ΑΕΠΠ/897/2020
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η ένωση οικονομικών φορέων «*******» ζητά την ακύρωση, ανάκληση ή τροποποίηση της απόφασης Δ19/812/03.06.2020 του Υπουργού ******, με την οποία εγκρίθηκε το πρακτικό ελέγχου δικαιολογητικών συμμετοχής και αξιολόγησης τεχνικών προσφορών. Η ένωση ζητά την ακύρωση της αποδοχής της προσφοράς της Ένωσης Οικονομικών Φορέων «******», καθώς και την αναβαθμολόγηση της τεχνικής προσφοράς της ίδιας σε συγκεκριμένα κριτήρια (Κ1, Κ2γ, Κ3). Επίσης, ζητά τον αποκλεισμό της Ένωσης Οικονομικών Φορέων «******» ή, εναλλακτικά, την αναβαθμολόγηση της προσφοράς της, ώστε η προσφεύγουσα ένωση να αναδειχθεί ως πρώτη στη σειρά κατάταξης των τεχνικών προσφορών. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η εκπόνηση μελέτης με τίτλο «Αντιπλημμυρική Θωράκιση Ε.Π. Θεσσαλονίκης με έργα διευθέτησης ποταμού Δενδροπόταμου και συμβαλλομένων ρεμάτων», με προϋπολογισμό 2.822.580,64€ πλέον ΦΠΑ και διάρκεια 29 μήνες. Η μελέτη περιλαμβάνει υδρολογική μελέτη, έργα διευθέτησης και οριοθέτησης τμημάτων του ποταμού Δενδροποτάμου (1.5km διευθέτηση, 10km οριοθέτηση), του ρ. Κορδελιού (500m διευθέτηση, οριοθέτηση), καθώς και ελέγχους παροχετευτικότητας και μελέτες διευθέτησης και οριοθέτησης των ρεμάτων Διαβατών (και των κλάδων του), Μπάρμπα, Παππά, και *******. Περιλαμβάνει επίσης τη μελέτη αντλιοστασίου, τη σύνδεση του δικτύου αποχέτευσης κεντρικής Λαχαναγοράς-Κρεαταγοράς, ελέγχους παροχετευτικότητας υφιστάμενης τάφρου, μελέτη των ρ. Δημαρχείου και Αριστοτέλους, μελέτη τεχνικών διέλευσης οδών και συμβολής ρεμάτων, επικαιροποίηση υφιστάμενων μελετών και μελέτη αγωγών ομβρίων στον οικισμό Ωραιοκάστρου.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/896/2020
Η απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ με αριθμό 896/2020 αίτησεται την ακύρωση, ανάκληση ή τροποποίηση της απόφασης Δ19/812/03.06.2020 του Υπουργού που ενέκρινε το πρώτο πρακτικό αξιολόγησης τεχνικών προσφορών για τη σύμβαση εκπόνησης μελέτης. Η προσφυγή στρέφεται κατά της αναθέτουσας αρχής «ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ» και αποσκοπεί στην ακύρωση της αποδοχής προσφοράς της ένωσης «ΕΡΓΟΣΕ-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ-ΜΕΛΕΤΕΣ-ΕΡΓΑ Α.Ε.» και της βαθμολογίας της σε συγκεκριμένα κριτήρια (Κ1, Κ2γ, Κ3). Ζητείται ο αποκλεισμός της εν λόγω ένωσης ή αναβαθμολόγηση της προσφοράς της ώστε η προσφεύγουσα ένωση «ΑΔΚ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ» να αναδειχθεί ως πρώτη στη σειρά κατάταξης των τεχνικών προσφορών. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η «Αντιπλημμυρική Θωράκιση Ε.Π. Θεσσαλονίκης με έργα διευθέτησης ποταμού Δενδροπόταμου και συμβαλλομένων ρεμάτων», με προϋπολογισμό 2.822.580,64€ και διάρκεια 29 μήνες, με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα προσφορά βάσει της βέλτιστης σχέσης ποιότητας-τιμής. Περιλαμβάνει υδρολογικές μελέτες, διευθετήσεις τμημάτων του ποταμού Δενδροπόταμου (1,5 km), ρ. Κορδελιού (500 m), κλάδων ρ. Διαβατών (200 m, 400 m, 1.500 m), ρεμάτων Μπάρμπα και Παππά (4 km, 4,5 km), ρ. Αγ. Παρασκευής (1,20 km) και των ρ. Δημαρχείου και Αριστοτέλους (2,00 km, 1,50 km), καθώς και μελέτη αντλιοστασίου, σύνδεσης δικτύου αποχέτευσης, ελέγχους παροχετευτικότητας, μελέτη τεχνικών διέλευσης οδών και συμβολής ρεμάτων, επικαιροποίηση υφιστάμενων μελετών και μελέτη αγωγών ομβρίων σε οικισμούς.
