×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/Κλ.Τμ.7/159/2017

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3669/2008

ΚΑΤΑΤΜΗΣΗ.Καταβολή αμοιβής για την προμήθεια, πινακίδων σήμανσης και οδικών σημάτων, το δε δεύτερο στην καταβολή αμοιβής στην ίδια ως άνω εταιρεία για την καθρεπτών για δρόμους.(...)Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα αναπτύχθηκαν στη σκέψη 2, οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνες είναι μη νόμιμες, δεδομένου ότι αφορούν στην προμήθεια αγαθών (πινακίδων οδικής σήμανσης και καθρεπτών κυκλοφορίας), εντός του έτους 2016, τα οποία ως εκ της λειτουργίας τους, δηλαδή της εξυπηρέτησης της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, και του σκοπού τον οποίο επιτελούν, δηλαδή την ασφαλή οδική κυκλοφορία, εντάσσονται στην ίδια κατηγορία αγαθών, αυτή των υλικών σήμανσης οδών, είναι δε δυνατή η προμήθειά τους από τον ίδιο προμηθευτή και, συνεπώς, αποτελούν κατάτμηση της συνολικής δαπάνης που απαιτούνταν για την κάλυψη των αναγκών του Δήμου ... στα προαναφερόμενα αγαθά για το έτος 2016. Ωστόσο, ο Δήμος ... συγγνωστώς, χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των εκτιθέμενων στη σκέψη 2 διατάξεων, υπέλαβε ότι επρόκειτο για διαφορετικές προμήθειες, οι οποίες μπορούσαν να ανατεθούν χωριστά, ενόψει του διαφορετικού αντικειμένου των προς προμήθεια αγαθών και της μη αναφοράς στον Κ.Ο.Κ. των καθρεπτών ως πινακίδων σήμανσης οδών.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Ν.5209/2025/ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και άλλες διατάξεις.

ΜΟΝΟ ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α' «ΠΙΝΑΚΑΣ σχεδίων πινακίδων σήμανσης οδών» 


ΑΕΠΠ/903/2020

Η προσφεύγουσα επιδιώκει την ακύρωση της απόφασης υπ’ αριθμ. 366/26.05.2020 της αναθέτουσας αρχής, η οποία έκρινε αποδεκτή την προσφορά του παρεμβαίνοντος και τον ανέδειξε ως προσωρινό ανάδοχο για τη σύμβαση με αντικείμενο την «Προμήθεια πινακίδων κατακόρυφης σήμανσης και ονοματοθεσίας». Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει την προμήθεια ειδίων κατατασσόμενων στους κωδικούς CPV «Εξοπλισμός Πινακίδων Σήμανσης», «Στύλοι Πινακίδων Σήμανσης», «Οδικά Σήματα» και «Σήματα Αστικού Οδικού Δικτύου». Η προσφυγή κατατέθηκε λόγω παραβιάσεων των όρων της Διακήρυξης και του νόμου, ιδίως ως προς την κατάλληλη επαγγελματική δραστηριότητα, τεχνική και επαγγελματική ικανότητα, πληρότητα των δικαιολογητικών, και συμμόρφωση με τα πρότυπα ποιότητας.


ΕΣ/Τ7/57/2007

Αντικείμενο σύμβασης που αφορά σε προμήθεια πινακίδων σήμανσης και εκτέλεση εργασιών τοποθέτησης τους και όχι σε δημόσιο έργο, κατά την έννοια των διατάξεων του άρθρου 1 παρ. 3 του ν. 1418/1984, όπως αντικαταστάθηκαν με εκείνες του άρθρου 1 παρ. 1 του ν. 2229/1999, και ως εκ τούτου, μη νόμιμα εντέλλεται να πληρωθεί εργολαβικό όφελος.


