×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΔΕΔ/Θεσ/1191/2025

Τύπος: Έγγραφα

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η απόφαση 1191/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή ενός ασκούντος ατομική επιχείρηση (φροντιστήριο ξένων γλωσσών και διοργάνωση εκδρομών) κατά τριών πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού ΦΠΑ για τις περιόδους 2022, 2023 και 2024. Ο προσφεύγων είχε τιμολογήσει χωρίς ΦΠΑ ενδοκοινοτικές υπηρεσίες οργάνωσης ταξιδιών (διαμονή, σίτιση, μεταφορά στην Ελλάδα) για μαθητές/φοιτητές Erasmus από Ουγγαρία και Πορτογαλία, τις οποίες λάμβανε από τρίτους. Η φορολογική αρχή έκρινε ότι οι υπηρεσίες αυτές εξομοιώνονται με υπηρεσίες πρακτορείου ταξιδιών, υπάγονται στο ειδικό καθεστώς του άρθρου 43 του ν. 2859/2000, και είναι υποκείμενες σε ΦΠΑ (24%) επί της μεικτής αμοιβής. Επίσης, δεν αναγνωρίστηκε έκπτωση ΦΠΑ για ορισμένες δαπάνες (Η/Υ, smartphone). Συνολικά, καταλογίστηκε κύριος φόρος και πρόστιμα, με το συνολικό ποσό για καταβολή να ανέρχεται σε 7.721,96€ για το 2023 και 6.742,66€ για το 2024, ενώ μειώθηκε το πιστωτικό υπόλοιπο για το 2022.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/684/2021

Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής, η οποία τον αποκλείσε από τη διαδικασία ανάθεσης δημόσιας σύμβασης για την «Πραγματοποίηση εκπαιδευτικών εκδρομών του έτους 2021 για τα Τμήματα … και …». Συγκεκριμένα, αντικείμενο της σύμβασης ήταν η οργάνωση και υλοποίηση μονοήμερων και πολυημέρων εκπαιδευτικών εκδρομών με εκτιμώμενη αξία 133.073,62 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Ο προσφεύγων απέρριφθε λόγω μη συμμόρφωσης με τα κριτήρια επιλογής, ειδικά ως προς την ανεπαρκή απόδειξη πιστοποιητικών ποιότητας (ISO 39001:2012, ISO 14001:2015, ISO 9001:2015), τα οποία έπρεπε να είναι ήδη εν ισχύ κατά τον χρόνο υποβολής της προσφοράς.


87205 /Δ7/2025

Πρόσκληση μονίμων εκπαιδευτικών προς υποβολή αιτήσεων απόσπασης παροχής ψηφιακής εκπαίδευσης (Ψηφιακό Φροντιστήριο) για το σχολικό έτος 2025 -2026 ΑΔΑ: ΡΛΛΚ46ΝΚΠΔ-5ΙΔ ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ


ΣΧΕΤ.: η υπό στοιχεία 66420/Δ7/5-6-2025 Υπουργική Απόφαση με θέμα: «Καθορισμός διαδικασίας και επιμέρους κριτηρίων για την επιλογή εκπαιδευτικών για την παροχή ψηφιακής εκπαίδευσης (Ψηφιακό Φροντιστήριο)» (Β΄3338) 


Ν.5128/2024

Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο, επαγγελματικός προσανατολισμός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μέτρα στήριξης του εκπαιδευτικού συστήματος στις απομακρυσμένες περιοχές και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.


184245/474/2024

Στοχοθεσία της Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας & Κοινωνικής Μέριμνας στις υποκείμενες Διευθύνσεις, για την διενέργεια αξιολόγησης του προσωπικού έτους 2024, σύμφωνα με το άρθρο 9 του Ν.4940/2022. ΑΔΑ:68ΚΙ7ΛΒ-938


ΝΣΚ/152/2007

Εκμετάλλευση πρακτορείου ΠΡΟΠΟ από Ολυμπιονίκη Αξιωματικό Λ.Σ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ολυμπιονίκης Αξιωματικός Λ.Σ. δύναται, ενόσω βρίσκεται στις τάξεις του Λ.Σ., να διατηρεί και εκμεταλλεύεται παράλληλα πρακτορείο ΠΡΟΠΟ, για το οποίο του έχει χορηγηθεί σχετικά άδεια.


