×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

C-381/2007

Τύπος: Δικαστικές Αποφάσεις

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 44/2001

1) Το άρθρο 5, σημείο 1, στοιχείο β΄, του κανονισμού (ΕΚ) 44/2001 του Συμβουλίου, της 22ας Δεκεμβρίου 2000, για τη διεθνή δικαιοδοσία, την αναγνώριση και την εκτέλεση αποφάσεων σε αστικές και εμπορικές υποθέσεις, έχει την έννοια ότι οι συμβάσεις με αντικείμενο την παράδοση εμπορευμάτων που πρόκειται να κατασκευασθούν ή να παραχθούν, μολονότι ο αγοραστής έθεσε ορισμένους όρους όσον αφορά την κατασκευή, τη μεταποίηση και την παράδοση των εμπορευμάτων, χωρίς να παράσχει τα υλικά, και ενώ ο προμηθευτής φέρει την ευθύνη για την ποιότητα των εμπορευμάτων και για το αν αυτά έχουν τις συνομολογηθείσες ιδιότητες και δεν έχουν πραγματικά ελαττώματα, πρέπει να χαρακτηρίζονται ως «συμβάσεις πωλήσεως εμπορευμάτων» κατά την έννοια του άρθρου 5, σημείο 1, στοιχείο β΄, πρώτη περίπτωση, του κανονισμού.2)Το άρθρο 5, σημείο 1, στοιχείο β΄, πρώτη περίπτωση, του κανονισμού 44/2001 έχει την έννοια ότι, σε περίπτωση πωλήσεως καταρτιζομένης εξ αποστάσεως, ο τόπος όπου, βάσει της συμβάσεως, παραδόθηκαν ή έπρεπε να παραδοθούν τα εμπορεύματα πρέπει να καθορίζεται βάσει των διατάξεων της συμβάσεως αυτής. Σε περίπτωση κατά την οποία είναι αδύνατος ο καθορισμός του τόπου παραδόσεως επί της βάσεως αυτής, χωρίς να απαιτείται να ληφθεί υπόψη το εφαρμοστέο στη σύμβαση ουσιαστικό δίκαιο, τόπος παραδόσεως είναι αυτός της πραγματικής παραδόσεως των εμπορευμάτων στον αγοραστή, με την οποία ο αγοραστής απέκτησε ή έπρεπε να αποκτήσει την εξουσία να διαθέτει τα εμπορεύματα αυτά, στον τόπο που αποτελεί τον τελικό προορισμό της πράξεως της πωλήσεως.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΣΤΕ/1681/2019

ΦΠΑ. Το άρθρο 47 της οδηγίας 2006/112/ΕΚ έχει την έννοια ότι σύνθετη παροχή υπηρεσιών αποθηκεύσεως εμπορευμάτων εμπίπτει στο εν λόγω άρθρο μόνον εφόσον η αποθήκευση συνιστά την κύρια παροχή ενιαίας πράξεως και χορηγείται στους δικαιούχους της παροχής δικαίωμα χρήσεως του συνόλου ή μέρους ρητώς προσδιορισμένου ακινήτου. Τόπος παροχής υπηρεσιών προς υποκείμενο στο φόρο πρόσωπο, προκειμένου για υπηρεσίες σχετικές με ακίνητα, είναι ο τόπος όπου κείται το ακίνητο. Ποιες νοούνται ως υπηρεσίες συναφείς με ακίνητα. Όταν, κατά τη σχετική σύμβαση των μερών, στον λήπτη της παροχής δεν έχει παραχωρηθεί το δικαίωμα προσβάσεως στο μέρος του ακινήτου που τοποθετούνται τα εμπορεύματα, δεν τυγχάνει εφαρμογής η παρ. 4, αλλά η γενική ρύθμιση της παρ. 1 του άρθρου 14 του ν. 2859/2000. Εσφαλμένη η κρίση της αναιρεσιβαλλομένης απόφασης ότι οι ένδικες υπηρεσίες συνιστούσαν “υπηρεσίες σχετικές με ακίνητα”. Η αναίρεση ασκήθηκε παραδεκτά κατά το άρθρο 12 παρ. 1 του ν.3900/2010. Δεκτή η αναίρεση, απορρίπτεται η προσφυγή κατά της απόρριψης των αιτήσεων του αναιρεσιβλήτου για επιστροφή του ΦΠΑ (αναιρεί την αριθμ. 2017/2012 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών).


