ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)/83/2017
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
ΑΠΟΔΟΧΕΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, ο πρώτος λόγος διαφωνίας της αναπληρώτριας Επιτρόπου είναι βάσιμος, δοθέντος ότι αρμόδιο όργανο για να εκδώσει την απόφαση πρόσληψης των δύο ως άνω υπαλλήλων με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου οχτάμηνης διάρκειας, είναι, ελλείψει Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας που να ορίζει διαφορετικά, το Διοικητικό Συμβούλιο της Επιχείρησης, υπέρ του οποίου συντρέχει το τεκμήριο αρμοδιότητας. Εξάλλου, εσφαλμένως υπολαμβάνει η αναπληρώτρια Επίτροπος ότι δύναται να εφαρμοστεί ο Οργανισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας της ....... διότι, όπως προαναφέρθηκε, κατά τον κρίσιμο χρόνο έκδοσης της πράξης του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου, δυνάμει της οποίας προσελήφθησαν οι εργαζόμενοι, αυτός δεν είχε ακόμα δημοσιευθεί. Περαιτέρω, αναφορικά με τον δεύτερο λόγο διαφωνίας ότι η Επιτροπή πρόσληψης του προσωπικού δεν συνέταξε Πρακτικό Αξιολόγησης και Κατάρτισης Πινάκων, το Κλιμάκιο κρίνει ότι με τη σύνταξη πινάκων επιτυχόντων, απορριπτέων, καθώς και συγκεντρωτικών πινάκων κατάταξης και βαθμολογίας των υποψηφίων ανά κατηγορία και την ανάρτησή τους στην έδρα της ......., έχει καλυφθεί ο σκοπός του νόμου περί διαφάνειας και ελέγχου της αξιολόγησης των προσόντων των υποψηφίων, δεν καταλείπεται δε ουδεμία αμφιβολία ως προς τον τρόπο βαθμολόγησης και επιλογής αυτών, λαμβανομένου υπόψη και του ότι η Επιτροπή δεν υπεισήλθε, πάντως, σε καμία υποκειμενική κρίση ως προς την επιλογή των υποψηφίων. Εξάλλου, με τη σύνταξη των ως άνω πινάκων, την ανάρτηση αυτών και τη σύνταξη πρακτικού ανάρτησης έχει τηρηθεί η διαδικασία που ορίζει το άρθρο 14 παρ. 11 του ν.2190/1994, ενώ περαιτέρω, όπως βεβαιώνεται και στο υπ’ αριθμ. πρωτ. 24352/22.12.2016 έγγραφο του ΑΣΕΠ, δεν έχουν υποβληθεί ενστάσεις κατά της διαδικασίας επιλογής των υποψηφίων εργαζομένων. Ως εκ τούτου, η εντελλόμενη δαπάνη είναι για τον πρώτο λόγο διαφωνίας της αναπληρώτριας Επιτρόπου μη νόμιμη, πλην όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση, ενόψει της έλλειψης ρητής διάταξης που να ορίζει το αρμόδιο όργανο που διενεργεί τις προσλήψεις, της μη ύπαρξης ισχύοντος Κανονισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας, αλλά και της έκδοσης όμοιας απόφασης του Προέδρου της ....... (βλ. σχετ. την 1.10.2015 απόφαση Προέδρου της Επιχείρησης) που εκδόθηκε το μήνα Φεβρουάριο του 2015 και αφορούσε την πρόσληψη 3 ατόμων ΙΔΟΧ οχτάμηνης διάρκειας, για την οποία δεν επισημάνθηκε ουδεμία πλημμέλεια, το Κλιμάκιο τούτο, κάνοντας δεκτό σχετικό ισχυρισμό του διατάκτη της δαπάνης, κρίνει ότι, τα αρμόδια όργανα της επιχείρησης ενήργησαν, εν προκειμένω, όχι με σκοπό την καταστρατήγηση του νόμου και την παράνομη εκταμίευση του χρήματος της επιχείρησης αλλά από συγγνωστή πλάνη, η οποία δικαιολογεί τη θεώρηση του χρηματικού αυτού εντάλματος πληρωμής, καθώς και όσων θα εκδοθούν για την καταβολή σ’ αυτούς των αποδοχών τους για την απασχόλησή τους στην επιχείρηση, δυνάμει της ως άνω πρόσληψης
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΥΠ.ΕΣ.9873/2018
Δυνατότητα πρόσληψης βάσει προσωρινών πινάκων κατάταξης των υποψηφίων της προκήρυξης 3Κ/2018
ΥΠ.ΕΣ/54125/2022
Δυνατότητα πρόσληψης βάσει προσωρινών πινάκων κατάταξης των υποψηφίων της προκήρυξης 13Κ/2021.
