×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΔΕΔ/Θεσ/204/2025

Τύπος: Έγγραφα

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η απόφαση (αρ. 204/10-02-2025) αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής που υποβλήθηκε κατά πράξης διοικητικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος φορολογικού έτους 2023. Η φορολογούμενη αμφισβήτησε το προσυμπληρωμένο ποσό αποζημίωσης απόλυσης ύψους 15.033,90€ (κωδικός 619), ισχυριζόμενη ότι εισέπραξε μόνο την πρώτη δόση των 2.028,00€, προσκομίζοντας βεβαίωση της εργοδότριας εταιρείας (η οποία έχει κλείσει) για τμηματική καταβολή. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών απέρριψε την προσφυγή ως αναπόδεικτη. Δέχθηκε ότι η αποζημίωση σε δόσεις δηλώνεται τμηματικά κατά την είσπραξη, αλλά έκρινε ότι ο κωδικός 619 συμπληρώνεται βάσει της ηλεκτρονικής βεβαίωσης του εργοδότη. Διευκρινίστηκε ότι οι διαφορές μεταξύ ιδιωτών πρέπει να επιλύονται στο Πολιτικό Δικαστήριο και ότι η προσφεύγουσα έχει τη δυνατότητα να υποβάλει τροποποιητική δήλωση με πρόσφορα αποδεικτικά στοιχεία (π.χ. Ατομικό Λογαριασμό Ασφάλισης ΕΦΚΑ).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΔΕΔ/Θεσ/1202/2025

Η απόφαση 1202/30.06.2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά πράξης διοικητικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος φορολογικού έτους 2023, η οποία κατέληξε σε χρεωστικό ποσό 10.200,68€. Η χρέωση προέκυψε διότι η φορολογική αρχή διέγραψε ποσό 298.685,78€ που είχε δηλωθεί ως «αδιάθετα επαναπατριζόμενα κεφάλαια» (κωδικός 784), λόγω μη προσκόμισης αποδεικτικών εισαγωγής των κεφαλαίων από το εξωτερικό. Η προσφεύγουσα ισχυρίστηκε ότι τα χρήματα προέρχονταν από πώληση ακινήτου στην Τουρκία και προσκόμισε το συμβόλαιο, επικαλούμενη τη Σύμβαση Αποφυγής Διπλής Φορολογίας. Η ΔΕΔ απέρριψε την προσφυγή, κρίνοντας ότι ο κωδικός 784 δεν αφορά εκποίηση περιουσιακών στοιχείων και ότι, ακόμα και αν ίσχυε, η φορολογούμενη δεν απέδειξε την εισαγωγή του κεφαλαίου στην Ελλάδα πριν από τη δαπάνη αγοράς ακινήτου.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/251/2019

Εργασία καταπολέμησης κουνουπιών .Τμηματική πληρωμή..Στο π.δ/γμα 80/2016 «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους διατάκτες» (ΦΕΚ Α΄ 145) ορίζεται ότι «Με την έναρξη κάθε οικονομικού έτους και πριν από την ανάληψη οποιασδήποτε νέας υποχρέωσης, δεσμεύονται στον προϋπολογισμό του οικείου φορέα άμεσα και κατ’ απόλυτη προτεραιότητα, με ευθύνη των Προϊστάμενων Οικονομικών Υπηρεσιών, πιστώσεις που αφορούν (…) απλήρωτες υποχρεώσεις και ληξιπρόθεσμες οφειλές. Νέες υποχρεώσεις αναλαμβάνονται σε βάρος του εναπομείναντος υπολοίπου μετά τις δεσμεύσεις πιστώσεων κατά τα ανωτέρω» (άρθρο 4 παρ. 3) και ότι «Η πληρωμή υποχρεώσεων μπορεί να γίνεται και τμηματικά, με την έκδοση περισσότερων του ενός χρηματικών ενταλμάτων» (άρθρο 6 παρ. 1 περ. α΄ εδ. α΄). Κατά την έννοια των ανωτέρω, η τμηματική πληρωμή των υποχρεώσεων των δήμων επιτρέπεται να τηρηθεί και στην περίπτωση που το αρχικά υποβληθέν χρηματικό ένταλμα περί ολικής εξόφλησης του δικαιούχου θεωρήθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο σε προηγούμενη χρήση, τελικά όμως ακυρώθηκε και η οφειλή μεταφέρθηκε σε επόμενη χρήση ως οφειλή παρελθόντος οικονομικού έτους.


