ΑΕΠΠ/890/2019
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της Δ.Ε.Υ.Α.Π. υπ’ αριθμ. 243/10.06.2019, κατά το μέρος που έκανε δεκτή την προσφορά της διαγωνιζόμενης επιχείρησης «…». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τον Ηλεκτρονικό Ανοικτό Διαγωνισμό για την «Προμήθεια και τοποθέτηση φρεατίων ΕΕΛ» με προϋπολογισμό 148.000,00 ευρώ (συν ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα επικαλείται παραβάσεις ουσιωδών όρων της Διακήρυξης, ιδίως ως προς τη μη συμμόρφωση της διαγωνιζόμενης με τους όρους υποβολής εγγυητικής επιστολής (ημερομηνία λήξης) και την έλλειψη επικυρωμένων μεταφράσεων τεχνικών φυλλαδίων, απαιτώντας τον δικό της αποκλεισμό της ανταγωνίστριας και την τελική ανάθεση της σύμβασης σε αυτήν.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/633/2021
Οι προσφεύγουσες εταιρείες ζητούν την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου που αφορά τον διαγωνισμό για την «Προμήθεια καυσίμων, λιπαντικών και πρόσθετων για τις ανάγκες του Δήμου και των Σχολικών Επιτροπών του για τη διετία 2021–2022». Ειδικότερα, αίτουνται την ακύρωση της αναδείξεις προσωρινών αναδεχόμενων για την Ομάδα «Λιπαντικά-Πρόσθετα» λόγω μη συμμόρφωσης με τις προδιαγραφές της διακήρυξης, όπως η έλλειψη υποχρεωτικών πιστοποιητικών (approvals) κατασκευαστών, μη επικυρωμένων μεταφράσεων τεχνικών εγγράφων και μη τήρησης προδιαγραφών του Γενικού Χημείου του Κράτους.
ΑΕΠΠ/393/2019
Η προσφεύγουσα εταιρεία αιτείται με την προδικαστική προσφυγή της την ακύρωση ή μερική τροποποίηση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του αναθέτοντος φορέα, η οποία αφορά τον Ανοικτό Δημόσιο Διαγωνισμό για την «Προμήθεια και τοποθέτηση φρεατίων ΕΕΛ». Συγκεκριμένα, ζητά η προσφυγή να απορριφθεί στο σύνολό της η προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας και να αποκλειστεί η συμμετοχή της από τη συνέχιση της διαδικασίας του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια και τοποθέτηση καλυμμάτων φρεατίων από υλικά FRP ή GRP, τα οποία έχουν υψηλή χημική αντίσταση και μηχανική αντοχή, με σκοπό την βελτίωση της στεγανοποίησης και της ασφάλειας των εργαζομένων. Η προσφυγή θεμελιώνεται σε ελλείψεις της προσφοράς της παρεμβαίνουσας, όπως ανακριβή τεχνικά χαρακτηριστικά, έλλειψη απαιτούμενων πιστοποιητικών και μη συμμόρφωση με τις τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης.
ΑΕΠΠ/1195/2019
Η προσφευγούσα εταιρεία, μέσω της προδικαστικής προσφυγής της, ζητά την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής που αποδέχθηκε την προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας στον διαγωνισμό για την προμήθεια πετρελαίων κίνησης, βενζίνης, θέρμανσης, λιπαντικών ελαίων και αντιψυκτικών μέσων. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τρία πακέτα υλικών με συνολικό προϋπολογισμό 220.966,52 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, με το επίμαχο Πακέτο Γ΄ να αφορά συγκεκριμένα λιπαντικά έλαια. Η προσφεύγουσα επιχειρηματολογεί ότι η προσφορά της παρεμβαίνουσας έπρεπε να απορριφθεί λόγω σοβαρών παραβάσεων των όρων της διακήρυξης, όπως η μη προσκόμιση μεταφράσεων τεχνικών φυλλαδίων, εγκρίσεων από το Γενικό Χημείο του Κράτους και ανακριβών υπευθύνων δηλώσεων.
