Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/168/2000
Στέγαση Δημοσίου. ΤΑΧΔΙΚ. Μισθώσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το ΤΑ.Χ.ΔΙ.Κ. ως εκ του σκοπού του, που είναι η στέγαση δικαστηρίων και δικαστικών υπηρεσιών, δύναται να συνάπτει μισθώσεις δυνάμει των διατάξεων περί εμπορικών μισθώσεων κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 41 παρ.17 του ν.2648/1998 και στο Π.Δ/γμα 34/1995. Στην ρύθμιση αυτή δεν περιλαμβάνονται οι μισθώσεις που έχουν συναφθεί πριν από τη θέση της σε ισχύ.
ΝΣΚ/335/2012
Δυνατότητα μείωσης μισθωμάτων που καταβάλλει το Δημόσιο, για μισθώσεις εντός του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 21 του Ν. 4002/2011.α) Οι διατάξεις του άρθρου 21 του Ν. 4002/2011, με τις οποίες μειώνονται υποχρεωτικά τα μισθώματα που καταβάλλονται από το Δημόσιο ή άλλους φορείς του δημόσιου τομέα για την στέγαση υπηρεσιών τους, έχουν εφαρμογή και στις συμβάσεις που έχουν συναφθεί με την εταιρεία «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.». β) Η μείωση επέρχεται αυτοδίκαια, με την έναρξη ισχύος του νόμου, τα δε αρμόδια για την καταβολή του μισθώματος όργανα των στεγαζόμενων υπηρεσιών θα προβούν στη μείωση του μισθώματος κατά 20%, χωρίς να απαιτούνται προς τούτο άλλες ενέργειες από την πλευρά του μισθωτή – Δημοσίου, το οποίο όμως στο πλαίσιο των αρχών της χρηστής διοίκησης οφείλει να ενημερώσει σχετικά τον εκμισθωτή. (ομοφ.)
ΝΣΚ/139/2012
Μισθώσεις για τη στέγαση δημοσίων υπηρεσιών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Οι αρμόδιες επιτροπές, για τη διενέργεια, με βάση το Ν.3130/2003, της διαδικασίας εξεύρεσης ακινήτων προς μίσθωση για τη στέγαση δημοσίων υπηρεσιών, δεν δύνανται να δέχονται προσφορές από εκείνους που έχουν δικαίωμα υπεκμίσθωσης των προσφερόμενων ακινήτων. Τέτοιες προσφορές πρέπει να υποβάλλονται αποκλειστικά και μόνο από ιδιοκτήτες ακινήτων. 2) Οι αναφερόμενες στο ερώτημα συμβάσεις μίσθωσης αποτελούν συμβάσεις υπομίσθωσης και για το λόγο αυτό είναι άκυρες. 3) Για όσο χρόνο, όμως, το Δημόσιο, κάνει χρήση των αναφερομένων στο ιστορικό του ερωτήματος ακινήτων, οφείλει να αποδώσει, σύμφωνα με τις διατάξεις του αδικαιολόγητου πλουτισμού, στην εκμισθώτρια την ωφέλεια από τη χρήση αυτή. (ομοφ.)
ΝΣΚ/373/2009
Διάρκεια μίσθωσης ακινήτων για στέγαση δημοσίων υπηρεσιών κατ’ άρθρ. 13 του Ν 2892/2001. Προσδιορισμός της έναρξης ισχύος της αναπροσαρμογής του μισθώματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στις μισθώσεις ακινήτων για στέγαση δημοσίων υπηρεσιών κατ’ άρθρ. 13 του Ν 2892/2001 και η διάρκεια της μίσθωσης συμφωνείται για χρονικό διάστημα ίσο με το χρόνο της παραχωρηθείσας εκμετάλλευσης του έργου, η δε αναπροσαρμογή του μισθώματος, όταν αυτή επιτρέπεται, ισχύει από την κοινοποίηση έγγραφης όχλησης του εκμισθωτή προς το μισθωτή Δημόσιο.
ΝΣΚ/97/2006
Μισθώσεις για τη στέγαση Δημοσίων Υπηρεσιών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Κατά τον χρόνον που εκκρεμεί αίτηση ακυρώσεως κατά πράξεων πολεοδομίας, με τις οποίες πλήττεται η νομιμότητα κτιρίου, το Δημόσιο, σύμφωνα με την αρχή της νομιμότητας, η οποία διέπει και την συμβατική δράση της Δημόσιας Διοίκησης, δεν μπορεί να προβεί σε σύναψη μισθώσεως για τη στέγαση Δημόσιας Υπηρεσίας στο επίμαχο κτίριο μέχρις ότου εκδοθεί απόφαση επί της αιτήσεως.
ΝΣΚ/240/2013
Λύση μισθώσεων που έχουν συναφθεί προς στέγαση υπηρεσιών του Δημοσίου, αλλά χωρίς τις διατυπώσεις που απαιτούνται από το ν. 3130/2003 περί μισθώσεων του Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Σύμβαση μισθώσεως, η οποία έχει συναφθεί για στέγαση υπηρεσίας του Δημοσίου χωρίς τις απαιτούμενες νόμιμες διατυπώσεις, που αποτελούν συστατικές προϋποθέσεις του κύρους της, ούτε έχει συναφθεί δυνάμει ειδικής διάταξης, είναι νομικά ανύπαρκτη, άλλως απολύτως άκυρη και, επομένως, για την λύση της δεν απαιτείται τήρηση ειδικής διατυπώσεως, β) Σύμβαση μισθώσεως που έχει συναφθεί για στέγαση υπηρεσίας του Δημοσίου, επίσης χωρίς τις απαιτούμενες νόμιμες διατυπώσεις, πλην όμως, από ειδική διάταξη προβλέπεται για την υπηρεσία αυτή η δυνατότητα σύναψης μισθώσεως κατά παρέκκλιση από κάθε άλλη διάταξη, νομίμως έχει συναφθεί και για την λύση της εφαρμόζονται τα προβλεπόμενα στο σχετικό συμφωνητικό μισθώσεως, και τέλος γ) Σύμβαση μισθώσεως που έχει συναφθεί από επιχείρηση του Δημοσίου με τη νομική μορφή της ανώνυμης εταιρείας δεν υπάγεται στις ρυθμίσεις του ν. 3130/2003, αλλά, λόγω της εμπορικής ιδιότητας της μισθώτριας επιχειρήσεως του Δημοσίου κατά το τυπικό κριτήριο, αποτελεί εμπορική μίσθωση, η οποία λύεται κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 43 του εδώ εφαρμοστέου π.δ. 34/1995. (ομοφ.)