ΝΣΚ/444/2008

Τράπεζες – Τμηματική χορήγηση της δικαιούμενης κανονικής αδείας στο προσωπικό τους – Άσκηση ποινικής διώξεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Όταν οι Τράπεζες χορηγούν τμηματικά την ετήσια κανονική άδεια στο προσωπικό τους, είναι υποχρεωμένες να ακολουθούν τη διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 7 της από 26-1-1977 Ε.Γ.Σ.Σ.Ε., το οποίο έχει ισχύ αμφιμερούς αναγκαστικού νόμου και υπερισχύει της ρύθμισης του άρθρου 12 της από 22-12-2006 Σ.Σ.Ε. Τραπεζών – Ο.Τ.Ο.Ε. Σε περίπτωση κατά την οποία κάποια Τράπεζα γνωστοποίησε στην Επιθεώρηση Εργασίας ότι χορήγησε στο προσωπικό της κανονική άδεια κατατετμημένη σύμφωνα με το άρθρο 12 της ως άνω Σ.Σ.Ε. χωρίς να τηρηθεί η διαδικασία του άρθρου 7 της προαναφερθείσας Ε.Γ.Σ.Σ.Ε., δύνανται κατ’ αρχήν να επιβληθούν οι κατά το άρθρο 16 του Ν 2639/1998 προβλεπόμενες διοικητικές κυρώσεις. Η επιβολή, όμως, αυτών εναπόκειται στο αρμόδιο όργανο, το οποίο, κατά την εκτίμησή του δεν πρέπει να αγνοήσει ότι η συγκεκριμένη ενέργεια προβλέπεται από ρήτρα της ειρημένης Σ.Σ.Ε. (ομοφ.) Στην ίδια ως άνω περίπτωση δεν στοιχειοθετείται ποινική παράβαση δεδομένου ότι η διάταξη του άρθρου 17 παρ.1 του Ν 2639/1998 προβλέπει την επιβολή ποινικών κυρώσεων σε βάρος του εργοδότη, για ορισμένες ρητά και περιοριστικά αναφερόμενες παραβάσεις, μεταξύ των οποίων δεν περιλαμβάνεται και η περίπτωση χορήγησης τμηματικά κανονικής άδειας σε εργαζόμενο χωρίς την τήρηση της προσήκουσας διαδικασίας, και επομένως δεν συντρέχει λόγος για να ζητηθεί η άσκηση ποινικής διώξεως. (πλειοψ.)


ΔΕΔ/Αθ/442/2025

Η απόφαση 442/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής ως άνευ αντικειμένου, η οποία στρεφόταν κατά Πράξης Εκτιμώμενου Προσδιορισμού Φόρου Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων (ΦΕφΠ) φορολογικού έτους 2019. Η αρχική πράξη προσδιόριζε φόρο €1.368,26, συμπεριλαμβάνοντας εκτιμώμενο εισόδημα από ακίνητα ύψους €9.600,00, λόγω μη υποβολής δήλωσης από την προσφεύγουσα. Η φορολογούμενη ζητούσε την ακύρωση της πράξης, επικαλούμενη ότι τα μισθώματα δεν είχαν εισπραχθεί, προσκομίζοντας δικαστικές αποφάσεις. Μετά την υποβολή της ενδικοφανούς προσφυγής, η προσφεύγουσα υπέβαλε εκπρόθεσμα αρχική δήλωση ΦΕφΠ, δηλώνοντας το ποσό των €9.600,00 ως ανείσπρακτα εισοδήματα, συμμορφούμενη με τις διατάξεις του άρθρου 39 παρ. 4 του ΚΦΕ. Ως αποτέλεσμα, η φορολογική αρχή εξέδωσε νέα Πράξη Διοικητικού Προσδιορισμού ΦΕφΠ με μηδενικό αποτέλεσμα, η οποία ικανοποίησε πλήρως το αίτημά της. Η ΔΕΔ, διαπιστώνοντας την πλήρη ικανοποίηση του αιτήματος, απέρριψε την προσφυγή ως άνευ αντικειμένου.


