×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν/τμ.7/2/2007

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Συντήρηση και Επισκευή κτιρίου Παιδικού Σταθμού.(...)Κατόπιν αυτών, το Τμήμα κρίνει ότι συντρέχει λόγος ανάκλησης της 264/2006 Πράξης του, διότι από το ανωτέρω 2550/19.1.2006 και με την ένδειξη «ΕΞ.ΕΠΕΙΓΟΝ» κρίσιμο έγγραφο της Διεύθυνσης Πολεοδομίας και Περιβάλλοντος του Δήμου ......., το οποίο συντάχθηκε κατόπιν διενέργειας αυτοψίας και εντοπισμού από τους μηχανικούς του Δήμου στοιχείων επικινδυνότητας του κτιρίου, και το οποίο προσκομίζεται για πρώτη φορά ενώπιον του Τμήματος με την κρινόμενη αίτηση ανάκλησης, προκύπτει ότι η απευθείας ανάθεση του προαναφερθέντος έργου έλαβε χώρα για την άμεση κάλυψη επείγουσας και μη οφειλόμενης σε υπαιτιότητα της υπηρεσίας ανάγκης, ήτοι για την έγκαιρη συμμόρφωση προς την άμεση, όπως κατέδειξε η διεξαχθείσα αυτοψία, ανάγκη επισκευής του κτιρίου εντός της υποδειχθείσας δεκαήμερης προθεσμίας, η οποία δεν θα ήταν δυνατό να καλυφθεί εγκαίρως μέσω της διενέργειας τακτικού διαγωνισμού


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/Τ7/0002/2007

Συντρέχει λόγος ανάκλησης της 264/2006 Πράξης , διότι από το αριθμ.2550/19.1.2006 έγγραφο της Διεύθυνσης Πολεοδομίας και Περιβάλλοντος του Δήμου Περιστερίου, το οποίο συντάχθηκε κατόπιν διενέργειας αυτοψίας και εντοπισμού από τους μηχανικούς του Δήμου στοιχείων επικινδυνότητας του κτιρίου, προκύπτει ότι η απευθείας ανάθεση του υπόψη έργου έλαβε χώρα για την άμεση κάλυψη επείγουσας και μη οφειλόμενης σε υπαιτιότητα της υπηρεσίας ανάγκης,


ΔΕΔ/Θεσ/124/2025

Η απόφαση 124/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά πράξης διορθωτικού προσδιορισμού ΦΠΑ και προστίμου για την περίοδο 01/07/2023–31/12/2023. Η φορολογική αρχή είχε κρίνει μερικώς εικονικά δύο τιμολόγια παροχής υπηρεσιών, συνολικής αξίας ΦΠΑ €61.098,72, που έλαβε ο προσφεύγων για την ανέγερση τουριστικού καταλύματος. Η κρίση βασίστηκε σε αυτοψία της 26/01/2024, η οποία διαπίστωσε ότι οι εργασίες (όπως κουφώματα, δάπεδα, ηλεκτρολογικές/υδραυλικές εγκαταστάσεις) που τιμολογήθηκαν ως ολοκληρωμένες έως 31/12/2023 δεν είχαν πραγματοποιηθεί. Η ΔΕΔ απέρριψε τον ισχυρισμό του προσφεύγοντα περί πρόωρης τιμολόγησης και εσφαλμένης αυτοψίας, επιβεβαιώνοντας τον καταλογισμό ΦΠΑ €10.716,00 και πρόστιμο €5.358,00.


ΝΣΚ/68/2008

Ιδιωτικά ΚΤΕΟ. Χορήγηση ή μη άδειας λειτουργίας σε ΙΚΤΕΟ, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ.12 του άρθρου 8 της υπ' αριθμ. 30861/3651/6-6-2007 απόφασης του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Πρέπει να χορηγηθεί άδεια λειτουργίας, σύμφωνα με τη μεταβατική διάταξη της παρ.12 του άρθρου 8 της υπ' αριθμ. 30861/3651/6-6-2007 υπουργικής απόφασης, στο εξοπλισμένο ήδη με άδεια ίδρυσης KTEO HELLAS A.E., εφόσον η άδεια ίδρυσης αυτού προηγήθηκε της χορήγησης άδειας λειτουργίας του παιδικού σταθμού, η τυχόν δε ύπαρξη (προγενέστερης της άδειας ίδρυσης ΙΚΤΕΟ) οικοδομικής άδειας κτιρίου για εγκατάσταση σ' αυτό παιδικού σταθμού, δεν είναι αρκετή να εμποδίσει την προώθηση της σχετικής διαδικασίας για τη χορήγηση της άδειας λειτουργίας του ΙΚΤΕΟ.