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/358/2020
ΜΕΛΕΤΕΣ:(....)να ελέγξει τη νομιμότητα του σχεδίου σύμβασης και τη διαδικασία ανάδειξης αναδόχου για την ανάθεση εκπόνησης της μελέτης με τίτλο «Μελέτη Οριοθέτησης, διευθέτησης και εξυγίανσης του Ποταμού …», προεκτιμώμενης αμοιβής 1.046.885,36 ευρώ, πλέον ΦΠΑ.(....)Σύμφωνα με το …/30.9.2020 έγγραφο της προϊσταμένης του Τμήματος Δομών Περιβάλλοντος Π.Ε. … της Περιφέρειας Κρήτης κατά του κύρους του διαγωνισμού δεν εκκρεμούν ενστάσεις, προσφυγές ή άλλα ένδικα μέσα ενώπιον των αρμοδίων δικαστηρίων.Αποφαίνεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ της σύμπραξης «… Α.Ε. – … Ε.Ε. – … Ε.Ε. – … – … – … – …» και της Περιφέρειας Κρήτης για την ανάθεση της μελέτης με τίτλο «Μελέτη Οριοθέτησης, διευθέτησης και εξυγίανσης του Ποταμού …».
117694/4435/2014
Συναρμοδιότητα Διευθύνσεων Υδάτων Δυτικής Ελλάδας και Θεσσαλίας για τη χορήγηση γνωμοδότησης, ως προς τις οριογραμμές των υδατορεμμάτων της Λεκάνης Απορροής του Ποταμού Αχελώου (GR15) της Περιοχής Λεκάνης Απορροής Ποταμού (Υδατικού Διαμερίσματος) Δυτικής Στερεάς Ελλάδας, στα πλαίσια εφαρμογής του Νόμου 4258/2014 «Διαδικασία Οριοθέτησης και ρυθμίσεις θεμάτων για τα υδατορέματα.
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/339/2020
ΜΕΛΕΤΕΣ:(....)να ελέγξει τη νομιμότητα του σχεδίου σύμβασης και της προηγηθείσας διαδικασίας διαπραγμάτευσης για την ανάδειξη αναδόχου για τη «Μελέτη οριοθέτησης και Διευθέτησης ρεμάτων … και … και λοιπών ρεμάτων …», προϋπολογιζόμενης δαπάνης 1.299.990,78 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α. (1.048.379,66 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α.) και συμβατικού τιμήματος 903.513,60 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α. (728.640,00 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α).(....)Και τούτο διότι με την ως άνω γνωμοδότηση διαπιστώνεται από το αρμόδιο όργανο ότι συντρέχουν οι προβλεπόμενες στο νόμο τεχνικές προϋποθέσεις, που δικαιολογούν την κατ’ εξαίρεση δημοπράτηση μελέτης με κριτήριο την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά με βάση την τιμή, ενώ η προεκτεθείσα κρίση του Τεχνικού Συμβουλίου βασίζεται σε τεχνικά δεδομένα γνωστά κατά το χρόνο διεξαγωγής της διαδικασίας ανάθεσης της μελέτης(....)Δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος για έλεγχο με το …/7.8.2020 έγγραφο της αν. Προϊσταμένης της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Αττικής (αριθ. πρωτ. Ελ. Συν. 41354/7.8.2020), σχεδίου σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Αττικής και της ένωσης εταιρειών «… Ε.Ε» - «… ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» - «… Α.Ε. …» - «… Ε.Ε.», συμβατικού τιμήματος 903.513,60 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α. (728.640,00 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α).
