ΔΕΔ/Θεσ/717/2025
Τύπος: Έγγραφα
Η απόφαση 717/2025 αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής που υποβλήθηκε κατά των οριστικών πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού Φ.Π.Α. για τα φορολογικά έτη 2018 και 2019, οι οποίες εκδόθηκαν από τον Προϊστάμενο της Δ.Ο.Υ. Κομοτηνής, επιβάλλοντας συνολικά καταλογιζόμενα ποσά ύψους 68.207,28 ευρώ. Η προσφεύγουσα αμφισβήτησε την εφαρμογή των έμμεσων τεχνικών προκειμένου να προσδιορίσουν το εισόδημα, ισχυριζόμενη ότι οι επικαλούμενες προϋποθέσεις ήταν εσφαλμένες ή μη εφαρμοστέες (ιδίως οι διατάξεις του ν.5073/2023). Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών έκρινε ότι ο έμμεσος προσδιορισμός ήταν ορθός, καθώς πληρούνταν δύο ισχύουσες νομικές προϋποθέσεις: η μη επάρκεια του δηλωθέντος εισοδήματος για την κάλυψη των προσωπικών δαπανών διαβίωσης, καθώς και η διαπίστωση παραβάσεων μη έκδοσης φορολογικών στοιχείων. Ως εκ τούτου, η ενδικοφανής προσφυγή απορρίφθηκε, επικυρώνοντας τις αρχικές φορολογικές πράξεις.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΔΕΔ/Αθ/398/2025
Η απόφαση 398/24-02-2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή του φορολογούμενου και επικυρώνει την Οριστική Πράξη Διορθωτικού Προσδιορισμού Φόρου Εισοδήματος της Δ.Ο.Υ. Πατρών για το φορολογικό έτος 2018, με συνολικό καταλογιζόμενο ποσό 4.248,90€ (φόρος, πρόστιμο και ειδική εισφορά αλληλεγγύης). Η ΔΕΔ έκρινε ότι ο έλεγχος τεκμηρίωσε επαρκώς την εφαρμογή έμμεσων τεχνικών προσδιορισμού εισοδήματος (αρχή των αναλογιών), καθότι πληρούνταν οι προϋποθέσεις του άρθρου 28 του ν.4172/2013. Συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε μη έκδοση φορολογικών στοιχείων καθαρής αξίας 1.367,09€ και ανεπάρκεια του δηλωθέντος εισοδήματος για την κάλυψη των προσωπικών δαπανών διαβίωσης. Απορρίφθηκαν επίσης οι ισχυρισμοί του προσφεύγοντα περί νομικών πλημμελειών και εσφαλμένου προσδιορισμού του συντελεστή μικτού κέρδους.
ΔΕΔ/Θεσ/180/2025
Η απόφαση αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής κατά πέντε οριστικών πράξεων προσδιορισμού φόρου εισοδήματος, Φ.Π.Α. και προστίμων (φορολογικά έτη 2018, 2019, 2024), που εκδόθηκαν από τον Προϊστάμενο του 2ου ΕΛ.ΚΕ. Θεσσαλονίκης. Ο έλεγχος εφάρμοσε έμμεσες τεχνικές (ανάλυση ρευστότητας) για τον προσδιορισμό της φορολογητέας ύλης. Αυτό συνέβη επειδή διαπιστώθηκε ανεπάρκεια του δηλωθέντος εισοδήματος για την κάλυψη των προσωπικών δαπανών διαβίωσης και παράβαση μη έκδοσης φορολογικών στοιχείων (2019). Ο προσφεύγων αμφισβήτησε τη νομιμότητα και τη συνταγματικότητα των μεθόδων. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών απέρριψε τους ισχυρισμούς, κρίνοντας ότι πληρούνταν οι προϋποθέσεις του άρθρου 28 του Ν.4172/2013, επικυρώνοντας τις καταλογιζόμενες οφειλές.
