ΔΤΔ Α 1067247 ΕΞ 2016
Τύπος: ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ-ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ-ΠΟΛ
Οδηγίες για την είσοδο εμπορευμάτων στο τελωνειακό έδαφος της Ένωσης και την υποβολή Συνοπτικής Διασάφησης Εισόδου (ENS) για σκοπούς ασφάλειας και προστασίας, εν όψει της θέσης σε πλήρη εφαρμογή του Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα ΑΔΑ: ΩΞΠΙΗ-ΙΩ4
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΔΤΔ Α 1106275 ΕΞ 2017
Οδηγίες για την έξοδο των εμπορευμάτων από το τελωνειακό έδαφος της Ένωσης, την υποβολή Συνοπτικής Διασάφησης Εξόδου (EΧS) για σκοπούς ασφάλειας και προστασίας και την κατάθεση Γνωστοποίησης Επανεξαγωγής στο πλαίσιο του Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα.(ΑΔΑ:ΨΓ9ΥΗ-3ΥΣ)
Δ19Α 5052573 ΕΞ 2010
ΘΕΜΑ: Οδηγίες και διευκρινήσεις για τις ρυθμίσεις και διαδικασίες που ισχύουν από 1-1-2011, σχετικά με την υποβολή της Συνοπτικής διασάφησης εξόδου (ΕΧS) και την έξοδο των εμπορευμάτων από το τελωνειακό έδαφος της Ευρωπαϊκής Ένωσης
ΔΤΔ Α 1134057 ΕΞ2023
Οδηγίες για τη θέση σε παραγωγική λειτουργία της Έκδοσης 2 (R2) του Συστήματος Ελέγχου Εισαγωγών (ICS2) και την υποβολή συνόλων δεδομένων της Συνοπτικής Διασάφησης Εισόδου (ENS) για σκοπούς ασφάλειας και προστασίας» ΑΔΑ:Ψ99Ω46ΜΠ3Ζ-ΛΗ6
Ε 2038/2025
Οδηγίες για την Έκδοση 3 (R3) του Συστήματος Ελέγχου Εισαγωγών (ICS2) και την υποβολή συνόλων δεδομένων της Συνοπτικής Διασάφησης Εισόδου (ENS) για σκοπούς ασφάλειας και προστασίας. ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ - ΑΔΑ:Ψ8ΕΗ46ΜΠ3Ζ-ΓΦΞ
Σχετικές: α) Η με αρ. πρωτ. ΔΤΔ Α 1134057 ΕΞ2023/31.10.2023 (ΑΔΑ: Ψ99Ω46ΜΠ32-ΛΗ6) «Οδηγίες για τη θέση σε παραγωγική λειτουργία της Έκδοσης 2 (R2) του Συστήματος Ελέγχου Εισαγωγών (ICS2) και την υποβολή συνόλων δεδομένων της Συνοπτικής Διασάφησης Εισόδου (ENS) για σκοπούς ασφάλειας και προστασίας» εγκύκλιος.
β) Η Ε.2185/2021 «Οδηγίες για τη θέση σε παραγωγική λειτουργία της Έκδοσης 1 του Συστήματος Ελέγχου Εισαγωγών (ICS2) και την υποβολή της Συνοπτικής Διασάφησης Εισόδου (ENS) για σκοπούς ασφάλειας και προστασίας» εγκύκλιος.
γ) Η με αρ. πρωτ. Ε.2042/2024 εγκύκλιος διοικητή ΑΑΔΕ με θέμα «Οδηγίες για τη θέση σε παραγωγική λειτουργία της Έκδοσης 3 (R3) του Συστήματος Ελέγχου Εισαγωγών (ICS2) και την υποβολή συνόλων δεδομένων της Συνοπτικής Διασάφησης Εισόδου (ENS) για σκοπούς ασφάλειας και προστασίας» .