ΔΕΚ/C-46/2015

ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ:Στην υπόθεση C‑46/15, με αντικείμενο αίτηση προδικαστικής αποφάσεως δυνάμει του άρθρου 267 ΣΛΕΕ, που υπέβαλε το Tribunal Central Administrativo Sul (ανώτερο διοικητικό δικαστήριο νότιας Πορτογαλίας, Πορτογαλία) με απόφαση της 29ης Ιανουαρίου 2015, η οποία περιήλθε στο Δικαστήριο στις 5 Φεβρουαρίου 2015, στο πλαίσιο της δίκης(....)Για τους λόγους αυτούς, το Δικαστήριο (πέμπτο τμήμα) αποφαίνεται: 1) Το άρθρο 48, παράγραφος 2, στοιχείο αʹ, σημείο ii, δεύτερη περίπτωση, της οδηγίας 2004/18/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 31ης Μαρτίου 2004, περί συντονισμού των διαδικασιών σύναψης δημόσιων συμβάσεων έργων, προμηθειών και υπηρεσιών, έχει την έννοια ότι πληροί τις προϋποθέσεις ώστε να παρέχει στους ιδιώτες, ελλείψει μεταφοράς του στο εσωτερικό δίκαιο, δικαιώματα που δύνανται αυτοί να προβάλουν ενώπιον των εθνικών δικαστηρίων κατά αναθέτουσας αρχής, εφόσον η τελευταία είναι δημόσιος φορέας ή οργανισμός που είναι επιφορτισμένος, δυνάμει πράξεως της δημοσίας αρχής, με την παροχή υπηρεσίας δημόσιου συμφέροντος υπό τον έλεγχο της αρχής αυτής και διαθέτει, προς τούτο, εξαιρετικές εξουσίες σε σχέση με τους κανόνες που εφαρμόζονται στις σχέσεις μεταξύ ιδιωτών. 2) Το άρθρο 48, παράγραφος 2, στοιχείο αʹ, σημείο ii, δεύτερη περίπτωση, της οδηγίας 2004/18 έχει την έννοια ότι δεν αντιτίθεται στην εφαρμογή όρων που έχει προβλέψει η αναθέτουσα αρχή, όπως είναι οι επίμαχοι στην υπόθεση της κύριας δίκης, κατά τους οποίους οι οικονομικοί φορείς δεν επιτρέπεται να αποδείξουν τις τεχνικές τους ικανότητες με δική τους δήλωση, εκτός αν αποδείξουν ότι βρίσκονται στην αδυναμία ή σε σοβαρή δυσχέρεια να αποκτήσουν βεβαίωση από ιδιώτη αγοραστή. 3) Το άρθρο 48, παράγραφος 2, στοιχείο αʹ, σημείο ii, δεύτερη περίπτωση, της οδηγίας 2004/18 έχει την έννοια ότι αντιτίθεται στην εφαρμογή όρου, όπως ο επίμαχος στην υπόθεση της κύριας δίκης, τον οποίο έχει προβλέψει η αναθέτουσα αρχή και κατά τον οποίο η βεβαίωση του ιδιώτη αγοραστή πρέπει, επί ποινή αποκλεισμού της υποψηφιότητας του μετέχοντος στον διαγωνισμό, να φέρει βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής από συμβολαιογράφο, δικηγόρο ή άλλη αρμόδια αρχή.


ΝΣΚ/124/2007

Έννοια του όρου «παρεμφερές προς την κυριότητα δικαίωμα διάθεσης» εμπορευμάτων του άρθρου 788 του Κοινοτικού Τελωνειακού Κώδικα (Καν. ΕΟΚ 2454/1993) - Διασαφηστής εξαγωγής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1) Ως «παρεμφερές δικαίωμα διάθεσης» πρέπει να εννοηθεί ένα δικαίωμα το οποίο προσφέρει στον φορέα του, μη κύριο των εμπορευμάτων, την εξουσία αφενός μεν να επενεργεί υλικά επ’ αυτών, αφετέρου δε να διαθέτει αυτά με νομικές πράξεις, όπως θα συνέβαινε εάν ήταν κύριος. 2) Είναι επιτρεπτή η κατάθεση της διασάφησης εξαγωγής και η εκτέλεση των απαιτούμενων, εν γένει, τελωνειακών διατυπώσεων τόσο από τον εξαγωγέα μη κύριο, έχοντα το παρεμφερές δικαίωμα διάθεσης των εμπορευμάτων, όσο και μέσω εκτελωνιστή, ο οποίος ενεργεί στο όνομα και για λογαριασμό του εξαγωγέως, μη κυρίου των εμπορευμάτων, εξομοιουμένου κατά νόμο προς τον κύριο. 3) Η νομική ευθύνη του εξαγωγέως, μη κυρίου, των εμπορευμάτων δεν διαφέρει αυτής του εξαγωγέως, κυρίου, των εμπορευμάτων, συντρέχει, δε, και πρέπει να ερευνάται κατά περίπτωση.


