×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν.Κλ.Τμ.1/2/2018

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

ΑΠΟΔΟΧΕΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην υπό II σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η πρόσληψη, στις 12 και 15.9.2017 αντιστοίχως, των φερομένων ως δικαιούχων του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος έγινε κατά παράβαση του άρθρου 206 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ. Και τούτο, διότι – ανεξαρτήτως του ότι ούτε από την 82/21.7.2017 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του ......, ούτε από τα λοιπά δικαιολογητικά του ελεγχόμενου εντάλματος προκύπτει, με συγκεκριμένα στοιχεία, η έλλειψη επαρκούς στελέχωσης της Διοικητικής Υπηρεσίας η οποία κατέστησε εξαρχής αναγκαία την πρόσληψη προσωπικού κατ’ εφαρμογή του άρθρου 206 Κ.Κ.Δ.Κ.Υ. – κατά τον χρόνο πρόσληψης δεν υφίσταντο πλέον οι προβαλλόμενες στην ως άνω απόφαση ως κατεπείγουσες ανάγκες, αφού όλες οι διαδικαστικές ενέργειες (βάσει του ορισθέντος στην 60/19.5.2017 απόφαση χρονοδιαγράμματος) για την ανακοίνωση των οριστικών αποτελεσμάτων εισαγωγής στους βρεφονηπιακούς σταθμούς είχαν ολοκληρωθεί στις 4.9.2017, όπως προβλεπόταν. Στο 4896/16.10.2017 έγγραφο του Προέδρου του ...... προβάλλεται ότι η μεγάλη χρονική καθυστέρηση πρόσληψης των δύο υπαλλήλων οφείλεται στην αναμονή ολοκλήρωσης του ελέγχου νομιμότητας της 82/21.7.2017 απόφασης από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης, ο ισχυρισμός όμως αυτός είναι απορριπτέος ως αλυσιτελής, καθόσον η εν λόγω απόφαση ήταν άμεσα εκτελεστή σύμφωνα με το άρθρο 224 του ν. 3852/2010 και, συνεπώς, ο φορέας είχε τη νόμιμη δυνατότητα να προβεί εγκαίρως στην πρόσληψή τους. Εξάλλου, όπως ορθώς επισημαίνει ο Αναπληρωτής Επίτροπος στην έκθεση διαφωνίας, η εγγραφή – είσοδος των βρεφών και νηπίων στους σταθμούς, καθώς και η νέα πλήρωση των τυχόν κενουμένων μέχρι το μήνα Δεκέμβριο θέσεων (λόγω αδυναμίας αυτοεξυπηρέτησης των εισαχθέντων νηπίων), αναφέρονται σε χρονικό διάστημα μεταγενέστερο της ανακοίνωσης των οριστικών αποτελεσμάτων και, σε κάθε περίπτωση, αφορούν σε μια παγίως επαναλαμβανόμενη κατ’ έτος διαδικασία η οποία συνεπώς δεν έχει κατεπείγοντα χαρακτήρα, η δε εκ των υστέρων παροχή από την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης της δυνατότητας εγγραφής επιπλέον νηπίων (βλ. την από 3.10.2017 ανακοίνωση αυτής) δεν δύναται να ασκήσει οποιαδήποτε έννομη επιρροή, καθόσον είναι επιγενόμενη των προσλήψεων. Ωστόσο, το Κλιμάκιο κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα του ...... δεν ενήργησαν εν προκειμένω με πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων, αλλά συγγνωστώς ανέμειναν την περάτωση του ελέγχου της 82/21.7.2017 απόφασης από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης, για να προβούν στην πρόσληψη των δύο υπαλλήλων με πλείονα εχέγγυα νομιμότητας, υπέλαβαν δε περαιτέρω ότι εξακολουθούσε υφιστάμενη και μετά τις 4.9.2017 η ίδια κατεπείγουσα ανάγκη για την αποτελεσματική λειτουργία της Διοικητικής Υπηρεσίας, ενόψει του ότι η διαδικασία εγγραφής και εισόδου των νηπίων και βρεφών στους σταθμούς ολοκληρώνεται πάντως μετά την ανακοίνωση των οριστικών αποτελεσμάτων. 


