Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΔΥΠΗΔΕΔ 1048703 Εξ 2024

Τύπος: ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ-ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ-ΠΟΛ

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4308/2014

«Γνωστοποίηση Μ.Ο. ετήσιου κύκλου εργασιών Φορολογικού Έτους 2022 ανά ΚΑΔ για την εφαρμογή της περ. Υ της παρ. 2 του άρθρου 28Α του ΚΦΕ για το Φορολογικό Έτος 2023»

Κατάσταση τρέχοντος εγγράφου: 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

37239/2023

Γνωστοποίηση της μεταβολής του μέσου ετήσιου γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή της ΕΛ.ΣΤΑΤ., καθώς και του σωρευτικού Δ.Τ.Κ., για αιτήσεις συνταξιοδότησης που υποβάλλονται το έτος 2023.»


ΔΙΔΑΔ/Φ.49Κ/1169/οικ.2676/2023

Καθορισμός ποσοστού κάλυψης θέσεων ανά κατηγορία και κλάδο υπαλλήλων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, στο πλαίσιο του Α’ κύκλου κινητικότητας έτους 2023. 


Α.1268/2020

Μεταβολή του χρονικού διαστήματος που λαμβάνεται υπόψη για τη μείωση του κύκλου εργασιών για την εφαρμογή της περ. α΄ της παρ. 1 του άρθρου 35 του ν. 4753/2020 (Α΄ 227).


ΕΑΔΗΣΥ/1439/2022

Αρα, για τα έτη 2020 και 2021 (ως και τον Ιούλιο 2021, σημείο εκ του οποίου είναι σαφές ότι κάλυπτε ίσο ή μεγαλύτερο κύκλο εργασιών για το όλο έτος 2021) αυτοτελώς ο προσφεύγων ανά έτος πληρούσε την ελάχιστη απαίτηση κατ’ έτους κύκλου εργασιών για το τμήμα Β, ήτοι 2,5 εκ. ευρώ τουλάχιστον κύκλου εργασιών. Περαιτέρω, πάντως, εκ του διαστήματος 2018-2020 και δεδομένου ότι δεν είχε συσταθεί το 2018 ούτε λειτουργούσε το 2019, έτος εν μέσω του οποίου συστάθηκε, όπως δεν Αριθμός Απόφασης:1439/2022 11 αντικρούει ο παρεμβαίνων και η αναθέτουσα και όπως προβάλλει ο προσφεύγων, λαμβάνεται υπόψη εκ της ανωτέρω τριετίας, μόνο το έτος 2020, έτος κατά το οποίο καλύπτει τον ελάχιστο ετήσιο κύκλο εργασιών. Άλλωστε, ασχέτως αν όντως λειτούργησε ή όχι το 2019, πάντως δεν προκύπτει πως συστάθηκε στην έναρξη του έτους, παρά εν μέσω αυτού και επομένως, ούτως ή άλλως, κατά τα ανωτέρω, δεν λαμβάνεται υπόψη το 2019, ως έτος βάσης επί του οποίου θα πρέπει να πληρούται η τεθείσαι για πλήρες έτος κατά τον όρο 2.2.5, απαίτηση 2,5 εκ. ευρώ ετήσιου κύκλου εργασιών. Επομένως, ούτως ή άλλως, ο προσφεύγων πληροί το κριτήριο για το μόνο πλήρες έτος λειτουργίας του εκ της ανωτέρω τριετίας, ήτοι το 2020, εκ των ετών 2018-2020 και τούτο είτε ληφθεί υπόψη ως ετήσιος κύκλος είτε ως μέσος όρος ετήσιων κύκλων εργασιών λειτουργίας (αφού αν το έτος είναι (1), ο μέσος όρος είναι αυτός του μόνου λαμβανόμενου υπόψη έτους). Επιπλέον, όπως προεκτέθηκε στη σκ. 3 παραπάνω, αβάσιμα προβάλλει η αναθέτουσα, ότι παρά τον ήδη εξ άλλης μη προσβληθείσας πράξης της, που δεν αμφισβητήθηκε άλλωστε, ο προσφεύγων απεκλείσθη ούτως ή άλλως από το τμήμα Α, θα έπρεπε για την αυτοτελή αποδοχή του αποκλειστικά και μόνο στο τμήμα Β, να πληροί τον κύκλο εργασιών όχι μόνο του τμήματος Β, αλλά και του τμήματος Α. Επομένως, το σύνολο των αιτιολογικών ερεισμάτων αποκλεισμού του προσφεύγοντος, όπως και δια των Απόψεων της αναθέτουσας συμπληρώθηκαν, είναι μη νόμιμα και άρα, ο αποκλεισμός του έλαβε χώρα με μη νόμιμη αιτιολογία και είναι ακυρωτέος


