×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

Ε.2007/2020

Τύπος: ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ-ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ-ΠΟΛ

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: Ε.2005/2020

Συμπλήρωση της Ε. 2005/2020 εγκυκλίου, σχετικά με την έκπτωση επισφαλών απαιτήσεων ημεδαπών τουριστικών επιχειρήσεων λόγω της πτώχευσης του βρετανικού τουριστικού πρακτορείου Thomas CookΑΔΑ: 6Ο5Ζ46ΜΠ3Ζ-Η0Λ


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Ε.2005/2020

Έκπτωση επισφαλών απαιτήσεων ημεδαπών τουριστικών επιχειρήσεων λόγω της πτώχευσης του βρετανικού τουριστικού πρακτορείου Thomas CooΚ ΑΔΑ:6ΟΕ546ΜΠ3Ζ-6Λ2


Ε.2007/2020Συμπλήρωση της Ε. 2005/2020 εγκυκλίου, σχετικά με την έκπτωση επισφαλών απαιτήσεων ημεδαπών τουριστικών επιχειρήσεων λόγω της πτώχευσης του βρετανικού τουριστικού πρακτορείου Thomas CookΑΔΑ: 6Ο5Ζ46ΜΠ3Ζ-Η0Λ


ΠΟΛ 1170/2015

Έκπτωση επισφαλών απαιτήσεων ξενοδοχειακών επιχειρήσεων λόγω της πτώχευσης αλλοδαπών τουριστικών πρακτορείων το έτος 2014. (ΑΔΑ:ΩΟΩ5Η-4Ε2)

ΝΣΚ/14/2006

Νομιμότητα ή μη παρεχομένων από ναυτιλιακή εταιρεία εκπτώσεων, σε επιβάτες τουριστικού πρακτορείου, που χρησιμοποιούν επιδοτούμενο δρομολόγιο πλοίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η παρεχόμενη από ναυτιλιακή εταιρεία σε ορισμένες κατηγορίες επιβατών έκπτωση επί του ναύλου, σε συμβατικώς επιδοτούμενο από το Δημόσιο δρομολόγιο πλοίου αυτής, στην εσωτερική ακτοπλοϊκή γραμμή Ρόδος-Σύμη, δεν είναι αντίθετη προς τις κείμενες διατάξεις της εσωτερικής και κοινοτικής νομοθεσίας περί θαλασσίων μεταφορών και επικοινωνιών.


ΝΣΚ/367/2002

Φορολογία Εισοδήματος Τραπεζών. Έκπτωση επισφαλών απαιτήσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μπορεί, κατ εφαρμογήν του άρθρου 105 παρ.5 του Ν 2238/1994, όπως ισχύει μετά το Ν 2579/1998, να αναγνωρισθεί από το φορολογικό έλεγχο τραπέζης (διαχειριστικής περιόδου 1-1-1996 έως 31-1-1996) προς έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδά της, ειδικής προβλέψεως για απόσβεση επισφαλούς απαιτήσεώς της, στην περίπτωση κατά την οποία η ίδια τράπεζα είχε εκπέσει, με βάση την προϊσχύουσα ταυτάριθμη διάταξη, από τα ακαθάριστα έσοδα της διαχειριστικής περιόδου (1-1-1993 έως 31-12-1993) ειδική πρόβλεψη για την ίδια απαίτηση, διαγράφοντας μάλιστα την τελευταία κατά την επόμενη χρήση (1994), με δεδομένο ότι η διενεργηθείσα από την τράπεζα (πρώτη) έκπτωση της πρόβλεψης και η διαγραφή της απαίτησης απορρίφθηκαν από τον φορολογικό έλεγχο που έγινε το 1996 (για τις χρήσεις 1993 και 1994) ως μη ειδικώς αιτιολογημένες, καθόσον αφορά στην αδυναμία είσπραξης από την τράπεζα της απαίτησης αυτής (μη επιβεβαίωση επισφάλειας – αδυναμίας είσπραξης της απαιτήσεως της τράπεζας), οριστικοποιηθέντων των αποτελεσμάτων της τραπέζης χρήσεως 1993 με διοικητική επίλυση της διαφοράς κατά την οποία η τράπεζα αποδέχθηκε την ως άνω απόρριψη του ελέγχου. (πλειοψ.)