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΑΕΠΠ/19/2020

Η προσφεύγουσα, παιδίατρος, ζήτησε την ακύρωση των αποφάσεων με αριθμούς 367 και 368/1.11.2019 του Πνευματικού Κοινωνικού Αθλητικού Κέντρου Δήμου, οι οποίες αφορούν την απευθείας ανάθεση για την παροχή υπηρεσιών ιατρικής παρακολούθησης νηπίων και βρεφών σε Παιδικούς και Βρεφικούς Σταθμούς για το σχολικό έτος 2019-2020. Επίσης, ζήτησε επανάληψη της διαδικασίας, ισχυριζόμενη ότι παραβιάστηκαν οι νόμιμες διατυπώσεις του άρθρου 100 του Ν. 4412/2016, όπως η μη τήρηση της αποσφράγισης του διαγωνισμού, η έλλειψη ανακοίνωσης τιμών και η μη κοινοποίηση των αποτελεσμάτων. Τέλος, επέμενε στην υποχρεωτική καταχώριση στοιχείων στο ΚΗΜΔΗΣ σύμφωνα με τους Ν. 4412/2016 και 4485/2017.


ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)207/2014

ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ:Μη νόμιμη η καταβολή τιμήματος από το Κέντρο Κοινωνικής Ανάπτυξης Δήμου σε δύο αυτοκινητιστές ΤΑΞΙ για τη μεταφορά νηπίων προς και από το Δημοτικό Παιδικό Σταθμό του Δήμου, καθόσον  η εν λόγω μεταφορά των νηπίων στους παιδικούς σταθμούς αρμοδιότητάς του, δεν περιλαμβάνεται μεταξύ των υποχρεώσεων του Κέντρου, όπως αυτές απαριθμούνται στον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας του, υπερέβη δε η ως ανάθεση, τα όρια της ιδίας αρμοδιότητας και της ευθύνης, τα οποία καθορίζονται περιοριστικά και χωρούν μόνο στην περίπτωση που ο παιδικός σταθμός κάνει χρήση σχολικού λεωφορείου, (16065/17.4.2002 ΚΥΑ Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Υγείας και Πρόνοιας, ΦΕΚ Β΄ 497/2002). Το άρθρο 83 παρ.2 του ν.3463/2006 αφορά στην εκτέλεση, αποκλειστικώς με ιδιόκτητα μέσα ή λεωφορεία, συγκοινωνιακού έργου από τους Δήμους και όχι από τα δημοτικά νομικά πρόσωπα.


ΥΠΕΝ/ΓΔΕ/84014/7123/2022

Καθορισμός πλαισίου προτεραιότητας στην χορήγηση οριστικών Προσφορών Σύνδεσης για σταθμούς ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ και σταθμούς αποθήκευσης από τον Διαχειριστή του Δικτύου και τον Διαχειριστή του Συστήματος, συμπεριλαμβανομένων των περιοχών που έχουν χαρακτηρισθεί ως κορεσμένα δίκτυα κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης, σύμφωνα με το άρθρο 89 του ν. 4951/2022.

ΤΡΟΠΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΙΣ:

ΥΠΕΝ/ΓΔΕ/95054/3875/2025-ΦΕΚ:4710/Β/03.09.2025:2η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΓΔΕ/84014/7123/12.08.2022 απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Καθορισμός πλαισίου προτεραιότητας στη χορήγηση οριστικών Προσφορών Σύνδεσης για σταθμούς ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ και σταθμούς αποθήκευσης από τον Διαχειριστή του Δικτύου και τον Διαχειριστή του Συστήματος, συμπεριλαμβανομένων των περιοχών που έχουν χαρακτηρισθεί ως κορεσμένα δίκτυα κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης, σύμφωνα με το άρθρο 89 του ν. 4951/2022» (Β’ 4333).

