ΕΑΔΗΣΥ/1339/2023
Τύπος: Προδικαστικές Προσφυγές
Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα ζητά να ακυρωθούν: α) η πράξη απόρριψης της προσφοράς της από το σύστημα ΕΣΗΔΗΣ, η οποία συντελέστηκε στις 31/7/2023, β) η παράλειψη της αναθέτουσας αρχής να της επιτρέψει να υποβάλει προσφορά κατόπιν αιτήματός της, πριν την αποσφράγιση των υποβληθεισών προσφορών, και γ) η σιωπηρή απόρριψη του σχετικού αιτήματός της.
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/1052/2020
Με την προδικαστική προσφυγή του, ο προσφεύγων αιτείται να ακυρωθούν: (α) η παράλειψη του αναθέτοντος φορέα να χορηγήσει περαιτέρω παράταση της προθεσμίας υποβολής προσφορών, προκειμένου να διορθώσει τα σφάλματα σχεδιασμού του ηλεκτρονικού τόπου διεξαγωγής του διαγωνισμού στο ΕΣΗΔΗΣ, (β) η παράλειψη εκ μέρους του αναθέτοντος φορέα της οφειλόμενης νόμιμης ενέργειας της παραλαβής της προσφοράς του, άλλως η από 29.6.2020 εν τοις πράγμασι παρεμπόδιση του να υποβάλει προσφορά που ισοδυναμεί με την εν τοις πράγμασι απόρριψη της προσφοράς του, (γ) η από 3.7.2020 πράξη αποσφράγισης των υποβληθεισών προσφορών στον Διαγωνισμό, (δ) η τεκμαιρόμενη σιωπηρή απόρριψη του από 29.6.2020 αιτήματός του για την ακύρωση-ματαίωση του Διαγωνισμού και (ε) κάθε άλλη συναφής, προγενέστερη ή μεταγενέστερη, πράξη ή παράλειψη του αναθέτοντος φορέα. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι «Μελέτη, έργα πολιτικού μηχανικού, προμήθεια, μεταφορά, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία ενός (1) φωτοβολταϊκού σταθμού ονομαστικής ισχύος 200 MW στη θέση Λιγνιτικό Κέντρο ... των Δήμων ... και ... στην Περιφερειακή Ενότητα ... και σύνδεσή του σε δύο υποσταθμούς 150kV υπαίθριου τύπου μέσω νέων Μ/Σ 33kV/150kV».
ΕΑΔΗΣΥ/1443/2023
Με την εξεταζόμενη προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα αιτείται ν’ ακυρωθούν οι προσβαλλόμενες πράξεις και παραλείψεις, ήτοι η αναρτηθείσα στις 31.07.2023 πράξη παροχής διευκρινίσεων και πράξη απόρριψης του από 27.07.2023 αιτήματός της περί παράτασης της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής των προσφορών και η παράλειψη της αναθέτουσας Αρχής να προβεί σε ταυτόχρονη κατάλληλη παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής των προσφορών.
ΕΑΔΗΣΥ/471/2024
Με την πρώτη προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα ζητά να ακυρωθούν οι αποφάσεις της αναθέτουσας αρχής με αριθμούς «…» και «…», με τις οποίες εγκρίθηκαν τα Πρακτικά της Επιτροπής Διενέργειας και Αξιολόγησης του Διαγωνισμού με αριθμούς «…» για την Αποσφράγιση και Αξιολόγηση των Δικαιολογητικών Συμμετοχής και Τεχνικών Προσφορών, «…» για την Αποσφράγιση και Αξιολόγηση των Οικονομικών Προσφορών και «…» για την Αποσφράγιση και Αξιολόγηση των Δικαιολογητικών Κατακύρωσης Οριστικού Αναδόχου.
ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/102/2025
Η απόφαση 102/2025 του Ελεγκτικού Συνεδρίου απέρριψε την αίτηση αναίρεσης στρατιωτικού συνταξιούχου κατά της 2698/2020 απόφασης του ΙΙΙ Τμήματος. Η αρχική έφεση είχε απορριφθεί ως εκπρόθεσμη, καθώς στρεφόταν κατά της σιωπηρής απόρριψης ένστασης του αιτούντος για αναδρομική προσαύξηση σύνταξης. Το Δικαστήριο έκρινε ότι η σιωπηρή απόρριψη της ένστασης συντελέστηκε στις 26.6.2010. Καθώς η ετήσια προθεσμία άσκησης έφεσης έληξε στις 26.11.2011, τα συνταξιοδοτικά δεδομένα είχαν οριστικοποιηθεί πριν τη δημοσίευση του ν. 4151/2013 (29.4.2013). Συνεπώς, η υπόθεση δεν ήταν «εκκρεμής» και δεν εμπίπτει στις προβλέψεις της παραγράφου 5α του άρθρου 2 του ν. 4151/2013. Η αίτηση αναίρεσης απορρίφθηκε και διατάχθηκε η κατάπτωση του παραβόλου υπέρ του Δημοσίου.
