ΑΕΠΠ/835/2018
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η προσφεύγουσα επιδιώκει με την προδικαστική προσφυγή να αποκλειστεί η κοινοπραξία «…» από τη διαγωνιστική διαδικασία, να ακυρωθεί η απόφαση κατακύρωσης του διαγωνισμού και να ανατεθεί το έργο σωστικών εργασιών αποκατάστασης φέροντος οργανισμού της οικίας Δασοφύλακα και του κτηρίου της Γεννήτριας Ηλεκτρικού Ρεύματος εντός του πρώην Βασιλικού Κτήματος Τατοΐου σε αυτήν, υποστηρίζοντας ότι η κοινοπραξία δεν πληρούσε τις απαιτήσεις τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας και παρέβαλε τους όρους της διακήρυξης.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Αριθμ. ΤΕ 223917/5418/οικ/2015
Παροχή εξουσιοδότησης υπογραφής «ΜΕ ΕΝΤΟΛΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ» για συμβόλαια παροχής ηλεκτρικού ρεύματος.
49410/2019- ΦΕΚ: 680/Β/2019: Με την παρούσα καταργείται η αριθ. ΤΕ 223917/5418/ οικ/19-11-2015 (ΦΕΚ 2576/Β/) Παροχή εξουσιοδότησης υπογραφής «ΜΕ ΕΝΤΟΛΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ» για συμβόλαια παροχής ηλεκτρικού ρεύματος
ΕΣ/Κλ.ΣΤ/65/2017
Προμήθεια ηλεκτρικού ρεύματος.(...)iv. Κατόπιν των ανωτέρω και, δεδομένου ότι δεν εκκρεμούν ενστάσεις, προσφυγές ή ένδικα μέσα κατά της ελεγχόμενης διαδικασίας (βλ. την 2021/3.2.2017 βεβαίωση του Δημάρχου ......), δεν συντρέχει νόμιμος λόγος που να κωλύει την υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου σύμβασης.Για τους λόγους αυτούςΔεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Δήμου ...... και της εταιρείας «......», για την προμήθεια ηλεκτρικού ρεύματος.
ΝΣΚ/12/2017
Στέγαση στρατιωτικών στελεχών και των οικογενειών τους σε στρατιωτικά οικήματα των Ενόπλων Δυνάμεων, εντός ή εκτός του χώρου των στρατιωτικών μονάδων – Αν η χρήση αυτή εξομοιούται ή όχι με χρήση των οικημάτων αυτών από το Δημόσιο, για την απαλλαγή των στελεχών αυτών από δημοτικά τέλη. (...)Τα δημοτικά τέλη καθαριότητας και φωτισμού βαρύνουν τον υπόχρεο σε πληρωμή του λογαριασμού του ηλεκτρικού ρεύματος και συνεισπράττονται από τη ΔΕΗ ή τον εναλλακτικό προμηθευτή ηλεκτρικού ρεύματος. Αν, επομένως, το Ελληνικό Δημόσιο (ή υπηρεσία αυτού που δεν διαθέτει ίδια νομική προσωπικότητα) είναι υπόχρεο πληρωμής του λογαριασμού του καταναλισκομένου ηλεκτρικού ρεύματος στα οικήματα που βρίσκονται εντός ή εκτός των στρατιωτικών μονάδων, που είτε ανήκουν, είτε έχουν μισθωθεί από αυτό, τότε απαλλάσσεται από την πληρωμή των εν λόγω δημοτικών τελών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 82 παρ. 1 του Β.Δ. 24-9/1958, όπως ισχύει σήμερα..