Ελσυν/Τμ 7/106/2009

Μη νόμιμες οι δαπάνες εξόφλησης λογαριασμών τριών έργων που αφορούν σε αντικατάσταση και εγκατάσταση κατακόρυφης σήμανσης οδών διότι : α) πρόκειται για προμήθεια αγαθών και για τις σχετικές εργασίες τοποθέτησής τους εφαρμόζονται οι διατάξεις περί προμηθειών (ΕΚΠΟΤΑ και π.δ. 28/1980), που δεν προβλέπουν την καταβολή στον ανάδοχο ποσού για γενικά έξοδα, εργολαβικό όφελος και απρόβλεπτα β) δεν επιτρέπεται η αναγραφή στον προϋπολογισμό του Δήμου κατατμημένων πιστώσεων (άρθρο 22 παρ.1 του ν.3274/2004) και γ) δεν δικαιολογείται η ανάθεση των ανωτέρω εργασιών σε τρίτο, καθόσον όπως προκύπτει από έγγραφο της Διεύθυνσης Προσωπικού, υπηρετεί ικανός αριθμός ατόμων με ειδικότητες ανάλογες προς αυτές που απαιτούνται για την εκτέλεση τους. Όμοια η 408/2009 πράξη του ιδίου Τμήματος.


ΑΕΠΠ/1029/2018

Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση, ανάκληση ή τροποποίηση της υπ’ αρ. 891/25.09.2018 Απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Ηρακλείου, η οποία αφορά τη διαδικασία του δημόσιου ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την «Προμήθεια Υλικών Σήμανσης και Ονοματοθεσίας Οδών» (CPV 35260000-4 και 30237450-8). Το αντικείμενό της ήταν η προμήθεια πινακίδων και υλικών οδοστρώματος, με προϋπολογισμό €149.987 (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%), και κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά ανά είδος. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η επιλεγείσα προσφορά της παρεμβαίνουσας παραβίαζε τις τεχνικές προδιαγραφές της Διακήρυξης, καθώς δεν προσκόμισε πιστοποιήσεις CE για ορισμένα είδη και ατέλειες στο Φύλλο Συμμόρφωσης, ζητώντας την έκτακτη επανεξέταση της διαδικασίας.


ΝΣΚ/94/2008

Αρμοδιότητα διοικητικού ελέγχου για τη νόμιμη τοποθέτηση διαφημιστικών πινακίδων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Εντός κατοικημένης περιοχής του Δήμου Κηφισιάς και στη συμβολή των οδών Σαρανταπόρου – Διονύσου και λεωφόρου Κηφισίας, όπου το επιτρεπτό όριο ταχύτητος είναι κάτω των 70 km/h, αρμοδιότητα ελέγχου για τη νόμιμη τοποθέτηση διαφημιστικών πινακίδων έχει ο Δήμος Κηφισιάς.


ΔΝΣγ/οικ.70849/ΦΝ393/2017

Καθορισμός και σήμανση οδών οι οποίες χρησιμοποιούνται παραπλεύρως και εναλλακτικά των αυτοκινητοδρόμων και των οδών ταχείας κυκλοφορίας και στις οποίες επιβάλλεται απαγόρευση της κυκλοφορίας.


ΥΠΕΣ/473/6780/2011

Θέμα:«Αντικατάσταση κρατικών πινακίδων κυκλοφορίας υπηρεσιακών αυτοκινήτων των πρώην Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, Δήμων και Γενικών Γραμματειών Περιφερειών, των οποίων τα αυτοκίνητα περιέρχονται στην κυριότητα των νέων Περιφερειών, των Δήμων και των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων όλης της χώρας».

Β/39170/850/1997

Αναπροσαρμογή τελών για χορήγηση λόγω αντικατάστασης πινακίδων αριθμού κυκλοφορίας αυτοκινήτων οχημάτων, μοτοσυκλετών και ρυμουλκουμένων τους


ΝΣΚ/122/2010

Αυτοκίνητα Φορτηγά Δημόσιας Χρήσης – Δέσμευση – Άρση – Άδεια κυκλοφορίας – Αφαίρεση – Ανάκληση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Δεν υφίσταται στην κείμενη νομοθεσία εξουσιοδοτική διάταξη για δέσμευση Φ.Δ.Χ. αυτοκινήτων, ώστε να μην είναι δυνατή η σύμπραξη των νομαρχιακών υπηρεσιών για τη μεταβίβαση, αντικατάσταση, κ.λπ. αυτών. (πλειοψ.) β) Σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι κυκλοφορεί αυτοκίνητο χωρίς να έχει το δικαίωμα, οφείλει η Διοίκηση να προβεί στην άμεση αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας και κρατικών πινακίδων και στην ανάκληση του δικαιώματος άδειας κυκλοφορίας ως δημόσιας χρήσης. (ομοφ.)