ΔΕΔ/Θεσ/1241/2025
Τύπος: Έγγραφα
Η απόφαση 1241/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά πράξης επιβολής προστίμου ύψους 100,00€, που είχε επιβληθεί λόγω εκπρόθεσμης υποβολής της δήλωσης απόδοσης τέλους ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε ότι το πρόστιμο ήταν δυσανάλογο σε σχέση με το ποσό του τέλους που καταβλήθηκε (€0,50), ζητώντας διαγραφή με βάση τη χρηστή διοίκηση. Η Δ.Ε.Δ. έκρινε τον ισχυρισμό αβάσιμο, τονίζοντας ότι η δημόσια διοίκηση δεσμεύεται από την αρχή της νομιμότητας και τη δέσμια αρμοδιότητα του άρθρου 53 του Ν. 5104/2024 (Κ.Υ.Δ.) για την επιβολή του προστίμου, με αποτέλεσμα την επικύρωση της οφειλής.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΔΕΔ/Θεσ/1242/2025
Η απόφαση 1242/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά πράξης επιβολής προστίμου ύψους 100,00 € από τη Δ.Ο.Υ. Το πρόστιμο επιβλήθηκε βάσει του άρθρου 53 του Ν. 5104/24 (Κ.Υ.Δ.) λόγω εκπρόθεσμης υποβολής της δήλωσης απόδοσης τέλους ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση για την επίμαχη φορολογική περίοδο. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε έλλειψη ενημέρωσης, άμεση υποβολή μόλις έλαβε γνώση της υποχρέωσης, και δυσανάλογο ποσό προστίμου σε σχέση με το καταβληθέν τέλος. Η Δ.Ε.Δ. απέρριψε τους ισχυρισμούς, επικαλούμενη την αρχή της νομιμότητας, διαπιστώνοντας ότι η εκπρόθεσμη υποβολή της δήλωσης συντελέστηκε, καθιστώντας ορθή την επιβολή του προστίμου των 100,00 € σύμφωνα με τις διατάξεις του Κ.Υ.Δ.
ΔΕΔ/Θεσ/392/2025
Η απόφαση 392/12-03-2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (Δ.Ε.Δ.) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή που υποβλήθηκε στις 18-11-2024 κατά της πράξης επιβολής προστίμου ύψους 100,00€. Το πρόστιμο επιβλήθηκε από τον Προϊστάμενο της ΔΟ λόγω εκπρόθεσμης υποβολής (στις 17-09-2024 αντί για 31-08-2024) της δήλωσης απόδοσης του τέλους ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση για τη φορολογική περίοδο Ιουλίου 2024. Η προσφεύγουσα υποστήριξε ότι η καθυστέρηση οφειλόταν σε αμέλεια και ότι το πρόστιμο ήταν δυσανάλογο (μικρότερο δηλωθέν τέλος από 30,00€). Η Δ.Ε.Δ. έκρινε ότι η επιβολή του προστίμου των 100,00€ ήταν νόμιμη βάσει του άρθρου 53 του Ν. 5104/2024, καθώς η Διοίκηση έχει δέσμια αρμοδιότητα και ο έλεγχος της αρχής της αναλογικότητας ανήκει στην αρμοδιότητα των Διοικητικών Δικαστηρίων.
ΔΕΔ/Θεσ/951/2025
Η απόφαση 951/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (Δ.Ε.Δ.) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή που υπέβαλε ο προσφεύγων (επιχειρηματικός σύμβουλος) κατά δύο πράξεων επιβολής προστίμου, συνολικού ύψους 500,00€ (250,00€ έκαστο). Τα πρόστιμα επιβλήθηκαν από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. βάσει του άρθρου 53 παρ. 2 του ν. 5104/2024 (ΚΦΔ) για την εκπρόθεσμη υποβολή δηλώσεων απόδοσης τέλους ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση για τις φορολογικές περιόδους Ιουλίου και Αυγούστου 2024. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε ότι υπέβαλε τις δηλώσεις εκ παραδρομής, νομίζοντας ότι η υποβολή ήταν τριμηνιαία. Η Δ.Ε.Δ. απέρριψε τον ισχυρισμό, τονίζοντας ότι οι δηλώσεις έπρεπε να είχαν υποβληθεί μηνιαία (έως 02.09.2024 και 30.09.2024 αντίστοιχα) και ότι η Φορολογική Διοίκηση έχει δέσμια αρμοδιότητα στην επιβολή κυρώσεων.
