ΑΤ10/Φ.51020/52350/798/2017
Τύπος: Αποφάσεις
Ανάθεση στο ΚΕΑΟ της είσπραξης των απαιτήσεων του ΤΕΑΥΦΕ - ΝΠΙΔ από καθυστερούμενες εισφορές και αχρεώστητα καταβληθείσες παροχές συμπεριλαμβανομένων και των επιβαρύνσεων αυτών από προσαυξήσεις ή/και τόκους υπερημερίας, καθορισμός στοιχείων της Πράξης Βεβαίωσης Οφειλής και διαδικασία είσπραξης και ηλεκτρονικής διαχείρισης των απαιτήσεων αυτών εντός του ΚΕΑΟ.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Φ.51020/οικ51376/638/2015,
Ανάθεση στο ΚΕΑΟ της είσπραξης των απαιτήσεων του ΤΕΑ−ΕΑΠΑΕ – ΝΠΙΔ από καθυστερούμενες εισφορές και αχρεώστητα καταβληθείσες παροχές συμπεριλαμβανομένων και των επιβαρύνσεων αυτών από προσαυξήσεις ή/και τόκους υπερημερίας, καθορισμός στοιχείων της Πράξης Βεβαίωσης Οφειλής και διαδικασία είσπραξης και ηλεκτρονικής διαχείρισης των απαιτήσεων αυτών εντός του ΚΕΑΟ.
60970/3026/2016
Ανάθεση στο Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (Κ.Ε.Α.Ο.) της είσπραξης των απαιτήσεων του Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης (Ε.Τ.Ε.Α.) από καθυστερούμενες εισφορές μέχρι 30.11.2013 και αχρεωστήτως καταβληθείσες παροχές και ρύθμιση ειδικών με την είσπραξη τους θεμάτων.
ΝΣΚ/89/2015
Απαλλαγή οφειλετών από προσαυξήσεις, τόκους και πρόστιμα εκπρόθεσμης καταβολής της οφειλής για λόγους ανωτέρας βίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Για οφειλές που έχουν βεβαιωθεί εν στενή εννοία μέχρι και τις 31-12-2013 μπορεί ο οφειλέτης να ζητεί, με αίτησή του που υποβάλλεται μετά την 1-1-2014, την απαλλαγή τους από τις ανωτέρω προσαυξήσεις για λόγους ανωτέρας βίας σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις της παρ.4 του άρθρου 6 του ν.δ. 356/1974. (πλειοψ.) 2) Η μη γνώση της οφειλής δεν συνιστά λόγο για την απαλλαγή από τους τόκους και το πρόστιμο εκπρόθεσμης καταβολής σύμφωνα με την παρ.4 του άρθρου 6 του ν.δ. 356/1974, παρά μόνο εφόσον οφείλεται σε ανυπαίτιο και έκτακτο γεγονός (ανωτέρα βία), εξαιτίας του οποίου δεν πληρώθηκε εμπρόθεσμα η οφειλή. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/253/1987
Διαδικασία εισπράξεως από το Δημόσιο ποσών που καταβλήθηκαν αχρεώστητα σε εργολάβο.Για την ικανοποίηση χρηματικής απαιτήσεώς του κατά εργολάβου δημοσίων έργων, σε περίπτωση που του κατέβαλε χρήματα περισσότερα από αυτά που όφειλε, το Δημόσιο μπορεί να προβεί σε κατάπτωση των εγγυητικών επιστολών που εκδόθηκαν για το συγκεκριμένο έργο, αλλά όχι και αυτών που εκδόθηκαν από τον ίδιο εργολάβο για άλλο έργο. Αν, μετά την κατάπτωση των εγγυήσεων, απομένει υπόλοιπο οφειλής, το Δημόσιο μπορεί να ασκήσει αγωγή κατά του εργολάβου ή να προβεί στην έκδοση αποφάσεως από την οποία θα προκύπτει η αιτία και το ποσό της οφειλής, την οποία θα στείλει στο αρμόδιο Δημόσιο Ταμείο, για να προβεί στις αναγκαίες ενέργειες για την είσπραξη της οφειλής.
ΠΟΛ 1257/2013
Διαδικασία κοινοποίησης κατασχετηρίων για την επιβολή κατάσχεσης απαιτήσεων στα χέρια πιστωτικών ιδρυμάτων και δήλωσης αυτών με ηλεκτρονικά μέσα κατ’ εφαρμογή των άρθρων 30Α και επόμενα του Ν.Δ. 356/1974 (Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων).
ΙΚΑ/Γ31/82/2015
Διαδικασία κοινοποίησης κατασχετηρίων για την επιβολή κατάσχεσης απαιτήσεων στα χέρια πιστωτικών ιδρυμάτων και δήλωσης αυτών με ηλεκτρονικά μέσα κατ’ εφαρμογή των άρθρων 30Α και επόμενα του Ν.Δ. 356/1974 (Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων).
