×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΑΕΠΠ/911/2021

Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η προσφυγή ζητά την ακύρωση της διακήρυξης του ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την ανάθεση της υπηρεσίας 'Μεταφορά Αστικών Στερεών Αποβλήτων της ΠΕ ... στη ΜΕΑ ... για χρονική διάρκεια 12 μηνών με δικαίωμα προαίρεσης 4 μηνών', με προϋπολογισμό 990.844,00 € (συνολικά 1.217.804,00 € με ΦΠΑ). Κύριος ισχυρισμός είναι η μη νομιμότητα της συντετμημένης προθεσμίας υποβολής προσφορών (21/03/2021) και η εσφαλμένη αιτιολόγηση επειγουσών καταστάσεων βάσει του άρθρου 27 παρ. 3 του ν.4412/2016. Η προσφυγή υποστηρίζει ότι η αναθέτουσα αρχή γνώριζε εκ των προτέρων τις καταστάσεις και δεν δικαιολογείται η σύντμηση, παραβιάζοντας τις αρχές της ίσης μεταχείρισης και ελεύθερου ανταγωνισμού.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/933/2021

Η προσφυγή ζητεί την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου η οποία εγκρίνει το 1ο Πρακτικό περί αποσφράγισης και αξιολόγησης του ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την εκτέλεση του έργου «Κατασκευή μονάδας επεξεργασίας σύμμεικτων και προδιαλεγμένου οργανικού (ΜΕΑ) Π.Ε. [...]», με προϋπολογισμό 3.700.000,00 Ευρώ. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η κατασκευή Μονάδας Επεξεργασίας Αστικών Στερεών Αποβλήτων (συνολικής δυναμικότητας 12.000 τόνων ανά έτος) και Μονάδας Βιολογικής Επεξεργασίας Προδιαλεγμένων Οργανικών Αποβλήτων (δυναμικότητας 4.200 τόνων ανά έτος), με δοκιμαστική λειτουργία 3 μηνών.


ΕΣ/ΚΛ.Ε/253/2020

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του οικείου σχεδίου συμβάσης, για την υλοποίηση του έργου «Κατασκευή χώρου για την κάλυψη των επειγουσών αναγκών διαχείρισης των στερεών αποβλήτων της …», προϋπολογιζόμενης δαπάνης 6.615.400,00 ευρώ, με Φ.Π.Α. (συμβατικού τιμήματος 5.623.089,98 ευρώ, με Φ.Π.Α.).(....)Επισημαίνεται δε, τέλος, ότι στο σχέδιο σύμβασης πρέπει να συμπληρωθεί πριν την υπογραφή του το νόμιμο ποσό της εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης που πρέπει να κατατεθεί από τον ανάδοχο...Δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Ειδικού Διαβαθμιδικού Συνδέσμου Νομού … και της κοινοπραξίας «… Α.Ε. - … AE» για την υλοποίηση του έργου «Κατασκευή χώρου για την κάλυψη των επειγουσών αναγκών διαχείρισης των στερεών αποβλήτων της ...», υπό τους διαλαμβανόμενους στο σκεπτικό της παρούσας (σκέψη 4) όρο και επισήμανση.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ζ/4/2025

Η Πράξη 4/2025 του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά στον έλεγχο νομιμότητας σχεδίου προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του Δήμου Κεντρικής Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων και του Αναγκαστικού Συνδέσμου Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων ΔΕ Περιφέρειας Ηπείρου (Α.Σ.Δ.Σ.Α. ΔΕ ΠΗ). Η σύμβαση αφορά τη διάθεση των σύμμεικτων αστικών στερεών αποβλήτων του Δήμου στις εγκαταστάσεις της Ηπείρου (ΜΕΑ-ΧΥΤ) για το 2025, με προϋπολογισμό 2.520.000 ευρώ. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι η σύμβαση αποτελεί προγραμματική σύμβαση οριζόντιας συνεργασίας, εξαιρούμενη από τον ν. 4412/2016. Ωστόσο, κρίθηκε ότι μη νομίμως δεν επιβαρύνεται με Φόρο Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ), διότι η αντιπαροχή έχει επαχθή χαρακτήρα (άρθρο 2 ν. 5144/2024) και ο Α.Σ.Δ.Σ.Α. ΔΕ ΠΗ δεν ασκεί τη δραστηριότητα της διαχείρισης αποβλήτων κατ’ ενάσκηση δημόσιας εξουσίας. Συνεπώς, δεν κωλύεται η υπογραφή της σύμβασης, υπό τον όρο της προσθήκης του ΦΠΑ στον προϋπολογισμό της και της έκδοσης ανάληψης υποχρέωσης από τον Δήμο Κέρκυρας και Διαποντίων Νήσων.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ζ/415/2024

