ΔΕΔ/Αθ/383/2025
Τύπος: Έγγραφα
Η απόφαση 383 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών αφορά την αποδοχή ενδικοφανούς προσφυγής και την ακύρωση της αρνητικής απάντησης της Δ.Ο.Υ. ΑΓΡΙΝΙΟΥ, σχετικά με αίτημα διαγραφής τέλους επιτηδεύματος για το φορολογικό έτος 2022. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε ότι η επιχείρησή του εξαιρείται από το τέλος, επειδή εδρεύει σε χωριό με πληθυσμό κάτω των 500 κατοίκων. Βάσει των διατάξεων του άρθρου 31 του Ν. 3986/2011 και της τελευταίας απογραφής του 2021 (με πληθυσμό 457 κατοίκων), η επιχείρηση κρίθηκε ότι εμπίπτει στις εξαιρέσεις. Κατά συνέπεια, διατάχθηκε η τροποποίηση της πράξης διοικητικού προσδιορισμού φόρου της Δ.Ο.Υ. ΑΓΡΙΝΙΟΥ και η διαγραφή του τέλους επιτηδεύματος, με την οριστική φορολογική υποχρέωση για το τέλος να ορίζεται σε 0,00 €.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΔΕΑΦ 1069847/2017
Επιβολή τέλους επιτηδεύματος σε χωριά με πληθυσμό κάτω των 500 κατοίκων
Δ12Α1055910/2014
Απαλλαγή από το τέλος επιτηδεύματος των επιχειρήσεων που ασκούνται σε χωριά κάτω των πεντακοσίων (500) κατοίκων, ανεξαρτήτως αν αυτά βρίσκονται σε νησί.ΑΔΑ: ΒΙΗΓΗ-Κ0Δ
ΔΕΔ/Θεσ/1229/2025
Η Απόφαση 1229 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αποδέχεται την ενδικοφανή προσφυγή της κληρονόμου κατά της σιωπηρής απόρριψης του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. Ιωνίας. Η προσφυγή αφορούσε τη διαγραφή του τέλους επιτηδεύματος οικονομικού έτους 2011, το οποίο είχε βεβαιωθεί στον θανόντα πατέρα της. Διαπιστώθηκε ότι ο πατέρας της είχε υποβάλει εκπρόθεσμη δήλωση διακοπής εργασιών με αναδρομική ημερομηνία την 30η Απριλίου 2009. Σύμφωνα με την πάγια πρακτική της Διοίκησης και τις σχετικές εγκυκλίους (όπως η ΠΟΛ. 1149/2012), εφόσον η διακοπή είχε γίνει πριν την 1η Ιανουαρίου 2011, δεν έπρεπε να επιβληθεί τέλος επιτηδεύματος για το οικονομικό έτος 2011. Ως εκ τούτου, η ΔΕΔ ακυρώνει τη σιωπηρή απόρριψη και διατάσσει τη διαγραφή του βεβαιωθέντος ποσού.
ΝΣΚ/226/2003
ΟΤΑ. Αντιδήμαρχοι. Έξοδα παράστασης προκειμένου για δήμους με πληθυσμό κατώτερο των 2000 κατοίκων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Είναι επιτρεπτή η απόληψη εξόδων παράστασης από Αντιδήμαρχο Δήμου με πραγματικό πληθυσμό κατώτερο των 2000 κατοίκων, εφόσον έχει προέλθει από εκούσια συνένωση (Ν 1416/1984 και 1622/1986). β) Δεν είναι επιτρεπτή η καταβολή εξόδων παράστασης σε Αντιδήμαρχο Δήμου με πραγματικό πληθυσμό κατώτερο των 2000 κατοίκων, που έχει συσταθεί με το Ν 2539/1997.
ΔΕΔ/Θεσ/1208/2025
Η απόφαση αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής Αστικής μη Κερδοσκοπικής Εταιρίας κατά της Πράξης Απόρριψης του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. Ιωαννίνων, με την οποία απορρίφθηκε αίτημά της για ακύρωση του τέλους επιτηδεύματος για τα φορολογικά έτη 2018 έως 2021. Η προσφεύγουσα επικαλείτο πρόδηλη έλλειψη φορολογικής υποχρέωσης λόγω του μη κερδοσκοπικού της χαρακτήρα. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών απέρριψε την προσφυγή ως προς το έτος 2018 ως απαράδεκτη, καθότι δεν είχε καταλογιστεί φόρος και δεν υφίστατο εκτελεστή διοικητική πράξη. Ως προς τα έτη 2019-2021, η προσφυγή απορρίφθηκε διότι η εταιρία, ως ΝΠΙΔ με έδρα τα Ιωάννινα, δεν πληροί τις περιοριστικές προϋποθέσεις εξαίρεσης από το τέλος επιτηδεύματος του άρθρου 31 του Ν. 3986/2011. Τελικά, η ΔΕΔ απέρριψε συνολικά την ενδικοφανή προσφυγή.