ΑΕΠΠ/720/2019

Οι προσφεύγουσες εταιρίες αίτουνται την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής με αριθμό …/9-5-2019, η οποία απορρίπτει τις τεχνικές προσφορές τους στον διαγωνισμό για την ανάθεση μεικτής σύμβασης προμήθειας και παροχής υπηρεσίας συντήρησης εξοπλισμού καρδιολογικής κλινικής. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια, εγκατάσταση και λειτουργία πλήρους αιμοδυναμικού εργαστηρίου (στεφανιογράφος) και ακτινοδιαπερατής επεμβατικής τράπεζας (βηματοδότη), καθώς και υπηρεσίες συντήρησης για ένα έτος με δυνατότητα επέκτασης για επτά έτη. Οι προσφεύγουσες υποστηρίζουν ότι οι λόγοι απόρριψης των προσφορών τους βασίζονται σε εσφαλμένες εκτιμήσεις και παραβιάσεις της διαδικασίας του διαγωνισμού.


ΝΣΚ/398/2003

Τουρισμός. Ξενοδοχεία. Ξενοδοχειακή σύμβαση Allotment. Νόμιμο ενέχυρο στα εισκομισθέντα στο ξενοδοχείο πράγματα σε περίπτωση μη εξόφλησης του ξενοδόχου από τον τουριστικό πράκτορα/ τουριστικό οργανισμό κλπ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Πελάτης του ξενοδόχου, σε περίπτωση κατάρτισης ξενοδοχειακής σύμβασης με την οποία συμφωνείται, μεταξύ ξενοδόχου και τουριστικού πρακτορείου, ταξιδιωτικού οργανισμού ή και ομάδας ακόμη πελατών, η διάθεση από τον πρώτο, για ορισμένη περίοδο, ορισμένου αριθμού κλινών – κατ’ ανώτατο και κατώτατο όριο – καθορισμένου, προς χρήση από εναλλασσόμενους πελάτες του δεύτερου (allotment), με ή χωρίς πρωινό ή ημιδιατροφή ή πλήρη διατροφή, αντί ορισμένου, κατά διανυκτέρευση και κλίνη, χρηματικού ποσού, είναι ο τουριστικός πράκτορας/ τουριστικός οργανισμός/ διοργανωτής ταξιδιών με τον οποίο κατάρτισε τη σύμβαση και όχι τα άτομα που διαμένουν στο τουριστικό κατάλυμα (ξενοδοχείο) κατόπιν εντολής του τουριστικού πράκτορα/ τουριστικού οργανισμού και, συνεπώς, ο ξενοδόχος δεν έχει νόμιμο ενέχυρο στα εισκομισθέντα στο ξενοδοχείο πράγματα (αποσκευές) των ατόμων που διαμένουν στο ξενοδοχείο κατ’ εντολή τουριστικού πράκτορα/ τουριστικού οργανισμού κλπ (με σύμβαση allotment), λόγω οφειλών αυτού (τουριστικού πράκτορα/ τουριστικού οργανισμού) προς τον ξενοδόχο από τη διαμονή των ατόμων αυτών.


Ο.3039/2024

Κοινοποίηση των άρθρων 56, 63, 67, 125 παρ. 1 και 4 του ν. 5128/2024 («Ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο, επαγγελματικός προσανατολισμός στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μέτρα στήριξης του εκπαιδευτικού συστήματος στις απομακρυσμένες περιοχές και λοιπές ρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού», Α΄118).


ΔΕΔ/Θεσ/810/2025

Η απόφαση 810/12.05.2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή της εταιρείας "............... ......... Ι.Κ.Ε." κατά των πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος και Φ.Π.Α. (φορολογικά έτη 2018 και 2019) της Δ.Ο.Υ. Τρικάλων. Η εταιρεία αμφισβήτησε τη μείωση δηλωθεισών ζημιών και πιστωτικών υπολοίπων ΦΠΑ λόγω μη αναγνώρισης δαπανών από εικονικό φορολογικό στοιχείο (ως προς τον εκδότη) για αγορά Φ.Δ.Χ. το 2019, καθώς και δαπανών προσωπικής κατανάλωσης, αεροπορικών εισιτηρίων και κίνησης πολυτελών Ε.Ι.Χ. Η Δ.Ε.Δ. έκρινε ότι η εταιρεία δεν απέδειξε την καλή της πίστη ως προς τον λήπτη του εικονικού στοιχείου. Επιπλέον, απέρριψε τους ισχυρισμούς για επαγγελματική σκοπιμότητα των ταξιδιών (Κύπρος) και των εξόδων των πολυτελών οχημάτων ως αβάσιμους, επικυρώνοντας τις διαπιστώσεις του ελέγχου.


