ΝΣΚ/168/2000
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Στέγαση Δημοσίου. ΤΑΧΔΙΚ. Μισθώσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το ΤΑ.Χ.ΔΙ.Κ. ως εκ του σκοπού του, που είναι η στέγαση δικαστηρίων και δικαστικών υπηρεσιών, δύναται να συνάπτει μισθώσεις δυνάμει των διατάξεων περί εμπορικών μισθώσεων κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 41 παρ.17 του ν.2648/1998 και στο Π.Δ/γμα 34/1995. Στην ρύθμιση αυτή δεν περιλαμβάνονται οι μισθώσεις που έχουν συναφθεί πριν από τη θέση της σε ισχύ.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/346/2004
Εφαρμογή διατάξεων περί εμπορικών μισθώσεων στους χώρους ζώνης λιμένα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στις μισθώσεις χώρων εντός της ζώνης λιμένα ανεξάρτητα αν είναι περίφρακτοι ή όχι, δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις περί εμπορικών μισθώσεων.
ΝΣΚ/110/2006
Καταγγελία συμβάσεων μισθώσεων οικημάτων στις οποίες στεγάζονται Υπηρεσίες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι συμβάσεις μισθώσεως ακινήτων για τη στέγαση ιατρείων και κλινικών του ΙΚΑ διέπονται από τις διατάξεις του ΠΔ 34/1995 και ως εκ τούτου οι μισθώσεις αυτές δύνανται να καταγγελθούν σύμφωνα με το άρθρο 43 του ανωτέρω Π.Δ/τος. Εξ’ άλλου, δεν μπορεί να εφαρμοσθούν για τις μισθώσεις διοικητικών Υπηρεσιών του ΙΚΑ οι ειδικές διατάξεις του ΠΔ της 19/19-11-1932 «περί στεγάσεως Δημοσίων Υπηρεσιών», η εφαρμογή των οποίων επιφυλάχθηκε αποκλειστικά στις μισθώσεις που συνάπτει το Δημόσιο, ούτε του ΠΔ 715/1979 από την εφαρμογή του οποίου εξαιρέθηκε ρητά το ΙΚΑ, με το άρθρο μόνο του ΠΔ 192/1986. Συνεπώς η ύπαρξη νομίμου δικαιώματος του ΙΚΑ για καταγγελία των μισθώσεων ορισμένου χρόνου που έχει συνάψει για την στέγαση διοικητικών Υπηρεσιών του κρίνεται μόνο με βάση τις διατάξεις και αρχές του αστικού δικαίου, δοθέντος μάλιστα ότι στον Κανονισμό μισθώσεων του ΙΚΑ δεν περιελήφθη ρύθμιση του εξεταζομένου θέματος.
ΝΣΚ/11/2008
α) Φύση Υπηρεσιών Επιμελητών Κοινωνικής Αρωγής. β) Δαπάνες που αναλαμβάνονται από το Ταμείο Χρηματοδοτήσεως Δικαστικών Κτιρίων (ΤΑΧΔΙΚ).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Οι Υπηρεσίες Επιμελητών Κοινωνικής Αρωγής υπάγονται στις Διοικητικές Υπηρεσίες του Υπουργείου Δικαιοσύνης. β) Οι δαπάνες για την επισκευή ή μεταρρύθμιση δικαστικών μεγάρων, ιδίων ή μισθωμένων, προς στέγαση δημοσίων υπηρεσιών, πέραν των δικαστικών αρχών και γραμματειών, καλύπτονται από το ΤΑΧΔΙΚ.
ΔΤΥ Γ 0001340 ΕΞ 2016
Ρυθμίσεις σχετικά με τη στέγαση Δημοσίων Υπηρεσιών σε κτίρια που έχουν συναφθεί μισθώσεις από το Δημόσιο σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 1 του Ν. 3581/2007.