ΕΣ/ΚΛ.Ε/470/2012

Προγραμματική σύμβαση....Από τον έλεγχο που διενήργησε το Κλιμάκιο προκύπτει ότι το υποβληθέν σχέδιο προγραμματικής σύμβασης, νομική βάση του οποίου αποτελούν οι διατάξεις των άρθρων 100 του ν.3852/2010 και 12 του ν.3513/2006 (ΦΕΚ Α' 265) και αφορά στην κατασκευή του κτιρίου του ως άνω παιδικού σταθμού και στη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου αυτού, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στα μέτρα ασφαλείας για τους χρήστες του κτιρίου, έχει εγκριθεί από τα αρμόδια όργανα των συμβαλλομένων μερών (Περιφέρεια … και Ιερά Αρχιεπισκοπή …) και φέρει το, κατά τις προαναφερόμενες διατάξεις, ελάχιστο αναγκαίο περιεχόμενο. Συνεπώς, δεν διαπιστώνονται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες που να κωλύουν την υπογραφή του σχεδίου αυτού, το οποίο επισυνάπτεται στην παρούσα πράξη και αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της.


72900/2024

-Άμεση Ανάκληση Πιστοποίησης και Επανεξέταση Ασφάλειας Παιδικών Χαρών Κατόπιν Απόφασης του ΕΣΥΔ



ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1289/2023

Αποκατάσταση αγροτικής οδοποιίας.(...)Το Δικαστήριο συνεκτιμά ότι 1) το μέγεθος της καταστροφής που έπληξε τον προσφεύγοντα Δήμο  ήταν ιδιαίτερης έντασης, 2) στην Δ.Τ.Ε. υπηρετούσε περιορισμένος αριθμός διπλωματούχων μηχανικών, 3) ο τόπος διενέργειας της αυτοψίας (κατά βάση σε αγροτικούς δρόμους αλλά και σε δρόμους εντός οικισμών) απαιτούσε αναγκαίως την χρήση υπηρεσιακών οχημάτων που, κατά την σχετική βεβαίωση του Δήμου, δεν υπήρχαν διαθέσιμα στην Δ.Τ.Ε. παρά μόνο στις αρχές του έτους 2023, 4) ευλόγως το πρώτο διάστημα μετά την εκδήλωση της θεομηνίας το προσωπικό της Δ.Τ.Ε. συνέδραμε στην αντιμετώπιση των καταστροφών που προκλήθηκαν συνολικά στον Δήμο Σητείας και δεν διατέθηκε αποκλειστικά και άμεσα για την διενέργεια αυτοψίας στις επίμαχες εν προκειμένω περιοχές. Ενόψει των δεδομένων αυτών το Δικαστήριο κρίνει ότι το διάστημα των τεσσάρων (4) μηνών που μεσολάβησε από την εκδήλωση της θεομηνίας (στις 15.10.2022) μέχρι την σύνταξη της 1/2023 μελέτης (17.2.2023) δεν οφείλεται σε αδράνεια των αρμόδιων υπηρεσιών του προσφεύγοντος Δήμου αλλά παρίσταται εύλογο σε σχέση με τις ειδικές περιστάσεις της κρινόμενης υπόθεσης. (...)Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω πρέπει να γίνουν δεκτές η προσφυγή ανάκλησης και η υπέρ αυτής ασκηθείσα παρέμβαση, να ανακληθεί η προσβαλλόμενη 12/2023 Πράξη της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου 


ΕλΣυν/Κλ.7(ΚΠΕ)105/2015

ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΕΡΓΑ:Μη νόμιμη η καταβολή ποσού από Δήμο σε Κοινοπραξία που αφορά την πληρωμή του 1ου λογαριασμού της συμπληρωματικής σύμβασης του έργου «Αποκατάσταση παλαιού δημοτικού κτιρίου για πολιτιστικές χρήσεις του Δήμου ….», καθόσον οι ανωτέρω εργασίες δεν μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο συμπληρωματικής σύμβασης, διότι αντικείμενο του αρχικού έργου ήταν η αποκατάσταση του παλαιού δημοτικού κτιρίου του Δήμου, προκειμένου αυτό να χρησιμοποιείται για πολιτιστικές χρήσεις, ενώ η λειτουργία ενός παιδικού σταθμού δεν εμπίπτει στην έννοια των πολιτιστικών χρήσεων. Συνεπώς, πρόκειται για νέο έργο σε σχέση με αυτό της αρχικής εργολαβίας, το οποίο δεν μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο συμπληρωματικής σύμβασης (άρθρο 28 του Κώδικα Κατασκευής Δημοσίων Έργων, ο οποίος κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 3669/2009, ΦΕΚ Α 116/2009, όπως το άρθρο αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 35 του ν. 4053/2012, ΦΕΚ Α΄ 44/2012 και άρθρο 57 του ν. 4053/2012).


