×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/903/2020

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης υπ’ αριθμ. 366/26.05.2020 της αναθέτουσας αρχής, η οποία έκρινε αποδεκτή την προσφορά του παρεμβαίνοντος και τον ανέδειξε ως προσωρινό ανάδοχο για τη σύμβαση με αντικείμενο την «Προμήθεια πινακίδων κατακόρυφης σήμανσης και ονοματοθεσίας». Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει την προμήθεια ειδίων κατατασσόμενων στους κωδικούς CPV «Εξοπλισμός Πινακίδων Σήμανσης», «Στύλοι Πινακίδων Σήμανσης», «Οδικά Σήματα» και «Σήματα Αστικού Οδικού Δικτύου». Η προσφυγή κατατέθηκε λόγω παραβιάσεων των όρων της Διακήρυξης και του νόμου, ιδίως ως προς την κατάλληλη επαγγελματική δραστηριότητα, τεχνική και επαγγελματική ικανότητα, πληρότητα των δικαιολογητικών, και συμμόρφωση με τα πρότυπα ποιότητας.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/1397/2020

Με την προδικαστική προσφυγή ο προσφεύγων επιδιώκει την ακύρωση, ανάκληση ή μεταρρύθμιση των προσβαλλόμενων αποφάσεων του Δήμου, συγκεκριμένα: (α) της απόφασης υπ’ αριθ. 572/26-8-2020 που αποφάσισε την κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής συμμετοχής του και την ανάδειξη της παρεμβαίνουσας ως προσωρινού αναδόχου, (β) της απόφασης υπ’ αριθ. 366/26-5-2020 που έκρινε αποδεκτές τις προσφορές της παρεμβαίνουσας και τρίτης εταιρείας, καθώς και των σχετικών πρακτικών της Επιτροπής Διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την «Προμήθεια πινακίδων κατακόρυφης σήμανσης και ονοματοθεσίας» με προϋπολογισμό 96.589,75€ πλέον ΦΠΑ, όπου οι προσφέρουσες εταιρείες υποχρεώθηκαν να πληρούν αυστηρές τεχνικές προδιαγραφές (πιστοποιητικά ISO, CE, γαλβανισμός κατά EN ISO 1461 κλπ.) για όλα τα υλικά (πινακίδες, ιστοί στήριξης, καθρέπτες). Ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι οι αποδεκτές προσφορές δεν πληρούσαν τους όρους της διακήρυξης, ενώ η κατάπτωση της εγγυητικής του επιστολής δεν είχε νόμιμη βάση.


ΔΜΕΟ/Ο/613/2011

Έγκριση: 1) Οδηγιών Μελετών Οδικών Έργων Κατακόρυφης Σήμανσης Αυτοκινητοδρόμων (ΟΜΟΕ -ΚΣΑ), 2) Προδιαγραφών και Οδηγιών Σήμανσης Εκτελούμενων Έργων (ΟΜΟΕ ? ΣΕΕΟ).


ΕΣ/Κλ.Τμ.7/159/2017

ΚΑΤΑΤΜΗΣΗ.Καταβολή αμοιβής για την προμήθεια, πινακίδων σήμανσης και οδικών σημάτων, το δε δεύτερο στην καταβολή αμοιβής στην ίδια ως άνω εταιρεία για την καθρεπτών για δρόμους.(...)Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα αναπτύχθηκαν στη σκέψη 2, οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνες είναι μη νόμιμες, δεδομένου ότι αφορούν στην προμήθεια αγαθών (πινακίδων οδικής σήμανσης και καθρεπτών κυκλοφορίας), εντός του έτους 2016, τα οποία ως εκ της λειτουργίας τους, δηλαδή της εξυπηρέτησης της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, και του σκοπού τον οποίο επιτελούν, δηλαδή την ασφαλή οδική κυκλοφορία, εντάσσονται στην ίδια κατηγορία αγαθών, αυτή των υλικών σήμανσης οδών, είναι δε δυνατή η προμήθειά τους από τον ίδιο προμηθευτή και, συνεπώς, αποτελούν κατάτμηση της συνολικής δαπάνης που απαιτούνταν για την κάλυψη των αναγκών του Δήμου ... στα προαναφερόμενα αγαθά για το έτος 2016. Ωστόσο, ο Δήμος ... συγγνωστώς, χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των εκτιθέμενων στη σκέψη 2 διατάξεων, υπέλαβε ότι επρόκειτο για διαφορετικές προμήθειες, οι οποίες μπορούσαν να ανατεθούν χωριστά, ενόψει του διαφορετικού αντικειμένου των προς προμήθεια αγαθών και της μη αναφοράς στον Κ.Ο.Κ. των καθρεπτών ως πινακίδων σήμανσης οδών.


Ν.5209/2025/ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και άλλες διατάξεις.

ΜΟΝΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α' «ΠΙΝΑΚΑΣ σχεδίων πινακίδων σήμανσης οδών» 


ΑΕΠΠ/418/2018

Η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά την ακύρωση ορισμένων όρων της διακήρυξης του διαγωνισμού για τη σύμβαση «Αποκατάσταση βλαβών & επεμβάσεις τοπικού χαρακτήρα στο Πρωτεύον Αστικό Οδικό Δίκτυο Περιφέρειας Αττικής», συνολικού προϋπολογισμού 4.838.709,70 €. Ειδικότερα, ζητεί την ακύρωση όρων που αφορούν την οικονομική και χρηματοοικονομική επάρκεια, την τεχνική και επαγγελματική ικανότητα, καθώς και άλλες διατάξεις που θεωρούνται παράνομες και περιοριστικές του ανταγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά εργασίες συντήρησης, αποκατάστασης και άρσης της επικινδυνότητας του πρωτεύοντος αστικού οδικού δικτύου, συμπεριλαμβανομένης της αποκατάστασης φθορών, βελτίωσης οδοστρωμάτων, κατακόρυφης σήμανσης, μεταλλικών στηθαίων ασφαλείας και άλλων εργασιών για τη διασφάλιση της οδικής ασφάλειας. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι οι όροι της διακήρυξης αποκλείουν άδικα εταιρείες που πληρούν τις απαιτήσεις του νόμου και παραβιάζουν τις αρχές της διαφάνειας και της ίσης μεταχείρισης.


ΑΕΠΠ/1419/2021

Ο προσφεύγων με την προδικαστική προσφυγή αίτησε την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής με αριθμό 1292/15.06.2021, κατά το σκέλος που απορρίφθηκε η προσφορά του. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά το έργο «Συντήρηση οδοστρώματος, οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσης, των οδικών αξόνων της Λ. ……., Λ. …..., ………., ……… & ………», με προϋπολογισμένη δαπάνη 12.096.774,19 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Η αναθέτουσα αρχή είχε κρίσει την προσφορά του προσφεύγοντος ως ζημιογόνα, και ο προσφεύγων υποστηρίζει ότι η απόφαση αυτή είναι παράνομη και αβάσιμη.


ΕΣ/Τ7/57/2007

Αντικείμενο σύμβασης που αφορά σε προμήθεια πινακίδων σήμανσης και εκτέλεση εργασιών τοποθέτησης τους και όχι σε δημόσιο έργο, κατά την έννοια των διατάξεων του άρθρου 1 παρ. 3 του ν. 1418/1984, όπως αντικαταστάθηκαν με εκείνες του άρθρου 1 παρ. 1 του ν. 2229/1999, και ως εκ τούτου, μη νόμιμα εντέλλεται να πληρωθεί εργολαβικό όφελος.


ΑΕΠΠ/1399/2019

Ο προσφεύγων ζητεί την ακύρωση της υπ' αριθμ. 2456/2019 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, η οποία αφορά την ανάθεση του έργου «Συντήρηση οδοστρώματος, οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσης των οδικών αξόνων και των προσβάσεών τους». Ουσιαστικά, ο προσφεύγων θεωρεί ότι η αναθέτουσα αρχή παραβίασε τον νόμο, καθώς δεν αιτιολόγησε επαρκώς την αποδοχή των ασυνήθιστα χαμηλών προσφορών, ιδίως αυτής του προσωρινού αναδόχου (παρεμβαίνοντος), η οποία χαρακτηρίστηκε ως μη βιώσιμη. Επιπλέον, επικρίνει τη διαδικασία έκδοσης της απόφασης ως μη συμμόρφωση με τους τύπους και τη νομιμότητα.


ΑΕΠΠ/251/2017

Ο προσφεύγων με τον Γενικό Αριθμό Κατάθεσης (ΓΑΚ) 411/29-12-2017 και Ειδικό Αριθμό Κατάθεσης (ΕΑΚ) VI/72/29-12-2017, ενώπιον της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ), ζητά την ακύρωση ή εναλλακτικά την αναβολή του διαγωνισμού με αριθμό πρωτοκόλλου 57041/29-11-2017. Αυτός ο διαγωνισμός, που δημοσιεύτηκε στις 1-12-2017, αφορά την προμήθεια πινακίδων και άλλων ειδών οδικής σήμανσης και ασφάλειας, όπως κάτοπτρα, εύκαμπτοι στυλίσκοι και ανακλαστήρες οδοστρώματος, με συνολικό προϋπολογισμό 179.995,92 ευρώ (με ΦΠΑ) και 145.180 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).


Ελσυν/Τμ 7/106/2009

Μη νόμιμες οι δαπάνες εξόφλησης λογαριασμών τριών έργων που αφορούν σε αντικατάσταση και εγκατάσταση κατακόρυφης σήμανσης οδών διότι : α) πρόκειται για προμήθεια αγαθών και για τις σχετικές εργασίες τοποθέτησής τους εφαρμόζονται οι διατάξεις περί προμηθειών (ΕΚΠΟΤΑ και π.δ. 28/1980), που δεν προβλέπουν την καταβολή στον ανάδοχο ποσού για γενικά έξοδα, εργολαβικό όφελος και απρόβλεπτα β) δεν επιτρέπεται η αναγραφή στον προϋπολογισμό του Δήμου κατατμημένων πιστώσεων (άρθρο 22 παρ.1 του ν.3274/2004) και γ) δεν δικαιολογείται η ανάθεση των ανωτέρω εργασιών σε τρίτο, καθόσον όπως προκύπτει από έγγραφο της Διεύθυνσης Προσωπικού, υπηρετεί ικανός αριθμός ατόμων με ειδικότητες ανάλογες προς αυτές που απαιτούνται για την εκτέλεση τους. Όμοια η 408/2009 πράξη του ιδίου Τμήματος.