ΥΠ.ΕΣ/63379/2022
Δυνατότητα πρόσληψης βάσει προσωρινών πινάκων κατάταξης των υποψηφίων κατηγορίας εκπαίδευσης ΤΕ, ΔΕ & ΥΕ της προκήρυξης 13Κ/2021
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/104/2019
Καταβολή μισθοδοσίας σε υπάλληλο με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι είναι νόμιμη η πρόσληψη της φερόμενης ως δικαιούχου, ... στη θέση της κοινωνικής λειτουργού, μετά τις σχετικές υπεύθυνες δηλώσεις περί μη αποδοχής της οικείας θέσης από τις συνυποψήφιές της που προηγούνταν στον οικείο πίνακα κατάταξης. Εξάλλου, νομίμως δεν κλήθηκε προς πρόσληψη η 2η σε σειρά κατάταξης ...., ανεξαρτήτως του ότι περιελήφθη στον ανασυνταγμένο, σε εκτέλεση της 681/2018 απόφασης του Α.Σ.Ε.Π., πίνακα κατάταξης και βαθμολογίας των υποψηφίων της ειδικότητας Π.Ε./Τ.Ε. Κοινωνικών Λειτουργών. Και τούτο διότι η εν λόγω υποψήφια είχε καταθέσει την από 19.10.2017 υπεύθυνη δήλωσή της, μετά την κατάρτιση του αρχικού, προ της διενέργειας ελέγχου από τον Α.Σ.Ε.Π., πίνακα κατάταξης των υποψηφίων, με την οποία δήλωσε ότι δεν προσέρχεται προς ανάληψη καθηκόντων μέχρι την έκδοση του οριστικού πίνακα από τον Α.Σ.Ε.Π., δυνατότητα, ωστόσο, που δεν προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 21 του ν. 2190/1994, βάσει των οποίων διενεργήθηκε η ελεγχόμενη διαδικασία πρόσληψης. Επομένως, νομίμως ο Δήμος ... θεώρησε την εν λόγω υπεύθυνη δήλωση ως δήλωση περί μη αποδοχής της οικείας θέσης, καθόσον στη διαδικασία διενέργειας προσλήψεων βάσει των διατάξεων του άρθρου 21 του ν. 2190/1994 δεν περιλαμβάνεται στάδιο έκδοσης προσωρινών πινάκων κατάταξης των υποψηφίων και οριστικών πινάκων διοριστέων, όπως προβλέπεται ρητά στις διαδικασίες πρόσληψης τακτικού προσωπικού (άρθρα 17 και 18 του ν. 2190/1994). Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι νόμιμη, πλην όμως αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί λόγω λήξης του οικονομικού έτους 2018 τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.