ΝΣΚ/96/2023

Ερωτάται, εάν ο φοιτητής Ε.Ε. : α) Έχει την δυνατότητα να ζητά να ληφθούν υπ’ όψη μόνο τα προσωπικά του εισοδήματα, όπως αυτά εμφανίζονται στο έντυπο Ε1 της δήλωσης φόρου εισοδήματος φορολογικού έτους 2021 που έχει υποβάλλει, προκειμένου να θεωρηθεί «οικονομικά αδύναμος» και συνακόλουθα δικαιούχος του ετήσιου χρηματικού βραβείου «ΑΝΔΡΕΑΣ ΠΛΟΥΜΙΣΤΟΣ» και β) νόμιμα έχει προσκομίσει και επικαλείται τα έγγραφα των εντύπων Ε1 και Ε2 της δήλωσης φόρου εισοδήματος φορολογικού έτους 2021, μετά την πάροδο της προθεσμίας, η οποία είχε ταχθεί για προσκόμιση δικαιολογητικών από τους ενδιαφερόμενους στην από 20/01/2023 σχετική «Πρόσκληση-Ανακοίνωση» της Πρυτανείας του Ε.Μ.Π.(...)α) Η προσκόμιση των δικαιολογητικών, που έχει λάβει χώρα από τον υποψήφιο φοιτητή Ε.Ε. με την από 03/04/2023 (αριθμ. πρωτ. 17000/2023) αίτησή του δεν θεωρείται εκπρόθεσμη, αλλά αλυσιτελής, (χωρίς ωφέλεια για αυτόν), δεδομένου ότι κατατέθησαν, επί πλέον των ζητηθέντων, και για την υποστήριξη της διαφορετικής ερμηνευτικής άποψής του στην έννοια του «απόρου» από εκείνη που έχει προσδώσει σ’ αυτήν η διοίκηση. β) Ο συγκεκριμένος υποψήφιος, δεν έχει δυνατότητα να ζητά να ληφθεί υπ’ όψη μόνο το ύψος των δικών του (ατομικών) εισοδημάτων του αναφερόμενου φορολογικού έτους, επικαλούμενος την δική του ερμηνευτική εκδοχή, εν όψει του υπάρχοντος διοικητικού πλαισίου.


89/25871/2024

Λεπτομέρειες εφαρμογής του εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2023/1465 της Επιτροπής, της 14ης Ιουλίου 2023, σχετικά με τη χορήγηση χρηματοδοτικής στήριξης έκτακτης ανάγκης για τους γεωργικούς τομείς που αντιμετωπίζουν ειδικά προβλήματα, τα οποία έχουν αντίκτυπο στην οικονομική βιωσιμότητα των παραγωγών γεωργικών προϊόντων (L 180). 

Δ.ΣΦ-ΦΕΚ-635/Β/29.1.2024:Στην υπ’  αρ. 89/25871/26.01.2024 απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (Β’ 562), γίνονται οι παρακάτω διορθώσεις: 1. Στη σελίδα 4292, διορθώνεται η παρ. 2 του άρθρου 3 ως εξής: «Η αποζημίωση χορηγείται σύμφωνα με τις δηλωθείσες ζημίες των γεωργών στον ΕΛΓΑ και/ή στη Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Έβρου, ανά στρέμμα για τις καλλιέργειες φυτικής παραγωγής και ανά ζώο για τη ζωική παραγωγή. Για τους παραγωγούς μελιού, η αποζημίωση χορηγείται ανά κατεχόμενη κυψέλη, σύμφωνα με τα οριστικοποιημένα στοιχεία του Εθνικού Ηλεκτρονικού Μελισσοκομικού Μητρώου για το έτος 2022.». 2. Στη σελίδα 4294 διαγράφεται η περ. Ι της παρ. Α του παραρτήματος και οι περ. ΙΙ και ΙΙΙ αναριθμούνται σε περ. Ι και ΙΙ. 