ΔΕΔ/Αθ/400/2025
Η απόφαση 400/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά της Οριστικής Πράξης Διορθωτικού Προσδιορισμού Φ.Π.Α. και Επιβολής Προστίμου της Δ.Ο.Υ. Πατρών για την περίοδο 2018. Ο έλεγχος είχε καταλογίσει διαφορά φόρου €5.474,13 και πρόστιμο €2.573,01 (σύνολο €8.047,14). Ο προσδιορισμός έγινε με την εφαρμογή έμμεσων τεχνικών ελέγχου (αρχή των αναλογιών), καθώς διαπιστώθηκε μη έκδοση φορολογικών στοιχείων και ανεπάρκεια του δηλωθέντος εισοδήματος (€1.031,23) για την κάλυψη των προσωπικών δαπανών διαβίωσης (€13.610,04). Η Δ.Ε.Δ. έκρινε ότι οι προϋποθέσεις του άρθρου 28 του ν.4172/2013 πληρούνταν και απέρριψε όλους τους ισχυρισμούς του προσφεύγοντα ως αβάσιμους, επικυρώνοντας την πράξη.
ΔΕΔ/Θεσ/116/2025
Η απόφαση (116/2025) της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (Δ.Ε.Δ.) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος 2019 και Φ.Π.Α. 2018 & 2019. Ο προσφεύγων αμφισσβήτησε τον προσδιορισμό του εισοδήματος με τις έμμεσες τεχνικές ελέγχου. Η Δ.Ε.Δ. επικύρωσε τις διαπιστώσεις του ελέγχου της Δ.Ο.Υ. Αλεξανδρούπολης, κρίνοντας ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις του άρθρου 28 του ν.4172/2013, λόγω σοβαρών παρατυπιών στα λογιστικά αρχεία. Διαπιστώθηκαν εσφαλμένες καταχωρήσεις εσόδων/εξόδων, μη προσκόμιση δικαιολογητικών και σφάλματα μεταφοράς δεδομένων στις φορολογικές δηλώσεις. Λόγω της μη αξιοπιστίας των αρχείων, το εισόδημα προσδιορίστηκε με την Αρχή των Αναλογιών. Επικουρικά, διαπιστώθηκε ανεπάρκεια του δηλούμενου εισοδήματος για την κάλυψη των δαπανών διαβίωσης και στα δύο έτη. Ως εκ τούτου, επικυρώθηκαν τα καταλογιζόμενα ποσά φόρων και προστίμων.
ΔΕΔ/Θεσ/349/2025
Η απόφαση 349/05-03-2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος, ΦΠΑ και επιβολής προστίμων για τα φορολογικά έτη 2018 και 2019, καθώς και πράξης επιβολής προστίμου για μη διαφύλαξη λογιστικών αρχείων. Ο έλεγχος εφάρμοσε έμμεσες τεχνικές προσδιορισμού εισοδήματος (σχέση τιμής πώλησης προς κύκλο εργασιών) λόγω μη έκδοσης φορολογικών στοιχείων, μη προσκόμισης αρχείων και ανεπάρκειας δηλωθέντος εισοδήματος. Η ΔΕΔ επικύρωσε την απόρριψη δαπανών συνολικής αξίας 45.694,13 € (2018) και 81.474,33 € (2019) άνω των 500 € που δεν εξοφλήθηκαν με τραπεζικό μέσο από τον προσφεύγοντα, αλλά μέσω καταβολής μετρητών. Τα καταλογιζόμενα ποσά ανέρχονται σε 63.345,29 € για το 2018 και 100.073,68 € για το 2019 (φόρος εισοδήματος/πρόστιμα), 31.585,24 € για το 2018 και 22.213,75 € για το 2019 (ΦΠΑ/πρόστιμα), πλέον προστίμου 2.500 €.
ΝΣΚ/421/2002
Φορολογία μεταβιβάσεως ακινήτων. Επιστροφή ΦΜΑ εξαιτίας μεταγενέστερης μείωσης δηλωθέντος τιμήματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν είναι νόμιμη, κατ άρθρο 16 παρ.2 του Ν 1521/50, η επιστροφή στον αγοραστή ακινήτου μέρους του καταβληθέντος φόρου μεταβίβασης ακινήτων εξαιτίας μεταγενέστερης μείωσης του δηλωθέντος τιμήματος λόγω ατονίας υφιστάμενης αναβλητικής αίρεσης, αφού η πιο πάνω διάταξη προϋποθέτει ματαίωση της μεταβίβασης. Μη επιτρεπτή ωσαύτως η ανάκληση δήλωσης ΦΜΑ όταν αυτή αναφέρεται στο ύψος του δηλωθέντος τιμήματος.