ΕΣ/(ΚΠΕ)ΤΜ.1/306/2018
ΑΠΟΔΟΧΕΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη (υπό στοιχ. 1), το Κλιμάκιο κρίνει ότι αρμόδιο όργανο για την αναγνώριση της προϋπηρεσίας του ως άνω εργαζομένου είναι το Διοικητικό Συμβούλιο της Κοινωφελούς Επιχείρησης ή ο προς τούτο εξουσιοδοτημένος Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου αυτής και δεν απαιτείται απόφαση του οικείου υπηρεσιακού συμβουλίου Ο.Τ.Α., η αρμοδιότητα του οποίου περιορίζεται στις απαριθμούμενες στο άρθρο 3 του του ν. 3584/2007 κατηγορίες προσωπικού των Ο.Τ.Α., απορριπτομένου ως αβάσιμου του πρώτου λόγου διαφωνίας. Εν προκειμένω δε, όπου αφενός ταυτίζεται το αρμόδιο για την έγκριση της πρόσληψης όργανο με εκείνο που αποφασίζει για τις μεταβολές της υπηρεσιακής κατάστασης του εργαζόμενου, αφετέρου η διανυθείσα προϋπηρεσία του συνιστά προσόν για το διορισμό του, η σχετική διαδικασία αναγνώρισης διενεργείται με την υποβολή της αίτησης πρόσληψης, στην οποία επισυνάπτονται τα δικαιολογητικά προϋπηρεσίας του αιτούντος, και την έγκριση της πρόσληψης. Το γεγονός ότι η σχετική 26/16.9.2017 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Κ.Ε.Δ.Ω. συμπληρώθηκε ως προς το περιεχόμενό της με την 15/8.5.2018 απόφαση του ιδίου οργάνου (με την έγκριση, πέραν της πρόσληψης, και της κατάταξης, μεταξύ άλλων, και του φερόμενου ως δικαιούχου υπαλλήλου στο 8ο μισθολογικό κλιμάκιο, με την προσμέτρηση της προϋπηρεσίας του), σε χρόνο μεταγενέστερο της πρόσληψης και κατά την εκδήλωση της σχετικής διαφωνίας, δεν ασκεί επιρροή στη νομιμότητα της δαπάνης, καθώς τα οικονομικά αποτελέσματα της αναγνώρισης προϋπηρεσίας στη συγκεκριμένη περίπτωση, όπου αυτή (η προϋπηρεσία) αποτελεί προσόν διορισμού, ανατρέχουν στο χρόνο πρόσληψης (αντίστοιχη και η ερμηνευτική προσέγγιση της 2/31029/ΔΕΠ/6.5.2016 εγκυκλίου της Δ/νσης Εισοδηματικής Πολιτικής του Υπουργείου Οικονομικών, υπό τις οδηγίες εφαρμογής του άρθρ. 26 του ν. 4354/2015). Επιπλέον, θα πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος και ο δεύτερος λόγος διαφωνίας, διότι από τη συνημμένη στο χρηματικό ένταλμα κατάσταση μισθοδοσίας, σύμφωνα με την οποία ο φερόμενος ως δικαιούχος αμείβεται για το μήνα Δεκέμβριο 2017 για 12 ημέρες εργασίας, δεν προκύπτει ότι στο εντελλόμενο ποσό περιλαμβάνονται αποδοχές για χρονικό διάστημα προγενέστερο εκείνου της ανάληψης υπηρεσίας, ήτοι προγενέστερο της 14ης Δεκεμβρίου 2017.
ΝΣΚ/228/2010
Ανάρτηση στο Διαδίκτυο πινάκων βαθμολογίας διαγωνιζομένων για την πλήρωση κενών θέσεων αμίσθων υποθηκοφυλάκων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν επιτρέπεται από τις διατάξεις περί προσωπικών δεδομένων η ανάρτηση στην Ιστοσελίδα του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, επιπλέον του πίνακα επιτυχόντων, και αναλυτικών πινάκων βαθμολογίας όλων των υποψηφίων, επιτυχόντων ή μη, σε διαγωνισμό αμίσθων υποθηκοφυλάκων.
ΕΣ/Κλ.Τμ.7/1/2017
Καταβολή μισθοδοσίας έκτακτου προσωπικού ορισμένου χρόνου (δίμηνης απασχόλησης).(...) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, αβασίμως προβάλλεται από τον Επίτροπο ότι η πρόσληψη των φερόμενων ως δικαιούχων του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος είναι μη νόμιμη, διότι δεν προκύπτουν από την απόφαση πρόσληψης οι εργασίες που θα εκτελεστούν (λόγος διαφωνίας υπό στοιχ. α΄), καθόσον στην 79/18.7.2016 απόφαση της ΔΕΥΑΤ παρατίθενται, έστω και συνοπτικώς, οι εργασίες που πρέπει να διεκπεραιωθούν από τους προσληφθέντες, ενόψει της κήρυξης μέρους της περιοχής αρμοδιότητας της επιχείρησης σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας. (...)