Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν.Τμ.4/46/2006

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 2362/1995

Δαπάνες δημοσίων σχέσεων:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν στην προηγούμενη σκέψη, κατά την κρίση του Τμήματος, α) οι δαπάνες της υπό Α κατηγορίας, το ποσό των οποίων δεν υπερβαίνει το επιβαλλόμενο μέτρο, δεν προβλέπονται μεν από γενική ή ειδική διάταξη νόμου, ωστόσο είναι λειτουργικές, γιατί συνδέονται με τις μετακινήσεις που επιβάλλονται για τη διεκπεραίωση των υποθέσεων του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών στην ημεδαπή ή στην αλλοδαπή ... β) οι δαπάνες της υπό Β κατηγορίας είναι νόμιμες ως δαπάνες δημοσίων σχέσεων, διότι όσον αφορά τους ξένους επισήμους, επικεφαλής Υπουργείων κρατών της αλλοδαπής και τους συνεργάτες τους, επιβάλλονται για τη φιλοξενία τουςενώ ως προς τα πρόσωπα που επέβαιναν στην ειδική πτήση από .. για τη μεταφορά του Αγίου Φωτός, επιβάλλονται από ιδιαίτερο ηθικό καθήκον έναντι των προσώπων αυτών που συντελούν στην ολοκλήρωση της θείας ακολουθίας της Αναστάσεως, σημαντικής εορτής της επικρατούσας θρησκείας του Κράτους.

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/Τ4/46/2006

Οι δαπάνες δημοσίων σχέσεων του Δημοσίου, που πραγματοποιούνται για τη φιλοξενία ξένων επισήμων και όσες επιβάλλονται από ιδιαίτερο ηθικό καθήκον είναι νόμιμες, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρ. 22 παρ. 4 του ν.2362/95 και της Κ.Υ.Α. 2020800/1996 (φ. 230Β΄). Λειτουργικές οι δαπάνες που αφορούν στη διάθεση τροφίμων και ποτών στην αίθουσα VIP΄S του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών κατά την αναχώρηση και άφιξη ημεδαπής πολιτικής ηγεσίας, εφόσον δεν υπερβαίνουν το προσήκον μέτρο.


2020800/1996

Δαπάνες Δημοσίων σχέσεων.Απόφαση αριθμ. 2020800/27.3.1996 -ΦΕΚ 230/1996 του Υπουργού Οικονομικών «Δαπάνες δημοσίων σχέσεων»,όπως τροποποήθηκε απο την 2/59496/0026/2006 -ΦΕΚ 570/Β που επισυνάπτεται.


60201/Δ7.1422/2020

Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός ύψους προστίμων που επιβάλλονται από τους Επιθεωρητές Εργασιακών Σχέσεων του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ).

Καταργήθηκε με την παρ.1 του άρθρου 14 της 80016/2022-ΦΕΚ:4629/Β/01.09.2022.


ΕλΣυν/Τμ.7/254/2011

Δαπάνες πολιτιστικής εκδήλωσης.(...)Στα πλαίσια της αρμοδιότητάς τους αυτής, οι δήμοι δύνανται, με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, να διαθέτουν πιστώσεις για την πληρωμή δαπανών, που δεν προβλέπονται από διάταξη νόμου, αλλά αφορούν στην προώθηση και οργάνωση των δράσεων και εκδηλώσεων αυτών και, ως εκ τούτου, συνδέονται με την προαγωγή των κοινωνικών, πολιτικών και οικονομικών συμφερόντων ή των πολιτιστικών και πνευματικών ενδιαφερόντων των δημοτών του, και έχουν λειτουργικό χαρακτήρα για τον οικείο Ο.Τ.Α.. Ως δαπάνες δε που αφορούν στην προώθηση και διοργάνωση των εκδηλώσεων αυτών νοούνται τόσο εκείνες που σκοπούν στην οργάνωσή τους αυτή καθεαυτή, με την έννοια της εξασφάλισης των απαραίτητων υλικοτεχνικών μέσων περαίωσής τους, όσο και εκείνες που τελούν σε λειτουργική σχέση με την εκάστοτε εκδήλωση, συμβάλλουν στην επιτυχή διοργάνωσή της και επιβάλλονται από τους κανόνες σύγχρονης εθιμοτυπίας(πρβλ. Ελ.Συν. VII Τμ. 75/2011, 314, 67/2009, 221/2008, 194/2007, 217/2006).(....) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα ανωτέρω έγιναν δεκτά, η εντελλόμενη με το άνω χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη, που αποσκοπεί στη δημιουργία εορταστικού κλίματος ενόψει της θρησκευτικής εορτής των Χριστουγέννων, συνδέεται με την προαγωγή των πολιτιστικών και πνευματικών ενδιαφερόντων των δημοτών και προάγει την ανάπτυξη της επικοινωνίας με τον πολίτη. Ως εκ τούτου δε, είναι λειτουργική για τον οικείο Δήμο.