ΥΠΕΝ/ΔΑΠΕΕΚ/7063/374/2023-ΦΕΚ:275/Β/20.01.2023:Τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΓΔΕ/84014/7123/12.08.2022 απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Καθορισμός πλαισίου προτεραιότητας στη χορήγηση οριστικών Προσφορών Σύνδεσης για σταθμούς ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ και σταθμούς αποθήκευσης από τον Διαχειριστή του Δικτύου και τον Διαχειριστή του Συστήματος, συμπεριλαμβανομένων των περιοχών που έχουν χαρακτηρισθεί ως κορεσμένα δίκτυα κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης, σύμφωνα με το άρθρο 89 του ν. 4951/2022» (Β’ 4333). 



ΥΠΕΝ/ΔΑΠΕΕΚ/7063/374/2023

Τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΓΔΕ/84014/7123/12.08.2022 απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Καθορισμός πλαισίου προτεραιότητας στη χορήγηση οριστικών Προσφορών Σύνδεσης για σταθμούς ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ και σταθμούς αποθήκευσης από τον Διαχειριστή του Δικτύου και τον Διαχειριστή του Συστήματος, συμπεριλαμβανομένων των περιοχών που έχουν χαρακτηρισθεί ως κορεσμένα δίκτυα κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης, σύμφωνα με το άρθρο 89 του ν. 4951/2022» (Β’ 4333). 


ΥΠΕΝ/ΓΔΕ/95054/3875/2025

2η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΓΔΕ/84014/7123/12.08.2022 απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Καθορισμός πλαισίου προτεραιότητας στη χορήγηση οριστικών Προσφορών Σύνδεσης για σταθμούς ΑΠΕ και ΣΗΘΥΑ και σταθμούς αποθήκευσης από τον Διαχειριστή του Δικτύου και τον Διαχειριστή του Συστήματος, συμπεριλαμβανομένων των περιοχών που έχουν χαρακτηρισθεί ως κορεσμένα δίκτυα κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης, σύμφωνα με το άρθρο 89 του ν. 4951/2022» (Β’ 4333).


ΝΣΚ/252/2010

Δικαίωμα γνώσης και λήψης φωτοαντιγράφων, γραπτών δοκιμίων υποψηφίων, πινάκων αναλυτικής βαθμολογίας και πινάκων ορθών απαντήσεων σε διαγωνισμό για την πλήρωση κενών θέσεων αμίσθων υποθηκοφυλάκων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Κάθε υποψήφιος σε διαγωνισμό για την πλήρωση κενών θέσεων αμίσθων υποθηκοφυλάκων έχει δικαίωμα γνώσης και λήψης φωτοαντιγράφων με δαπάνη του, υπό την προϋπόθεση ότι δεν βλάπτεται το πρωτότυπο: α) των γραπτών δοκιμίων των προηγουμένων αυτού στην κατάταξη συνυποψηφίων, επιτυχόντων και μη, σε προθεσμία είκοσι ημερών από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού, εφόσον προβάλλει και έχει το αναφερόμενο στις διατάξεις του άρθρου 5 παρ.2 περίπτ.ε του Ν 2472/1997 έννομο συμφέρον. Πριν την άσκηση των δικαιωμάτων αυτών, η Διοίκηση έχει υποχρέωση, κατά την παρ.3 του άρθρου 1 του Ν 2472/1997, να ενημερώσει σχετικά το υποκείμενο των προσωπικών δεδομένων. (πλειοψ.) β) Των γραπτών δοκιμίων του ιδίου, εφόσον προβάλλει και έχει εύλογο ενδιαφέρον, σε προθεσμία είκοσι ημερών από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού. γ) Αποσπασμάτων των πινάκων αναλυτικής βαθμολογίας των προηγουμένων αυτού στην κατάταξη συνυποψηφίων, επιτυχόντων και μη, εφόσον προβάλλει και έχει το ως άνω έννομο συμφέρον. Στην περίπτωση αυτή, πριν την άσκηση του δικαιώματος αυτού, η Διοίκηση έχει υποχρέωση, κατά την παρ.3 του άρθρου 1 του Ν 2472/1997, να ενημερώσει σχετικά το υποκείμενο των προσωπικών δεδομένων, και δ) των πινάκων ορθών απαντήσεων, εφόσον προβάλλει και έχει εύλογο ενδιαφέρον. (ομοφ.)