ΔΕΔ/Θεσ/964/2025

Η απόφαση 964/2025 του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών της Θεσσαλονίκης εκδόθηκε στις 22/05/2025 και αφορά την ενδικοφανή προσφυγή της εταιρείας «….. Α.Ε.» κατά οριστικής πράξης διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος για το φορολογικό έτος 2021. Η Δ.Ε.Δ. έκανε μερικώς δεκτή την προσφυγή. Συγκεκριμένα, αποδέχθηκε τους ισχυρισμούς της εταιρείας σχετικά με την έκπτωση δαπανών κίνησης μισθωμένων μεταφορικών μέσων (€4.358,74) και εξόδων διαφόρων τρίτων (€1.980,63), κρίνοντας την αιτιολογία του ελέγχου για την απόρριψή τους ως αόριστη. Ωστόσο, απέρριψε τον ισχυρισμό για τη φορολογική αναγνώριση διαγραφής επισφαλών απαιτήσεων ύψους €47.000,00 έναντι πελάτη που κηρύχθηκε σε πτώχευση από γερμανικό δικαστήριο, καθώς έκρινε ότι η απλή αναγγελία στο πτωχευτικό δικαστήριο δεν αποτελεί επαρκή ενέργεια για την απόδειξη της αφερεγγυότητας και του ανεπίδεκτου είσπραξης της απαίτησης. Κατόπιν της μερικής αποδοχής, ο καταλογιζόμενος φόρος και το πρόστιμο μειώθηκαν.


ΝΣΚ/180/2011

Εξώδικη διαμαρτυρία της ΑΛΦΑ-ΤΡΑΠΕΖΑ Α.Ε. σχετικά με σύμβαση εκχώρησης δημοσίας δαπάνης Επενδυτικού Σχεδίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ανεξαρτήτως του γεγονότος της αναγγελίας της από 23-7-2008 συμβάσεως παροχής ενεχύρου-εκχωρήσεως απαιτήσεων επιχορηγήσεως μεταξύ της ΑΛΦΑ ΤΡΑΠΕΖΑ Α.Ε. και του φορέα της επένδυσης, η υπηρεσία πρέπει να προβεί στην αναζήτηση της καταβληθείσας ενίσχυσης και στον καταλογισμό αυτής στο φορέα, σύμφωνα με τις διατάξεις της κυα 450/2001, ως ισχύει, της κυα 320752/2004 και της 296996/5742/2005 σχετικής εγκυκλίου του ΥπΑΑΤ. (ομοφ.)


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/141/2018

Παροχή υπηρεσιών(...)Με βάση τα παραπάνω πραγματικά περιστατικά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, δοθέντος του ότι απευθυνθείσα προς τους ενδιαφερόμενους φορείς πρόσκληση εκδήλωση ενδιαφέροντος, η οποία αποτελεί και το κανονιστικό πλαίσιο της διενεργηθείσας διαδικασίας, δεν προέβλεπε ρητώς στους όρους συμμετοχής των οικονομικών φορέων, ως στοιχείο καταλληλότητας αυτών, την κατοχή ειδικής άδειας λειτουργίας τουριστικού γραφείου από τον Ε.Ο.Τ., σύμφωνα με τις ισχύουσες ειδικές ρυθμίσεις του ν. 393/1976 "Περί ιδρύσεως και λειτουργίας τουριστικών γραφείων" (Α΄199), στις οποίες, μάλιστα, ουδόλως παρέπεμπε στο προοίμιο αυτής, μη νομίμως αποκλείσθηκε από την ανωτέρω διαδικασία επιλογής η ατομική επιχείρηση της Π.... με την αιτιολογία ότι δεν πληρούσε τον σχετικό όρο. Εφόσον δε, η αναθέτουσα Αρχή μετά και τις διευκρινίσεις που έλαβε από τον Ε.Ο.Τ., ως εποπτεύουσα Αρχή όλων των τουριστικών γραφείων, έκρινε ότι εξ ιδίου σφάλματος δεν είχε θέσει ως κριτήριο καταλληλότητας των υποψηφίων οικονομικών φορέων την κατοχή ειδικής άδειας λειτουργίας τουριστικού γραφείου, και ανεξαρτήτως της νομιμότητας ή μη του συγκεκριμένου όρου, όφειλε σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ. 3 και 5 του άρθρου 103 του ν. 4412/2016, να ματαιώσει τη διαδικασία με την αιτιολογία του διαπιστωθέντος σφάλματος και να την επαναλάβει εξαρχής μετά τη δημοσίευση νέας πρόσκλησης, όπου θα περιλαμβάνονταν και οι ρυθμίσεις του παραπάνω νόμου, ώστε να δοθεί η ευκαιρία στους ενδιαφερόμενους, ανεξάρτητα από το αν είχαν μετάσχει στην διαδικασία και αν είχαν υποβάλει τεχνικώς αποδεκτή προσφορά, να υποβάλλουν νέες προσφορές, ενόψει των νέων απαιτήσεων της πρόσκλησης (πρβλ. ΣτΕ 554/2010, Ε.Α. 1083,1084/2010). Ωστόσο το Κλιμάκιο, λαμβάνοντας υπόψιν  αφενός το δυσερμήνευτο και το ειδικό περιεχόμενο των ισχυουσών περί τουριστικών γραφείων διατάξεων και αφετέρου το σύντομο χρονικό διάστημα που μεσολάβησε μεταξύ της κατακύρωσης του αποτελέσματος της διαδικασίας ανάθεσης και της πραγματοποίησης του συνεδρίου του Πολιτικού Γραφείου της CPMR ("Διάσκεψη των Παράκτιων και Περιφερειών της Ευρώπης"), ήτοι του ανωτάτου οργάνου ενός φορέα ευρωπαϊκής εμβέλειας με συνέδρους-εκπροσώπους Περιφερειών διαφόρων εθνοτήτων ανά την Ευρώπη, κρίνει ότι τα όργανα της Περιφέρειας πεπλανημένως, πλην όμως συγγνωστώς και χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων, υπέλαβαν ότι μπορούσαν νομίμως να προβούν στην ανάθεση της διοργάνωσης του συνεδρίου στο πλαίσιο της ως άνω διαδικασίας.