Δ19Α 5050543 ΕΞ 2010
ΘΕΜΑ:Οδηγίες για την εφαρμογή του Συστήματος Ελέγχου Εισαγωγών (Import Control System - ICS) και για τις νέες τελωνειακές διαδικασίες που ισχύουν από 1-1-2011 κατά την είσοδο εμπορευμάτων στο τελωνειακό έδαφος της Κοινότητας, για σκοπούς ασφάλειας και προστασίας»
ΔΔΘΤΟΚ Β 1082376
«Οδηγίες αναφορικά με την Καταγωγή των Εμπορευμάτων. Ενωσιακός Τελωνειακός Κώδικας (UCC) - Κατ’ εξουσιοδότηση κανονισμός (ΕΕ) 2015/2446 και Εκτελεστικός Κανονισμός (ΕΕ) 2015/2447 της Επιτροπής, σχετικά με τη θέσπιση και τις διατάξεις του Ενωσιακού Τελωνειακού Κώδικα.»(ΑΔΑ:Ω63ΘΗ-0ΤΔ)
Ε.2031/2025
ΠΑΡΟΧΗ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΩΝ ΟΔΗΓΙΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΗΡΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΑΤΥΠΩΣΕΩΝ ΕΞΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΞΟΔΟΥ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΕΞΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΟ ΕΔΑΦΟΣ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΝΙΑΙΑΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΑΔΑ: ΨΠΦ746ΜΠ3Ζ-5ΡΑ
Σχετ.: (1) H αριθμ. Ε.2153/19.07.2021 (ΑΔΑ: 6ΨΟΨ46ΜΠ3Ζ-Φ7Φ) Εγκύκλιος Διοικητή ΑΑΔΕ, με την οποία δόθηκαν οδηγίες σχετικά με την έξοδο εμπορευμάτων από το τελωνειακό έδαφος της Ένωσης στο πλαίσιο Ενιαίας Σύμβασης Μεταφοράς.
(2) Το αριθμ. ΔΤΔ Α 1093162 ΕΞ 2022/28.09.2022 έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης Τελωνείων & ΕΦΚ, με το οποίο δόθηκαν διευκρινίσεις σχετικά με την εφαρμογή της Ενιαίας Σύμβασης Μεταφοράς κατά την τήρηση των τελωνειακών διατυπώσεων εξόδου.
(3) H αριθμ. Ε.2050/09-07-2024 (ΑΔΑ: Ψ00Ε46ΜΠ3Ζ-7ΓΓ) εγκύκλιος Διοικητή ΑΑΔΕ, με την οποία δόθηκαν οδηγίες σχετικά με την υποβολή του ηλεκτρονικού μηνύματος ΙΕ590 για τη γνωστοποίηση της εξόδου των εμπορευμάτων από το τελωνειακό έδαφος της Ένωσης. (4) H αριθμ. Ε.2011/14-02-2025 (ΑΔΑ: ΨΣΨΕ46ΜΠ3Ζ-8ΘΔ) εγκύκλιος Διοικητή ΑΑΔΕ, με την οποία δόθηκαν οδηγίες σχετικά με την εξαγωγή εμπορευμάτων εμπορικού χαρακτήρα αξίας έως 1.000 ευρώ μέσω εταιρειών ταχυμεταφοράς
ΝΣΚ/124/2007
Έννοια του όρου «παρεμφερές προς την κυριότητα δικαίωμα διάθεσης» εμπορευμάτων του άρθρου 788 του Κοινοτικού Τελωνειακού Κώδικα (Καν. ΕΟΚ 2454/1993) - Διασαφηστής εξαγωγής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1) Ως «παρεμφερές δικαίωμα διάθεσης» πρέπει να εννοηθεί ένα δικαίωμα το οποίο προσφέρει στον φορέα του, μη κύριο των εμπορευμάτων, την εξουσία αφενός μεν να επενεργεί υλικά επ’ αυτών, αφετέρου δε να διαθέτει αυτά με νομικές πράξεις, όπως θα συνέβαινε εάν ήταν κύριος. 