ΕλΣυν.Κλ.Ζ/145/2017
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Διαδικασία ανάδειξης αναδόχου από το Δήμο …, για την εκτέλεση της υπηρεσίας «ιατρικές εξετάσεις στα πλαίσια παροχής προληπτικών μέτρων υγιεινής για τους δικαιούχους υπαλλήλους αναφορικά με τα έτη 2016-2017:.(...) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙ της παρούσας δεν είναι νόμιμη η ανωτέρω κατακύρωση, καθόσον, όπως προκύπτει από τα προσκομισθέντα στο Κλιμάκιο στοιχεία, οι παρακάτω περιλαμβανόμενοι στους φερόμενους ως δικαιούχους υπάλληλοι και συγκεκριμένα 1 υπάλληλος ΥΕ βοηθητικού προσωπικού, 7 υπάλληλοι ειδικότητας ΥΕ οικογενειακών βοηθών, 5 υπάλληλοι ΥΕ εργατών τεχνικών υπηρεσιών και 6 ΥΕ εργατών, 14 υπάλληλοι ειδικότητας ΔΕ δομικών έργων, 16 υπάλληλοι ειδικότητας ΔΕ εργοδηγών, 19 υπάλληλοι ειδικότητας ΔΕ μηχανοστασιαρχών, 24 υπάλληλοι ΔΕ ταπετσέρηδων, 25 υπάλληλοι ΔΕ τεχνικών γενικά, 27 υπάλληλοι ειδικότητας ΤΕ επόπτη δημόσιας υγείας, 28 υπάλληλοι ειδικότητας ΤΕ εργοδηγών δεν έχουν τις ειδικότητες που αναφέρονται περιοριστικά στην ανωτέρω Κ.Υ.Α και από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει ότι αυτοί εκτελούν τα καθήκοντα και απασχολούνται στις εργασίες (π.χ. οικοδομικές) κ.λπ. ή τους χώρους (π.χ. ύπαιθρος, υγροί χώροι κ.λπ.) που αναφέρονται σ’ αυτήν, υπό την έννοια της αποκλειστικής (σε μόνιμη και καθημερινή βάση καθ' όλη τη διάρκεια του ωραρίου τους) και όχι της ευκαιριακής απασχόλησης στις εργασίες ή τους χώρους αυτούς. Εξάλλου, στην από 25.5.2017 κατάσταση, περιλαμβάνονται 10 υπάλληλοι ΥΕ φυλάκων και 23 υπάλληλοι ΔΕ σχολικών φυλάκων, χωρίς να εξειδικεύεται αν εργάζονται στην ύπαιθρο υπό βροχή ή σε υγρούς χώρους, όπως απαιτεί η ανωτέρω ΚΥΑ. Περαιτέρω, δεδομένου ότι το ελεγχόμενο σχέδιο σύμβασης ισχύει από την ανάρτησή του στο ΚΗΜΔΗΣ (ν.4412/2016 και άρθρο 15 διακήρυξης), αλλά και για τον επιπρόσθετο λόγο ότι κατά τα οριζόμενα στην ανωτέρω ΚΥΑ , οι ιατρικές εξετάσεις διενεργούνται μια φορά κατ΄ έτος, μη νομίμως περιλαμβάνεται σε αυτό δαπάνη για ιατρικές εξετάσεις που έπρεπε να διενεργηθούν το έτος 2016 και δεν εκτελέστηκαν.ΑΝΑΚΛΉΘΗΚΕ ΜΕΡΙΚΑ ΑΠΟ ΤΗΝ 1438/2017 ΤΟΥ 6ΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕλΣυν.Κλ.1/284/2015
ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ:Μη νόμιμη η καταβολή μισθοδοσίας Ιουνίου 2015 σε υπάλληλο Δήμου με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, λόγω μετάταξής του σε θέση ανώτερης κατηγορίας (από ΥΕ σε ΔΕ), καθόσον με τη σχετική απόφαση του Δημάρχου δεσμεύθηκε θέση μονίμου προσωπικού όχι αντίστοιχης κατηγορίας και ειδικότητας προς αυτήν της συσταθείσας προσωποπαγούς θέσης ΔΕ Τεχνιτών, αλλά κατώτερης κατηγορίας και διαφορετικής ειδικότητας (ΥΕ Φυλάκων).
