ΕΑΔΗΣΥ/658/2024
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της υπ’ αριθμ. …/2024 απόφασης της Αναθέτουσας Αρχής, η οποία απέρριψε την προσφορά της και διέταξε την κατάπτωση της εγγύησης συμμετοχής της ύψους 66.130 €. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την κατασκευή του έργου «…» με προϋπολογισμό 3.306.451,61 € πλέον ΦΠΑ 24%. Υποστηρίζει ότι η απόρριψη βασίστηκε σε εσφαλμένες εκτιμήσεις για υπέρβαση ανεκτέλεστου υπολοίπου, ενώ ισχυρίζεται ότι η Αναθέτουσα Αρχή παρέβη τον ουσιώδη τύπο της διαδικασίας, χωρίς να αξιολογήσει τα δηλωθέντα μέτρα αυτοκάθαρσης (εκπαιδευτικό σεμινάριο). Επιπλέον, αμφισβητεί τη νομιμότητα της κατάπτωσης της εγγύησης, θεωρώντας ότι τα αιτηθέντα δικαιολογητικά δεν συνιστούσαν προϋπόθεση απόρριψης.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
144214 ΕΞ 2020
Καθορισμός αριθμού φυσικών προσώπων τα οποία θα απασχοληθούν στο Υπουργείο Οικονομικών με συμβάσεις μίσθωσης έργου, για την εξέταση εκκρεμών αιτημάτων κατάπτωσης της εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου.
ΑΕΠΠ/723/2021
Η προσφεύγουσα ζητεί την ακύρωση της απόφασης του Πρυτανικού Συμβουλίου που ενέκρινε τις προσφορές τριών οικονομικών φορέων για την ανάδειξη αναδόχου στην παροχή υπηρεσιών καθαριότητας των χώρων του Πανεπιστημίου για τα έτη 2020, 2021 και 2022, με συνολικό προϋπολογισμό 2.584.752,32€. Επιπλέον, προβάλλει λόγους απόρριψης για άλλες απορριφθείσες προσφορές, ισχυριζόμενη για εσφαλμένες εκτιμήσεις ασφαλιστικών εισφορών και μη συμμόρφωση με τεχνικές προδιαγραφές.
2212.2-3/ 92749/2021
Καθορισμός του είδους και του ποσού της τραπεζικής εγγύησης προς το Δημόσιο για τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις που υπάγονται στις διατάξεις του άρθρου 25 του ν. 27/1975 καθώς και της διαδικασίας κατάπτωσης ή επιστροφής αυτών και ρύθμιση λοιπών θεμάτων σχετικών με την κατάθεση και διαχείρισή τους.
ΑΕΠΠ/720/2019
Οι προσφεύγουσες εταιρίες αίτουνται την ακύρωση της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της αναθέτουσας αρχής με αριθμό …/9-5-2019, η οποία απορρίπτει τις τεχνικές προσφορές τους στον διαγωνισμό για την ανάθεση μεικτής σύμβασης προμήθειας και παροχής υπηρεσίας συντήρησης εξοπλισμού καρδιολογικής κλινικής. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια, εγκατάσταση και λειτουργία πλήρους αιμοδυναμικού εργαστηρίου (στεφανιογράφος) και ακτινοδιαπερατής επεμβατικής τράπεζας (βηματοδότη), καθώς και υπηρεσίες συντήρησης για ένα έτος με δυνατότητα επέκτασης για επτά έτη. Οι προσφεύγουσες υποστηρίζουν ότι οι λόγοι απόρριψης των προσφορών τους βασίζονται σε εσφαλμένες εκτιμήσεις και παραβιάσεις της διαδικασίας του διαγωνισμού.
ΝΣΚ/179/2016
Υποχρέωση συμμόρφωσης της Διοίκησης σε παράνομη διοικητική πράξη, που αφορά λύση μίσθωσης ακινήτου για στέγαση Δημόσιας Υπηρεσίας και επιστροφή της σχετικής εγγύησης στον εκμισθωτή. Δυνατότητα ανάκλησης της πράξης κατάπτωσης της εγγύησης, εντός ευλόγου χρόνου.Η Κτηματική Υπηρεσία Ζακύνθου οφείλει να συμμορφωθεί προς απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου, η οποία, ανεξαρτήτως της παρανομίας της, παράγει υποχρέωση συμμορφώσεως, εφόσον ούτε ανακλήθηκε ούτε ακυρώθηκε δικαστικώς. Ωστόσο, υφίσταται ευχέρεια της Διοίκησης να επανεξετάσει την ως άνω απόφαση, οίκοθεν, εντός ευλόγου χρόνου (έως πενταετία από την έκδοση της μη νόμιμης πράξης) και να προβεί στην ανάκλησή της κατά το μέρος που έκρινε ως μη νόμιμη την κατάπτωση της εγγύησης (πλειοψ.)