ΕλΣυνΚλ.Τμ.4/176/2017

Καταβολή αμοιβής για την παροχή υπηρεσιών φιλοξενίας παιδιών: Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι νομίμως εντέλλονται οι ως άνω δαπάνες, καθόσον η ανωτέρω ανάληψη υποχρεώσεων έλαβε χώρα άμεσα και χωρίς καθυστέρηση κατόπιν της οριστικής, κατά τα ανωτέρω, διευθέτησης της αντιδικίας μεταξύ του φορέα και των δικαιούχων των ελεγχόμενων ενταλμάτων και αφού προηγουμένως καταβλήθηκε από μέρους του, ως όφειλε, προσπάθεια διασφάλισης των συμφερόντων του δια της δικαστικής οδού και της άσκησης ενδίκων μέσων, η οποία εγκαταλείφθηκε μόνον αφού αντίστοιχο δικαστικό προηγούμενο κατέδειξε το αλυσιτελές αυτής.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι ως άνω δαπάνες εντέλλονται νομίμως και τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πρέπει να θεωρηθούν.


ΝΣΚ/31/2024

α) Εάν επί αιτήσεως έγκρισης τροποποίησης της άδειας λειτουργίας ιδιωτικού ωδείου σύμφωνα τις διατάξεις του β.δ. 16/1966, οι προθεσμίες που προβλέπονται, αφενός μεν για την υποβολή από τον αιτούντα των δικαιολογητικών που ορίζονται στη με αριθμό 38573/1216/31-03-2011 κ.υ.α. προς τον αρμόδιο Δήμο, αφετέρου δε για την έκδοση απόφασης από το Δήμο, είναι αποκλειστικές ή ενδεικτικές και επί τη βάσει ποιών κριτηρίων, β) εάν η Διεύθυνση Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Πολιτισμού, κατόπιν υπόδειξης της Επιτροπής Ελέγχου Καταλληλότητας Κτιριακών Εγκαταστάσεων Μουσικών Εκπαιδευτηρίων, δύναται να ζητήσει να προσκομισθούν από τον αιτούντα ελλείποντα δικαιολογητικά, απαραίτητα για τον κτιριολογικό έλεγχο, σε μεταγενέστερη από την οριζόμενη στην ως άνω κ.υ.α. προθεσμία, γ) ειδικότερα, εάν δύναται να ζητήσει τα εγκεκριμένα από την Πυροσβεστική Υπηρεσία στοιχεία (ήτοι: μελέτη, καθώς και τα σχέδια πυροπροστασίας) επιπλέον του πιστοποιητικού πυροπροστασίας που προβλέπεται στην ως άνω κ.υ.α., προκειμένου να διαμορφώσει πλήρη εικόνα επί του ζητήματος και δ) εάν δύναται η Επιτροπή, σε περίπτωση που κρίνει ότι ελλείπουν δικαιολογητικά που είναι απαραίτητα για τη χορήγηση της άδειας ή ότι αυτά που προσκομίζονται δεν έχουν υποβληθεί εμπρόθεσμα, να μην διενεργήσει αυτοψία ή αν υποχρεούται να διενεργεί αυτοψία σε κάθε περίπτωση που της διαβιβάζεται από τον αρμόδιο Δήμο σχετικός φάκελος. (...) α) Aλυσιτελώς υποβάλλεται το πρώτο υποερώτημα και παρέλκει η έκδοση γνωμοδότησης επ’ αυτού. β) Η Διεύθυνση Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Πολιτισμού δεν έχει αρμοδιότητα να ζητήσει, κατόπιν υπόδειξης της Επιτροπής Ελέγχου Καταλληλότητας Κτιριακών Εγκαταστάσεων Μουσικών Εκπαιδευτηρίων, να προσκομισθούν από τον αιτούντα ελλείποντα δικαιολογητικά, απαραίτητα για τον κτιριολογικό έλεγχο. γ) Ειδικότερα, δεν δύναται να ζητήσει τα εγκεκριμένα από την Πυροσβεστική Υπηρεσία στοιχεία (ήτοι: μελέτη, καθώς και τα σχέδια πυροπροστασίας) επιπλέον της βεβαίωσης της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας που προβλέπεται στην κ.υ.α. ΥΠΠΟΤ/οικ.38573/1216/2011 (υπό Β), προκειμένου να διαμορφώσει πλήρη εικόνα επί του ζητήματος, ούτε μπορεί να ελέγξει την νομιμότητα του με Α/Α πράξης 710767/09-06-2023 πιστοποιητικού (ενεργητικής) πυροπροστασίας που έχει προσκομισθεί. δ) Η Επιτροπή Ελέγχου Καταλληλότητας Κτιριακών Εγκαταστάσεων Μουσικών Εκπαιδευτηρίων δεν έχει αρμοδιότητα ελέγχου του εμπροθέσμου της αίτησης και των δικαιολογητικών του φακέλου που της διαβιβάζεται από τον οικείο Δήμο, ούτε αποδοχής ή απόρριψης αυτού. Σε κάθε περίπτωση διαβίβασης σε αυτή αίτησης χορήγησης ή τροποποίησης άδειας ιδρύσεως ή λειτουργίας ωδείου από τον αρμόδιο για τη χορήγηση της άδειας Δήμο οφείλει να διενεργήσει άμεσα, και πάντως εντός ευλόγου χρόνου από τη συμπλήρωση των δικαιολογητικών του φακέλου, την αυτοψία του κτιρίου στο οποίο θα στεγασθεί το μουσικό ίδρυμα, να συντάξει την έκθεση καταλληλότητας με τυχόν παρατηρήσεις και να την υποβάλλει στον Δήμο (ομόφωνα).