ΝΣΚ/115/2020

α) Αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 132 παρ. 1 περ. γ) του ν. 4412/2016, ώστε να τροποποιηθεί σύμβαση προμήθειας μεταξύ του YNANΠ και της αναδόχου εταιρείας, κατά τρόπο ώστε να είναι δυνατή η τμηματική παράδοση και παραλαβή του έργου και αντίστοιχα, η πληρωμή της αναδόχου, δεδομένου ότι, μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί το έργο μέχρι και τη Φάση Γ΄ και απομένει η εκτέλεση της Φάσης Δ΄, σύμφωνα με τη διακήρυξη, και β) αν δύναται η αρμόδια Επιτροπή Παρακολούθησης και Παραλαβής του Έργου να εκκινήσει τη διαδικασία παραλαβής των τριών πρώτων φάσεων της Σύμβασης και στη συνέχεια να καταβληθεί στην ανάδοχο το 80% του συμβατικού ποσού ή μέρος αυτού, χωρίς τμηματική αποδέσμευση της εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης που ήδη έχει κατατεθεί.(...)Δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 132 παρ. 1 περ. γ) του ν. 4412/2016, ώστε να τροποποιηθεί κατάλληλα η Σύμβαση, κατά τρόπο ώστε να είναι δυνατή η τμηματική παράδοση και παραλαβή του έργου και συνακόλουθα η τμηματική πληρωμή της αναδόχου εταιρείας, δεδομένου ότι, μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί μέχρι και η Φάση Γ΄, απομένει δε η εκτέλεση της Φάσης Δ΄, και συνακόλουθα, η αρμόδια Επιτροπή Παρακολούθησης και Παραλαβής του Έργου δεν δύναται να εκκινήσει τη διαδικασία παραλαβής των τριών πρώτων φάσεων υλοποίησης της ανωτέρω σύμβασης και στη συνέχεια να καταβληθεί στην ανάδοχο το 80% του συμβατικού ποσού ή μέρος αυτού (ομόφωνα).


ΝΣΚ/213/2016

Προμήθειες Ενόπλων Δυνάμεων - Μη επιτρεπτή η προβλεπόμενη σε παράρτημα Σύμβασης Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων τμηματική απόδοση πιστώσεων προγραμμάτων, επειδή αντίκειται σε υπερισχύοντα όρο της αρχικής σύμβασης.Δεν είναι επιτρεπτή η τμηματική απόδοση πιστώσεων σε προγράμματα που είναι ενταγμένα στην κατηγορία της παρ. 16 των σχετικών Κατευθυντήριων Οδηγιών (Κ.Ο.) του ΥΠΕΘΑ, όπως προβλέπεται στο Παράρτημα «Α» της 3ης τροποποίησης της επίμαχης Σύμβασης Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων (ΑΩ), διότι υπερισχύει και έχει εφαρμογή, στην προκείμενη περίπτωση, ο όρος 9.2 της αρχικής ΣΑΩ, βάσει του οποίου τμηματική απόδοση πιστώσεων επιτρέπεται μόνο στα προγράμματα που εντάσσονται στις κατηγορίες των παραγράφων 12 και 13 των Κ.Ο. Ο όρος αυτός υπερισχύει κάθε μεταγενέστερου, που διατυπώνεται σε Παράρτημα, βάσει του άρθρου 29.4 της ΣΑΩ, που προβλέπει σαφώς ότι οι όροι του κύριου μέρους της σύμβασης υπερισχύουν των παραρτημάτων (πλειοψ.).