ΔΕΔ/Θεσ/490/2025
Η απόφαση 490 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά επτά πράξεων επιβολής προστίμου ύψους 100,00€ έκαστη, συνολικού ύψους 700,00€, από την Προϊσταμένη της ΔΟΥ Δ΄ Θεσσαλονίκης. Τα πρόστιμα επιβλήθηκαν για την εκπρόθεσμη υποβολή δηλώσεων απόδοσης του τέλους ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση για τις φορολογικές περιόδους Ιανουαρίου 2024 έως Ιουλίου 2024. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε άγνοια του νέου φορολογικού πλαισίου και δυσανάλογο ύψος προστίμου. Η Διεύθυνση επικύρωσε τα πρόστιμα, διότι εφαρμόστηκε δέσμια αρμοδιότητα βάσει του άρθρου 53 του Ν. 5104/2024 για την εκπρόθεσμη υποβολή δηλώσεων, ενώ ο έλεγχος της αρχής της αναλογικότητας ανήκει αποκλειστικά στα Δικαστήρια.
ΔΕΔ/Θεσ/302/2025
Η απόφαση (Αριθμός 302/2025) του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά πράξης επιβολής προστίμου ύψους 100,00 € που επιβλήθηκε από την Δ.Ο.Υ. Ιωαννίνων. Το πρόστιμο επιβλήθηκε σύμφωνα με το άρθρο 53 του Ν. 5104/24 (Κ.Φ.Δ.) λόγω της εκπρόθεσμης υποβολής δήλωσης απόδοσης του τέλους ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση για τη φορολογική περίοδο 01.07.2024 - 31.07.2024. Η προσφεύγουσα ζήτησε την ακύρωση, υποστηρίζοντας ότι το ύψος του προστίμου (100,00 €) ήταν δυσανάλογο σε σχέση με το τέλος που όφειλε (15,00 €). Η Διεύθυνση απέρριψε αυτόν τον ισχυρισμό ως αβάσιμο, επιβεβαιώνοντας ότι η εκπρόθεσμη υποβολή επισύρει υποχρεωτικά το πρόστιμο των 100,00 € που προβλέπεται ρητά από τον Κ.Φ.Δ., δεσμευόμενη από την αρχή της νομιμότητας.
ΔΕΔ/Θεσ/330/2025
Η απόφαση 330/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής κατά Πράξης Επιβολής Προστίμου ύψους 100,00 ΕΥΡΩ, βάσει του άρθρου 53 του Ν. 5104/2024. Το πρόστιμο επιβλήθηκε στον προσφεύγοντα διότι υπέβαλε εκπρόθεσμα (στις 02/04/2024 αντί για 01/04/2024) τη δήλωση για το Τέλος Ανθεκτικότητας στην Κλιματική Κρίση για τον Φεβρουάριο του 2024. Ο προσφεύγων ζήτησε την ακύρωση του προστίμου, υποστηρίζοντας ότι η καθυστέρηση ήταν μικρή και το προς απόδοση τέλος (5,50 ΕΥΡΩ) ήταν μηδαμινής αξίας και δυσανάλογο του επιβληθέντος προστίμου. Η ΔΕΔ απέρριψε την προσφυγή, επισημαίνοντας ότι οι εφαρμοστέες φορολογικές διατάξεις επιβάλλουν δέσμια αρμοδιότητα στη διοίκηση για την επιβολή του προστίμου λόγω εκπρόθεσμης υποβολής, επικυρώνοντας έτσι το πρόστιμο των 100,00 ΕΥΡΩ.