ΝΣΚ/240/2013
Λύση μισθώσεων που έχουν συναφθεί προς στέγαση υπηρεσιών του Δημοσίου, αλλά χωρίς τις διατυπώσεις που απαιτούνται από το ν. 3130/2003 περί μισθώσεων του Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Σύμβαση μισθώσεως, η οποία έχει συναφθεί για στέγαση υπηρεσίας του Δημοσίου χωρίς τις απαιτούμενες νόμιμες διατυπώσεις, που αποτελούν συστατικές προϋποθέσεις του κύρους της, ούτε έχει συναφθεί δυνάμει ειδικής διάταξης, είναι νομικά ανύπαρκτη, άλλως απολύτως άκυρη και, επομένως, για την λύση της δεν απαιτείται τήρηση ειδικής διατυπώσεως, β) Σύμβαση μισθώσεως που έχει συναφθεί για στέγαση υπηρεσίας του Δημοσίου, επίσης χωρίς τις απαιτούμενες νόμιμες διατυπώσεις, πλην όμως, από ειδική διάταξη προβλέπεται για την υπηρεσία αυτή η δυνατότητα σύναψης μισθώσεως κατά παρέκκλιση από κάθε άλλη διάταξη, νομίμως έχει συναφθεί και για την λύση της εφαρμόζονται τα προβλεπόμενα στο σχετικό συμφωνητικό μισθώσεως, και τέλος γ) Σύμβαση μισθώσεως που έχει συναφθεί από επιχείρηση του Δημοσίου με τη νομική μορφή της ανώνυμης εταιρείας δεν υπάγεται στις ρυθμίσεις του ν. 3130/2003, αλλά, λόγω της εμπορικής ιδιότητας της μισθώτριας επιχειρήσεως του Δημοσίου κατά το τυπικό κριτήριο, αποτελεί εμπορική μίσθωση, η οποία λύεται κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 43 του εδώ εφαρμοστέου π.δ. 34/1995. (ομοφ.)
ΝΣΚ/405/2010
ΙΚΑ ΕΤΑΜ – Καταγγελία των μισθώσεων των κτιρίων των διοικητικών και υγειονομικών υπηρεσιών του – Εφαρμογή σχετικών διατάξεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1) Για μεν τα θέματα που αφορούν μισθώσεις για την στέγαση των διοικητικών υπηρεσιών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, και δεν καλύπτονται από τον ως άνω Κανονισμό αυτού, όπως σε περίπτωση πρόωρης καταγγελίας συναφθείσας μισθώσεως ορισμένου χρόνου, ενόψει του ότι το Ίδρυμα έχει ρητά εξαιρεθεί από την εφαρμογή των διατάξεων του ΠΔ 715/1979, με το άρθρο μόνο του ΠΔ 192/1986, ενώ δεν μπορούν να εφαρμοσθούν ούτε οι ειδικές διατάξεις του ΠΔ της 19/19-11-1932 «περί στεγάσεως Δημοσίων Υπηρεσιών», η εφαρμογή των οποίων επιφυλάχθηκε αποκλειστικά στις μισθώσεις που συνάπτει το Δημόσιο, το εν λόγω Ίδρυμα ανατρέχει στην εφαρμογή των σχετικών διατάξεων του Αστικού Κώδικα, για δε τα θέματα που αφορούν τις μισθώσεις για την στέγαση των υγειονομικών του υπηρεσιών ή διοικητικών και υγειονομικών υπηρεσιών με προέχουσα χρήση των υγειονομικών νομίμως μπορεί να προβεί στην εφαρμογή, κατ’ αρχάς, των σχετικών διατάξεων του ΠΔ 34/1995, ως ισχύει σήμερα, ή των συμβατικών του όρων και των διατάξεων του Αστικού Κώδικα, σε περίπτωση που δεν καλύπτεται το συγκεκριμένο θέμα από τις διατάξεις του ΠΔ 34/1995. (πλειοψ.) 2) Το δε δικαίωμα πρόωρης λύσης της μίσθωσης με καταγγελία από πλευράς του μισθωτή ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, πέραν της δυνατότητας αναφοράς του ως αναγκαίου όρου στις σχετικές προκηρύξεις των διαγωνισμών μίσθωσης κτιρίου για τη στέγαση των υπηρεσιών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 15 του Κανονισμού Μισθώσεων και Εκμισθώσεων του ΙΚΑ (Β/21/18003/3318/29-7-2003 απόφαση του Υπουργού Εργασίας), πρέπει να περιέχεται οπωσδήποτε στο σχετικό μισθωτήριο ως συμβατική ρήτρα. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/210/2004
Παραμεθόριες περιοχές. Μισθώσεις ακινήτων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Μισθώσεις ακινήτων κειμένων σε παραμεθόριο περιοχή, ορισμένου χρόνου διαρκείας έξι ετών, δεν δύνανται να παραταθούν αναγκαστικά κατ εφαρμογή των σχετικών διατάξεων περί εμπορικών μισθώσεων, είναι δε απολύτως άκυρες για το μετά την εξαετία από την έναρξη της μισθώσεως χρονικό διάστημα, εφόσον προ της συμπληρώσεως αυτής δεν έχει εκδοθεί κατόπιν αιτήσεως του ενδιαφερομένου απόφαση της αρμόδιας Επιτροπής περί άρσεως της κατά το άρθρο 25 του Ν 1892/90 απαγορεύσεως.