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/462/2023

ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ – EYΠΡΕΠΙΣΜΟΣ ΤΑΦΡΩΝ, ΠΡΑΝΩΝ.(...)Κατά συνέπεια, όπως βασίμως αναδεικνύεται με την προσβαλλόμενη, δεν προσκομίζονται στοιχεία αποδεικνύοντα τη σύνδεση του συνόλου των θέσεων της συμπληρωματικής σύμβασης με τις επικαλούμενες ακραίες βροχοπτώσεις, δεν αιτιολογούνται επαρκώς οι σημαντικές προμετρικές αποκλίσεις μεταξύ κύριας και συμπληρωματικής σύμβασης, ούτε δικαιολογείται ο καθορισμός διετούς διάρκειας της τελευταίας. Εν κατακλείδι, λαμβανομένων υπόψη ως καθοριστικών στοιχείων κρίσης α) της συμπερίληψης στην αρχική σύμβαση και εργασιών οφειλόμενων σε έκτακτες καιρικές συνθήκες, β) των αμφιβολιών ως προς τον προσδιορισμό των θέσεων παροχής συμπληρωματικών εργασιών, γ) της ομοιότητας της φύσης των αρχικών και των συμπληρωματικών εργασιών, δ) της εγγενούς αδυναμίας διαχωρισμού αυτών σε περίπτωση σύμπτωσης αρχικών και συμπληρωματικών θέσεων επέμβασης, και ε) της μεγάλης διάρκειας της συμπληρωματικής σύμβασης, η απόφαση σύναψης της οποίας ελήφθη σε χρόνο κατά τον οποίο η αρχική σύμβαση, διάρκειας δύο ετών, διήνυε  μόλις τον όγδοο μήνα εκτέλεσής της, το Δικαστήριο κρίνει ότι δεν είναι δυνατή εν προκειμένω η σύναψη συμπληρωματικής σύμβασης ούτε επί τη βάσει της περ. γ΄ της παρ. 1 του άρθρου 132 του ν. 4412/2016, λόγω συνδρομής απρόβλεπτων περιστάσεων η οποία τίθεται ως νομική βάση στην απόφαση έγκρισης σύναψης της συμπληρωματικής σύμβασης ούτε επί τη βάσει της περ. β΄ της παρ. 1 του ιδίου άρθρου, στην οποία φέρεται ότι ανάγεται εκ των υστέρων η προσφεύγουσα με τον παρατεθέντα στη σκέψη 11 υπό στοιχ. θ) ισχυρισμό της περί της αναγκαιότητας των συμπληρωματικών εργασιών για την άρτια ολοκλήρωση του αντικειμένου της σύμβασης. Για τους λόγους αυτούς Απορρίπτει την με ΑΒΔ 744/212.2023 προσφυγή της Περιφέρειας Κρήτης.Δεν ανακαλεί, την 9/2023 Πράξη της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου 

ΔΕΝ ΑΝΑΘΕΩΡΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΕΛΑΣ.ΟΛΟΜ./1146/2023


ΕΣ/ΚΛ.Ε/529/2017

Ελεγχος Νομιμότητας σχεδίου σύμβασης του έργου «Συντήρηση - οδική ασφάλεια επαρχιακού οδικού δικτύου (..)Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι ο όρος της διακήρυξης, σύμφωνα με τον οποίο, κατ΄ απόκλιση του ισχύοντος κατά τον χρόνο δημοσίευσης αυτής προτύπου τεύχους διακηρύξεων, για την προαπόδειξη της χρηματοοικονομικής επάρκειας των διαγωνιζομένων απαιτείται σχετική δήλωση στο ΕΕΕΣ περί του κύκλου εργασιών τελευταίας τριετίας ανά έτος, ύψους τουλάχιστον 1.200.000,00 ευρώ, είναι μη νόμιμος, καθόσον τέθηκε χωρίς προηγούμενη απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Η δε μη νομιμότητα του ανωτέρω όρου της διακήρυξης, επειδή πλήττει την ανάπτυξη του ελεύθερου ανταγωνισμού, ιδίως σε ό,τι αφορά τη συμμετοχή σε αυτόν των μικρότερων σε οικονομική δύναμη εργοληπτικών επιχειρήσεων, είναι ουσιώδης και καθιστά μη νόμιμη την υπογραφή του ελεγχόμενου σχεδίου σύμβασης.