ΝΣΚ/137/2016
Μετάταξη υπαλλήλων ΥΕ με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου του Υπουργείου Πολιτισμού σε διαφορετικές ειδικότητες ίδιας βαθμίδας εκπαίδευσης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι υπάλληλοι ΙΔΑΧ του Υπουργείου Πολιτισμού ή άλλων δημόσιων φορέων, που υπηρετούν σε ειδικότητες της ΥΕ εκπαιδευτικής βαθμίδας δεν επιτρέπεται κατά νόμο να μεταταχθούν στις ειδικότητες ΥΕ Ημερησίων Φυλάκων Αρχαιοτήτων και ΥΕ Νυχτοφυλάκων Αρχαιοτήτων ΙΔΑΧ του ΥΠ.ΠΟ.Α, με μεταφορά της οργανικής θέσης τους. Αντιθέτως, επιτρέπεται η μετάταξη, με μεταφορά της οργανικής τους θέσης, υπαλλήλων ΙΔΑΧ του ΥΠ.ΠΟ.Α από την ειδικότητα ΥΕ Ημερησίων Φυλάκων Αρχαιοτήτων στην ειδικότητα ΥΕ Νυχτοφυλάκων Αρχαιοτήτων και αντίστροφα (ομοφ.). ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΕλΣυν/Κλ.1(ΚΠΕ)189/2015
ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ:Νόμιμη η καταβολή ποσών 541,62 και 283,90 ευρώ, αντιστοίχως, σε υπαλλήλους του κλάδου ΥΕ Φυλάκων – Νυχτοφυλάκων Υποκαταστήματος ΙΚΑ -ΕΤΑΜ, ως αμοιβή τους για υπερωριακή νυχτερινή εργασία εργάσιμων ημερών, καθώς και υπερωριακή ημερήσια ή νυχτερινή εργασία Κυριακών και εξαιρέσιμων ημερών, προς συμπλήρωση της υποχρεωτικής εβδομαδιαίας εργασίας κατά τους μήνες Μάιο και Ιούνιο του έτους 2013, καθόσον εφαρμοστέα τυγχάνει εν προκειμένω, η Φ.80245/550/84/Β΄159/29.1.2013 απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, καθότι, κατά την αληθινή έννοια των σχετικών διατάξεων, ο όρος «διοικητικοί» υπάλληλοι αφορά στο σύνολο του προσωπικού του φορέα που εντάσσεται στη διοικητική διάρθρωση αυτού, περιλαμβανομένων μεταξύ δε αυτών και των υπαλλήλων του Κλάδου ΥΕ Φυλάκων – Νυχτοφυλάκων (ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ)
ΕΣ/ΤΜ.1/192/2010
Καταβολή αποδοχών και εξόδων κίνησης:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη νομική σκέψη, ο προβαλλόμενος από τον αναπληρωτή Επίτροπο λόγος διαφωνίας ότι η πρόσληψη της φερόμενης ως δικαιούχου προσκρούει στις απαγορευτικές διατάξεις των άρθρων 5 παρ. 4 και 6 παρ. 1 του π.δ/τος 164/2004, λαμβανομένης υπόψη της προηγούμενης απασχόλησής της στο Δήμο ......, δεν ευσταθεί, αφού οι ανωτέρω επικαλούμενες διατάξεις προϋποθέτουν απασχόληση με την ίδια ή παρεμφερή ειδικότητα και η ανωτέρω προσλήφθηκε με ειδικότητα (ΥΕ φυλάκων) διαφορετική σε σχέση με αυτήν με την οποία είχε απασχοληθεί κατά το παρελθόν (ΥΕ εργατών καθαριότητας). Κατ’ ακολουθία αυτών και δεδομένου ότι δεν προβάλλεται άλλος λόγος μη νομιμότητας των εντελλόμενων δαπανών, αυτές είναι νόμιμες και, κατά συνέπεια, τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πρέπει να θεωρηθούν.
