×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΔΕΔ/Θεσ/112/2025

Τύπος: Έγγραφα

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η απόφαση 112/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (Δ.Ε.Δ.) απορρίπτει ως απαράδεκτη την ενδικοφανή προσφυγή που κατατέθηκε κατά δύο εκθέσεων ελέγχου του 1ου ΕΛ.ΚΕ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. Ο προσφεύγων αμφισβητούσε τα ευρήματα των εκθέσεων, σύμφωνα με τα οποία είχε λάβει εβδομήντα επτά (77) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής καθαρής αξίας 30.765,00€, προβάλλοντας ισχυρισμούς περί ουσιαστικού σφάλματος, παραβίασης της αρχής της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης και έλλειψης αιτιολογίας. Η Δ.Ε.Δ. έκρινε ότι οι προσβαλλόμενες εκθέσεις ελέγχου δεν αποτελούν εκτελεστές διοικητικές πράξεις, αλλά απλώς προπαρασκευαστικές πράξεις, και δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 72 του ΚΦΔ (ν. 5104/2024), καθώς δεν είχαν εκδοθεί οριστικές πράξεις από τη φορολογική αρχή.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΔΕΔ/Αθ/62/2025

Η απόφαση 62/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (Δ.Ε.Δ.) αφορά την ενδικοφανή προσφυγή μιας εταιρείας κατά εκθέσεων μερικού ελέγχου (Φ.Π.Α., Ε.Λ.Π. και Κ.Φ.Δ.) του Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π. Ο έλεγχος διαπίστωσε παραβάσεις, όπως ανακριβείς δηλώσεις Φ.Π.Α. και μη τήρηση αξιόπιστου λογιστικού συστήματος τα έτη 2018 και 2019. Η προσφεύγουσα ζήτησε την ακύρωση, προβάλλοντας ισχυρισμούς όπως ο εσφαλμένος καταλογισμός δαπανών μισθοδοσίας και μισθωμάτων λόγω εξόφλησης σε μετρητά, και η αυθαίρετη προσαύξηση εσόδων από αποθέματα. Η Δ.Ε.Δ. απέρριψε την προσφυγή ως απαράδεκτη επειδή στρεφόταν κατά των εκθέσεων ελέγχου, οι οποίες θεωρούνται προπαρασκευαστικές και μη εκτελεστές διοικητικές πράξεις, σύμφωνα με τον Ν. 5104/2024.


ΔΕΔ/Θεσ/22/2025

Η Απόφαση 22 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (Δ.Ε.Δ.), με ημερομηνία 08.01.2025, απορρίπτει ως απαράδεκτη την ενδικοφανή προσφυγή κατά σημειώματος διαπιστώσεων ελέγχου και προσωρινού προσδιορισμού προστίμου της Δ.Ο.Υ. ΤΡΙΚΑΛΩΝ για το φορολογικό έτος 2024. Η προσφεύγουσα είχε κατηγορηθεί για τη μη έκδοση απόδειξης λιανικών συναλλαγών αξίας 13,50€, λόγω βλάβης του φορολογικού μηχανισμού, υποστηρίζοντας ότι δεν υπήρχε δόλος. Η Δ.Ε.Δ αποφάσισε ότι το σημείωμα διαπιστώσεων και ο προσωρινός προσδιορισμός προστίμου δεν αποτελούν εκτελεστές διοικητικές πράξεις, αλλά προπαρασκευαστικές πράξεις του ελέγχου, και ως εκ τούτου, δεν προσβάλλονται παραδεκτώς με ενδικοφανή προσφυγή, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 5104/2024.


ΔΕΔ/Θεσ/639/2025

Η απόφαση 639/17-04-2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει ως απαράδεκτη την ενδικοφανή προσφυγή που υπέβαλε η προσφεύγουσα κατά του Σημειώματος Διαπιστώσεων Ελέγχου και των Προσωρινών Διορθωτικών Προσδιορισμών Φ.Π.Α. της Δ.Ο.Υ. Ιωαννίνων, για τις φορολογικές περιόδους 01.01.2022-31.12.2022 και 01.01.2023-31.12.2023. Η Δ.Ε.Δ. έκρινε ότι οι εν λόγω πράξεις δεν αποτελούν εκτελεστές διοικητικές πράξεις, αλλά είναι προπαρασκευαστικές πράξεις που εκδίδονται στο πλαίσιο της διαδικασίας ελέγχου βάσει του άρθρου 33 του Ν. 5104/2024. Συνεπώς, εφόσον δεν θεσπίζουν κανόνα δικαίου με εκτελεστότητα, η ενδικοφανής προσφυγή ασκείται απαραδέκτως, καθώς πρέπει να στρέφεται κατά οριστικών και εκτελεστών πράξεων.