ΝΣΚ/181/2016
Υποχρέωση συμμόρφωσης της Διοίκησης σε παράνομη διοικητική πράξη, που αφορά λύση μίσθωσης ακινήτου για στέγαση Δημόσιας Υπηρεσίας και επιστροφή της σχετικής εγγύησης στον εκμισθωτή. Δυνατότητα ανάκλησης της πράξης κατάπτωσης της εγγύησης, εντός ευλόγου χρόνου.Η Κτηματική Υπηρεσία Ζακύνθου οφείλει να συμμορφωθεί προς απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου, η οποία, ανεξαρτήτως της παρανομίας της, παράγει υποχρέωση συμμορφώσεως, εφόσον ούτε ανακλήθηκε ούτε ακυρώθηκε δικαστικώς. Ωστόσο, υφίσταται ευχέρεια της Διοίκησης να επανεξετάσει την ως άνω απόφαση, οίκοθεν, εντός ευλόγου χρόνου (έως πενταετία από την έκδοση της μη νόμιμης πράξης) και να προβεί στην ανάκλησή της κατά το μέρος που έκρινε ως μη νόμιμη την κατάπτωση της εγγύησης (πλειοψ.)
ΝΣΚ/81/2017
Υποχρέωση συμμόρφωσης της Διοίκησης σε παράνομη διοικητική πράξη. Δυνατότητα ανάκλησης της πράξης κατάπτωσης της εγγύησης, εντός ευλόγου χρόνου.Η Κτηματική Υπηρεσία Ζακύνθου οφείλει να συμμορφωθεί προς απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου, που αφορά λύση μίσθωσης ακινήτου για στέγαση Δημόσιας Υπηρεσίας και επιστροφή της σχετικής εγγύησης στον εκμισθωτή, διότι η απόφαση, ανεξαρτήτως της παρανομίας της, παράγει υποχρέωση συμμόρφωσης ως μη ανακληθείσα ή ακυρωθείσα δικαστικώς. Υφίσταται όμως ευχέρεια της Διοίκησης να ανακαλέσει την ως άνω παράνομη διοικητική πράξη (πλειοψ). Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια με την 179/2016 γνωμ. του Α΄ Τμήματος.
ΑΕΠΠ/1151/2018
Η προσφεύγουσα Ένωση Οικονομικών Φορέων κατέθεσε Προδικαστική Προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της απόφασης 388/2018 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία ενέκρινε το δεύτερο πρακτικό του έργου και ανέθετε την σύμβαση στην εταιρία «……» με μέση έκπτωση 41,85%. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η κατασκευή Θερμικού Σταθμού και δικτύων τηλεθέρμανσης για αγροτικές θερμοκηπιακές εγκατάστασεις και κτίρια, στο πλαίσιο του έργου «Αξιοποίηση Τμήματος του Γεωθερμικού Πεδίου Αρίστηνου», με εκτιμώμενη αξία 6.229.005,78 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.). Η προσφυγή δικαιολογείται με την κατάφαση ότι η παρεμβαίνουσα εταιρία παρέβη την υποχρέωσή της να δηλώσει ρητά στο Ευρωπαϊκό Ενιαίο Έγγραφο Σύμβασης (ΕΕΕΣ) τις ληξιπρόθεσμες ασφαλιστικές οφειλές της, παρουσιάζοντας εσφαλμένες πληροφορίες.
ΝΣΚ/372/2013
Απαλλαγή ή μη του Ελληνικού Δημοσίου από την υποχρέωση να ικανοποιήσει αιτήματα κατάπτωσης της εγγύησης του Δημοσίου, βεβαιώνοντας το σχετικό ποσό στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. και καταβάλλοντας αυτό στα πιστωτικά ιδρύματα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η παραβίαση των διατάξεων της παρ.8 του άρθρου 1 του ν. 2322/1995, όπως η παράγραφος αυτή προστέθηκε με το άρθρο 37 του ν. 3458/2006, δεν προκύπτει σύμφωνα με το δοθέν ιστορικό ότι οφείλεται σε υπαιτιότητα του δανειστή ή της πιστώτριας Τράπεζας και συνεπώς το Ελληνικό Δημόσιο δεν απαλλάσσεται εκ μόνου του λόγου αυτού από την υποχρέωσή του να ικανοποιήσει τα αιτήματα κατάπτωσης της εγγυήσεως του Δημοσίου, βεβαιώνοντας τα σχετικά ποσά στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ. και καταβάλλοντας αυτά στα οικεία πιστωτικά ιδρύματα. (πλειοψ.)
ΕΑΔΗΣΥ/531/2024
Με την προδικαστική προσφυγή ο προσφεύγων αιτείται την απαλλαγή από την υπογραφή της με αριθ. «…» συμφωνίας πλαισίου, την μη κήρυξη του ως έκπτωτου, την μη επιβολή εις βάρος του των κυρώσεων της κατάπτωσης της εγγύησης καλής εκτέλεσης της σύμβασης και του καταλογισμού του διαφέροντος που θα προκύπτει εις βάρος της αναθέτουσας αρχής, κατόπιν της υπογραφής των συμβάσεων συμφωνίας πλαίσιο και των αντίστοιχων εκτελεστικών συμβάσεων αυτών για τα είδη με α/α 17, 19 και 28 του διαγωνισμού.