ΝΣΚ/316/2009
Συμβάσεις μίσθωσης έργου. Παροχή βεβαίωσης της παρ.2 του άρθρου 6 του Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι εργασίες που μνημονεύονται στο με αριθμ. πρωτ. 4009291/1782/Γ.Δ./03-06-2009 και 4010807/2064/Γ.Δ./25-06-2009 έγγραφα του Γενικού Διευθυντή του ΚΕ.Π.Υ.Ο. της Γ.Γ.Π.Σ. του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, δύνανται να αποτελέσουν αντικείμενο συμβάσεων μίσθωσης έργου με δεκαπέντε (15) φυσικά πρόσωπα (ειδικότητας εργατών κατηγορίας ΥΕ) χωρίς να υποκρύπτεται εξαρτημένη εργασία. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/250/2006
Άσκηση καθηκόντων προϊσταμένων κλάδου ΤΕ Εργοδηγών για το υπόλοιπο της 3ετούς θητείας τους, σε θέσεις που υπό τον ισχύοντα Οργανισμό καλύπτονται από τεχνικούς κατηγορίας ΔΕ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Τεχνικοί υπάλληλοι, οι οποίοι με βάση το Ν 3345/2005 εντάσσονται βαθμολογικά σε κλάδο ΤΕ Εργοδηγών, μπορούν να παραμείνουν ως Προϊστάμενοι Οργανικών Μονάδων Τεχνικής Κατεύθυνσης για το υπόλοιπο της 3ετούς θητείας τους, εφόσον ορίσθηκαν προϊστάμενοι πριν την άνω ένταξή τους, αν και ο εν ισχύ Οργανισμός Πολιτικού Προσωπικού Υ.ΕΘ.Α., ο οποίος σημειωτέον δεν έχει τροποποιηθεί μέχρι σήμερα μετά την προαναφερόμενη νέα ρύθμιση, προβλέπει ότι οι προϊστάμενοι των ανωτέρω Οργανικών Μονάδων αντλούνται από την κατηγορία ΔΕ και όχι ΤΕ.
Α3(γ)/3609/2015
Ιατρικές και εργαστηριακές εξετάσεις σε γυναίκες θύματα βίας και στα παιδιά αυτών. (ΑΔΑ:ΩΜΟ3Θ-06Α)
ΝΣΚ/283/2009
Συμβάσεις μίσθωσης έργου. Παροχή βεβαίωσης της παρ.2 του άρθρου 6 του Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Εν μέρει αποδεκτή
Οι εργασίες που μνημονεύονται στο με αριθμ. πρωτ. 4009291/1782/Γ.Δ./03-06-2009 έγγραφο του Γενικού Διευθυντή της Γ.Γ.Π.Σ. του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών, υπό στοιχ. i 6 και ii 7, δύνανται να αποτελέσουν αντικείμενο συμβάσεων μίσθωσης έργου με τρία (3) φυσικά πρόσωπα (με τυπικά προσόντα ΤΕ κατηγορίας ειδικότητας Πολιτικού Μηχανικού (1)), χωρίς να υποκρύπτεται εξαρτημένη εργασία. (πλειοψ.) Αντίθετα οι αναφερόμενες στο ίδιο έγγραφο εργασίες στοιχ. iii 8-9, δεν δύνανται να αποτελέσουν αντικείμενο συμβάσεων μίσθωσης έργου με δεκαπέντε (15) φυσικά πρόσωπα (ειδικότητας εργατών κατηγορίας ΥΕ), διότι δεν συντρέχουν οι νόμιμες προς τούτο προϋποθέσεις. (πλειοψ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΥΠΟ ΣΤΟΙΧΕΙΑ i6 και ii7 ΕΡΓΑ.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/219/2017
