Δ.Δ.Φ.Υ.Υ 2522/2023
Τύπος: Εγκύκλιοι
Κανονιστικό πλαίσιο των διαδικασιών παραγγελιοληψίας για τα νοσοκομειακά φαρμακευτικά σκευάσματα που θα προμηθεύονται τα Νοσοκομεία του ΕΣΥ και το ΓΝΘ Παπαγεωργίου αποκλειστικά μέσω της πλατφόρμας της ΕΚΑΠΥ. ΑΔΑ: 6Α6546ΜΨΙΦ-Θ0Σ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Υ4α/οικ.18421/2011
Πλαίσιο συνεργασίας των Νοσοκομείων και Κέντρων Υγείας του ΕΣΥ με τα Στρατιωτικά Νοσοκομεία και τις Υγειονομικές Υπηρεσίες των Ενόπλων Δυνάμεων.
Π1/2550/2003
Εφαρμογή διατάξεων του άρθρου 1 παρ. 2 του Ν. 2955/2001. Ορισμός προμηθειών που θα εκτελούνται απο το ΥΠΑΝ ή τα από τα ΠεΣΥ ή τα νοσοκομεία του ΕΣΥ που διασυνδέονται λειτουργικά με τα ΠεΣΥ.
Γ2α/ΓΠ/οικ.28902/2023
Τροποποίηση και συμπλήρωση της υπό στοιχεία Υ4α/οικ.18421/14-2-2011 κοινής υπουργικής απόφασης «Πλαίσιο συνεργασίας Νοσοκομείων του ΕΣΥ με τα Στρατιωτικά Νοσοκομεία και τις Υγειονομικές Υπηρεσίες των Ενόπλων Δυνάμεων» (Β' 257) όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με την υπό στοιχεία Γ2α/Γ.Π.οικ.28076/ 6-5-2021 (Β' 1893) όμοια.
Γ2α/Γ.Π.οικ. 76964/2021
Τροποποίηση και συμπλήρωση της υπό στοιχεία Υ4α/οικ.18421/14-2-2011 κοινής υπουργικής απόφασης «Πλαίσιο συνεργασίας Νοσοκομείων του ΕΣΥ με τα Στρατιωτικά Νοσοκομεία και τις Υγειονομικές Υπηρεσίες των Ενόπλων Δυνάμεων» (Β’ 257), όπως τροποποιήθηκε και συμπληρώθηκε με την υπό στοιχεία Γ2α/ Γ.Π.οικ.28076/6-5-2021 (Β’ 1893) όμοια.
ΑΕΠΠ/136/2020
Η απόφαση 136/2020 της ΕΑΔΗΣΥ αφορά δύο προδικαστικές προσφυγές εταιριών που ζητούν την ακύρωση ή τροποποίηση διακήρυξης διαγωνισμού για την προμήθεια και εγκατάσταση μονάδων παραγωγής αερίου O2 (καθαρότητα 93±3%) σε δύο νοσοκομεία, συνολικής προϋπολογιζόμενης αξίας 225,000 € χωρίς ΦΠΑ. Οι προσφεύγουσες υποστηρίζουν ότι η διαδικασία παραβιάζει τη νομοθεσία για τα φαρμακευτικά προϊόντα, καθώς το ιατρικό οξυγόνο θεωρείται φάρμακο και απαιτεί ειδική άδεια παραγωγής από τον ΕΟΦ. Η ΑΕΠΠ τις απέρριψε ως απαράδεκτες για έλλειψη εννόμου συμφέροντος, δεχόμενη τις παρεμβάσεις τρίτων που επιδίωκαν τη διατήρηση της διακήρυξης.