ΔΕΔ/Θεσ/402/2025
Η Απόφαση 402/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή ενός νόμιμα υπόχρεου κληρονόμου κατά της πράξης διοικητικού προσδιορισμού φόρου κληρονομιάς της Δ.Ο.Υ. ΚΑΒΑΛΑΣ. Ο προσφεύγων αμφισβήτησε την αύξηση της αξίας της κληρονομιαίας περιουσίας σε 96.029,29€, η οποία οδήγησε σε διαφορά κύριου φόρου 2.126,49€. Η ΔΕΔ έκρινε ότι ο προσδιορισμός της αξίας και του φόρου ήταν ορθός, καθώς προέκυψε από το σύνολο των υποβληθεισών δηλώσεων. Ωστόσο, η ΔΕΔ απέρριψε τους ισχυρισμούς του προσφεύγοντα που αφορούσαν την ταμειακή βεβαίωση του φόρου (τόκους, προσαυξήσεις, δόσεις και ημερομηνία 1ης δόσης), κρίνοντας ότι αυτά τα ζητήματα δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 72 του ΚΦΔ, καθώς αφορούν τη διαδικασία είσπραξης και όχι τον προσδιορισμό του φόρου, και αποτελούν αντικείμενο ανακοπής στα διοικητικά δικαστήρια.
ΝΣΚ/105/2004
Παραγραφή απαιτήσεων από έντοκα γραμμάτια του Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι απαιτήσεις από έντοκα γραμμάτια του Δημοσίου ως προς το κεφάλαιο και τους τόκους υπόκεινται σε πενταετή παραγραφή η οποία αρχίζει από την ημερομηνία λήξεως αυτών μετά την αυτοδίκαιη (σιωπηρή) ανανέωσή τους για χρόνο ίσο με την αρχική τους διάρκεια. Η παρακατάθεση εντόκων γραμματίων στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και ΤΣΜΕΔΕ, στο πλαίσιο εγγυοδοσίας, δεν παρεμποδίζει την έναρξη του ως άνω χρόνου παραγραφής.
ΝΣΚ/451/2004
Παραγραφή απαιτήσεων από έντοκα γραμμάτια του Ελληνικού Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι απαιτήσεις από έντοκα γραμμάτια του Ελληνικού Δημοσίου ως προς το κεφάλαιο και τους τόκους υπόκεινται σε πενταετή παραγραφή η οποία αρχίζει από την ημερομηνία λήξεως αυτών μετά την αυτοδίκαιη (σιωπηρή) ανανέωσή τους για χρόνο ίσο με την αρχική τους διάρκεια. Η παρακατάθεση εντόκων γραμματίων στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, στο πλαίσιο εγγυοδοσίας, δεν παρεμποδίζει την έναρξη του ως άνω χρόνου παραγραφής.
ΝΣΚ/260/2000
Κοινοτικό Δίκαιο. Κατάπτωση εγγυητικών επιστολών, υπολογισμός τόκων και δυνατότητα διακανονισμού της οφειλής προερχομένης από αχρεωστήτως καταβληθείσα επιδότηση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η αρμοδία υπηρεσία του Εθνικού Οργανισμού Καπνού (ΕΟΚ) οφείλει να προχωρήσει στην άμεση ανάκτηση των αχρεωστήτως καταβληθεισών επιδοτήσεων κατά την διαγραφόμενη στο Ν.2520/97 διαδικασία υπολογίζοντας και τους τόκους που προβλέπονται στην προπαρατεθείσα διάταξη του άρθρου 28 Ν.2520/97, όπως το άρθρο αυτό τροποποιήθηκε με το άρθρο 2 Ν.2732/99. Εάν η υπόχρεη για επιστροφή της αχρεωστήτως καταβληθείσης επιδοτήσεως εταιρία δεν καταβάλλει οικειοθελώς το οφειλόμενο ποσόν με τις προσαυξήσεις των οφειλομένων τόκων για οποιονδήποτε λόγο και δεν υφίσταται απαίτησή της προς συμψηφισμό, τότε η αρμοδία υπηρεσία, οφείλει να προχωρήσει πάραυτα στην κατάπτωση των εγγυητικών επιστολών και εάν η οφειλή δεν εξοφληθεί πλήρως δια της καταπτώσεως αυτής, τότε θα πρέπει να εκδοθεί η οικεία πράξη ανάκτησης των αχρεωστήτως καταβληθεισών επιδοτήσεων η οποία και θα αποσταλεί στη ΔΟΥ για βεβαίωση του χρέους. Περαιτέρω, οιαδήποτε ρύθμιση καταβολής της οφειλής σε δόσεις βεβαιωθέντων και ληξιπροθέσμων χρεών, δύναται να λάβει χώρα μόνο κατά τη διαγραφόμενη στο Ν.2648/98 διαδικασία, δια της υποβολής αιτήσεως ενώπιον του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Οικονομικών.