Εξάλλου, βάσιμος είναι ο ανωτέρω υπό στοιχ. γ΄ λόγος διαφωνίας του Επιτρόπου, δεδομένου ότι η 2613/2.9.2016 ανακοίνωση για την πρόσληψη των τεσσάρων ατόμων δεν αναρτήθηκε στο διαδίκτυο, όπως επιβάλλει το άρθρο 2 παρ. 4 του ν. 3861/2010, πλην αναρτήθηκε μόνο στον χώρο ανακοινώσεων της επιχείρησης. (...)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν είναι νόμιμη και αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί, λόγω της πλημμέλειας της μη ανάρτησης της ανακοίνωσης πρόσληψης στο διαδίκτυο (πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ»). Όμως, λαμβάνοντας υπόψη ότι η εν λόγω ανακοίνωση έλαβε τοπικά δημοσιότητα μέσω της ανάρτησής της στον χώρο ανακοινώσεων της επιχείρησης, κρίνεται ότι χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των διατάξεων του άρθρου 2 του ν. 3861/2010 παραλήφθηκε από τη ΔΕΥΑΤ η πραγματοποίηση της επίμαχης διαδικτυακής ανάρτησης και, ως εκ τούτου, το επίμαχο χρηματικό ένταλμα θα μπορούσε να θεωρηθεί
ΝΣΚ/139/2003
Επιλογή Προϊσταμένων Τμημάτων της Κ.Υ. του Υπουργείου Δικαιοσύνης. Πίνακες υποψηφίων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Για την επιλογή Προϊσταμένων ορισμένων Τμημάτων της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Δικαιοσύνης που γίνεται μετά την πάροδο ευλόγου χρόνου από της λήξεως της θητείας των προηγουμένων, κρίσιμος χρόνος συνδρομής των νομίμων προϋποθέσεων είναι εκείνος που ορίζει η διάταξη του άρθρου 85 παρ.1 εδ.γ’ του Ν 2683/99 (Κ.Δ.Υ.). Στους συνταχθησόμενους πίνακες υποψηφίων ως προς τη σειρά των βαθμών που πρέπει αυτοί να κατέχουν για την πλήρωση των εν λόγω πινάκων, μέχρι του διπλασίου του αριθμού των κενών θέσεων, θα προταχθούν οι κατέχοντες τον βαθμό Α’ της κατηγορίας ΤΕ του οικείου κλάδου κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 84 του Κ.Δ.Υ. και όχι στο άρθρο 26 παρ.14 του ΠΔ 36/2000. Σε περίπτωση αριθμητικής ανεπάρκειας των τελευταίων για τη συμπλήρωση του ως άνω αριθμού θα ακολουθήσουν οι κατέχοντες τον βαθμό Α’ κατηγορίας ΔΕ επίσης του οικείου κλάδου.
ΝΣΚ/312/2001
ΝΠΙΔ. Εγκριση Κανονισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας ΤΟΕΒ. Τακτοποίηση της πρόσληψης υπηρετούντος προσωπικού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι δυνατή η τακτοποίηση της πρόσληψης του υπηρετούντος στον ΤΟΕΒ Βαρυπέτρου Χανίων προσωπικού, του οποίου η πρόσληψη έγινε με αποφάσεις του ΔΣ χωρίς τις κατά νόμο εγκρίσεις, και ενώ ο Κανονισμός Εσωτερικής Υπηρεσίας (ΚΕΥ) δεν εγκρίθηκε νομοτύπως από τα κατά νόμο αρμόδια όργανα με την παροχή νομοτύπου εγκρίσεως, από τα όργανα αυτά, η οποία θα ισχύσει για το μέλλον, από τον χρόνο δηλ. της παροχής της, οι εργατικές όμως συμβάσεις, που έχουν συναφθεί διατηρούν τον χαρακτήρα τέτοιας σύμβασης.
103603/Z1/2025
Καθορισμός των όρων και των διαδικασιών επιλογής για τη χορήγηση υποτροφιών του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών για την εσωτερική κινητικότητα υποψηφίων διδακτόρων των ΑΕΙ της Ελλάδας στο πλαίσιο του ΥΠΟΕΡΓΟΥ 3: «Πρόγραμμα υποτροφιών για την υποστήριξη της εσωτερικής κινητικότητας υποψήφιων διδακτόρων» της πράξης με τίτλο «Πρόγραμμα χορήγησης υποτροφιών για τη συμμετοχή σε μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών, για την εκπόνηση διδακτορικής διατριβής και για την υποστήριξη της εσωτερικής κινητικότητας υποψηφίων διδακτόρων» με κωδικό ΟΠΣ 6019673 του Προγράμματος «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή 2021-2027», που συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ+).