ΕλΣυν.Τμ.7/39/2011

Καταβολή αμοιβής για τη διοργάνωση εκδρομών – μεταφορών για τα μέλη του ως άνω νομικού προσώπου. :Με δεδομένα τα ανωτέρω πραγματικά περιστατικά, το Τμήμα κρίνει τα εξής: α) Η πραγματοποίηση των προαναφερόμενων εκδρομών - μεταφορών από το Κ.Α.Π.Η. Δ.Δ. …δεν προβλέπεται μεν από διάταξη νόμου,  συντελεί, όμως, στην καλύτερη πραγματοποίηση των σκοπών που επιδιώκει το ως άνω νομικό πρόσωπο, καθώς η συμμετοχή των ηλικιωμένων, που είναι μέλη του εν λόγω Κ.Α.Π.Η., στις παραπάνω δραστηριότητες αναμφίβολα συμβάλλει στην ψυχαγωγία και την ψυχική ανάταση των ηλικιωμένων ατόμων, ώστε να παραμείνουν αυτόνομα, ισότιμα και ενεργά μέλη του κοινωνικού συνόλου, και συνεπώς η σχετική δαπάνη είναι λειτουργική, ενώ περαιτέρω η δαπάνη αυτή δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι υπερβαίνει το προσήκον μέτρο, δεδομένου ότι το συγκεκριμένο νομικό πρόσωπο είναι ο μοναδικός κοινωνικός φορέας στην κατηγορία του στο Δήμο … (βλ. και το 61/13.10.2010 έγγραφο του Προέδρου του Κ.Α.Π.Η.), με αποτέλεσμα οι υπηρεσίες του να έχουν ως αποδέκτες τους ηλικιωμένους του Δήμου και όχι μόνο αυτούς που κατοικούν στην εδαφική περιφέρεια της έδρας του (Δ.Δ. …). β) Όσον αφορά στα δελτία κίνησης που όφειλε να εκδώσει, κατ’ εφαρμογή των αναφερόμενων ανωτέρω (βλ. σκέψη III) διατάξεων του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων, το τουριστικό γραφείο πριν την εκκίνηση των λεωφορείων κατά τη διενέργεια των ως άνω συμφωνηθέντων δρομολογίων, αυτά προσκομίστηκαν από το νομικό πρόσωπο, με το 61/13.10.2010 έγγραφο του Προέδρου του, η δε αριθμητική ανακολουθία που υφίσταται μεταξύ δύο εξ αυτών, ήτοι των 97/23.8.2009 και 98/25.7.2009 δελτίων κίνησης, θα πρέπει να αποδοθεί σε παραδρομή του συντάξαντος αυτά και δεν επιδρά επί της νομιμότητας της εντελλόμενης δαπάνης. γ) Η μη τήρηση από το Κ.Α.Π.Η. της διαδικασίας, που προβλέπουν οι διατάξεις της Υ.Α. 5100/1600/1984 για τη μίσθωση αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης, δεν καθιστά, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη IV της παρούσας, την εντελλόμενη δαπάνη μη νόμιμη, ενόψει της σιωπηρής κατάργησης των διατάξεων αυτών από εκείνες των άρθρων 148 και 149 του Δ.Κ.Κ., οι οποίες ρυθμίζουν στο σύνολό τους το ζήτημα της διοικητικής εποπτείας επί των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού. δ) Για την ανάθεση των επίμαχων υπηρεσιών διοργάνωσης εκδρομών – μεταφορών έπρεπε να διενεργηθεί πρόχειρος διαγωνισμός, καθόσον η συνολική δαπάνη αυτών ανερχόταν στο ποσό των 20.299,40 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του αναλογούντος Φ.Π.Α., υπερέβαινε δηλαδή το όριο των 15.000,00 ευρώ, πέραν του οποίου δεν επιτρέπεται η απευθείας ανάθεση υπηρεσιών και συνεπώς, σύμφωνα με όσα έγινα δεκτά στη σκέψη V της παρούσας, μη νομίμως ανατέθηκαν απευθείας από το Κ.Α.Π.Η. οι εν λόγω υπηρεσίες.