ΝΣΚ/254/2008
Εκμίσθωση ακινήτων ιδιοκτησίας του Ταμείου Εθνικής Άμυνας (ΤΕΘΑ) για επαγγελματική χρήση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι διατάξεις των άρθρων 5, 60 και 61 του ΠΔ 34/1995 «Κωδικοποίηση Νόμων περί Εμπορικών Μισθώσεων», όπως αυτά ισχύουν μετά την τροποποίηση-αντικατάστασή τους με το άρθρο 7 του Ν 2741/1999 εφαρμόζονται και στις μισθώσεις ακινήτων ιδιοκτησίας του ΤΕΘΑ, εφόσον οι μισθώσεις αυτές αφορούν προστατευόμενες από το νόμο για τις εμπορικές μισθώσεις δραστηριότητες. Όροι αντίθετοι με τις ανωτέρω διατάξεις, που έχουν τεθεί κατά την κατάρτιση της σχετικής συμβάσεως μισθώσεως, εφόσον αμφισβητηθούν θα θεωρηθούν αυτοδικαίως άκυροι. Αντίθετα έγκυροι θα θεωρηθούν οι σχετικοί όροι εφόσον συμφωνηθούν μετά την κατάρτιση της συμβάσεως.
ΝΣΚ/93/2013
Εμπορικές μισθώσεις – Διαχειριστές κοινωφελών περιουσιών – Αναπροσαρμογή μισθώματος – Συμβιβασμός – Επιτροπή Διακανονισμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο διαχειριστής μιας κοινωφελούς περιουσίας μπορεί να αποδεχθεί συμβιβασμό, ως προς την αναπροσαρμογή μισθώματος, υπογράφοντας το σχετικό Πρακτικό της Επιτροπής Διακανονισμού των Εμπορικών μισθώσεων του άρθρου 15 του ν. 4013/2011, το οποίο, στη συνέχεια, θα πρέπει να εγκριθεί από τον Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, μετά από προηγούμενη γνωμοδότηση του Συμβουλίου Εθνικών Κληροδοτημάτων. (ομοφ.)
ΝΣΚ/20/2010
Δυνατότητα του ΔΣ του ΤΑΧΔΙΚ περί μείωσης της συμβατικής ποινικής ρήτρας και μη κατάπτωσης της εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης σε περίπτωση πλημμελούς εκτέλεσης της σύμβασης καθαρισμού των κτιρίων των Διοικητικών Δικαστηρίων Αθηνών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑ.Χ.ΔΙ.Κ. δεν δύναται: α) να περιορίσει στο προσήκον μέτρο το πρόστιμο, που ορίζεται στη σύμβαση για τον καθαρισμό των κτιρίων στα οποία στεγάζονται τα Διοικητικά Δικαστήρια των Αθηνών, σε περίπτωση καθυστέρησης ή πλημμελούς καθαρισμού, β) να μην προβεί στην κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης της σύμβασης, σε περίπτωση πλημμελούς καθαρισμού.