ΝΣΚ/232/2011

Διαδικασία πλήρωσης θέσεων με σύμβαση εργασίας ι.δ.α.χ. προσωπικού του ΟΠΕΚΕΠΕ – Συνέχιση ή μη εργασίας των απασχολουμένων βάσει των προσωρινών αποτελεσμάτων – Εφαρμογή ή μη των ρυθμίσεων των διατάξεων του άρθρου 10 του Ν. 3833/2010.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι απασχολούμενοι βάσει των προσωρινών αποτελεσμάτων της υπ αριθμ. 1/293Μ/2008 (τεύχος προκηρύξεων ΑΣΕΠ ΦΕΚ 428/28-8-2008) προκήρυξης για την πλήρωση θέσεων με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου προσωπικού του ΟΠΕΚΕΠΕ, θα εξακολουθήσουν να εργάζονται με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και μετά την έκδοση των οριστικών αποτελεσμάτων μέσα στο έτος 2010, εφόσον περιλαμβάνονται στους οριστικούς πίνακες διοριστέων, παρά τις ρυθμίσεις των διατάξεων των παρ.2, 3 και 4 του άρθρου 10 του Ν. 3833/2010, οι δε μη περιλαμβανόμενοι σ' αυτούς απολύονται. (ομοφ.)


ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)/98/2015

ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι ο Ο.Κ.Π.Α.Π.ΔΗ.Θ., ο οποίος είναι αρμόδιος για την ίδρυση και τη λειτουργία του Παιδικού Σταθμού Δήμου ..., ο όποιος έχει σκοπό την φροντίδα και φύλαξη των νηπίων περιλαμβάνει και τη μεταφορά αυτών από και προς το σταθμό αυτό, και η οποία υλοποιείται, εν προκειμένω, με τη σύναψη των σχετικών συμβάσεων μίσθωσης ταξί. Τούτο άλλωστε προβλέπεται και από τον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας του, στον οποίο αναφέρεται ότι το εν λόγω Ν.Π.Δ.Δ. έχει αρμοδιότητα να φροντίζει προεχόντως για την καθημερινή προστασία των νηπίων και να ενημερώνει σχετικά με την ασφαλή μεταφορά των νηπίων συνεπώς, αβασίμως, προβάλλεται από την Επίτροπο ότι ο Ο.Κ..Π.Α.Κ.Π. στερείται της εν λόγω αρμοδιότητας. Περαιτέρω, οι υπό στοιχεία α΄ και β΄ λόγοι διαφωνίας είναι απορριπτέοι, ως ερειδόμενοι επί εσφαλμένης προϋπόθεσης, καθόσον το νομοθετικό πλαίσιο που επικαλείται η Επίτροπος, στο πεδίο εφαρμογής του οποίου, πράγματι, δεν εμπίπτουν τα νήπια, παρά μόνο οι μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δεν εφαρμόστηκε για τη διενέργεια του επίμαχης διαγνωστικής διαδικασίας σε εφαρμογή της οποίας συνήφθησαν οι υπό κρίση συμβάσεις. Κατ’ ακολουθίαν, εφόσον η μεταφορά νηπίων ανήκει στις αρμοδιότητες του Ο.Κ.Π.Α.Κ.Π. Δήμου ..., οι εντελλόμενες δαπάνες είναι νόμιμες και τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα θα μπορούσαν να θεωρηθούν, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνουν.


