονομική μεταβολή ήταν μειωτική (κατά 17.655,41 ευρώ), υπολειπόμενη τόσο του 10% της αρχικής αξίας της σύμβασης (506.870,97 ευρώ) όσο και των κατώτατων ορίων. Ως εκ τούτου, η τροποποίηση κρίθηκε ήσσονος σημασίας βάσει του άρθρου 132 παρ. 2 του ν. 4412/2016 και απαραδέκτως υποβλήθηκε για προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας ενώπιον του Ελεγκτικού Συνεδρίου.


ΕΣ.ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/252/2025

Η Πράξη 252/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης (ΙΦΣ) και του σχεδίου σύμβασης για το έργο «Λιμνοδεξαμενή Χοχλακίων Νομού Λασιθίου και Συνοδά Έργα – Φράγμα Αγ. Ιωάννη Ιεράπετρας Νομού Λασιθίου και Βασικά Έργα Αξιοποίησης Αρδευτικού Νερού». Το έργο, προϋπολογισμού 55.900.000,00 ευρώ σε πληρωμές διαθεσιμότητας, υλοποιείται μέσω ΣΔΙΤ. Η διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου ολοκληρώθηκε με την ανάδειξη της εταιρείας «ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.» ως αναδόχου. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν διαπιστώθηκαν νομικές πλημμέλειες κατά τη διαδικασία ανάδειξης του ΙΦΣ και ως εκ τούτου δεν κωλύεται η υπογραφή της σύμβασης σύμπραξης, υπό τον όρο της προηγούμενης κήρυξης των απαραίτητων απαλλοτριώσεων για το έργο του Φράγματος Αγ. Ιωάννη.


ΝΣΚ/381/2000

ΕΟΤ. Μετατάξεις υπαλλήλων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Με σειρά αποφάσεων του Υπουργού Τουρισμού έχει ανατεθεί σε μόνιμους και αορίστου χρόνου υπαλλήλους του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) η άσκηση καθηκόντων στο Υπουργείο Τουρισμού (ήδη Ανάπτυξης) παράλληλα με τα κύρια καθήκοντά τους στον ΕΟΤ. Πλην, όμως, οι υπάλληλοι αυτοί στην πράξη ασκούν καθήκοντα αποκλειστικά και μόνο στο Υπουργείο καθ όλη τη διάρκεια του ωραρίου και όλες τις ημέρες της εβδομάδας. Η διάθεσή τους αυτή στο Υπουργείο, που έλαβε χώρα χωρίς τη νομική μορφή της απόσπασης, μπορεί να θεωρηθεί ότι πληροί τις προϋποθέσεις του άρθρου 23 του Ν 2738/99 και μπορούν να προχωρήσουν οι νόμιμες διαδικασίες για τη μετάταξή τους.


ΝΣΚ/55/2017

Χορήγηση άδειας μελέτης και δημοσίευσης του ιστορικού των εργασιών αποκατάστασης του καθολικού της Μονής Αγίου Ιωάννη Προδρόμου Ρογκοβού Ιωαννίνων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η αριθ. ΥΠΠΟΑ/ΓΔΑΠΚ/ΔΒΜΑ/ΤΕΕΑΕΙ/ 162265/96275/4862/338/2.10.2015 απόφαση της Διεύθυνσης Βιομηχανίας περί χορήγησης στην Π.Κ άδειας μελέτης και δημοσίευσης του ιστορικού των εργασιών αποκατάστασης και συντήρησης της Μονής Αγ. Ιωάννη Προδρόμου στο Ρογκοβό Ιωαννίνων δεν είναι νόμιμη και πρέπει να ανακληθεί από την αρμόδια διοικητική αρχή του ΥΠΠΟΑ. Για την ανάκληση αυτή δεν είναι απαραίτητη η προηγούμενη γνωμοδότηση του οικείου Τοπικού Συμβουλίου του ΥΠΠΟΑ.