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/271/2022
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ:να ελέγξει τη νομιμότητα του σχεδίου τροποποίησης της ... συναφθείσας σύμβασης, μεταξύ του Δήμου … και του οικονομικού φορέα «… ΑΕ», για την προμήθεια από τον Δήμο …. ηλεκτρικού ρεύματος για τις ανάγκες του Δήμου.(....)Με τα δεδομένα αυτά, το υποβληθέν προς έλεγχο σχέδιο σύμβασης τροποποίησης της …αρχικής σύμβασης μεταξύ του Δήμου … και της «… ΑΕ» για την προμήθεια ηλεκτρικού ρεύματος, με το οποίο (σχέδιο) επέρχεται επαύξηση κατά 25% των συμφωνηθεισών τιμών μονάδας αγοράς ηλεκτρικού ρεύματος, παραδεκτώς υποβλήθηκε... στο παρόν Κλιμάκιο για τη διενέργεια προσυμβατικού ελέγχου νομιμότητας.(....)Η κατακόρυφη αυτή αύξηση οφείλεται στις συνθήκες που διαμορφώθηκαν στην αγορά ενέργειας σε παγκόσμια κλίμακα, ήτοι σε περιστάσεις τις οποίες η αναθέτουσα Αρχή δεν μπορούσε να προβλέψει, πολλώ δε μάλλον να επηρεάσει ή να αποφύγει, κατά τον χρόνο προκήρυξης της προμήθειας. Ως αποτέλεσμα δε της κατά τα ανωτέρω αύξησης των τιμών ηλεκτρικής ενέργειας, η οικονομική ισορροπία της αρχικής σύμβασης, στην οποία απέβλεψαν αμφότερα τα συμβαλλόμενα μέρη, έχει προδήλως ανατραπεί εις βάρος της αναδόχου κατά τρόπο που δεν είχε προβλεφθεί κατά τον χρόνο σύναψης της αρχικής σύμβασης, ούτε και προγενεστέρως κατά την υποβολή της οικονομικής προσφοράς της αναδόχου.(....)Αποφαίνεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου τροποποίησης της ... σύμβασης
ΔΕΔ/Θεσ/864/2025
Η απόφαση 864/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή ιδιωτικής κεφαλαιουχικής εταιρείας κατά της οριστικής πράξης διορθωτικού προσδιορισμού Φ.Π.Α. για την περίοδο 01.01.2019 – 31.12.2019. Η φορολογική αρχή είχε αρνηθεί την έκπτωση ΦΠΑ εισροών ύψους 3.933,88€ (επί αγορών α' υλών 16.435,93€), καταλογίζοντας φόρο 2.460,54€ και πρόστιμο, συνολικού ποσού 3.690,82€. Η άρνηση βασίστηκε στην κρίση ότι η εταιρεία (παραγωγής απορρυπαντικών) δεν διέθετε τον απαραίτητο μηχανολογικό εξοπλισμό ούτε δαπάνες ηλεκτρικού ρεύματος, με αποτέλεσμα οι αγορές να μη σχετίζονται με την παραγωγική της δραστηριότητα. Η προσφεύγουσα απέτυχε να αποδείξει (λόγω μη θεώρησης ιδιωτικού συμφωνητικού χρησιδανείου εξοπλισμού και ελλείψεως αποδεικτικών για δανεισμό ρεύματος) ότι οι αγορές χρησιμοποιήθηκαν για πράξεις που υπάγονται σε φόρο, όπως απαιτεί το άρθρο 30(1) του Ν. 2859/2000.
ΑΕΠΠ/976/2019
Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά την ακύρωση ή τροποποίηση της απόφασης της Συγκλήτου του ΕΚΠΑ της 12ης Ιουνίου 2019, που αφορά τον αποκλεισμό της από τον ανοικτό διαγωνισμό για την ανάδειξη αναδόχου του έργου «ανέγερση νέου κτηρίου.................. στην..................». Επίσης, ζητά να αρθεί ο δικός της αποκλεισμός και να αποκλειστεί από τον διαγωνισμό η παρεμβαίνουσα εταιρεία. Η παρέμβαση, από την πλευρά της, επιδιώκει την απόρριψη της προσφυγής και τη διατήρηση της προσβαλλόμενης απόφασης.
∆5-ΗΛ/Β/Φ.5.179/οικ.2284/2013
Κατανομή, Διάθεση και καταβολή του Τέλους Ανάπτυξης Βιομηχανικών περιοχών παραγωγής Ηλεκτρικού Ρεύματος από Λιγνιτικούς Σταθμούς.
