Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν.Τμ.7/185/2011

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΑΝΤΑΛΛΑΓΕΣ (...) Κατά συνέπεια, οι διατάξεις της ΥΑ5100/1600/10.4/14.6.1984 «Καθορισμός διαδικασίας μίσθωσης ιδιωτικών αυτοκινήτων από Δημόσιες Υπηρεσίες και τις υπηρεσίες που αναφέρονται ή εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 1 του Ν.Δ. 2396/1953» (ΦΕΚ Β΄ 387), η οποία εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 1 παρ. 1 του ν.δ/τος 2396/1953 (ΦΕΚ Α΄ 117), με τις οποίες ορίζεται ότι για τη μίσθωση ιδιωτικών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης από τους Ο.Τ.Α. απαιτείται απόφαση του Γενικού Γραμματέα της οικείας Περιφέρειας, σύμφωνα με τα άρθρα 1 παρ. 1 περ. Α΄ εδ. 14 του ν. 2647/1998 – ΦΕΚ Α΄ 237 και 2 του π.δ/τος 373/1995 – ΦΕΚ Α΄ 201) και όχι απλά έγκριση από τον Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας των σχετικών αποφάσεων των Ο.Τ.Α. στα πλαίσια του ελέγχου νομιμότητας, πρέπει να θεωρούνται ως σιωπηρώς καταργημένες (βλ. και Πράξη VII Τμ. 39/2011). (...) Υπό τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα διαλαμβάνονται  στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη συντελεί, ως λειτουργική κατά την έννοια των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 37 του ν. 3801/2009,  στην εκπλήρωση της υπό του νόμου προβλεπόμενης αρμοδιότητας του Δήμου..... να μεριμνά για την ανάδειξη του  τοπικού   πολιτισμού  και να προωθεί πολιτιστικές ανταλλαγές εθνικής και διεθνούς εμβέλειας. Ως εκ τούτου,  ο πρώτος λόγος μη νομιμότητας της δαπάνης που προβάλλεται από τον αναπληρωτή Επίτροπο είναι ουσία αβάσιμος και πρέπει να απορριφθεί. Περαιτέρω, σύμφωνα με όσα αναπτύχθηκαν στη σκέψη ΙΙ της παρούσας, η ΥΑ5100/1600/10.4/14.6.1984,  κατ’ επίκληση της οποίας διατυπώθηκε ο δεύτερος λόγος διαφωνίας του αναπληρωτή Επιτρόπου, πρέπει να θεωρείται πλέον καταργημένη. Συνεπώς,  ο λόγος αυτός  είναι απορριπτέος ως νόμω αβάσιμος. Κατ’ ακολουθίαν των προεκτεθέντων, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη και χρηματικό ένταλμα θα μπορούσε  να θεωρηθεί εάν δεν είχε λήξει το οικονομικό  έτος, σε βάρος των πιστώσεων του οποίου εκδόθηκε.

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

5100/1600/1984

Καθορισμός διαδικασίας μίσθωσης Ιδιωτ. αυτοκινήτων από Δημόσιες Υπηρεσίες και τις υπηρεσίες που αναφέρονται ή εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 1 του Ν.Δ.2396/1953


ΕλΣυν/Τμ7/248/2009

Νόμιμη η προμήθεια τριών επιβατηγών αυτοκινήτων, για τις υπηρεσιακές ανάγκες των υπαλλήλων του δήμου, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.2396/1953 και της 543/5543/2000(ΦΕΚ Β΄376) Κοινής Απόφασης.


6400/2060/1984

Διαδικασία αγοράς, διάθεσης, θέσης, άρσης της κυκλοφορίας κ.λπ. αυτ/των των Υπηρεσιών του άρθρου 1 του Ν.Δ. 2396/53 και δικύκλων.


ΠΟΛ 1073/2009

Εφαρμογή της Σύμβασης Αποφυγής Διπλής Φορολογίας (Σ.Α.Δ.Φ.) και αποτροπής της φορολογικής διαφυγής σε σχέση με τους φόρους επί του εισοδήματος μεταξύ Ελλάδας και Η.Π.Α. [ν.δ.2548/1953 (ΦΕΚ Α' 231) και ν.δ.4383/1964 (ΦΕΚ Α' 189)].