ΝΣΚ/18/2002

ΥΕΘΑ. Πρόσληψη προσωπικού με σύμβαση μίσθωσης έργου. Εκδοση βεβαίωσης παρ.2 άρθρου 6 Ν 2527/97.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η απαιτουμένη βεβαίωση έχει τον χαρακτήρα γνωμοδοτήσεως του ΝΣΚ. Προϋπόθεση εκδόσεως της γνωμοδοτήσεως αυτής είναι η με αποκλειστική ευθύνη της Υπηρεσίας (ως προς την ύπαρξη και την αλήθεια) παροχή όλων των αναγκαίων κατά νόμο πραγματικών στοιχείων (αριθμός προσώπων, συγκεκριμένο έργο, χρόνος παραδόσεως του έργου, τόπος εκτελέσεως αυτού, μη αναγωγή στο συνηθισμένο κύκλο καθηκόντων των υπαλλήλων της υπηρεσίας και αιτιολογία αδυναμίας εκτελέσεως του έργου από υπαλλήλους αυτής). Με βάση τα δοθέντα στοιχεία κρίθηκε ότι οι στο ερώτημα αναφερόμενες εργασίες είναι δυνατό να αποτελέσουν αντικείμενο συμβάσεων έργου χωρίς να υποκρύπτεται σ αυτές εξαρτημένη εργασία.


ΝΣΚ/240/2002

Συμβάσεις μίσθωσης έργου. Χορήγηση βεβαίωσης της παρ.2 του άρθρου 6 του Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Η απαιτουμένη βεβαίωση έχει τον χαρακτήρα γνωμοδοτήσεως του ΝΣΚ. Προϋπόθεση εκδόσεως της γνωμοδοτήσεως αυτής είναι η με αποκλειστική ευθύνη της Υπηρεσίας (ως προς την ύπαρξη και την αλήθεια) παροχή όλων των αναγκαίων κατά νόμο πραγματικών στοιχείων (αριθμός προσώπων, συγκεκριμένο έργο, χρόνος παραδόσεως του έργου, τόπος εκτελέσεως αυτού, μη αναγωγή στο συνηθισμένο κύκλο καθηκόντων των υπαλλήλων της υπηρεσίας και αιτιολογία αδυναμίας εκτελέσεως του έργου από υπαλλήλους αυτής). Με βάση τα δοθέντα στοιχεία κρίθηκε ότι οι αναφερόμενες στο ερώτημα εργασίες είναι δυνατό να αποτελέσουν αντικείμενο συμβάσεων έργου χωρίς να υποκρύπτεται σ αυτές εξαρτημένη εργασία.


ΝΣΚ/333/2010

Έκπτωση δημοτικών συμβούλων από το αξίωμά τους, λόγω καταδίκης για το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος με αμετάκλητη απόφαση ποινικού δικαστηρίου. Έννοια οικονομικής βλάβης Ο.Τ.Α.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Για να επέλθει η αυτοδίκαιη έκπτωση εκλεγμένου οργάνου του Δήμου ή της Κοινότητας, θα πρέπει η πράξη ή η παράλειψη που συνιστά παράβαση της υπηρεσιακής υποχρέωσης, ως στοιχείο της αντικειμενικής υπόστασης του αδικήματος της παράβασης καθήκοντος, να στρέφεται ευθέως κατά των οικονομικών συμφερόντων του Δήμου ή της Κοινότητας. Η επελθούσα οικονομική βλάβη πρέπει επίσης να συνδέεται άμεσα με την πράξη ή την παράλειψη, να αποτελεί άμεσο αποτέλεσμα αυτής και να απέβλεπε σ’ αυτήν ο καταδικασθείς. Δηλαδή ο σκοπός πρόκλησης βλάβης, ως στοιχείο της υποκειμενικής υπόστασης του αδικήματος της παράβασης καθήκοντος, πρέπει να κατευθύνεται στην προκείμενη περίπτωση σε βάρος του Δήμου και όχι κάποιου τρίτου. Δεν υφίσταται βλάβη υπό την έννοια αυτή στην περίπτωση κατά την οποία επιδικάστηκε υπέρ του τρίτου που ζημιώθηκε αποζημίωση σε βάρος του Δήμου. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/374/2002