Η απόφαση αφορά τον έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου τροποποίησης της από 2.4.2024 σύμβασης του Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Στερεάς Ελλάδος (Φο.Δ.Σ.Α.) για την παροχή υποστηρικτικών υπηρεσιών. Το σχέδιο τροποποίησης, ποσού 312.081,69 ευρώ πλέον ΦΠΑ, προέβλεπε την ενεργοποίηση δικαιώματος προαίρεσης για την κάλυψη επιδομάτων λόγω αναπροσαρμογής του μισθολογίου για 41 εργαζόμενους στη Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων (ΜΕΑ) Θήβας. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι η τροποποίηση δεν μπορεί να στηριχθεί στη ρήτρα αναθεώρησης (άρθρο 132 παρ. 1 περ. α΄), ούτε στις απρόβλεπτες περιστάσεις (άρθρο 132 παρ. 1 περ. γ΄), καθώς η δυσκολία προσέλκυσης εξειδικευμένου προσωπικού μπορούσε να προβλεφθεί. Συνεπώς, κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου τροποποίησης.


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/80/2022

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:«Δοκιμαστική λειτουργία, λειτουργία και συντήρηση των ΣΜΑ Ηπείρου, Μεταφορά Αστικών Στερεών Αποβλήτων (ΑΣΑ) και υπολείμματος της Μονάδας Επεξεργασίας Απορριμμάτων (ΜΕΑ) Ηπείρου», συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης, συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματος προαίρεσης, 4.311.239,15 ευρώ πλέον ΦΠΑ(...)Ως εκ τούτου και δεδομένου ότι δεν έχει ολοκληρωθεί η φάση της διαδικασίας του διαγωνισμού, η οποία συνίσταται στην καταχώριση της διακήρυξης στο ΚΗΜΔΗΣ που, κατά τη ρητή πρόβλεψη του νόμου, αποτελεί όρο ισχύος της τελευταίας, το Κλιμάκιο στερείται αρμοδιότητας ελέγχου του υποβληθέντος σχεδίου.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, απαραδέκτως εισάγεται προς έλεγχο ενώπιον του Κλιμακίου το σχέδιο διακήρυξης. 


ΝΣΚ/183/2016

Προσωπικό Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής. Δυνατότητα αποσπασματικής χορήγησης της τρίμηνης προσαύξησης της άδειας ανατροφής τρίτου τέκνου. Δυνατότητα επέκτασης της άδειας ανατροφής μετά τη συμπλήρωση του έκτου έτους της ηλικίας του τέκνου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν είναι επιτρεπτή η χορήγηση επιπλέον άδειας ανατροφής τριών μηνών σε τρίτεκνους γονείς – στελέχη του Λιμενικού Σώματος ή της Ελληνικής Ακτοφυλακής, οι οποίοι έχουν ήδη λάβει άδεια ανατροφής για το τέκνο αυτό, προ της δημοσιεύσεως του ΠΔ 80/2015. Η εννεάμηνη άδεια ανατροφής δεν επιτρέπεται να επεκτείνεται μετά τη συμπλήρωση του έκτου έτους της ηλικίας του τέκνου. Σε περίπτωση που το τέκνο συμπληρώνει το έκτο έτος της ηλικίας του σε μικρότερο των εννέα μηνών διάστημα από την υποβολή της σχετικής αίτησης, η άδεια ανατροφής χορηγείται μέχρι τη συμπλήρωση του έκτου έτους της ηλικίας του τέκνου, με αντίστοιχη σύντμηση του χρόνου αυτής (ομοφ.).