ΕλΣυ/Τμ.4/96/2010

Δημόσιες σχέσεις.Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, καθώς ούτε προβλέπεται από διάταξη νόμου, ούτε δύναται να θεωρηθεί ως λειτουργικώς αναγκαία. Και τούτο διότι, από κανένα στοιχείο του φακέλου δεν προκύπτουν τα πραγματικά εκείνα περιστατικά, τα οποία, υπαγόμενα στην έννοια της λειτουργικότητας, θα αποδείκνυαν τη συμβολή που παρείχε η προσφορά των επίμαχων δώρων φιλοφρονήσεως στην προώθηση και ανάπτυξη του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, διά της καλλιέργειας ειδικότερα φιλικού κλίματος και σχέσεων συνεργασίας με τουριστικούς φορείς της ημεδαπής και διά της ενισχύσεως της δημόσιας εικόνας του Ε.Ο.Τ. Ειδικότερα, πέραν του ότι δεν αποδεικνύεται ο ακριβής χρόνος παράθεσης του γεύματος στο ξενοδοχείο «……..», δεν αναφέρεται το είδος των προσφερθέντων δώρων, ώστε να κριθεί κατά πόσο ήταν δυνατό να προβληθεί μέσω αυτών η δημόσια εικόνα του Ε.Ο.Τ., ούτε προσδιορίζεται η ταυτότητα και ιδιότητα του συνόλου των τιμώμενων προσώπων, προκειμένου να εξακριβωθεί ότι πρόκειται πράγματι για φορείς δραστηριοποιούμενους στον τομέα του τουρισμού, η δε προσκομιζόμενη κατάσταση εξήντα πέντε ατόμων, η οποία δεν έχει περιβληθεί τον τύπο του δημοσίου εγγράφου, δεν παρέχει πλήρη απόδειξη ούτε για την ταυτότητα ούτε για την ιδιότητα των σ’ αυτήν κατονομαζόμενων προσώπων, ούτε, τέλος, για τη σύνδεσή τους με την προαναφερόμενη εκδήλωση για την προβολή του Ε.Ο.Τ.. Εξάλλου, απορριπτέος είναι και ο προβαλλόμενος από τον Ε.Ο.Τ. ισχυρισμός ότι η προσφορά των επίμαχων δώρων εμπίπτει στην έννοια των λειτουργικών δαπανών δημοσίων σχέσεων, που οριοθετούνται από το άρθρο 22 παρ. 4 του ν. 2362/1995 και την κατ’ εξουσιοδότηση αυτού εκδοθείσα υπουργική απόφαση, καθόσον, πέραν του ότι δεν αποδεικνύεται εν προκειμένω η λειτουργικότητα, οι επικαλούμενες διατάξεις εφαρμόζονται στις δαπάνες δημοσίων σχέσεων των υπουργείων. Συνεπώς, για τους ανωτέρω λόγους, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/Τ4/77/2007

Εκδηλώσεις δημοσίων σχέσεων , επιβαλλόμενες από τους κανόνες σύγχρονης εθιμοτυπίας, οι οποίες δεν εξειδικεύονται από την αρμόδια Διεύθυνση, ούτε περαιτέρω προσδιορίζεται ο ειδικότερος σκοπός για τον οποίο έλαβε χώρα.