Ανακλητέα με την ΕλΣυν.Τμ.6/457/2018


ΕλΣυν/Κλ.Ζ/195/2010

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ:Ανάθεση της λειτουργίας του Φοιτητικού Εστιατορίου του Πανεπιστημίου … για το χρονικό διάστημα από 1.9.2010 έως 30.6.21013, συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης 6.534.000,00 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.).(...)Με βάση τα ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι οι προπεριγραφείσες ρήτρες της διακήρυξης: α) υποχρέωση του υποψήφιου αναδόχου να δημιουργήσει γραφείο (εάν δεν διαθέτει ήδη) στα …. (έδρα της Αναθέτουσας αρχής), το αργότερο σε δύο εβδομάδες από την υπογραφή της σύμβασης και διατήρησής του μέχρι και τη λήξη του έργου και β) ο ετήσιος μέσος όρος του κύκλου εργασιών του υποψηφίου αναδόχου κατά τα τρία τελευταία χρόνια να μην είναι μικρότερος από το 100% της προϋπολογιζόμενης δαπάνης του υπό ανάθεση έργου (συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.), είναι μη αναγκαίες, περιορίζουν τον ανταγωνισμό, παραβιάζουν τις αρχές της ίσης μεταχείρισης των διαγωνιζομένων, της διαφάνειας και της ελεύθερης διακίνησης των υπηρεσιών, ενώ επιτρέπουν τη συμμετοχή λίγων μόνο επιχειρήσεων. Ειδικότερα, αναφορικά με τον πρώτο όρο πρέπει να επισημανθεί ότι, αφενός ο αναφερόμενος στη σχετική διάταξη της διακήρυξης επιδιωκόμενος σκοπός (παραγωγική συνεργασία των στελεχών του Αναδόχου με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς του έργου στους χώρους υλοποίησης), μπορεί να επιτευχθεί και με ηπιότερα από απόψεως λειτουργικών εξόδων μέτρα, όπως η υποχρεωτική παρουσία διοικητικού στελέχους (τεχνικού υπεύθυνου) στους χώρους του φοιτητικού εστιατορίου κατά το χρόνο λειτουργίας αυτού, αφετέρου θέτει σε ευνοϊκότερη θέση τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται και έχουν ήδη έδρα στην πόλη των…... Περαιτέρω, ο δεύτερος προαναφερόμενος όρος (ετήσιος μέσος όρος του κύκλου εργασιών), που ως κριτήριο ποιοτικής επιλογής αποβλέπει στον έλεγχο της χρηματοοικονομικής επάρκειας των διαγωνιζομένων και συνεπώς της καταλληλότητας τους να εκτελέσουν την επίμαχη υπηρεσία, είναι, ενόψει του αντικειμένου του συγκεκριμένου διαγωνισμού και της δαπάνης των επίμαχων υπηρεσιών, που ανέρχεται σε 6.534.000,00 ευρώ, δηλαδή  2.178.000,00 ευρώ ετησίως, δυσανάλογος προς τον επιδιωκόμενο σκοπό, καθώς υπερβαίνει το προσήκον μέτρο. Παράλληλα δε, εμποδίζει νέες επιχειρήσεις, οι οποίες δραστηριοπούνται στον τομέα της σίτισης και ενδεχομένως διαθέτουν τον κατάλληλο τεχνικό εξοπλισμό, επαρκή μέσα και ετήσιο κύκλο εργασιών ίσο με το ετήσιο κόστος της επίμαχης υπηρεσίας, να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό. Τέλος, κατά την ειδικότερη γνώμη της εισηγήτριας της υπόθεσης …, γνώμη η οποία δεν εκράτησε, η επίμαχη διακήρυξη είναι μη νόμιμη και για τον πρόσθετο λόγο ότι το ύψος του ετήσιου μέσου όρου του κύκλου εργασιών έχει συμπεριληφθεί και ως κριτήριο αξιολόγησης της τεχνικής προσφοράς των υποψηφίων, δηλαδή συνιστά κριτήριο ανάθεσης το οποίο όμως δεν είναι νόμιμο (πρβλ. Απόφαση 2010/2010 VI Τμ. και 122/2009 Πράξη Ζ΄ Κλιμ. όπου και μειοψηφία). Συνεπώς,οι ως άνω νομικές πλημμέλειες της διακήρυξης κρίνονται ουσιώδεις και ως εκ τούτου καθιστούν μη νόμιμη την ελεγχόμενη διαγωνιστική διαδικασία.(ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗΝ  ΕλΣυν/Τμ.6/2402/2010)