Πρόσληψη Συμβασιούχων ΔΕΥΑ. (..) 1) Οι συμβάσεις των ΥΕ Βοηθών - εργατών γενικών καθηκόντων ..., και του ΔΕ Οδηγού Ε. ... μη νομίμως παρατάθηκαν ή επανασυνάφθηκαν κατ’ επίκληση του άρθρου 49 του ν. 4325/2015 (...), καθόσον αυτοί δεν είχαν κατά το χρονικό σημείο έναρξης ισχύος του νόμου αυτού την ιδιότητα εργατών καθαριότητας, αλλά εργατών γενικών καθηκόντων (βοηθοί στην καταμέτρηση των υδρομέτρων) και οδηγού βυτίου και συνεπώς δεν ενέπιπταν στο ρυθμιστικό πεδίο του. Η .. απόφαση του Δ.Σ. της Δ.Ε.Υ.Α. ... για την ανάθεση σε αυτούς καθηκόντων καθαριότητας δεν ασκεί επιρροή, καθόσον στην ως άνω διάταξη εμπίπτει αποκλειστικά το προσωπικό που ήδη απασχολούνταν ή είχε απασχοληθεί στον τομέα της καθαριότητας και όχι προσωπικό στο οποίο το πρώτον κατά την παράταση της σύμβασής του ή την επαναπρόσληψή του ανατίθενται υπηρεσίες καθαριότητας. Εξάλλου, παρά τα όσα αναφέρονται στην ως άνω απόφαση του Δ.Σ. με την οποία μη νομίμως επιχειρήθηκε η τροποποίηση των καθηκόντων του ως άνω προσωπικού, στις συμβάσεις παράτασης και επαναπρόσληψής του αναφέρεται ρητά ότι η επιχείρηση θα απασχολεί τον αντισυμβαλλόμενο/η με την ιδιότητά του/της ως ΥΕ ΕΡΓΑΤΗΣ ΓΕΝΙΚΩΝ ΚΑΘΗΚΟΝΤΩΝ ή ΔΕ Οδηγού, στην περίπτωση του κ. ... και στις βεβαιώσεις του Προέδρου της Δ.Ε.Υ.Α. αναφέρεται ρητά ότι αυτοί εργάστηκαν από 1.1.2017 έως 31.1.2017 ως ΥΕ Εργάτες και ΔΕ Οδηγός, ώστε να μην καταλείπεται καμία αμφιβολία ως προς την ιδιότητα και τα καθήκοντά τους. Ενόψει δεν του ότι οι ανωτέρω δεν προσελήφθηκαν ως προσωπικό καθαριότητας των κτιρίων της ΔΕΥΑ, οι συμβάσεις τους δεν εμπίπτουν ούτε στο ρυθμιστικό πεδίο του άρθρου 16 του ν. 4429/2016 και τούτο ανεξαρτήτως της αντισυνταγματικότητας αυτού (Πρακτικά 9ης Γεν. Συν. Ολομ.Ελ.Συν./10.5.2017, Θέμα Β΄) και της προηγούμενης παράτασης ή μη των συμβάσεων έως 31.12.2016 (ν. 4351/2015), ώστε αυτές να είναι ενεργείς κατά το χρόνο ισχύος του ν. 4429/2016, αφού δεν προσκομίστηκαν η διαπιστωτική πράξη περί της παράτασής τους, οι συμβάσεις και η πληρωμή της μισθοδοσίας των ανωτέρω. 2) Οι συμβάσεις των υπολοίπων δικαιούχων (..) ..., που προσλήφθηκαν με την ειδικότητα ΥΕ Βοηθοί - εργάτες γενικών καθηκόντων, ..., ... την ειδικότητα ΔΕ Οδηγοί και ..., με την ειδικότητα ΔΕ Υδρομετρητής - Καταμετρητής, ομοίως μη νομίμως παρατάθηκαν κατ’ επίκληση του άρθρου 16 του ν. 4429/2016, καθόσον ούτε οι συμβάσεις αυτές εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του, δεδομένου ότι με την εν λόγω διάταξη παρατείνονται μόνο οι συμβάσεις που αφορούν αποκλειστικά στην παροχή υπηρεσιών καθαριότητας, ενώ οι ανωτέρω προσλήφθηκαν και εργάστηκαν με τις ανωτέρω ειδικότητες (..)
ΝΣΚ/98/2006
Παράβολο – Επιστροφή παραβόλου – Άδεια οδήγησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στον υποψήφιο οδηγό, που ζήτησε να μη συνεχιστεί η διαδικασία έκδοσης άδειας οδήγησης, είναι επιστρεπτέο το χρηματικό ποσό που κατέβαλε για να υποβληθεί στις προβλεπόμενες ιατρικές εξετάσεις, μόνον εφόσον δεν υποβλήθηκε στις εξετάσεις αυτές και υπό την προϋπόθεση ότι η σχετική αξίωση δεν έχει υποκύψει σε παραγραφή άλλως, αν, δηλαδή, υποβλήθηκε στις ιατρικές εξετάσεις (είτε από τον ένα, είτε και από τους δύο εξεταστές ιατρούς), δεν είναι επιστρεπτέο σ’ αυτόν το ποσό που κατέβαλε, ούτε στο σύνολό του, ούτε κατά το επιπλέον του ποσού της νόμιμης αποζημιώσεως των ιατρών.