ΝΣΚ/66/2019

Διεκδίκηση οφειλών από υποχρεωτική έκπτωση (rebate), η οποία επιβλήθηκε στις φαρμακευτικές επιχειρήσεις για εξωνοσοκομειακές πωλήσεις φαρμάκων τους στους φορείς κοινωνικής ασφάλισης και τον ΟΠΑΔ, κατά τη χρονική περίοδο 2006-2012. Αποτελέσματα ακύρωσης κανονιστικής απόφασης από το ΣτΕ και δυνατότητα επανέκδοσης αυτής μετά την κατάργηση της εξουσιοδοτικής διάταξης νόμου στην οποία επιστηρίζεται. Καταλογισμός και ταμειακή βεβαίωση των σχετικών απαιτήσεων σε σχέση με το χρόνο παραγραφής αυτών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μετά την έκδοση της με αριθμό 4204/2012 απόφασης της Ολομέλειας του ΣτΕ, η οποία ακύρωσε την με αριθμό Φ.42000/14734/532/22-7-2008 κ.υ.α., απώλεσαν το νόμιμο έρεισμά τους και οι επιστηριζόμενες στην κ.υ.α. αυτή πράξεις καταλογισμού, οι οποίες δεν θα μπορούσαν λόγω της πλημμέλειας αυτής να στηρίξουν την αναγκαστική είσπραξη των επίμαχων οφειλών σε βάρος των οφειλετών που δεν κατέβαλαν εν όλω ή εν μέρει τα ποσά που τους είχαν καταλογιστεί. Η Διοίκηση οφείλει, εφαρμόζοντας τις διατάξεις του θεσμικού πλαισίου που εισήγαγε το άρθρο 13 του ν.3408/2005 (χωρίς να ασκεί επιρροή η κατάργηση αυτού από 1-1-2009) να προβεί στην έκδοση νέας κανονιστικής απόφασης, κάνοντας χρήση της ως άνω εξουσιοδοτικής διάταξης και, με βάση τη νέα αυτή κανονιστική απόφαση, να εκδώσει εκ νέου πράξεις καταλογισμού για κάθε υπόχρεη φαρμακευτική επιχείρηση, οι οποίες αφορούν το δικαίωμα επιστροφής (rebate) για τα έτη 2006-2008 που ίσχυσε το άρθρο 13 του ν.3408/2005, το οποίο (δικαίωμα) δεν έχει παραγραφεί. Ομοίως δεν έχει παραγραφεί το δικαίωμα του Δημοσίου να καταλογίσει και επιδιώξει την είσπραξη των αξιώσεων επιστροφής (rebate) κατά των υπόχρεων φαρμακευτικών εταιρειών για τις αντίστοιχες αξιώσεις του χρονικού διαστήματος 2009-2010, για τις οποίες, όπως βεβαιώνεται από την οικεία Υπηρεσία, έχει γίνει ήδη καταλογισμός και ταμειακή βεβαίωση (ομόφ.).