ΑΕΠΠ/1489/2020
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά την ακύρωση της απόφασης υπ’ αριθμ. 6477/08.9.2020 του Γενικού Διευθυντή Εφοδιαστικής Αλυσίδας και Ψηφιοποίησης που εγκρίθηκαν ως τεχνικώς παραδεκτές οι προσφορές τριών συγκεκριμένων διαγωνιζομένων εταιρειών. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια μονοφασικών και τριφασικών «έξυπνων» ηλεκτρονικών μετρητών Χ.Τ. και μέσων επικοινωνίας (MODEM) με εκτιμώμενη συνολική αξία 17.703.000,00€ (συν ΦΠΑ). Η προσφεύγουσα επικαλείται σφάλματα στην αξιολόγηση των τεχνικών προσφορών, ιδίως ως προς τη συμμόρφωση με την Οδηγία 2014/53/ΕΕ, την έλλειψη επικυρωμένων μεταφράσεων, την υποβολή πιστοποιητικών συμμόρφωσης για εξαρτήματα αντί ολόκληρων συσκευών και την αδυναμία επαλήθευσης πωλήσεων μέσω συστατικών επιστολών.
ΑΕΠΠ/615/2021
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της Απόφασης με αριθμό 916/11.02.2021 του διοικούντος Συμβούλου της αναθέτουσας αρχής και τον αποκλεισμό της επιχείρησης «...» από τη συνέχιση του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «Προμήθεια, τοποθέτηση και ζυγοστάθμιση ελαστικών διαφόρων κατηγοριών για τις ανάγκες λειτουργίας των συνεργείων ..., ... και ..., με συνολικό προϋπολογισμό 172.768,80€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%). Ο διαγωνισμός χωρίζεται σε 3 τμήματα, με το επίμαχο 2ο τμήμα να έχει προϋπολογισμό 89.920,00€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η προσφορά του παρεμβαίνοντος ήταν απαράδεκτη λόγω έλλειψης επικυρωμένων μεταφράσεων, λήξεις ISO και μη δήλωσης απαιτούμενων στοιχείων κατά το άρθρο 6.4 της διακήρυξης.
ΑΕΠΠ/394/2019
Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της υπ' αρ. 13/25-1-2010 απόφασης του Δ.Σ. του αναθέτοντος φορέα, η οποία έκανε δεκτές τις προσφορές άλλων εταιρειών και απέρριψε τη δική της, επειδή το Τυποποιημένο Έντυπο Υπεύθυνης Δήλωσης (ΤΕΥΔ) δεν φέρει ορατή ψηφιακή υπογραφή. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «Προμήθεια και τοποθέτηση φρεατίων ΕΕΛ» με προϋπολογισμό 148.000€. Η προσφυγή θεμελιώνεται σε παραβιάσεις αρχών όπως της τυπικότητας, ίσης μεταχείρισης και διαφάνειας, επικαλούμενη το γεγονός ότι η μη ορατή ψηφιακή υπογραφή ήταν έγκυρη σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία (Κανονισμός 910/2014).
ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/199/2025
Η Πράξη 199/2025 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας σχεδίου τροποποίησης της 4454/15.10.2024 σύμβασης μεταξύ της Δ.Ε.Υ.Α.Π. Πρέβεζας και του οικονομικού φορέα «THITA-FI ATEE», για την προμήθεια ενός ολοκληρωμένου ψηφιακού συστήματος παρακολούθησης ύδρευσης. Η τροποποίηση, η οποία αποφασίστηκε από το Δ.Σ. της Δ.Ε.Υ.Α.Π., ζητούσε τη διαγραφή του άρθρου 5.5 της αρχικής σύμβασης που προέβλεπε την παρακράτηση φόρου εισοδήματος (4% για υλικά, 8% για υπηρεσίες), με την αιτιολογία ότι η Δ.Ε.Υ.Α.Π. δεν ανήκει στο Μητρώο Φορέων Γενικής Κυβέρνησης. Το Κλιμάκιο απέρριψε την υποβολή ως απαράδεκτη για προσυμβατικό έλεγχο, κρίνοντας ότι ο επίμαχος όρος της αρχικής σύμβασης εφαρμόζεται ούτως ή άλλως υπό τις προϋποθέσεις που ορίζει η κείμενη νομοθεσία (άρθρο 64 παρ. 2 του ν. 4172/2013), και ως εκ τούτου δεν αποτελεί γνήσια τροποποιητική σύμβαση.
