ΔΕΔ/Θεσ/1475/2025
Τύπος: Έγγραφα
Η απόφαση 1475/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή μιας εταιρείας με αντικείμενο υπηρεσίες σχεδιασμού, υποστήριξης και ολοκλήρωσης συστήματος λογισμικού, κατά της πράξης επιβολής προστίμου (άρθρου 57 §6 του ν. 5104/2024). Η πράξη επιβλήθηκε λόγω μη έκδοσης απόδειξης λιανικής πώλησης (ή άλλου φορολογικού στοιχείου) για την πώληση ενός μαγνητακίου αξίας 2,00€ (1,61€ καθαρή αξία + 0,39€ ΦΠΑ). Το πρόστιμο ανήλθε σε 1.000,00€, καθώς η παράβαση κρίθηκε ότι έγινε καθ' υποτροπή (πρώτη). Η εταιρεία ισχυρίστηκε ότι δεν υπήρξε νέα πώληση, αλλά ανταλλαγή προϊόντος για το οποίο είχε ήδη εκδοθεί απόδειξη, και η μη έκδοση νέας απόδειξης αποφεύχθηκε για να μη δημιουργηθεί ταμειακό έλλειμμα. Οι ελεγκτές απέρριψαν τους ισχυρισμούς, καθώς διαπίστωσαν την είσπραξη του αντιτίμου (2,00€) ενώπιόν τους και επειδή η εταιρεία δεν εξέδωσε πιστωτικό στοιχείο λιανικής πώλησης για την υποτιθέμενη επιστροφή/ανταλλαγή.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΠΟΛ 1139/2010
Μη επιβολή προστίμου για τη μη έκδοση αποδείξεων λιανικής πώλησης από πρατηριούχους υγρών καυσίμων για την πώληση πετρελαίου κίνησης και βενζίνης για το χρονικό διάστημα από 1.4.2010 έως και 30.4.2010.
ΔΕΔ/Θεσ/584/2025
Η απόφαση αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής της ιδιοκτήτριας ατομικής επιχείρησης (πρατήριο ψωμιού) κατά δύο πράξεων επιβολής προστίμου της Δ.Ο.Υ. Ζ΄ Θεσσαλονίκης. Η προσφεύγουσα είχε τιμωρηθεί με πρόστιμο 2.500€ για μη διευκόλυνση προληπτικού ελέγχου (άρθρο 53 παρ. 9 ΚΦΔ) και με πρόστιμο 500€, καθ' υποτροπή, για μη έκδοση απόδειξης λιανικής πώλησης 4,00€ (άρθρο 57 παρ. 6 ΚΦΔ). Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών απέρριψε τους ισχυρισμούς της προσφεύγουσας ότι δεν της δόθηκε χρόνος να εξηγήσει τα γεγονότα, καθώς η έκθεση ελέγχου τεκμηρίωσε την παρεμπόδιση του έργου των υπαλλήλων (συμπεριλαμβανομένης της αρπαγής εγγράφων) και την αποτυχία έκδοσης φορολογικού στοιχείου, επιβεβαιώνοντας έτσι την οριστική φορολογική υποχρέωση.
ΔΕΔ/Θεσ/350/2025
Η απόφαση 350, εκδοθείσα στις 05-03-2025, απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή που υποβλήθηκε κατά πράξης επιβολής προστίμου 1.000,00€ για τη φορολογική περίοδο 01/01/2024 – 06/07/2024. Το πρόστιμο αφορούσε τη μη έκδοση μίας Απόδειξης Λιανικής Πώλησης (ΑΠΛ) αξίας 5,00€ (πώληση παγωτών) στις 06/07/2024. Το ύψος του προστίμου αιτιολογήθηκε λόγω υποτροπής της προσφεύγουσας σε παρόμοιες παραβάσεις. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών έκρινε ότι η παράβαση στοιχειοθετείται πλήρως βάσει της έκθεσης ελέγχου, η οποία αποτελεί πλήρες αποδεικτικό έγγραφο, και επικύρωσε την επιβολή του προστίμου, απορρίπτοντας ως αβάσιμους όλους τους ισχυρισμούς της προσφεύγουσας.