ΝΣΚ/370/2012
Μισθώσεις Δημοσίων Υπηρεσιών – Παρακράτηση μέρους του μισθώματος που καταβάλει το Ελλ. Δημόσιο σε εκμισθώτρια -συνιδιοκτήτρια ακινήτου, που μισθώθηκε για τη στέγαση υπηρεσιών του και η εν συνεχεία απόδοσή του στον διαχειριστή, για την πληρωμή των οφειλομένων από την εκμισθώτρια κοινοχρήστων δαπανών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η παρακράτηση μέρους του μισθώματος που καταβάλει το Ελλ. Δημόσιο σε εκμισθώτρια -συνιδιοκτήτρια ακινήτου, που μισθώθηκε για τη στέγαση υπηρεσιών του ΥΠΕΚΑ και η εν συνεχεία απόδοσή του στον διαχειριστή, για την πληρωμή των οφειλομένων σε αυτόν από την εκμισθώτρια κοινοχρήστων δαπανών, δεν είναι νόμιμη, διότι δεν βρίσκει έρεισμα σε καμία διάταξη ή όρο της σύμβασης ή και της προκήρυξης. (ομοφ.)
ΝΣΚ/110/2006
Καταγγελία συμβάσεων μισθώσεων οικημάτων στις οποίες στεγάζονται Υπηρεσίες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι συμβάσεις μισθώσεως ακινήτων για τη στέγαση ιατρείων και κλινικών του ΙΚΑ διέπονται από τις διατάξεις του ΠΔ 34/1995 και ως εκ τούτου οι μισθώσεις αυτές δύνανται να καταγγελθούν σύμφωνα με το άρθρο 43 του ανωτέρω Π.Δ/τος. Εξ’ άλλου, δεν μπορεί να εφαρμοσθούν για τις μισθώσεις διοικητικών Υπηρεσιών του ΙΚΑ οι ειδικές διατάξεις του ΠΔ της 19/19-11-1932 «περί στεγάσεως Δημοσίων Υπηρεσιών», η εφαρμογή των οποίων επιφυλάχθηκε αποκλειστικά στις μισθώσεις που συνάπτει το Δημόσιο, ούτε του ΠΔ 715/1979 από την εφαρμογή του οποίου εξαιρέθηκε ρητά το ΙΚΑ, με το άρθρο μόνο του ΠΔ 192/1986. Συνεπώς η ύπαρξη νομίμου δικαιώματος του ΙΚΑ για καταγγελία των μισθώσεων ορισμένου χρόνου που έχει συνάψει για την στέγαση διοικητικών Υπηρεσιών του κρίνεται μόνο με βάση τις διατάξεις και αρχές του αστικού δικαίου, δοθέντος μάλιστα ότι στον Κανονισμό μισθώσεων του ΙΚΑ δεν περιελήφθη ρύθμιση του εξεταζομένου θέματος.
ΝΣΚ/106/2017
Δωρεά ακινήτων στο Δημόσιο για στέγαση Δ.Ο.Υ – Αναστολή λειτουργίας Δ.Ο.Υ. – Επιστροφή των ακινήτων στους δωρητές Δήμους.Μετά την θέσπιση του νέου Οργανισμού του Υπουργείου Οικονομικών (π.δ. 111/2014), στο οργανόγραμμα του οποίου δεν περιλαμβάνονται οι Δ.Ο.Υ. Σουφλίου Έβρου και Σαπών Ροδόπης, τεκμαίρεται η οριστική και αμετάκλητη διακοπή της λειτουργίας αυτών και άρα η κατάργησή τους, η οποία αποτελεί περίπτωση μεταβολής του σκοπού των δωρεών ακινήτων και πλήρωση της σχετικής διαλυτικής αιρέσεως των δωρητηρίων συμβολαίων, με συνέπεια τη λύση των συμβάσεων δωρεάς και την επιστροφή τα δωρούμενων ακινήτων (οικοπέδων) καθώς και των κτισμάτων, που έχουν ανεγερθεί επ' αυτών, αυτοδικαίως στους δωρητές Δήμους. Για την αυτοδίκαιη επάνοδο της κυριότητας των ακινήτων στους δωρητές Δήμους απαιτείται η έκδοση διαπιστωτικής αποφάσεως του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου και η μεταγραφή της στο Υποθηκοφυλακείο, χωρίς να απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του Δημοσίου ή κάποια άλλη νομική ενέργεια εκ μέρους του (ομοφ.).
ΥΠΕΚΑ 139983/6439/2013
ΘΕΜΑ: Κοινοποίηση Απόφασης 487/2013/4-10-2013 σχετικά με την έγκριση αναθεωρημένων προτύπων τευχών διακηρύξεων δημοσίων έργων, στα πλαίσια της υλοποίησης των πράξεων που έχουν ενταχθεί στο Μέτρο 226- Δράση 1, του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδος 2007-2013.