ΔΕΔ/Αθ/465/2025

Η απόφαση 465/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών αφορά τη μερική αποδοχή ενδικοφανούς προσφυγής εταιρείας κατά πράξεων επιβολής προστίμου και διορθωτικού προσδιορισμού φόρων για τα έτη 2018, 2019 και 2024. Η ΔΕΔ ακυρώνει την πράξη επιβολής προστίμου 500,00 € (άρθ. 53 ν.5104/2024) λόγω τυπικής πλημμέλειας, καθώς η προσφεύγουσα στερήθηκε του δικαιώματος προηγούμενης ακρόασης. Ωστόσο, η ΔΕΔ επικυρώνει τις Οριστικές Πράξεις Διορθωτικού Προσδιορισμού Φόρου Εισοδήματος και Φ.Π.Α. για τα φορολογικά έτη 2018 και 2019, απορρίπτοντας τους ισχυρισμούς της εταιρείας περί διαδικαστικών σφαλμάτων ή μη ουσιαστικού ελέγχου, καθώς η φορολογική αρχή νομίμως υιοθέτησε τα ευρήματα αποκρυφθείσας φορολογητέας ύλης της ΥΕΔΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ.


ΝΣΚ/81/2022

Δυνατότητα ανάκλησης ή μη εκθέσεων ελέγχου Σ.Δ.Ο.Ε.(...)Οι, κατόπιν σχετικής εισαγγελικής παραγγελίας, εκθέσεις ελέγχου της Επιχειρησιακής Διεύθυνσης Σ.Δ.Ο.Ε. Αττικής, που συνετάγησαν, μεταξύ των ετών 2010 και 2013 και αποτέλεσαν, αφενός, τη βάση για την κίνηση σχετικής ποινικής διαδικασίας, αφετέρου την αιτιολογία πράξεων επιβολής προστίμου του π.δ. 186/1992 (Κ.Β.Σ.), δεν συνιστούν εκτελεστές διοικητικές πράξεις, ούτε επιτρέπεται η κατ’ επίκληση και εφαρμογή του άρθρου 21 ν. 2690/1999 (ΚΔΔ), ανάκλησή τους (ομόφωνα).


ΔΕΔ/Θεσ/109/2025

Η απόφαση 109/27.01.2025 αφορά την μερική αποδοχή ενδικοφανούς προσφυγής κατά πράξεων προσδιορισμού φόρου εισοδήματος, Φ.Π.Α. και επιβολής προστίμων για τα φορολογικά έτη 2021 και 2022. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (Δ.Ε.Δ.) ακύρωσε τις οριστικές πράξεις διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος (2021 & 2022) λόγω τυπικής πλημμέλειας, καθώς η φορολογική αρχή εφάρμοσε μονομερώς τη μέθοδο κάθε διαθέσιμου στοιχείου (άρθρο 28 Ν.4172/2013), προσδιορίζοντας έσοδα αλλά παραλείποντας την διερεύνηση συναρτώμενων εξόδων (όπως έξοδα αποστολής). Αντιθέτως, η Δ.Ε.Δ. επικύρωσε τις οριστικές πράξεις διορθωτικού προσδιορισμού Φ.Π.Α. (2021 & 2022), καθώς και όλες τις πράξεις επιβολής προστίμων (άρθρα 53 & 54), απορρίπτοντας τους σχετικούς ισχυρισμούς του προσφεύγοντος.