31927/2020
Τροποποίηση του εθνικού πλαισίου ωραρίου λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων λιανικής πώλησης τροφίμων, λειτουργία τους κατά τις Κυριακές καθώς και καθιέρωση υποχρέωσης αυτών προς πώληση εφημερίδων.
107394/2022«Εγκύκλιος οδηγία για την αυτοδίκαιη κατάργηση της υπό στοιχεία 31927/21-03-2020 απόφασης του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων με τίτλο «Τροποποίηση του εθνικού πλαισίου ωραρίου λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων λιανικής πώλησης τροφίμων, λειτουργία τους κατά τις Κυριακές καθώς και καθιέρωση υποχρέωσης αυτών προς πώληση εφημερίδων (Β’ 945)»ΑΔΑ: Ψ781465ΧΘΞ-8ΕΘ
ΔΕΔ/Θεσ/882/2025
Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών απέρριψε την ενδικοφανή προσφυγή ομόρρυθμης εταιρείας που λειτουργεί εστιατόριο ταχείας εξυπηρέτησης κατά οριστικών πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος και ΦΠΑ για το φορολογικό έτος 2018. Οι πράξεις εκδόθηκαν βάσει μερικού φορολογικού ελέγχου, ο οποίος διαπίστωσε υποτροπή στη μη έκδοση φορολογικών στοιχείων (δύο αποδείξεις λιανικής πώλησης) και οδήγησε στην εφαρμογή έμμεσων τεχνικών ελέγχου. Συγκεκριμένα, εφαρμόστηκε η μέθοδος της σχέσης τιμής πώλησης προς τον συνολικό όγκο κύκλου εργασιών. Ο έλεγχος επαναπροσδιόρισε τη ζημία της εταιρείας από 181.893,00€ σε 15.323,14€ και καταλόγισε συνολικό ποσό 58.979,61€ για διαφορά ΦΠΑ και πρόστιμο ανακρίβειας. Η ΔΕΔ έκρινε νόμιμη και επαρκώς αιτιολογημένη την εφαρμογή της έμμεσης τεχνικής, απορρίπτοντας όλους τους ισχυρισμούς της προσφεύγουσας, συμπεριλαμβανομένων αυτών περί εκπρόθεσμης έκδοσης πράξεων και εσφαλμένης εκτίμησης.
Α.1005/2021
Καθορισμός της Σταθμισμένης Μέσης Τιμής (Σ.Μ.Τ.) λιανικής πώλησης των τσιγάρων για το έτος 2021, στις περιπτώσεις που αποτελούν αντικείμενο λαθρεμπορίας ή διακινούνται υπό καθεστώς αναστολής και δεν έχει καθοριστεί η τιμή λιανικής πώλησης αυτών.
Α.1006/2020
Καθορισμός της Σταθμισμένης Μέσης Τιμής (Σ.Μ.Τ.) λιανικής πώλησης των τσιγάρων για το έτος 2020, στις περιπτώσεις που αποτελούν αντικείμενο λαθρεμπορίας ή διακινούνται υπό καθεστώς αναστολής και δεν έχει καθοριστεί η τιμή λιανικής πώλησης αυτών.
Α.1013/2024
Καθορισμός της Σταθμισμένης Μέσης Τιμής (Σ.Μ.Τ.) λιανικής πώλησης των τσιγάρων για το έτος 2024, στις περιπτώσεις που αποτελούν αντικείμενο λαθρεμπορίας ή διακινούνται υπό καθεστώς αναστολής και δεν έχει καθοριστεί η τιμή λιανικής πώλησης αυτών.
Α.1008/2023
Καθορισμός της Σταθμισμένης Μέσης Τιμής (Σ.Μ.Τ.) λιανικής πώλησης των τσιγάρων για το έτος 2023, στις περιπτώσεις που αποτελούν αντικείμενο λαθρεμπορίας ή διακινούνται υπό καθεστώς αναστολής και δεν έχει καθοριστεί η τιμή λιανικής πώλησης αυτών.
Α.1005/2022
Καθορισμός της Σταθμισμένης Μέσης Τιμής (Σ.Μ.Τ.) λιανικής πώλησης των τσιγάρων για το έτος 2022, στις περιπτώσεις που αποτελούν αντικείμενο λαθρεμπορίας ή διακινούνται υπό καθεστώς αναστολής και δεν έχει καθοριστεί η τιμή λιανικής πώλησης αυτών.