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/72/2019
Μελέτη διευθέτησης ρεμάτων...Με δεδομένα τα ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν συντρέχει ουσιώδης πλημμέλεια στην ελεγχθείσα διαδικασία ανάθεσης της μελέτης με τίτλο: «ΜΕΛΕΤΗ ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗΣ ΤΩΝ ΡΕΜΑΤΩΝ ΜΑΥΡΗΣ ΩΡΑΣ ΚΑΙ ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΩΝ ....» έναντι συμβατικού τιμήματος 115.506,00 με ΦΠΑ και απρόβλεπτα 15%. Ως εκ τούτου, δεν συντρέχει νόμιμος λόγος που να κωλύει την υπογραφή του υποβληθέντος, με το ....2019 έγγραφο της Αναπληρώτριας Διευθύντριας της Διεύθυνσης Έργων Αντιπλημμυρικής Προστασίας της Περιφέρειας ...., σχεδίου σύμβασης, αντίγραφο του οποίου τηρείται ηλεκτρονικά στη Γραμματεία του Κλιμακίου.
ΑΕΠΠ/151/2020
Η προσφεύγουσα ένωση Γραφείων Μελετών/Μελετητών ζητεί με την προδικαστική προσφυγή την ακύρωση της απόφασης με αρ. 292/04.11.2019 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία αποδέχθηκε το Πρακτικό Νο 3 της Επιτροπής Διενέργειας του διαγωνισμού και αποφάσισε την απόρριψη της προσφοράς της, την κατάπτωση της εγγύησης συμμετοχής της και την επανάληψη της διαδικασίας με τον επόμενο προσφέροντα. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τη διοργάνωση δημόσιου ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την επιλογή αναδόχου για την εκπόνηση μελέτης με τίτλο 'Μελέτη Διευθέτησης...', με εκτιμώμενη αξία 616.656,75 € (χωρίς ΦΠΑ 24%), με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα οικονομικά προσφορά βάσει βέλτιστης ποιότητας-τιμής.
ΣτΕ/175/2008
Διαγωνισμός για την ανάθεση εκπονήσεως της μελέτης διευθέτησης της κοίτης ποταμού. Αίτηση ασφαλιστικών μέτρων κατά της διακήρυξης, η οποία απέκλειε λόγω προϋπολογισμού την συμμετοχή μελετητικών γραφείων με πτυχίο Δ΄ τάξεως. Το αιτούν δεν προέβαλε συγκεκριμένα σφάλματα της διακηρύξεως και των συνοδευόντων αυτήν τευχών ως προς τον τρόπο υπολογισμού της προεκτιμώμενης αμοιβής της τοπογραφικής μελέτης, αλλά προέβη εξ υπαρχής στον υπολογισμό της αμοιβής αυτής, εκκινώντας από διαφορετικά δεδομένα ως προς την έκταση του φυσικού αντικειμένου του έργου. Απορρίπτει την αίτηση. Ομοια η 176/2008 ΣτΕ (Ασφ).
ΑΕΠΠ/704/2021
Η πρώτη προσφεύγουσα εταιρεία (με ΓΑΚ 399/2021) αίτησε την ακύρωση της προσβαλλόμενης απόφασης, καθώς ισχυρίστηκε ότι οι προσφορές των εταιρειών «…» και «…» έπρεπε να απορριφθούν λόγω παραβάσεων των τεχνικών προδιαγραφών, συμπεριλαμβανομένων ζητημάτων όπως οι επικαλύψεις οπλισμών, τα σχέδια διευθέτησης ρεμάτων, οι προδιαγραφές των αναδευτήρων και η δοκιμαστική λειτουργία. Η δεύτερη προσφεύγουσα (με ΓΑΚ 410/2021) αίτησε παρόμοια την ακύρωση της ίδιας απόφασης, επικαλούμενη ανάλογες παραβάσεις, όπως η έλλειψη πιστοποίησης ISO για τους φυσητήρες, ανεπαρκής τεκμηρίωση του συστήματος αερισμού και παραλείψεις στην περιγραφή του έργου. Η πρόσκληση αφορούσε τη δημοπράτηση της σύμβασης «Κατασκευή Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων Δ.Κ. … Δήμου …».