Ένοπλες Δυνάμεις. Σύμβαση προμήθειας. Διοικητική πράξη. Δικαστική αναστολή εκτελέσεως. Έννομες συνέπειες.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Με τη δικαστική αναστολή εκτελέσεως της πράξεως εκπτώσεως οι έννομες συνέπειες, που η έκδοσή της επιφέρει, έχουν ανασταλεί και η σύμβαση ευρίσκεται στο στάδιο που ήταν πριν από την έκδοσή της. Από το διατακτικό της υπ αρ.140/2001 αποφάσεως ασφαλιστικών μέτρων του ΔΕΑ δεν προκύπτει υποχρέωση του Δημοσίου να παραλάβει την τυχόν προσφερόμενη ποσότητα του προμηθευτέου υλικού κατά τη διάρκεια της εκκρεμοδικίας της προσφυγής κατά της ως άνω πράξεως. Εφ όσον δεν προκύπτει υποχρέωση του Δημοσίου να παραλάβει την τυχόν προσφερομένη ποσότητα, παρέλκει η απάντηση στο ερώτημα αν, σε περίπτωση παραδόσεως του υλικού, κατά τον προαναφερόμενο χρόνο, πρέπει να επιβληθούν πρόστιμα εκπρόθεσμης παραδόσεως. (πλειοψ.)


Υπόθεση C-451/2008

Απόφαση του Δικαστηρίου (τρίτο τμήμα) της 25ης Μαρτίου 2010.Helmut Müller GmbH κατά Bundesanstalt für Immobilienaufgaben. Αίτηση για την έκδοση προδικαστικής αποφάσεως: Oberlandesgericht Düsseldorf - Γερμανία.Διαδικασίες συνάψεως συμβάσεων δημοσίων έργων - Συμβάσεις δημοσίων έργων - Έννοια - Πώληση από δημόσιο φορέα ακινήτου στο οποίο ο αγοραστής πρόκειται να εκτελέσει εργασίες - Έργο ανταποκρινόμενο σε σκοπούς πολεοδομικής ανάπτυξης που έχει θέσει οργανισμός τοπικής αυτοδιοίκησης. Υπόθεση C-451/08.


C-28/2023

« Προδικαστική παραπομπή – Σύναψη δημοσίων συμβάσεων έργων, προμηθειών και υπηρεσιών – Οδηγία 2004/18/ΕΚ – Έννοια του όρου “σύμβαση δημοσίων έργων” – Σύνολο συμβάσεων που περιλαμβάνει σύμβαση επιχορηγήσεως και προσύμφωνο πωλήσεως – Άμεσο οικονομικό ενδιαφέρον για την αναθέτουσα αρχή – Έργο το οποίο ανταποκρίνεται στις επακριβώς οριζόμενες από την αναθέτουσα αρχή ανάγκες – Επιχορήγηση και προσύμφωνο πωλήσεως που συνιστούν κρατική ενίσχυση συμβατή με την εσωτερική αγορά – Οδηγία 89/665/ΕΟΚ – Οδηγία 2014/24/ΕΕ – Συνέπειες εκ της διαπιστώσεως του ανενεργού δημοσίας συμβάσεως – Απόλυτη ακυρότητα ex tunc »



ΝΣΚ/70/2014

Αρμοδιότητα Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Υπουργού Μακεδονίας-Θράκης και Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου για τροποποιήσεις ρυμοτομικών σχεδίων σε ιστορικούς τόπους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Σε περίπτωση έγκρισης, αναθεώρησης ή τροποποίησης σχεδίου πόλης σε περιοχή χωρικής αρμοδιότητας του Υπουργού Μακεδονίας-Θράκης ή του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, οι Υπουργοί αυτοί είναι αρμόδιοι να συνυπογράψουν τα σχετικά προεδρικά διατάγματα, υπό την προϋπόθεση η περιοχή να υπάγεται σε διπλό καθεστώς προστασίας, δηλαδή να έχει χαρακτηρισθεί ως ιστορικός τόπος, αλλά και ως παραδοσιακός οικισμός. Άλλως, σε περίπτωση τροποποίησης σχεδίου, περιοχής χωρικής αρμοδιότητας του Υπουργού Μακεδονίας-Θράκης ή του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, που έχει χαρακτηρισθεί μόνον ως ιστορικός τόπος, η αρμοδιότητα παραμένει στον Υπουργό ΠΕΚΑ. (ομοφ.)