3379/Β4 - 550/2023
Αποτελέσματα της Απογραφής Πληθυσμού-Κατοικιών έτους 2021 που αφορούν στον Μόνιμο Πληθυσμό ανά δημοτική κοινότητα, των οικισμών με πληθυσμό 100.000 κατοίκων και άνω.
ΔΕΔ/Αθ/130/2025
Η Απόφαση 130/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) απορρίπτει ως απαράδεκτη και εκπρόθεσμη μια ενδικοφανή προσφυγή κατά πράξης διοικητικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος για το φορολογικό έτος 2023. Με την προσβαλλόμενη πράξη, καταλογίστηκε στον προσφεύγοντα συνολικό ποσό 3.301,52 ευρώ, που περιλάμβανε 2.976,52 ευρώ φόρου εισοδήματος (κύριος φόρος και προκαταβολή) και 325,00 ευρώ τέλους επιτηδεύματος. Ο προσφεύγων υποστήριξε ότι η επιχείρησή του λειτουργούσε περιορισμένο χρονικό διάστημα εντός του 2023. Ωστόσο, η ΔΕΔ διαπίστωσε ότι η πράξη κοινοποιήθηκε στις 19/08/2024 και, λόγω της αναστολής της τριακονθήμερης προθεσμίας κατά τον Αύγουστο, η καταληκτική ημερομηνία υποβολής της προσφυγής ήταν η 01/10/2024. Καθώς η προσφυγή υποβλήθηκε μετά την ταχθείσα προθεσμία, κρίθηκε εκπρόθεσμη, οδηγώντας στην απόρριψή της.
ΔΕΔ/Αθ/49/2025
Η απόφαση αφορά την ενδικοφανή προσφυγή ενός φυσικού προσώπου κατά της πράξης διοικητικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος φορολογικού έτους 2023, ιδίως ως προς την επιβολή τέλους επιτηδεύματος ύψους 325,00€. Ο προσφεύγων ζήτησε την απαλλαγή από το τέλος, ισχυριζόμενος ότι από τις 29-04-2022 προέβη σε νέα έναρξη εργασιών στο επάγγελμα του Δικηγόρου (ΚΑΔ 6910), το οποίο είναι διαφορετικό από τις προηγούμενες δραστηριότητές του, δικαιούμενος έτσι πενταετούς εξαίρεσης σύμφωνα με το άρθρο 31 παρ. 3 του ν. 3986/2011 και την απόφαση 89/2019 του ΣτΕ. Η αρμόδια φορολογική αρχή είχε αρχικά απορρίψει την επιφύλαξη. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ), εξετάζοντας τους τετραψήφιους Κωδικούς Αριθμού Δραστηριότητας (ΚΑΔ), έκρινε ότι ο νέος ΚΑΔ 6910 είναι μη συναφής και διαφορετικός από τους προηγούμενους κωδικούς δραστηριοτήτων, για τις οποίες είχε υπάρξει οριστική διακοπή. Κατά συνέπεια, η ΔΕΔ έκανε δεκτή την προσφυγή και αποφάσισε την τροποποίηση της πράξης διοικητικού προσδιορισμού φόρου ως προς την επιβολή του τέλους επιτηδεύματος.
Α.1229/2020
Τύπος και περιεχόμενο της πράξης εκτιμώμενου προσδιορισμού φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων, ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, τέλους επιτηδεύματος και φόρου πολυτελούς διαβίωσης.
ΝΣΚ/395/2014
Πιστωτικά ιδρύματα – Ευθύνη των διοικούντων τα νομικά πρόσωπα – Εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 115 του ν. 2238/1994 επί του τέλους επιτηδεύματος του άρθρου 31 του ν. 3986/2011.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στο μεν πρώτο ερώτημα αρμόζει η απάντηση ότι οι διατάξεις του άρθρου 115 του ν. 2238/1994, εφαρμόζονται και επί του τέλους επιτηδεύματος του άρθρου 31 του ν. 3986/2011, εφόσον συντρέχουν οι λοιπές τασσόμενες σε αυτές προϋποθέσεις, παρέλκει δε, επί του παρόντος, η έκδοση γνωμοδότησης επί του δευτέρου και τρίτου ερωτήματος, προκειμένου να ενημερωθεί επί της ήδη εκκρεμούσης προσφυγής η ΓΓΔΕ του ΥΠΟΙΚ. (ομοφ.)