ΑΕΠΠ/991/2018

Ο προσφεύγων αίτησε την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία τον αποκλείει από τη διαγωνιστική διαδικασία για την ανάθεση του έργου «Αντικατάσταση Κεντρικών Αγωγών Ύδρευσης Οδού Αναπαύσεως, Περιοχής Αγ. Μαρίνας – Αγ. Ιωάννη και Οδού Σβορώνου». Η σύμβαση είχε εκτιμώμενη αξία 483.870,97€ άνευ ΦΠΑ, με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα οικονομικά προσφορά. Ο προσφεύγων επικαλέστηκε λάθη στη συμπλήρωση του Τυποποιημένου Εντύπου Υπεύθυνης Δήλωσης (ΤΕΥΔ), ισχυριζόμενος ότι η αποκλειστική του αιτιολογία ήταν η εσφαλμένη συμπλήρωση πεδίων σχετικών με εγγραφή σε επίσημο κατάλογο και ονομαστικοποίηση μετοχών, ζητώντας τη δεδικασμένη αποκατάσταση της θέσης του.


ΕΣ/ΤΜ.ΜΕΙΖ.-ΕΠΤΑΜΕΛΟΥΣ ΣΥΝΘΕΣΗΣ/3009/2012

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Ζητείται (....) η αναθεώρηση της 2496/2012 απόφασης του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία απορρίφθηκε η από 12.6.2012 αίτηση του ως άνω ν.π.δ.δ. για ανάκληση της 231/2012 πράξης του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Με την πράξη αυτή το Κλιμάκιο κατά τον έλεγχο του υποβληθέντος σχεδίου 1ης συμπληρωματικής συμβάσεως του έργου «Μελέτη και Κατασκευή Κτιρίου Υποκαταστήματος Ι.Κ.Α. Αγ. Ιωάννη Ρέντη», προϋπολογιζόμενης δαπάνης 800.000,00 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α.(....)Απορριπτέος είναι και ο ισχυρισμός περί συγγνωστής πλάνης της αναθέτουσας αρχής, καθόσον υπάρχει από μακρού χρόνου σταθερότητα του νομικού πλαισίου και της νομολογίας ως προς τις προϋποθέσεις κατάρτισης συμπληρωματικών συμβάσεων, μόνη δε η επίκληση λόγων δημοσίου συμφέροντος (όπως η επίτευξη της άρτιας εκτέλεσης του έργου, το ότι πιθανή διενέργεια δημοπρασίας θα οδηγήσει σε απώλεια χρόνου και σημαντική οικονομική επιβάρυνση) δεν αρκεί για να θεωρηθεί συγγνωστή η μη τήρηση της ορθής διαδικασίας. Απορρίπτει την αίτηση αναθεώρησης του Ιδρύματος Κοινωνικών Ασφαλίσεων – Ενιαίου Ταμείου Ασφάλισης Μισθωτών καθώς και την υπέρ αυτής ασκηθείσα παρέμβαση της εταιρείας, με την επωνυμία «… A.Ε.» για αναθεώρηση της 2496/2012 απόφασης του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου.


ΕΑΔΗΣΥ/949/2022

Με την προδικαστική προσφυγή του ο προσφεύγων αιτείται να ακυρωθεί η προσβαλλόμενη κατά το σκέλος που α) απορρίφθηκε η προσφορά του για όλους τους νομούς και την κεντρική υπηρεσία, β) έγιναν αποδεκτές οι προσφορές του δεύτερου, του τρίτου και του τέταρτου παρεμβαίνοντος και των οικονομικών φορέων, … (σε όλους τους νομούς και την Κεντρική Υπηρεσία), … (στην Κεντρική Υπηρεσία), “…” … (στον …) και γ) δεν απορρίφθηκαν οι εταιρίες …, … και του πρώτου παρεμβαίνοντος και για τους αναφερόμενους στην προσφυγή του πρόσθετους λόγους.