ΔΕΔ/Θεσ/994/2025
Η απόφαση 994/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή της κληρονόμου κατά της πράξης διορθωτικού προσδιορισμού φόρου κληρονομιάς της Δ.Ο.Υ. ΠΟΛΥΓΥΡΟΥ. Η φορολογική αρχή είχε επαναπροσδιορίσει τη φορολογητέα αξία κληρονομηθέντος ακινήτου (οικόπεδο εκτός σχεδίου) από 158.989,34€ σε 247.994,52€, οδηγώντας σε διαφορά φόρου 8.900,52€ και πρόστιμο 4.450,26€. Η προσφεύγουσα ισχυρίστηκε εσφαλμένο προσδιορισμό της αγοραίας αξίας και λανθασμένη επιβολή προστίμου 50%. Η ΔΕΔ έκρινε ότι ο προσδιορισμός της αξίας στα 150€/τ.μ. ήταν ορθός, καθώς στηρίχθηκε σε προγενέστερη αποδεκτή προεκτίμηση του ίδιου ακινήτου. Επίσης, επιβεβαίωσε την ορθότητα του προστίμου 50%, καθώς η διαφορά φόρου υπερέβαινε το 50% του αρχικά δηλωθέντος φόρου, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 94,7%.
ΝΣΚ/313/2002
Προμήθειες Ενόπλων Δυνάμεων. Παραλαβή υλικών με επιβολή ποινικών ρητρών λόγω μη επιτεύξεως του δηλωθέντος ποσοστού Ελληνικής Προστιθέμενης Αξίας. Έκπτωση προμηθευτή – προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι δυνατή η παραλαβή υλικών Ενόπλων Δυνάμεων με επιβολή ποινικών ρητρών λόγω μη επιτεύξεως του δηλωθέντος από τον προμηθευτή ποσοστού Ελληνικής Προστιθέμενης Αξίας. (πλειοψ.) Κήρυξη προμηθευτή εκπτώτου λόγω μη παραδόσεως του συμβατικού υλικού. Επανάληψη διαγωνισμού και έντοκη επιστροφή της ληφθείσης προκαταβολής. (ομοφ.)
ΔΕΔ/Θεσ/2/2025
Η απόφαση της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά δύο πράξεων της Δ.Ο.Υ. Καστοριάς. Οι πράξεις αφορούσαν (α) οριστική πράξη διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος/προστίμου οικονομικού έτους 2014, ύψους 45.507,79€, λόγω μη υποβολής δήλωσης, και (β) πράξη επιβολής προστίμου 500€ για μη ανταπόκριση σε δύο προσκλήσεις παροχής πληροφοριών. Η ΔΕΔ απέρριψε τον ισχυρισμό περί παραγραφής, κρίνοντας ότι ισχύει η 15ετής προθεσμία (λήξη 14/07/2029) λόγω μη υποβολής δήλωσης. Επιπλέον, απέρριψε την επίκληση έλλειψης υπαιτιότητας λόγω αμέλειας λογιστή, επιβεβαιώνοντας ότι ο εξωλογιστικός/αντικειμενικός προσδιορισμός εισοδήματος ήταν ορθός, καθώς η μη προσκόμιση βιβλίων κατέστησε αδύνατη κάθε ελεγκτική επαλήθευση.
ΑΕΠΠ/1518/2021
Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της απόφασης υπ' αριθμ. 200/2021 (πρακτικό 16ης συνεδρίασης), με την οποία εγκρίθηκε το εισηγητικό πρακτικό περί κατακύρωσης του διαγωνισμού στον παρεμβαίνοντα για το έργο 'Ηλεκτροφωτισμός αθλητικών εγκαταστάσεων' με εκτιμώμενη αξία σύμβασης 295.161,29€ πλέον ΦΠΑ. Καταγγέλλει εσφαλμένες τυπικές προϋποθέσεις, ιδίως ως προς τη νόμιμη συμμετοχή του αναδόχου, και τη μη υποβολή απαιτούμενης υπεύθυνης δήλωσης για μη επιβολής προστίμων από το ΣΕΠΕ, ισχυριζόμενη ότι παραβιάζονται οι όροι της διακήρυξης και η αρχή της τυπικότητας.