ΕΣ/ΚΛΙΜ.Ε/528/2017

Νομιμότητα σχεδίου σύμβασης έργου. (..) ...σχεδίου σύμβασης του έργου της Περιφέρειας ... «Συντήρηση- Οδική Ασφάλεια Επαρχιακού Οδικού Δικτύου Ν. ...(..)Με τα δεδομένα αυτά το Κλιμάκιο κρίνει ότι ο όρος της διακήρυξης, σύμφωνα με τον οποίο, .., για την προαπόδειξη της οικονομικής επάρκειας του διαγωνιζομένου απαιτείται σχετική δήλωση στο ΕΕΕΣ περί του κύκλου εργασιών τελευταίας τριετίας ανά έτος, ύψους τουλάχιστον 600.000,00 ευρώ, είναι μη νόμιμος, σύμφωνα με όσα έγιναν σχετικώς δεκτά στη σκέψη 4, διότι τέθηκε χωρίς προηγούμενη απόφαση του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων. Αποτέλεσμα της προσθήκης του όρου αυτού είναι ότι αποκλείστηκαν από τη συμμετοχή τους στον διαγωνισμό εργοληπτικές επιχειρήσεις (οικονομικοί φορείς) που  διέθεταν την προβλεπόμενη στο ως άνω πρότυπο τεύχος τεχνική και επαγγελματική καταλληλότητα ή/και οικονομική και χρηματοοικονομική επάρκεια για την ανάληψη του ελεγχόμενου έργου. Ειδικότερα, αποκλείστηκαν ημεδαπές καθώς και αντίστοιχες αλλοδαπές εργοληπτικές επιχειρήσεις της 2ης τάξης του ΜΕΕΠ για έργα κατηγορίας ΟΔΟΠΟΙΪΑΣ, οι οποίες διαθέτουν μεν, σύμφωνα  με τα άρθρα 22.Β, 23.4, 23.5 και 23.6 του ως άνω πρότυπου τεύχους αλλά και σύμφωνα με τα ίδια άρθρα του Παραρτήματος Α της ίδιας ως άνω απόφασης της Ε.Α.Α.ΔΗ.ΣΥ., που επιλέχθηκε ως πρότυπο τεύχος για τη σύνταξη της ελεγχόμενης διακήρυξης, την τεχνική και επαγγελματική καταλληλότητα ή/και οικονομική και χρηματοοικονομική επάρκεια για την ανάληψη του ελεγχόμενου έργου, πλην όμως δεν διαθέτουν, κατά κανόνα, τον απαιτούμενο από τον ως άνω μη νόμιμο πρόσθετο όρο κύκλο εργασιών τελευταίας τριετίας ανά έτος (τουλάχιστον 600.000,00 ευρώ). Τούτο δε παρά το ότι, σύμφωνα με το άρθρο 100 παρ. 5 περ. β του ν. 3669/2008 («Κώδικας δημοσίων έργων», Α΄ 116), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 7 του άρθρου 107 του ν. 4199/2013 (Α΄ 216), οι επιχειρήσεις αυτές δεν απαιτείται καν να έχουν συγκεκριμένο κύκλο εργασιών για την εγγραφή και διατήρησή τους στην ως άνω τάξη και κατηγορία του ΜΕΕΠ, αλλά μόνο καταθέσεις σε τράπεζα ή/και πάγια στοιχεία αξίας τουλάχιστον 100.000,00 ευρώ. (..)Κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας ... και της «…»

Ανακλήθηκε με την ΕΣ/ΤΜ.6/456/2018