ΔΕΔ/Θεσ/1243/2025
Η απόφαση 1243/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά επτά πράξεων επιβολής προστίμου, ύψους 100€ η καθεμία. Τα πρόστιμα επιβλήθηκαν από την Δ.Ο.Τ. Λάρισας, βάσει του άρθρου 53 του Ν. 5104/2024 (Κ.Υ.Δ.), λόγω εκπρόθεσμης υποβολής δηλώσεων απόδοσης του τέλους ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε άγνοια της υποχρέωσης και έλλειψη πρόθεσης αποφυγής καταβολής του τέλους. Η ΔΕΔ απέρριψε τους ισχυρισμούς, κρίνοντας ότι για την επιβολή διοικητικών κυρώσεων (πρόστιμα) δεν απαιτείται εξέταση δόλου ή υποκειμενικής υπαιτιότητας, αλλά αρκεί η διαπίστωση της παράβασης (εκπρόθεσμη υποβολή).
ΔΕΔ/Θεσ/1236/2025
Η απόφαση 1236/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής κατά πράξης επιβολής προστίμου ύψους 100,00€, το οποίο επιβλήθηκε από τη Δ.Ο.Υ. βάσει του άρθρου 53 του Κ.Υ.Δ. (Ν. 5104/2024). Το πρόστιμο αφορούσε την εκπρόθεσμη υποβολή της δήλωσης απόδοσης του τέλους ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση. Η προσφεύγουσα επικαλέστηκε άγνοια σχετικά με την υποχρέωση υποβολής της συγκεκριμένης δήλωσης. Η ΔΕΔ απέρριψε τον ισχυρισμό, κρίνοντας ότι για την επιβολή διοικητικών κυρώσεων (πρόστιμα) δεν απαιτείται εξέταση δόλου ή υποκειμενικής υπαιτιότητας, αλλά αρκεί η αντικειμενική διαπίστωση της παράβασης. Κατά συνέπεια, η πράξη επιβολής προστίμου κρίθηκε νόμιμη.
ΔΕΔ/Θεσ/1239/2025
Η υπ' αριθμόν 1239 Απόφαση της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή μιας εταιρείας κατά επτά (7) πράξεων επιβολής προστίμου, ύψους 250,00€ η καθεμία (συνολικά 1750€), βάσει του άρθρου 53 του Ν. 5104/24 (Κ.Υ.Δ.). Τα πρόστιμα επιβλήθηκαν λόγω εκπρόθεσμης υποβολής των δηλώσεων απόδοσης του τέλους ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση για επτά διαφορετικές φορολογικές περιόδους. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε ότι η εκπρόθεσμη υποβολή οφειλόταν σε παραδρομή, καθώς οι δηλώσεις εστάλησαν στον νόμιμο εκπρόσωπο άλλης ομόρρυθμης εταιρείας. Η Δ.Ε.Δ. απέρριψε τον ισχυρισμό, κρίνοντας ότι η υποβολή των δηλώσεων πραγματοποιήθηκε πράγματι εκπρόθεσμα, επιβεβαιώνοντας έτσι την ορθότητα των προσβαλλόμενων πράξεων επιβολής προστίμου.
ΔΕΔ/Θεσ/1221/2025
Η απόφαση 1221 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής που υποβλήθηκε κατά πράξης επιβολής προστίμου ύψους 250,00€, δυνάμει του άρθρου 53 του ν. 5104/2024 (ΚΦΔ). Το πρόστιμο επιβλήθηκε στον προσφεύγοντα λόγω της εκπρόθεσμης υποβολής της δήλωσης απόδοσης περιβαλλοντικού τέλους πλαστικής σακούλας για την φορολογική περίοδο 01.07.2024 – 30.09.2024. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε ότι το ύψος του προστίμου ήταν δυσανάλογα μεγάλο, καθώς το οφειλόμενο τέλος ήταν μόνο 4,27€. Η ΔΕΔ απέρριψε τον ισχυρισμό, τονίζοντας ότι η Φορολογική Διοίκηση έχει δέσμια αρμοδιότητα να εφαρμόσει το προβλεπόμενο σταθερό πρόστιμο των €250, καθώς το ζήτημα της αναλογικότητας δεν μπορεί να τεθεί όταν ο νόμος ορίζει ρητά το ύψος της κύρωσης για τη διαπιστωθείσα παράβαση.