ΝΣΚ/25/2017
Αρμοδιότητα έκδοσης απόφασης για τη θέση σε αργία των ιατρών κλάδου ΕΣΥ – Ενέργειες της Διοίκησης σχετικά με την υπηρεσιακή κατάσταση της ιατρού, μετά την προσωρινή αναστολή της ισχύος της άδειας άσκησης επαγγέλματος(...) Για την έκδοση απόφασης θέσης σε δυνητική αργία των ιατρών κλάδου ΕΣΥ αρμόδιο όργανο είναι είτε ο Υπουργός Υγείας, είτε ο Διοικητής της Υ.ΠΕ, για όσους από τους ιατρούς υπηρετούν σε δομές της δημόσιας υγείας που υπάγονται στις Δ.Υ.ΠΕ, ή ο Διοικητής του Νοσοκομείου, για όσους υπηρετούν σε νοσοκομεία. Η Διοίκηση οφείλει να διαβιβάσει την απόφαση περί αναστολής της άδειας άσκησης ιατρικού επαγγέλματος άμεσα στην οικεία Δ.Υ.Π.Ε ή νοσοκομείο, προκειμένου να ενημερωθεί ο ιατρός ότι συνεπεία της εν λόγω αναστολής δεν μπορεί πλέον να ασκεί τα καθήκοντά του ως ιατρός ΕΣΥ και να εξετάσει τις προϋποθέσεις περικοπής του μισθού κατ’ άρθρο 43 ΥΚ και, περαιτέρω, να ενεργοποιήσει την πειθαρχική διερεύνηση της τυχόν διάπραξης πειθαρχικών παραπτωμάτων.
ΑΕΠΠ/135/2020
Με τις προδικαστικές προσφυγές τους, οι προσφεύγουσες εταιρείες επιδιώκουν την ακύρωση ή τροποποίηση της διακήρυξης του Γ.Ν. ********* με αριθμό *********, η οποία αφορά στην προμήθεια και εγκατάσταση μονάδων παραγωγής αερίου Ο2, καθαρότητας 93±3%, σε δύο νοσοκομεία. Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει την προμήθεια διπλής γραμμής παραγωγής Ο2, συστοιχιών φιαλών ως εφεδρείας, συστημάτων εξαερισμού, υδραυλικών δικτύων και ηλεκτρικών πινάκων. Οι προσφεύγουσες υποστηρίζουν ότι η διαδικασία παραβιάζει τη νομοθεσία για τα φαρμακευτικά προϊόντα, αφού το οξυγόνο χαρακτηρίζεται ως φάρμακο και απαιτεί ειδική άδεια παραγωγής από τον ΕΟΦ, την οποία δεν διαθέτει το νοσοκομείο. Επίσης, ισχυρίζονται ότι η διαδικασία δημιουργεί άδικο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για εταιρείες με μονάδες παραγωγής έναντι εκείνων που προμηθεύουν έτοιμο ιατρικό οξυγόνο.
ΕΣ/ΤΜ.1/51/2014
ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΜΟΙΒΩΝ σε ιατρικό προσωπικό:..επιδιώκεται η ανάκληση της 46 Συν/ση 6η/29.4.2013 Πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο Ι Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, ορθώς με την υπό ανάκληση πράξη κρίθηκε μη νόμιμη η διενεργούμενη κράτηση υπέρ του ... Ο ισχυρισμός δε του ανωτέρω ταμείου ότι οι ιατροί του ΕΣΥ που συμμετέχουν στη λειτουργία των απογευματινών ιατρείων των νοσοκομείων δεν δύναται να αντιμετωπίζονται ως ιδιώτες ούτε ασκούν στο πλαίσιο της λειτουργίας τους ιδιωτικό έργο, αλλά αντιθέτως η αμοιβή που εισπράττουν για τη συμμετοχή τους σε αυτά είναι δημόσια λόγω αφενός του σκοπού του νόμου, ο οποίος με τη θέσπιση των απογευματινών ιατρείων απέβλεψε στην εξυπηρέτηση δημοσίου σκοπού και δη στην αξιοποίηση του εξοπλισμού των δημόσιων νοσοκομείων και στην εξασφάλιση ευκολότερης πρόσβασης των πολιτών στις προσφερόμενες από τα δημόσια νοσοκομεία υπηρεσίες υγείας, αφετέρου της χρήσης από τους ιατρούς των απογευματινών