υπόθεση C-5/1997

Δάνεια εμπειρία.(,,,) Στην υπόθεση C-5/9725 διευκρινίστηκε ότι η αρχή που είναι αρμόδια να αποφαίνεται επί αιτήσεως αναγνωρίσεως υποβαλλόμενης από δεσπόζον νομικό πρόσωπο ενός ομίλου είναι υποχρεωμένη, οσάκις αποδεικνύεται ότι βρίσκονται όντως στη διάθεση του εν λόγω νομικού προσώπου τα μέσα των ανηκουσών στον όμιλο εταιρειών που είναι αναγκαία για την εκτέλεση των συμβάσεων, να λαμβάνει υπόψη τις ανωτέρω εταιρείες, προκειμένου να εκτιμήσει την ικανότητα του ενδιαφερόμενου νομικού προσώπου.


ΔΕΔ/Θεσ/1339/2025

Πρόκειται για την Απόφαση 1339/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών, η οποία αφορά την ενδικοφανή προσφυγή του φορολογουμένου κατά της ατομικής ειδοποίησης καταβολής - υπερημερίας ληξιπρόθεσμων οφειλών, ύψους 64.152,73€, που εξέδωσε η ΔΟΥ Α' ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε ότι οι οφειλές (φορολογικών ετών 2013 - 2015) έχουν παραγραφεί. Η ΔΕΔ απέρριψε την προσφυγή ως απαράδεκτη. Η απόφαση κρίνει ότι η ατομική ειδοποίηση αποτελεί πράξη της διοικητικής εκτέλεσης και οι διαφορές που ανακύπτουν σε αυτό το στάδιο επιλύονται με ανακοπή (ΚΔΔ) και όχι με ενδικοφανή προσφυγή (άρθρο 72 ΚΦΔ), η οποία εφαρμόζεται μόνο σε πράξεις προσδιορισμού φορολογικών βαρών.


ΔΕΔ/Αθ/295/2025

Η απόφαση 295/12.02.2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής συνταξιούχου. Ο προσφεύγων αμφισβητούσε πράξη της Φορολογικής Διοίκησης σχετικά με τη βεβαίωση φόρου σε αναδρομικές αποδοχές που εισπράχθηκαν το 2023 και αφορούσαν τα φορολογικά έτη 2016 έως 2022, για τα οποία είχε υποβάλει τροποποιητικές δηλώσεις. Το αίτημα του προσφεύγοντος απορρίφθηκε ως απαράδεκτο. Η ΔΕΔ έκρινε ότι η προσφυγή ήταν αόριστη και αναπόδεικτη, καθώς ο υπόχρεος είχε αναρτήσει μόνο τη βεβαίωση αποδοχών του 2023, η οποία περιλάμβανε τις αναδρομικές αποδοχές, χωρίς να επισυνάψει ή να επικαλεστεί κανένα άλλο σχετικό έγγραφο ή δικαιολογητικό.


ΔΕΔ/Αθ/385/2025

Η απόφαση της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά της Πράξης Διοικητικού Προσδιορισμού Φόρου φορολογικού έτους 2023 της Δ.Ο.Υ. Ναυπλίου. Η προσφεύγουσα αμφισβήτησε την οριστικοποίηση της κοινής της δήλωσης και ισχυρίστηκε ότι απορρίφθηκαν μη νόμιμα έντυπες αποδείξεις δαπανών για την κάλυψη του αφορολόγητου, επικαλούμενη, μεταξύ άλλων, και την αντισυνταγματικότητα της υποχρέωσης ηλεκτρονικών πληρωμών (άρθρο 15 παρ. 6, Ν. 4172/2013). Η ΔΕΔ επικύρωσε την πράξη, κρίνοντας ότι οι προσκομισθείσες δαπάνες δεν πραγματοποιήθηκαν με ηλεκτρονικά μέσα, όπως απαιτεί ο νόμος, και ότι η φορολογούμενη δεν ανήκει στις εξαιρούμενες κατηγορίες. Το τελικό χρεωστικό ποσό επικυρώθηκε στα 656,58€.