ΕΑΔΗΣΥ/1798/2023

Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της διακήρυξης του δημόσιου διεθνούς ηλεκτρονικού διαγωνισμού με τίτλο «Παραχώρηση υπηρεσιών παραλαβής και διαχείρισης αποβλήτων πλοίων», εκτιμώμενης αξίας 600.000€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά υπηρεσίες σχετιζόμενες με τη συλλογή και διαχείριση στερεών αποβλήτων, καταλοίπων φορτίου και πετρελαιοειδών αποβλήτων πλοίων. Η προσφυγή επικαλείται παραβάσεις όπως εσφαλμένος ορισμός τελικού αποδέκτη αποβλήτων, έλλειψη δέσμευσης δαπάνης, αντιφατικούς οικονομικούς όρους, μη νόμιμα κριτήρια βαθμολόγησης και τεχνικής επάρκειας, καθώς και μη νόμιμη παραχώρηση χώρων. Ισχυρίζεται ότι οι όροι προσβάλλουν την αρχή της ίσης μεταχείρισης και του ελεύθερου ανταγωνισμού.


ΑΕΠΠ/1134/2020

Η προσφεύγουσα εταιρεία ασκεί προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της απόφασης του Δ.Σ. του νοσοκομείου, η οποία αφορά την κατακύρωση του τμήματος της σύμβασης που σχετίζεται με τη συλλογή, μεταφορά, επεξεργασία και τελική διάθεση των Επικίνδυνων Αποβλήτων Αμιγώς Μολυσματικών (ΕΑΑΜ) στην παρεμβαίνουσα εταιρεία. Κύριος ισχυρισμός είναι η μη προσκόμιση απαραίτητων δικαιολογητικών από την παρεμβαίνουσα, όπως πιστοποιητικών μη συνδρομής λόγων αποκλεισμού, καθώς και η αοριστία της δήλωσης στήριξης. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει υπηρεσίες διαχείρισης επικίνδυνων αποβλήτων για την υγειονομική μονάδα με προϋπολογισμό 159.660 € (συν ΦΠΑ) και διάρκεια 12 μηνών.


ΑΕΠΠ/1259/2019

Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της υπ’ αριθμ. 242/2019 Απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, η οποία έκρινε αποδεκτή την προσφορά του παρεμβαίνοντος οικονομικού φορέα για τη σύμβαση παροχής υπηρεσιών μεταφοράς σύμμεικτων αστικών και προσομοιωμένων προς αυτά στερεών αποβλήτων, με σκοπό τη διαχείρισή τους. Η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανερχόταν σε 834.000,00 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Ο προσφεύγων αμφισβητεί την απόφαση με βάση έξι λόγους, συμπεριλαμβανομένων ελλείψεων στις καταστάσεις προσωπικού, ζητημάτων νομοτύπου στις άδειες κυκλοφορίας των οχημάτων, μη υποβολής απαιτούμενης αντίστοιχης προηγούμενης σύμβασης, μη υποβολής υπεύθυνης δήλωσης για την πλήρωση συγκεκριμένων όρων, και ελλείψεων στα διπλώματα οδήγησης των οδηγών. Η διαδικασία αφορούσε διαγωνισμό χωρίς προηγούμενη δημοσίευση και δημοσιεύτηκε στις 12 Σεπτεμβρίου 2019.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/219/2018

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ:Με το άρθρο 8 παρ. 3 του ν. 4210/2013 (ΦΕΚ Α΄254) παρέχεται η δυνατότητα στους οικείους φορείς να προσλαμβάνουν το προσωπικό που περιλαμβάνεται στους σχετικούς προσωρινούς πίνακες διοριστέων του Α.Σ.Ε.Π., με συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου διάρκειας μέχρι οκτώ μηνών, με μόνη τη συνδρομή επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών και ανεξαρτήτως της νομιμότητας των άνω προσωρινών πινάκων.ΙΙΙ. Στην προκειμένη περίπτωση, οι φερόμενοι ως δικαιούχοι, …. του …, …. του … και …. του …., περιλαμβάνονται στους προσωρινούς πίνακες διοριστέων της 3Κ/2018 διακήρυξης του Α.Σ.Ε.Π. (ΦΕΚ τεύχος ΑΣΕΠ 4/2018). Συνεπώς, σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν, ανεξαρτήτως της νομιμότητας των άνω προσωρινών πινάκων, οι ανωτέρω νομίμως προσλήφθηκαν από τη Δ.Ε.Υ.Α. Χερσονήσου, με τις από 30.4.2018 συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου οκτάμηνης διάρκειας, για την κάλυψη επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών, η συνδρομή των οποίων δεν αμφισβητείται από τον Επίτροπο. ΙV. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη και, ως εκ τούτου, το ένταλμα αυτό πρέπει να θεωρηθεί.