ΕΣ/ΤΜ.4/99/2010

Προμήθεια 60 μικροαντικειμένων τέχνης (..)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις της παρούσας Πράξεως, το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη διότι δεν προβλέπεται από καμία διάταξη νόμου, καθόσον η θέσπιση Τμήματος δημοσίων σχέσεων δεν καθιδρύει συγχρόνως αρμοδιότητα για την καταβολή δαπανών που δεν εντάσσονται στην τουριστική προβολή της χώρας ή αφορούν σε πρόσωπα διαφορετικά πέραν όσων ορίζονται στις οικείες διατάξεις (δημοσιογράφους της ημεδαπής και αλλοδαπής, τηλεοπτικά συνεργεία, διεθνείς προσωπικοτήτων και διαμορφωτές της κοινής γνώμης) αφετέρου δεν χωρεί αναλογική εφαρμογή της διατάξεως του άρθρου 22 παρ.4 του Ν. 2362/1995 η οποία αναφέρεται στις δαπάνες δημοσίων σχέσεων του Δημοσίου και όχι των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου.   Περαιτέρω, από κανένα στοιχείο του φακέλου δεν αποδεικνύεται ότι η υπό κρίση δαπάνη προσφοράς αναμνηστικών δώρων ως τιμητική διάκριση σε πρόσωπα που διοικούν ξενοδοχειακές μονάδες (managers) κατέστη αναγκαία για την εξυπηρέτηση των λειτουργικών αναγκών του Οργανισμού  ούτε ότι συντελεί άμεσα ή έμμεσα στην αποτελεσματικότερη εκπλήρωση των σκοπών του που είναι η οργάνωση, προώθηση και ανάπτυξη του τουρισμού καθόσον  δεν προκύπτει ο σκοπός της βράβευσης και ο αντίκτυπος αυτής στην προώθηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.


14675/469/2020

Τροποποίηση της 60201/Δ7.1422/20-12-2019 (4997/Β’/31-12-2019) απόφασης του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων «Κατηγοριοποίηση παραβάσεων και καθορισμός ύψους προστίμων που επιβάλλονται από τους Επιθεωρητές Εργασιακών Σχέσεων του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ)». 

Καταργήθηκε με την παρ.2 του άρθρου 14 της 80016/2022-ΦΕΚ:4629/Β/01.09.2022.


ΕΣ/Τ7/51/2006

Δημοσίευση ευχετηρίου μηνύματος του Δημάρχου και του Δημοτικού Συμβουλίου του ως άνω Δήμου προς τους δημότες σε εφημερίδες επ' ευκαιρία της εορτής του Πάσχα .Μη νόμιμη , με την αιτιολογία ότι : α) η ελεγχόμενη δαπάνη δεν προβλέπεται από γενική ή ειδική διάταξη νόμου, δεν εξυπηρετεί τις λειτουργικές ανάγκες του Δήμου, ούτε συντελεί άμεσα ή έμμεσα στην εκπλήρωση των σκοπών του και β) το ύψος της αμοιβής για τη δημοσίευση υπολογίστηκε καθ' υπέρβαση των καθοριζομένων από την 2/69382/0020/99 ΚΥΑ, περί καθορισμού της τιμής των καταχαρούμενων στον τύπο υπηρεσιακών δημοσιεύσεων


ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.7/250/2017

Επιδόμα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας :Με δεδομένα αυτά οι εντελλόμενες δαπάνες έχουν εκκαθαριστεί νομίμως, διότι οι ως άνω εργαζόμενοι εμπίπτουν στο προσωπικό της Κατηγορίας Α΄ του άρθρου 98 του ν. 4483/2017, που περιλαμβάνει όλους τους τεχνίτες και εργάτες, ανεξαρτήτως ειδικότητας, που απασχολούνται στη συντήρηση των δικτύων ύδρευσης, αποχέτευσης κ.λπ. και όχι στην Κατηγορία Β΄ του ίδιου άρθρου, στην οποία υπάγονται οι λοιποί ηλεκτροτεχνίτες, δηλαδή όσοι δεν απασχολούνται στα αντικείμενα της Κατηγορίας Α΄.