N.4533/2018- ΦΕΚ: 75/A/27.4.2018 άρθρο 8 παρ.1 όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 48 του Ν.4643/2019- ΦΕΚ: 193/Β/3.12.2019:1. Η παράγραφος 1 του άρθρου 20 του ν. 2446/1996 (Α΄276) καταργείται την 31η Δεκεμβρίου 2018. Οι παράγραφοι 2 και 3 του άρθρου 20 του ν. 2446/1996, καθώς και η υπ’ αριθμ. Δ5-ΗΛ/Β/Φ.5.179/οικ.2284/06.02.2013 υπουργική απόφαση «Κατανομή, Διάθεση και καταβολή του Τέλους Ανάπτυξης Βιομηχανικών περιοχών παραγωγής Ηλεκτρικού Ρεύματος από Λιγνιτικούς Σταθμούς» (Β΄ 400/22.02.2013), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, διατηρούνται σε ισχύ μέχρι την ολοκλήρωση των προβλεπόμενων στην ως άνω υπουργική απόφαση διαδικασιών κατανομής των κονδυλίων και υλοποίησης, παρακολούθησης και ελέγχου των Ειδικών Αναπτυξιακών Προγραμμάτων (ΕΑΠ) των δικαιούχων
ΑΕΠΠ/34/2019
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Τρικκαίων, η οποία αφορά την έγκριση των πρακτικών του ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για τη σύναψη σύμβασης με τίτλο «Προμήθεια ηλεκτρικού ρεύματος και φυσικού αερίου του Δήμου Τρικκαίων και των νομικών προσώπων του» σε πακέτα και ομάδες. Ειδικότερα, ζητείται η ακύρωση ως προς την αξιολόγηση των φακέλων «Δικαιολογητικά Συμμετοχής – Τεχνικές Προσφορές» και «Οικονομικές Προσφορές» για τα πακέτα 1, 2 και 3 της Ομάδας Β’ (φυσικό αέριο), καθώς και η ανάδειξη προσωρινού αναδόχου για την εν λόγω Ομάδα Β’. Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι οι προσφορές άλλων συμμετεχόντων έπρεπε να απορριφθούν για παραβάσεις των όρων της διακήρυξης και του νομικού πλαισίου.
ΝΣΚ/114/2007
Βουλή - Βουλευτές. Δαπάνες. Κρατήσεις υπέρ ΜΤΠΥ και ΤΑΥΒ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1) Το αντίτιμο, που καταβάλλεται από τη Βουλή προς τις ΟΤΕ ΑΕ και ΔΕΗ ΑΕ, για την παροχή σ’ αυτήν τηλεφωνικών υπηρεσιών και την προμήθεια ηλεκτρικού ρεύματος, υπόκειται σε κράτηση 3% υπέρ του ΜΤΠΥ και 4% υπέρ του ΤΑΥΒ, όχι όμως, και το αντίτιμο, που καταβάλλεται στην ΕΥΔΑΠ ΑΕ και την ΕΛΤΑ ΑΕ. 2) Εφόσον πρόκειται για υπηρεσίες, που παρέχονται προς τους Βουλευτές, στα πλαίσια των αναγνωριζόμενων από το Σύνταγμα δαπανών και ατελειών τους και η Βουλή καλύπτει απλώς τις σχετικές δαπάνες, το αντίτιμο δεν υπόκειται στις παραπάνω κρατήσεις.
ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/410/2021
«Προμήθεια Ηλεκτρικού Ρεύματος και Φυσικού Αερίου Δήμου …»(...)Από τις ανωτέρω διατάξεις προκύπτει ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο έχει αρμοδιότητα διενέργειας ελέγχου νομιμότητας των συμβάσεων προμηθειών που προτίθενται να συνάψουν οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης και τα νομικά τους πρόσωπα, εφόσον η προϋπολογιζόμενη δαπάνη, άνευ ΦΠΑ, υπερβαίνει το ποσό των 300.000,00 ευρώ (...) Σημειώνεται ότι σύμφωνα με το άρθρο 6 του ν. 4412/2014 (Α΄ 147) η εκτιμώμενη αξία μιας σύμβασης βασίζεται στο συνολικό πληρωτέο ποσό, χωρίς ΦΠΑ, όπως εκτιμάται από την αναθέτουσα αρχή, συμπεριλαμβανομένων των προβλεπόμενων στη διακήρυξη δικαιωμάτων προαίρεσης ή παράτασης της σύμβασης.(...)Τούτων δοθέντων και λαμβανομένου υπόψη του γεγονότος ότι η προϋπολογιζόμενη δαπάνη της προμήθειας φυσικού αερίου για το Δήμο … και τα νομικά του πρόσωπα υπολείπεται του ορίου του 1.000.000,00 ευρώ ανερχόμενη, συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματος προαίρεσης, σε 340.243,67 ευρώ, το Κλιμάκιο κρίνει ότι στερείται αρμοδιότητας για την άσκηση προληπτικού ελέγχου νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων και των υποβληθέντων σχεδίων σύμβασης. Πλην όμως, δοθέντος ότι ο ανωτέρω προϋπολογισμός υπερβαίνει το όριο υπαγωγής στον προσυμβατικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου διενεργούμενο από τους Επιτρόπους αυτού, το Κλιμάκιο κρίνει περαιτέρω ότι αρμόδιος εν προκειμένω για τη διενέργεια του ελέγχου είναι ο Επίτροπος στην Υπηρεσία Επιτρόπου Περιφερειακής Ενότητας Τρικάλων, στον οποίο και πρέπει να παραπεμφθεί ο υποβληθείς φάκελος.