ιατρείων των ιατρικών μηχανημάτων και εν γένει της υποδομής των δημόσιων νοσοκομείων, είναι αβάσιμος και απορριπτέος. Και τούτο, διότι ο νομοθέτης, ενόψει της ισχύουσας απαγόρευσης της παράλληλης άσκησης ελεύθερου ιατρικού επαγγέλματος από τους ιατρούς του ΕΣΥ και των δραστικών περιορισμών της κείμενης νομοθεσίας στη δυνατότητα άσκησης ιδιωτικού ιατρείου από τους πανεπιστημιακούς ιατρούς που εργάζονται σε πανεπιστημιακές κλινικές, εργαστήρια ή μονάδες των νοσοκομείων του ΕΣΥ, εισήγαγε, στο πλαίσιο της θέσπισης των απογευματινών ιατρείων με το άρθρο 9 του ν. 2889/2001 και της ολοήμερης (εκτός τακτικού ωραρίου) λειτουργίας των νοσηλευτικών ιδρυμάτων του ΕΣΥ με το άρθρο 1 του ν. 3868/2010, στοιχεία και διαδικασίες που προσιδιάζουν στην άσκηση ιδιωτικού ιατρείου, με σκοπό, χάριν της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των δημόσιων νοσοκομείων έναντι των ιδιωτικών και της αύξησης με νόμιμο τρόπο των αποδοχών των ιατρών που επιθυμούν να απασχολούνται στα ιατρεία αυτά, να καταστήσει, υπό τη μορφή κινήτρου, την αμοιβή που εισπράττουν οι ιατροί στο πλαίσιο της ανωτέρω ολοήμερης λειτουργίας ιδιωτική και πάντως εντελώς διακριτή και ανεξάρτητη από τις λοιπές πάσης φύσεως αποδοχές που λαμβάνουν από την εργασία που προσφέρουν υποχρεωτικά κατά το τακτικό ωράριο του νοσοκομείου, λόγω της υπαλληλικής τους σχέσης, χωρίς, όμως, να αποβλέπει και στη μετατροπή των δημόσιων νοσοκομείων που λειτουργούν απογευματινά ιατρεία σε ιδιωτικές κλινικές και εργαστήρια ούτε των ιατρών που συμμετέχουν σε αυτά σε ελεύθερους επαγγελματίες. Τούτο άλλωστε συνάγεται και από το γεγονός ότι παρά τις βελτιώσεις που το άρθρο 1 του ν. 3868/2010 επέφερε κυρίως σε οργανωτικά θέματα της λειτουργίας των απογευματινών ιατρείων, διατηρήθηκε σε ισχύ η παρ. 5 του άρθρου 13 του ν. 2889/2001, με την οποία ρητά προβλέπεται ότι τα (δυνητικά) εισοδήματα των ιατρών του ΕΣΥ και των πανεπιστημιακών ιατρών από τις ιατρικές επισκέψεις και τις ιατρικές πράξεις στο πλαίσιο της ολοήμερης (απογευματινής) λειτουργίας των νοσοκομείων, θεωρείται ότι προέρχονται από την άσκηση ιδιωτικού έργου, ο δε περί του αντιθέτου προβαλλόμενος ισχυρισμός του Ταμείου, σύμφωνα με τον οποίο το θεσπιζόμενο με την ανωτέρω διάταξη νομικό πλάσμα δεν επιδιώκει να καταστήσει ιδιωτική την παρεχόμενη εργασία των ιατρών κατά την λειτουργία των ολοήμερων (απογευματινών) ιατρείων, αλλά να εισάγει ως προς την αμοιβή που εισπράττεται για την εργασία αυτή διαφορετικό καθεστώς φορολόγησης, είναι με βάση τα προεκετεθέντα αβάσιμος και απορριπτέος.(...). Ως εκ τούτου, τα ποσά της αμοιβής που εισπράττουν οι ιατροί του ΕΣΥ, λόγω της συμμετοχής τους στην ολοήμερη λειτουργία των απογευματινών ιατρείων των νοσοκομείων, δεν συνιστούν αποζημίωση, κατά την έννοια που προσδίδει σε αυτή το άρθρο 27 του π.δ. 422/1981, και δεν υπόκεινται στην προβλεπόμενη από τη διάταξη αυτή κράτηση. Κατ’ ακολουθία όσων έγιναν δεκτά, η αίτηση ανάκλησης πρέπει να απορριφθεί.