ΑΕΠΠ/202/2018

Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Νίκαιας-Αγίου Ιωάννη Ρέντη με αριθμό 34/23.01.2018, η οποία προσωρινά καταξίωνε την προμήθεια λιπαντικών στην εταιρεία «……….». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια υγρών καυσίμων (πετρέλαιο κίνησης, βενζίνη αμόλυβδη), πετρελαίου θέρμανσης και λιπαντικών για τις ανάγκες του Δήμου και των νομικών προσώπων του για ένα έτος. Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι οι προσωρινά καταξιωμένες εταιρείες προσέφεραν προϊόντα που δεν πληρούν τις απαιτούμενες τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης, ιδίως για το λιπαντικό SAE 30, και επισύρανται ο αποκλεισμός τους από τη διαδικασία.


ΑΕΠΠ/464/2018

Η προσφεύγουσα εταιρία ζητά την ακύρωση, ανάκληση ή τροποποίηση της Διακήρυξης της Περιφέρειας Πελοποννήσου (ΠΕ Λακωνίας) με αριθμό πρωτ. οικ.107690/16299/25.04.2018, η οποία αφορά στον δημόσιο διεθνή ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό με τίτλο 'Προμήθεια και Τοποθέτηση Υλικών για την Αντικατάσταση Συνθετικού Χλοοτάπητα Ενωσιακού Γηπέδου Ποδοσφαίρου και Μίνι Γηπέδου Ποδοσφαίρου Αγ. Ιωάννη δ. Σπάρτη Λακωνίας και τον Εκσυγχρονισμό των Αθλητικών Εγκαταστάσεων του Αθλητικού Ενωσιακού Κέντρου Ε.Π.Σ Λακωνίας'. Ειδικότερα, η προσφεύγουσα διαμαρτύρεται για τη συμπερίληψη του Πιστοποιητικού SA 8000:2008 Συστήματος Κοινωνικής Υπευθυνότητας ως προϋπόθεσης συμμετοχής, ισχυριζόμενη ότι αυτό περιορίζει άδικα τον ανταγωνισμό και παραβιάζει αρχές του ενωσιακού δικαίου.


ΕΣ/ΤΜ.6/525/2020

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:ζητείται η ανάκληση της 15/2019 Πράξης του Επιτρόπου της Υπηρεσίας Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Δήμο Νίκαιας – Αγ. Ιωάννη Ρέντη, με την οποία κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ του αιτούντος Δήμου και της εταιρείας «… & ΣΙΑ Ε.Ε.» με διακριτικό τίτλο «…», για την «Προμήθεια ενός καινούριου καλαθοφόρου οχήματος».(...)Περαιτέρω, ως προς τη δεύτερη αναδειχθείσα πλημμέλεια, το Τμήμα διαπιστώνει ότι με αυτήν αμφισβητείται – με βάση άτυπα στατιστικά στοιχεία – αν η ελεγχόμενη προμήθεια είναι σύμφωνη με την αρχή της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης, υπό την έννοια ότι ο Δήμος επιδιώκει την προμήθεια εξοπλισμού με αυξημένες τεχνικές προδιαγραφές (διαστάσεις βραχίονα με ανυψωτική ικανότητα 30 μέτρων), χωρίς να αποδεικνύει ότι οι ανάγκες τις οποίες επιδιώκει να καλύψει είναι ανάλογες.(...)Με τα δεδομένα αυτά, και λαμβάνοντας υπόψη ότι ο έλεγχος που ασκεί το Ελεγκτικό Συνέδριο ως προς την τήρηση των αρχών της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης είναι οριακός και δεν εξετάζονται η ορθότητα των τεχνικών κρίσεων ή οι κρίσεις σκοπιμότητας, ο λόγος ανάκλησης είναι βάσιμος. Και τούτο διότι, ενόψει των δημοτικών αναγκών, όπως περιγράφονται στα ανωτέρω έγγραφα, δεν συντρέχει υπέρβαση των άκρων ορίων της ευχέρειας του Δήμου κατά τον προσδιορισμό των χαρακτηριστικών του προς προμήθεια εξοπλισμού αφού δεν προκύπτει πρόδηλη δυσαναλογία αυτών σε σχέση με τους εξυπηρετούμενους σκοπούς. Δέχεται την αίτηση