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1115/2023

Σχέδιο συμβολαίου αγοράς ακινήτου για τη στέγαση του 2ου βρεφονηπιακού σταθμού …, του Δήμου … – …, αξίας 1.100.000 ευρώ μεταξύ του ως άνω προσφεύγοντος Δήμου και της ήδη παρεμβαίνουσας εταιρείας με την επωνυμία «… ΜΟΝ/ΣΩΠΗ Α.Ε.».(....)Περαιτέρω, το Τμήμα λαμβάνοντας υπόψη ότι α) στο πρακτικό της από 27 Ιουνίου 2022 συνεδρίασης της ως άνω Επιτροπής Εκτίμησης Ακινήτων, αναφέρεται ότι αφού λήφθηκε υπόψη το πόρισμα μηχανικού της Τεχνικής Υπηρεσίας, το οποίο αυτός συνέταξε κατόπιν διενέργειας αυτοψίας στο ακίνητο κατά το στάδιο αξιολόγησης των προσφορών, οι οποίες κατατέθηκαν σε συνέχεια της ... διακήρυξης, η Επιτροπή διαπίστωσε ότι το ακίνητο πληροί τις προδιαγραφές της διακήρυξης και συναφώς του π.δ.99/2017 και β) στο ... έγγραφο της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών περί της λειτουργικότητας του εν λόγω κτηρίου, το κτήριο είναι άμεσα λειτουργικό για την εγκατάσταση και λειτουργία παιδικού - βρεφικού σταθμού, εκτός από την σύνδεση με δίκτυο τηλεφωνίας και ίντερνετ, κρίνει ότι το συγκεκριμένο ακίνητο πληροί τις απαιτούμενες τόσο από την οικεία διακήρυξη όσο και από το π.δ. 99/2017  προδιαγραφές. Σε κάθε περίπτωση άλλωστε, τόσο οι εκτιμήσεις του πιστοποιημένου εκτιμητή περί της ακολουθητέας μεθόδου εύρεσης του κατασκευαστικού κόστους του ακινήτου, όσο και η βεβαίωση του Προϊσταμένου της Δ/νσης των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου περί πλήρωσης των απαιτήσεων του π.δ. 99/2017, δεν μπορούν να αμφισβητηθούν στην ουσία τους, διότι το Δικαστήριο θα υπεισερχόταν ανεπίτρεπτα στις τεχνικές κρίσης της εκτίμησης .... Επομένως, ούτε ο τρίτος και ο τέταρτος διακωλυτικός λόγος συντρέχουν, διότι κατά τα γενόμενα δεκτά το ύψος της αγοραίας αξίας του προσφερόμενου ακινήτου αιτιολογείται επαρκώς, οι δε προδιαγραφές της ... διακήρυξης και του π.δ. 99/2017 βεβαιώνεται ότι πληρούνται στο σύνολό τους, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα σχετικά από τον προσφεύγοντα και την παρεμβαίνουσα.(....)Ανακαλεί την 29/2023 πράξη της Επιτρόπου στην Υπηρεσία Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στον Δήμο Αγίας Παρασκευής.