ΕΣ/ΤΜ.4/32/2015
Παροχή υπηρεσιών εσωτερικού ελεγκτή (:ζητείται εμπροθέσμως και εν γένει παραδεκτώς η ανάκληση της 191/2014 πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών Ειδικότερα, αβασίμως αμφισβητεί το Νοσοκομείο ότι με τις διατάξεις του άρθρου 25 του ν. 4025/2011 η αποκλειστική αρμοδιότητα για τη σύνταξη Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας των Μονάδων Υγείας ανατέθηκε στο Υπουργείο Υγείας, διότι η διατύπωση του νόμου είναι σαφής και μη επιδεχόμενη αντίθετης ερμηνείας. Περαιτέρω, προεχόντως αλυσιτελώς προβάλλει ότι η εκδοθείσα από το Υπουργείο Υγείας εγκύκλιος αφορά μόνο στα ζητήματα του Εσωτερικού Ελέγχου και όχι στα ζητήματα του Εσωτερικού Κανονισμού, ότι απαιτείται η έκδοση Εσωτερικού Κανονισμού για την εφαρμογή της Αναλυτικής Λογιστικής καθώς και ότι η ύπαρξη Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Νοσοκομείου είναι κεφαλαιώδους σημασίας για τη διαχείριση των αποβλήτων των υγειονομικών μονάδων, διότι το κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας των Νοσοκομείων σε διοικητικά, διαχειριστικά και λογιστικά θέματα έχει ρυθμιστεί νομοθετικά με πλήθος διατάξεων, ενώ σε κάθε περίπτωση τέτοιες ρυθμίσεις δεν μπορούν να θεσπιστούν ούτε από τα ίδια τα Νοσοκομεία, πολλώ δε μάλλον από ιδιώτες τρίτους.Απορρίπτει την αίτηση.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/72/2018
Παροχή υπηρεσιών εσωτερικού ελέγχου.(..)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει τα εξής: α) Κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από τον αναπληρωτή Επίτροπο, μη νομίμως ανατέθηκαν οι επίμαχες υπηρεσίες εσωτερικού ελέγχου, αφού δεν έχει ακόμη εκδοθεί από το Υπουργείο Υγείας ο προβλεπόμενος από το άρθρο 25 του ν. 4025/2011 «Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας των μονάδων υγείας σε θέματα διοικητικά, διαχειριστικά και λογιστικά». Όμως, το Κλιμάκιο, συνεκτιμώντας ότι, με την ΓΠΔΥ5γ/οικ129854/22.11.2011 εγκύκλιο του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κλήθηκαν τα Νοσοκομεία να εφαρμόσουν την προαναφερόμενη διάταξη του ν. 4025/2011 το ταχύτερο δυνατό, ότι στην εγκύκλιο αυτήν προβλέπονται - έως την έκδοση από το Υπουργείο Υγείας του «Εσωτερικού Κανονισμού»- αναλυτικά οι υποχρεώσεις του εσωτερικού ελεγκτή και οι λοιπές προϋποθέσεις εφαρμογής της διάταξης και συνεπώς καθορίζεται με σαφήνεια το αντικείμενο των οικείων συμβάσεων ανάθεσης υπηρεσιών εσωτερικού ελέγχου και άρα υπήρχε πεδίο παροχής των υπηρεσιών του εσωτερικού ελεγκτή και, επιπροσθέτως, ότι το κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας των Νοσοκομείων σε διοικητικά, διαχειριστικά και λογιστικά θέματα έχει ρυθμιστεί νομοθετικά με πληθώρα διατάξεων, κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα του Νοσοκομείου ενήργησαν χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων αλλά σε συμμόρφωση προς τις σαφείς οδηγίες που τους απηύθυναν οι εποπτεύουσες αυτά αρχές (συγγνωστή πλάνη)