ΔΕΔ/Θεσ/763/2025

Η απόφαση 763/05-05-2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει ως απαράδεκτη την ενδικοφανή προσφυγή που υποβλήθηκε στις 10-01-2025. Ο προσφεύγων αμφισβητούσε τις εκθέσεις μερικού φορολογικού ελέγχου εισοδήματος και ΦΠΑ της Δ.Ο.Τ. Κατερίνης, οι οποίες αφορούσαν τα φορολογικά έτη 2020 και 2021. Ο έλεγχος είχε διαπιστώσει λογιστικές διαφορές ύψους 33.837,63€ για το 2020 και 118.894,07€ για το 2021, οδηγώντας σε διορθωτικό προσδιορισμό φόρου. Η ΔΕΔ έκρινε την προσφυγή απαράδεκτη επειδή οι εκθέσεις ελέγχου και οι προσωρινοί διορθωτικοί προσδιορισμοί φόρου αποτελούν προπαρασκευαστικές πράξεις και όχι εκτελεστές διοικητικές πράξεις, κατά των οποίων δεν επιτρέπεται η άσκηση ενδικοφανούς προσφυγής, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 72 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας.


ΔΕΔ/Αθ/335/2025

Η Απόφαση 335/14-02-2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει ως απαράδεκτη την ενδικοφανή προσφυγή που υποβλήθηκε από την προσφεύγουσα εταιρεία στις 25-10-2024. Η εταιρεία ζητούσε την ακύρωση τεσσάρων Προσωρινών Διορθωτικών Προσδιορισμών Φόρου Εισοδήματος/ΦΠΑ και προστίμων των φορολογικών ετών 2018 και 2019, οι οποίοι εκδόθηκαν από την Προϊσταμένη της Δ.Ο.Υ. Λαμίας. Οι πράξεις βασίστηκαν στη διαπίστωση λήψης εικονικών φορολογικών στοιχείων συνολικής καθαρής αξίας 358.000€ για ανύπαρκτες συναλλαγές. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών έκρινε ότι οι Προσωρινοί Διορθωτικοί Προσδιορισμοί δεν είναι εκτελεστές διοικητικές πράξεις, αλλά προπαρασκευαστικές πράξεις που στερούνται εκτελεστότητας, επομένως η προσφυγή κατά αυτών είναι απαράδεκτη βάσει του Ν. 5104/2024.


ΔΕΔ/Αθ/274/2025

Η απόφαση 274 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ), εκδόθηκε στις 12/02/2025 και απορρίπτει ως απαράδεκτη την ενδικοφανή προσφυγή ομόρρυθμης εταιρείας. Η εταιρεία προσέβαλε Οριστικές Πράξεις Διορθωτικού Προσδιορισμού Φόρου Εισοδήματος και Φ.Π.Α. της Δ.Ο.Υ. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ για τις φορολογικές περιόδους 2016 και 2017. Οι πράξεις αυτές είχαν εκδοθεί σε εκτέλεση αποφάσεων του Μονομελούς Διοικητικού Πρωτοδικείου. Η ΔΕΔ έκρινε ότι οι προσβαλλόμενες πράξεις, ως πράξεις εκκαθάρισης φόρου κατ' εκτέλεση οριστικής δικαστικής απόφασης (Άρθρο 41 παρ. 3 ν.5104/2024), δεν αποτελούν εκτελεστές πράξεις προσδιορισμού φόρου και συνεπώς δεν υπόκεινται σε ενδικοφανή προσφυγή (Άρθρο 72 ν.5104/2024). Οι αναφυόμενες διαφορές ανάγονται στο στάδιο της διοικητικής εκτέλεσης και προσβάλλονται μόνο με την άσκηση ανακοπής.


ΔΕΔ/Θεσ/886/2025

Η απόφαση 886/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή μιας εταιρείας παροχής υπηρεσιών πλήρους διαφήμισης (ΑΦΜ .........) κατά τριών οριστικών πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος και προστίμων για τα φορολογικά έτη 2018, 2019 και 2020. Οι πράξεις επιβλήθηκαν από το 1ο ΕΛ.ΚΕ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ λόγω μη αναγνώρισης προς έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα της καθαρής αξίας φορολογικών στοιχείων εξόδων, τα οποία κρίθηκαν εικονικά από το Σ.Δ.Ο.Ε. και δεν προσκομίστηκαν προς τον έλεγχο. Οι συνολικές οριστικές φορολογικές υποχρεώσεις ανέρχονται σε 1.902.114,90€. Η εταιρεία ισχυρίστηκε, μεταξύ άλλων, μη νόμιμη κοινοποίηση εντολής ελέγχου και εσφαλμένο προσδιορισμό κερδών (ζητώντας εφαρμογή Συντελεστή Καθαρού Κέρδους), αλλά οι ισχυρισμοί της απορρίφθηκαν ως αβάσιμοι.