ΔΕΔ/Θεσ/1229/2025
Η Απόφαση 1229 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) αποδέχεται την ενδικοφανή προσφυγή της κληρονόμου κατά της σιωπηρής απόρριψης του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. Ιωνίας. Η προσφυγή αφορούσε τη διαγραφή του τέλους επιτηδεύματος οικονομικού έτους 2011, το οποίο είχε βεβαιωθεί στον θανόντα πατέρα της. Διαπιστώθηκε ότι ο πατέρας της είχε υποβάλει εκπρόθεσμη δήλωση διακοπής εργασιών με αναδρομική ημερομηνία την 30η Απριλίου 2009. Σύμφωνα με την πάγια πρακτική της Διοίκησης και τις σχετικές εγκυκλίους (όπως η ΠΟΛ. 1149/2012), εφόσον η διακοπή είχε γίνει πριν την 1η Ιανουαρίου 2011, δεν έπρεπε να επιβληθεί τέλος επιτηδεύματος για το οικονομικό έτος 2011. Ως εκ τούτου, η ΔΕΔ ακυρώνει τη σιωπηρή απόρριψη και διατάσσει τη διαγραφή του βεβαιωθέντος ποσού.
ΣτΕ/ΤΜ.Γ/2058/2024
Η απόφαση του Συμβουλίου της Επικράτειας (ΣτΕ 2058/2024) αφορά την αίτηση ακύρωσης του Δήμου Πατρέων και του ν.π.δ.δ. «ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΟΥ ΠΑΤΡΕΩΝ» (Κ.Ο.ΔΗ.Π.) σχετικά με τη σιωπηρή απόρριψη του αιτήματός τους να εξαιρεθεί ο Κ.Ο.ΔΗ.Π. από την αυτοδίκαιη κατάργηση των άρθρων 27 και 29 του ν. 5056/2023. Το ΣτΕ έκρινε ότι ο νόμος, που προωθεί τον εξορθολογισμό και τη συγκέντρωση της οικονομικής διαχείρισης στους Δήμους, είναι συνταγματικά θεμιτός, καθώς η οργάνωση των Ο.Τ.Α. αποτελεί θέμα νομοθετικής αρμοδιότητας. Εντούτοις, ακυρώθηκε η σιωπηρή απόρριψη του αιτήματος του Δήμου Πατρέων, διότι ο Υπουργός Εσωτερικών όφειλε να προβεί σε ρητή και αιτιολογημένη κρίση σχετικά με το αν πληρούνται τα σωρευτικά κριτήρια εξαίρεσης (εξειδικευμένο αντικείμενο, απόδοση έργου και ευρύτερη αναγνώριση), και όχι να επιχειρεί εκ των υστέρων αιτιολόγηση προς το Δικαστήριο. Η υπόθεση αναπέμπεται στη Διοίκηση για νόμιμη κρίση.
ΣΤΕ/1842/2019
Επειδή, από τη χρονολογία (1981) κατά την οποία με την προαναφερόμενη νομαρχιακή απόφαση επεκτάθηκε η χερσαία ζώνη του Λιμένος ... και επιβλήθηκε η επίμαχη δέσμευση στο επίδικο ακίνητο και έως την υποβολή από την αιτούσα του από 18.5.2005 αιτήματός της στη Διοίκηση για την άρση της επίμαχης δέσμευσης, παρήλθε χρονικό διάστημα 34 ετών. Το εν λόγω διάστημα υπερβαίνει τον εύλογο χρόνο εντός του οποίου και μόνον είναι ανεκτή, κατά την έννοια των προστατευτικών της ιδιοκτησίας συνταγματικών διατάξεων, η διατήρηση δέσμευσης ακινήτου, χωρίς να συντελεσθεί η απαλλοτρίωσή του. Συνεπώς, η σιωπηρή άρνηση από τη Διοίκηση να ικανοποιήσει το αίτημα που υποβλήθηκε από την αιτούσα για άρση της δέσμευσης στο επίμαχο τμήμα του ακινήτου, το οποίο φέρεται να ανήκει στην κυριότητά της, παρίσταται μη νόμιμη κατά τον βασίμως προβαλλόμενο με την κρινόμενη αίτηση λόγο ακυρώσεως. Κατόπιν τούτου η αίτηση αυτή πρέπει να γίνει δεκτή και να ακυρωθεί η προσβαλλόμενη σιωπηρή άρνηση, η δε υπόθεση να αναπεμφθεί στη Διοίκηση προκειμένου αυτή να προβεί στην άρση της επίμαχης δέσμευσης ή στην απαλλοτρίωση της έκτασης, με καταβολή της κατά νόμο αποζημίωσης.