2) Είναι επιτρεπτή η κατάθεση της διασάφησης εξαγωγής και η εκτέλεση των απαιτούμενων, εν γένει, τελωνειακών διατυπώσεων τόσο από τον εξαγωγέα μη κύριο, έχοντα το παρεμφερές δικαίωμα διάθεσης των εμπορευμάτων, όσο και μέσω εκτελωνιστή, ο οποίος ενεργεί στο όνομα και για λογαριασμό του εξαγωγέως, μη κυρίου των εμπορευμάτων, εξομοιουμένου κατά νόμο προς τον κύριο. 3) Η νομική ευθύνη του εξαγωγέως, μη κυρίου, των εμπορευμάτων δεν διαφέρει αυτής του εξαγωγέως, κυρίου, των εμπορευμάτων, συντρέχει, δε, και πρέπει να ερευνάται κατά περίπτωση.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/497/2021
Προμήθεια λεωφορείων...ζητείται η ανάκληση της 50/2021 Πράξης του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου...Επί των ανωτέρω λόγων, πρέπει κατ’ αρχήν να επισημανθεί ότι το Κλιμάκιο δεν προέβη σε ανεπίτρεπτη τεχνική κρίση, δεδομένου ότι στην προσβαλλόμενη Πράξη του αναφέρει όσα αντικειμενικώς προκύπτουν από τα τεχνικά φυλλάδια, χωρίς να προβαίνει σε ίδια τεχνική κρίση επ’ αυτών. Περαιτέρω, ως προς το ζήτημα των παραθύρων, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από τις προσφεύγουσες εταιρείες, κρίσιμος χρόνος για την πλήρωση της σχετικής τεχνικής προδιαγραφής είναι ο χρόνος της παράδοσης των λεωφορείων από τον οικείο ανάδοχο στην .... προς χρήση από το επιβατικό κοινό και όχι ο χρόνος υποβολής των προσφορών. Για την απόδειξη δε της συμμόρφωσης προς την εν λόγω τεχνική προδιαγραφή αρκούσε η υποβολή από μέρους των υποψηφίων της οικείας δήλωσης συμμόρφωσης και των λοιπών προβλεπόμενων από τη διακήρυξη υπευθύνων δηλώσεων ότι θα συμμορφωθούν προς τις τεχνικές προδιαγραφές και ότι αποδέχονται ρητώς και ανεπιφυλάκτως όλους τους όρους της διακήρυξης. Εξάλλου, λαμβανομένου υπόψη ότι τα προσφερόμενα λεωφορεία ήταν στο σύνολό τους μεταχειρισμένα, η υποβολή των τεχνικών φυλλαδίων των κατασκευαστικών οίκων ήταν αναγκαία μόνο για τον έλεγχο από την αναθέτουσα αρχή των βασικών εκ κατασκευής τεχνικών χαρακτηριστικών των λεωφορείων και όχι των ειδικών, επί μέρους ή πρόσθετων τεχνικών χαρακτηριστικών που ετίθεντο από τη διακήρυξη, όπως εν προκειμένω τα ανοιγοκλειόμενα πλευρικά παράθυρα, τα οποία θα προκύψουν μετά από μετασκευή των λεωφορείων και σε συμφωνία με τις τεχνικές προδιαγραφές και θα ελεγχθούν από την οικεία Επιτροπή Παρακολούθησης και Παραλαβής του Έργου κατά την παράδοσή τους, η οποία, μάλιστα, σύμφωνα με τη διακήρυξη, διατηρεί το δικαίωμα να μην αποδεχθεί, αιτιολογημένα, την παραλαβή λεωφορείου, που διαπιστωμένα αποκλίνει από τις τεχνικές προδιαγραφές. Εν όψει αυτών και δεδομένου ότι, από τις δηλώσεις συμμόρφωσης και τις λοιπές υπεύθυνες δηλώσεις που υπέβαλαν