ΕΑΔΗΣΥ/1626/2022
Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα ένωση ζητά α) να ακυρωθεί η προσβαλλόμενη με αριθμό 466/2022 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, καθώς και το επικυρωθέν με αυτήν νέο αναμορφωμένο Πρακτικό Ι της επιτροπής διενέργειας του διαγωνισμού, β) να απορριφθεί η τεχνική προσφορά της ανθυποψήφιας ένωσης εταιρειών «... ….» λόγω μη πλήρωσης των απαιτήσεων της διακήρυξης στο κριτήριο Κ.1, και γ) να λάβει χώρα αναβαθμολόγηση των τεχνικών προσφορών σύμφωνα με όσα ειδικότερα διαλαμβάνονται στην υπό κρίση προδικαστική προσφυγή.
ΕΣ/ΚΛ.Ε/792/2018
Εκτέλεση έργου:..Με δεδομένα αυτά και σε συνδυασμό με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙΙ της παρούσας το Κλιμάκιο κρίνει ότι η ελεγχόμενη διαγωνιστική διαδικασία είναι πλημμελής για τους ακόλουθους λόγους. Ειδικότερα, πέραν της αναντιστοιχίας των προβλεπόμενων στην οικεία Τεχνική Έκθεση και στην Ε.Σ.Υ. εργασιών, όπου προβλέπεται ότι ο φορέας κατασκευής δύναται να αναθέσει στον ανάδοχο ακόμα και μελέτες σχεδιασμού και εγκατάστασης αρδευτικού δικτύου φυτοτεχνικών εργασιών, από τα προπαρατεθέντα χωρία τόσο της οικείας Τεχνικής Έκθεσης όσο και της 15.5.2017 Τεχνικής Έκθεσης, που υποβλήθηκε στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση προκειμένου να δοθεί απαλλαγή για την περιβαλλοντική αδειοδότηση, προκύπτει ότι δεν έχει προσδιοριστεί με σαφήνεια το φυσικό-τεχνικό αντικείμενο του ελεγχόμενου έργου, το οποίο προφανώς τελεί σε συνάρτηση με την υδρολογική και υδραυλική μελέτη που θα εκπονήσει ο ανάδοχος, αφού, βάσει των αποτελεσμάτων του ελέγχου της παροχευτικότητας των ρεμάτων σε σχέση με τις πλημμυρικές παροχές, θα προσδιοριστεί το τελικό αντικείμενο του έργου. Και τούτο πολλώ δε μάλλον, όταν ακόμα και το εύρος του αντικειμένου της ως άνω μελέτης δεν έχει εκ των προτέρων προσδιοριστεί, και, για το λόγο αυτό η δαπάνη για την εκπόνηση αυτής θα υπολογιστεί απολογιστικά. Επίσης, υπέρ της παραδοχής αυτής συνηγορεί και η επισήμανση ότι κατά την εκτέλεση του έργου θα κατασκευαστούν όσες εργασίες κριθούν απαραίτητες και σε θέσεις που θα υποδειχθούν από την Υπηρεσία. Επιπροσθέτα, δοθέντος ότι το ελεγχόμενο έργο δημοπρατήθηκε με το σύστημα προσφοράς των επιμέρους ποσοστών έκπτωσης κατά ομάδες τιμών, μη νομίμως, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙΙ της παρούσας, ανατίθεται στον ανάδοχο η εκπόνηση υδρολογικής και υδραυλικής μελέτης για τον έλεγχο της παροχετευτικότητας των ρεμάτων, η οποία εν προκειμένω είναι και η βασική για τον προσδιορισμό του φυσικού/τεχνικού αντικειμένου της σύμβασης.