ΝΣΚ/329/2003

Παροχή καρτών ελεύθερης διέλευσης από τους Σταθμούς Διοδίων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η εταιρεία με το διακριτικό τίτλο «Τ.Ε.Ο. Α.Ε.» πρέπει να χορηγήσει κάρτες ελεύθερης διέλευσης από Σταθμούς Διοδίων, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι οι σχετικές αιτήσεις υποβλήθηκαν μετά την προθεσμία που ορίζεται στο άρθρο 21 (παρ.6) του Ν 2539/1997, από μόνιμους – κατόχους Ι.Χ. αυτοκινήτων Δήμων ή Κοινοτήτων στην περιφέρεια των οποίων λειτουργούν Σταθμοί Διοδίων. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/234/2010

Κρατικές προμήθειες – Ματαίωση διαγωνισμού ή ανάκληση της πράξης κατακύρωσης, λόγω εγγράφου προσφοράς δωρεάς εταιρείας, σε στάδιο που το σχετικό σχέδιο συμβάσεως πρόκειται να υποβληθεί για προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας από το Ελεγκτικό Συνέδριο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Eκ του συνδυασμού των διατάξεων των άρθρων 21, 23 και 24 του Π.Δ. 394/1996, οι οποίες έχουν εφαρμογή, εν προκειμένω, συνάγεται ότι δεν επιτρέπεται ματαίωση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού ή ματαίωση της προμήθειας (περ. στ΄ του άρθρου 21 του Π.Δ. 394/1996), μετά την ανακοίνωση της κατακυρώσεως, κατ’ άρθρο 23 παρ. 1 του ανωτέρω Π.Δ., δηλ. μετά τη σύναψη της σχετικής συμβάσεως, πλην όμως, ενόψει του ότι με την απόφαση 34/2001 της Επιτροπής Αναστολών του ΣτΕ έχει γίνει δεκτό, ότι δεν μπορεί να συναχθεί απόλυτη απαγόρευση της ματαιώσεως του αποτελέσματος του διαγωνισμού μετά την ανακοίνωση της κατακυρώσεως στον μειοδότη (βλ. και γνωμοδ. Ολομ. Ν.Σ.Κ. 17/2008), δύναται να υποστηριχθεί, βασίμως, ότι στις εξαιρέσεις που επιτρέπεται η ματαίωση του διαγωνισμού μετά την ανακοίνωση της κατακυρώσεως, κατ’ άρθρο 23 παρ. 1 του Π.Δ. 394/1996, δύναται να ενταχθεί, για επιτακτικούς λόγους δημοσίου συμφέροντος και η περίπτωση ματαίωσης του διαγωνισμού, όταν ο φορέας για την ικανοποίηση των αναγκών του οποίου διενεργείται ο διαγωνισμός, δηλώνει ότι καλύφθηκαν, εν τω μεταξύ, οι εν λόγω ανάγκες του με άλλο τρόπο, δηλ. εν όψει του σκοπού στον οποίο απέβλεπε ο διαγωνισμός, έπαυσε να υφίσταται ο δικαιολογητικός του λόγος (βλ. ΣτΕ 1896/2008 και 3531/2005), εφ’ όσον, όμως, η ανωτέρω περίπτωση ήθελε επισυμβεί μετά την ανακοίνωση της κατακυρώσεως και πριν την έναρξη εκτελέσεως της υπογραφείσης συμβάσεως. (πλειοψ.) β) Δεν συντρέχει, εν προκειμένω, περίπτωση ανακλήσεως της κατακυρωτικής πράξεως, για λόγο δημοσίου συμφέροντος, ο οποίος συνίσταται στην εξοικονόμηση δαπάνης για το Δημόσιο, λόγω, τυχόν αποδοχής εκ μέρους του, της εγγράφου προσφοράς δωρεάς της ως άνω εταιρείας, καθόσον, έχει κριθεί με την υπ’ αριθμ. 17/2008 γνωμοδότηση της Ολομελείας του Ν.Σ.Κ., ότι η εξοικονόμηση δαπάνης για το Δημόσιο έχει απλώς ταμειακό χαρακτήρα και επομένως αυτό αφορά στο συμφέρον του Δημοσίου και όχι το δημόσιο συμφέρον, υπό την