οι προσφεύγουσες ανάδοχοι εταιρείες, προκύπτει ότι δεσμεύονται να παραδώσουν τα προσφερόμενα λεωφορεία συμμορφούμενες πλήρως προς τις τεθείσες από την αναθέτουσα αρχή τεχνικές προδιαγραφές και, ειδικότερα, δεσμεύονται ότι τα προς παράδοση λεωφορεία θα έχουν όλα τα πλευρικά τους παράθυρα ανοιγοκλειόμενα, οι σχετικοί λόγοι ανάκλησης πρέπει να γίνουν δεκτοί. Ομοίως, δεκτοί πρέπει να γίνουν και οι λόγοι ανάκλησης που προβάλλονται αναφορικά με το ζήτημα της απόστασης του δαπέδου από το έδαφος, καθόσον κρίσιμη, σύμφωνα με τη διακήρυξη, όπως, άλλωστε, διευκρινίστηκε και από την αναθέτουσα αρχή, ήταν η απόσταση των θυρών επιβίβασης-αποβίβασης από το επίπεδο του δρόμου, προκειμένου να επιτυγχάνεται η εύκολη πρόσβαση των επιβατών, ενώ, από την τεχνική περιγραφή και το από 29.10.2020 τεχνικό σχέδιο που υπέβαλε η εταιρεία .... για τα 12μετρα λεωφορεία ... O530 2θυρα, προκύπτει ότι η απόσταση των θυρών εισόδου από το επίπεδο του δρόμου είναι μικρότερη της απαιτούμενης από τη διακήρυξη απόστασης των 35 εκ.. 14. Τέλος, οι προσφεύγουσες εταιρείες ισχυρίζονται ότι δεν τίθεται ζήτημα παραβίασης της αρχής της ίσης μεταχείρισης των διαγωνιζομένων εκ του ότι απορρίφθηκε η προσφορά της ... Ο ισχυρισμός αυτός πρέπει να γίνει δεκτός ως βάσιμος, αφού, σε αντίθεση με τις λοιπές συμμετέχουσες στο διαγωνισμό εταιρείες, τόσο στη δήλωση συμμόρφωσης, όσο και στις διευκρινίσεις που υπέβαλε η τελευταία, ανέφερε ότι τα προσφερόμενα απ’ αυτήν λεωφορεία δεν θα διαθέτουν ανοιγοκλειόμενα παράθυρα, ενώ, επιπλέον, η ίδια εταιρεία αποκλείστηκε, διότι η προσφορά της απέκλινε και από άλλους ουσιώδεις όρους της διακήρυξης, σχετικούς με την ισχύ του κλιματισμού των λεωφορείων και την ισχύ των κινητήρων, αποκλίσεις οι οποίες δεν εντοπίστηκαν στις προσφορές των προσφευγουσών αναδόχων εταιρειών. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι κρινόμενες προσφυγές ανάκλησης πρέπει να γίνουν δεκτές, να ανακληθεί η προσβαλλόμενη Πράξη, να κριθεί ότι δεν κωλύεται η υπογραφή των επίμαχων σχεδίων σύμβασης και να διαταχθεί η απόδοση στις προσφεύγουσες των κατατεθέντων παραβόλων. Τέλος, οι προσθήκες, διαγραφές και διορθώσεις των όρων, που επισημάνθηκαν στη σκέψη 16 της προσβαλλόμενης Πράξης, έγιναν αποδεκτές από την ...., όπως αναφέρεται στην προσφυγή ανάκλησής της και από τον έλεγχο των νέων σχεδίων συμβάσεων που προσκομίστηκαν, διαπιστώθηκε η συμμόρφωση της πρώτης προσφεύγουσας σ’ αυτές.Ανακαλεί την 50/2021 Πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου.
ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ ΤΗΝ: ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/117/2024