ΑΕΠΠ/226/2019
Οι προσφεύγοντες οικονομικοί φορείς αιτούνται να γίνει δεκτή η συμμετοχή τους στον διαγωνισμό για την ανάθεση της σύμβασης «ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΕΡΙΦΡΑΞΗΣ ΓΗΠΕΔΟΥ ΕΕΛ» και να απορριφθεί η προσφορά του αντιπάλου τους, με την αιτιολογία ότι η εγγυητική επιστολή τους ήταν ηλεκτρονικής μορφής και δεν απαιτούνταν έντυπη υποβολή. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η αντικατάσταση της περίφραξης του γηπέδου ΕΕΛ, με προϋπολογισμένη αξία 119.295,00 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).
ΔΙΑΔΠ/Φ Α.2.3/21119/2014
Υπόμνηση της υποχρέωσης εφαρμογής του άρθρου 1 του ν. 4250/2014 για την κατάργηση της υποχρέωσης υποβολής πρωτότυπων ή επικυρωμένων αντιγράφων εγγράφων (ΑΔΑ:ΒΜ3ΛΧ-ΥΝ9)
ΝΣΚ/12/2010
Προσόντα απόκτησης των αποδεικτικών ναυτικής ικανότητας του προσωπικού καταστρώματος. Λήψη υπόψη ή μη της θαλάσσιας υπηρεσίας του αντλιωρού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η θαλάσσια υπηρεσία, που διανύεται από τον αντλιωρό, ως μέλος προσωπικού καταστρώματος, μετά την έναρξη ισχύος του π.δ/τος 243/1998 δύναται να ληφθεί υπόψη μόνο για τη συμπλήρωση προσόντων προς απόκτηση αδειών, πτυχίων κ.λπ. προσωπικού καταστρώματος, υπό τη συνδρομή και των λοιπών προϋποθέσεων, που τάσσονται στον Κ.Δ.Ν.Δ. και το π.δ. 243/1998. Οι διατάξεις του π.δ/τος 243/1998 έχουν εφαρμογή και για όσα αποδεικτικά ναυτικής ικανότητας εκδίδονται μετά την 01-02-2010, ανεξαρτήτως του χρόνου ενάρξεως και πραγματοποιήσεως της θαλάσσιας υπηρεσίας ή της ναυτικής εκπαιδεύσεως. Οι διατάξεις, που προέβλεπαν τις προϋποθέσεις για την απόκτηση αποδεικτικών ναυτικής ικανότητας και τα δικαιώματα υπηρεσίας στα πλοία του προσωπικού καταστρώματος, μηχανής κ.λπ. και οι οποίες ίσχυαν πριν από τη δημοσίευση του π.δ/τος 243/1998 στην ΕτΚ και τις απαιτήσεις της Διεθνούς Σύμβασης STCW 1978, που κυρώθηκε με το Ν 1314/1983, είναι εφαρμοστέες μόνον, αν το προσωπικό αυτό είχε αρχίσει τη ναυτική του εκπαίδευση ή τη θαλάσσια υπηρεσία του πριν από τη δημοσίευση του π.δ/τος 243/1998 στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και αποκτούσε τα αποδεικτικά του μέχρι 31-12-2001.