Α.Ν. 1836/1951

Περί τροποποιήσεως και κωδικοποιήσεως της νομοθεσίας, περί προστασίας απολυομένων εκ των τάξεων του Στρατού και λαβόντων μέρος εις τον αγώνα εναντίον των συμμοριτών

Καταργήθηκε από το άρθρ.16 Ν.1648/1986 ΦΕΚ 147 Α'/1986.Είχε τροποποιηθεί και με τα  Ν.Δ. 2657/1953, Ν.Δ. 4185/1961 και Ν.Δ. 61/1968


3373/390/1975

Περί καθορισμού διαδικασίας επισκευής, συντηρήσεως, αγοράς ανταλλακτικών και προμηθείας καυσίμων και λιπαντικών κλπ. των αυτοκινήτων οχημάτων του Δημοσίου, των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοικήσεως και των εν γένει ΝΠΔΔ κλπ. περί ών το άρθρο 1 του Ν.Δ. 2396/53, όπως τροποποιήθηκε με την αριθμ.4993/745/24.4.1975-ΦΕΚ 489/Β


ΕΣ/ΤΜ.7/7/2009

Καταβολή ποσού  για τη μεταφορά στις 70 ατόμων των σχολών εκμάθησης πνευστών – κρουστών οργάνων, της χορωδίας, των μαζορετών και της μπαντίνας της Φιλαρμονικής και για μονοήμερη κρουαζιέρα ​(...) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από τον Επίτροπο, ότι οι εντελλόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες διότι δεν βρίσκουν έρεισμα σε γενική ή ειδική διάταξη νόμου, ενώ εξάλλου, δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι συντελούν άμεσα ή έμμεσα στην καλύτερη εκπλήρωση των σκοπών του ανωτέρω νομικού προσώπου, όπως αυτοί καθορίζονται στην προαναφερόμενη πράξη σύστασής του, ούτε ότι συμβάλλουν στην καλύτερη λειτουργία του, καθόσον από τα συνοδεύοντα τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δικαιολογητικά δεν προκύπτει η ταυτότητα των προσώπων που συμμετείχαν στην κρουαζιέρα ούτε εάν αυτά τα πρόσωπα είναι μέλη των σχολών και των τμημάτων της χορωδίας, των μαζορετών και της μπαντίνας της Φιλαρμονικής. (...) Περαιτέρω, οι εντελλόμενες δαπάνες είναι μη νόμιμες και για το λόγο ότι δεν έχει εκδοθεί η απαιτούμενη από τις διατάξεις του ν.δ. 2396/1953 και της απόφασης 5100/1600/1984 του Υπουργού Προεδρίας απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Πελοποννήσου για τη μίσθωση των λεωφορείων, που θα διενεργούσαν την μεταφορά των ανωτέρω προσώπων.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το επίμαχα χρηματικά εντάλματα δεν πρέπει να θεωρηθούν.


7200/1700/1983

Καθορισμός διαδικασίας μίσθωσης ιδιωτικών αυτοκινήτων από τις Δημόσιες Υπηρεσίες

ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ με την Υ.Α. 5100/1600/10-4.1984.-ΦΕΚ (Β` 387/14.6.1984).


ΝΣΚ/115/2019

Έννοια κρατικού αυτοκινήτου. Εκτέλεση δημοτικής συγκοινωνίας από τους Δήμους, καθώς και η αποκομιδή απορριμμάτων από αυτούς. Αν οι αρμοδιότητες αυτές εμπίπτουν στην έννοια της υπηρεσιακής ανάγκης. (...) Κατά την έννοια των διατάξεων του άρθρου 1 του ν.δ. 2396/1953 καθώς και της υπ’ αριθμ. ΥΑ 129/2534/2010 κ.υ.α., η εκτέλεση του έργου της δημοτικής συγκοινωνίας εκ μέρους ορισμένου Δήμου, η οποία συνίσταται στη μεταφορά δημοτών με ιδιόκτητα λεωφορεία του Δήμου αυτού, αποτελεί υπηρεσιακή ανάγκη και το χρησιμοποιούμενο αυτοκίνητο θεωρείται κρατικό όχημα. Επίσης, η αποκομιδή των απορριμμάτων από τους Δήμους θεωρείται υπηρεσιακή ανάγκη, η οποία καλύπτεται με τη χρήση κρατικών- υπηρεσιακών οχημάτων (απορριμματοφόρων), κατά την έννοια των ίδιων ως άνω διατάξεων (ομόφ.).


ΠΔ 412/1998

Μισθοδοσία του πάσης φύσεως προσωπικού των Νοσηλευτικών ιδρυμάτων του Ν.Δ.2592/1953