ΝΣΚ/337/2009
Κρατικές προμήθειες. Προϊσχύσας κανονισμός προμηθειών του Δημοσίου. Πρόσφατη νομολογία Σ.τ.Ε. Συνέχιση ή μη της διαδικασίας διαγωνισμών μετά την παρόδο του ανωτάτου χρονικού ορίου παράτασης της ισχύος των υποβληθεισών προσφορών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι συγκεκριμένοι διαγωνισμοί προμηθειών, που υπάγονται στις διατάξεις του Π.Δ. 394/1996, εκκρεμούν σε στάδιο προ της αποσφραγίσεως των φακέλων των οικονομικών προσφορών και της κατακυρώσεως των αποτελεσμάτων αυτών, αλλά έχει λήξει ο κατά παράταση ανώτατος χρόνος ισχύος των υποβληθεισών προσφορών, όπως αυτός προσδιορίζεται στις ως άνω διατάξεις του άρθρου 13 του ιδίου Π.Δ/τος, δεν δύνανται νόμιμα να συνεχιστούν ακόμα και αν κρίνει η Διοίκηση ότι συμφέρει στο δημόσιο η συνέχισή τους, αλλά έχουν ματαιωθεί αυτοδίκαια από το νόμο, δεδομένου ότι δεν μπορεί, υπό το συγκεκριμένο πραγματικό, να εφαρμοστεί και ως προς αυτούς η εξαίρεση, που καθιερώθηκε με τη νομολογία της Ολομελείας του Σ.τ.Ε. (Ολ. Σ.τ.Ε. 1190/2009 και 1193/2009), αφού λείπει η απαραίτητη προϋπόθεση, που έχει τεθεί με αυτή, ήτοι να βρίσκονται αυτοί στο τελευταίο στάδιο διενεργείας της διαγωνιστικής διαδικασίας, στο σημείο δηλαδή, κατά το οποίο, μετά την αποσφράγιση των φακέλων των οικονομικών προσφορών προκύπτει ο αναδεικνυόμενος ανάδοχος ως μειοδότης ή ως έχων υποβάλει την πλέον συμφέρουσα προσφορά, συμφώνως προς το προβλεπόμενο από την διακήρυξη του διαγωνισμού κριτήριο κατακυρώσεώς του. Και τούτο διότι όλοι οι διαγωνισμοί αυτοί βρίσκονται σε προγενέστερο στάδιο προ της αποσφραγίσεως των φακέλων των οικονομικών προσφορών και δεν είναι δυνατόν να ισχύσει αναλογικά και ως προς αυτούς η προεκτεθείσα εξαίρεση.
ΕΑΔΗΣΥ/414/2024
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητεί να ακυρωθούν η υπ’ αρ. 408/2023 απόφαση που περιλαμβάνεται στο απόσπασμα από το πρακτικό της 82ης/27.12.2023 Συνεδριάσεως και η υπ’ αρ. 380/2023 απόφαση που περιλαμβάνεται στο απόσπασμα από το πρακτικό της 82ης/04.12.2023 Συνεδριάσεως της Οικονομικής Επιτροπής της Αναθέτουσας Αρχής, καθώς και κάθε άλλη, ρητή ή σιωπηρή, προγενέστερη ή μεταγενέστερη πράξη ή παράλειψη σχετιζόμενη άμεσα με την κρινόμενη υπόθεση.
ΑΕΠΠ/884/2020
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία εγκρίνει το πρακτικό του διαγωνισμού για την 'Ασφαλιστική κάλυψη κινητής και ακίνητης περιουσίας του Δήμου' και απορρίπτει την προσφορά του, αναδεικνύοντας ως προσωρινή ανάδοχο τον παρεμβαίνοντα. Επιπλέον, επικαλείται ότι η αναθέτουσα αρχή έπρεπε να αναστείλει τις προθεσμίες λόγω των μέτρων κατά του COVID-19 και ότι έπρεπε να του επιτρέψει να υποβάλει υπεύθυνη δήλωση αντί των ελλιπών δικαιολογητικών. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά δημόσια σύμβαση αξίας 184.845,00 € (συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματος προαίρεσης έως 15%).