ΕΣ/ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΜΗΜΑ/285/2024
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Με την υπό κρίση έφεση, για την άσκηση της οποίας έχει καταβληθεί το νόμιμο παράβολο (βλ. το 571602436953 0911 0068 ηλεκτρονικό παράβολο της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης) και όπως οι λόγοι αυτής αναπτύσσονται με το από 14.3.2023 νομίμως κατατεθέν υπόμνημα, ζητείται η ακύρωση της 4/25.2.2020 πράξης της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην Υπηρεσία Επιτρόπου Ο.Τ.Α. V στο Δήμο Ηλιούπολης. Με την πράξη αυτή καταλογίστηκε σε βάρος του εκκαλούντος, τέως Δημάρχου του Δήμου Ελληνικού-Αργυρούπολης, ποσό 10.450,00 ευρώ στο πλαίσιο άσκησης ειδικού κατά προτεραιότητα κατασταλτικού ελέγχου του άρθρου 175 παρ. 3 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (κυρωθέντος με το άρθρο πρώτο του ν. 3463/2006, Α΄ 114), επί των 2322 και 2723, οικονομικού έτους 2011, χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής του ως άνω Δήμου.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΜΗΜΑ/524/2024
Με την υπό κρίση έφεση, όπως οι λόγοι αυτής αναπτύσσονται με το από 13.6.2023 νομίμως κατατεθέν υπόμνημα, ζητείται η ακύρωση της 4/30.8.2019 πράξης της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Δήμο Ηλιούπολης, με την οποία καταλογίσθηκε σε βάρος του εκκαλούντος, τέως Αντιδημάρχου Καισαριανής, μετά την άσκηση ειδικού κατά προτεραιότητα κατασταλτικού ελέγχου, ποσό 1.200,00 ευρώ, το οποίο εξοφλήθηκε με το 113, οικονομικού έτους 2019, χρηματικό ένταλμα πληρωμής του Δήμου Καισαριανής κατόπιν εντολής του εκκαλούντος προς την Προϊστάμενη της ταμειακής υπηρεσίας του Δήμου. Η έφεση αυτή απαραδέκτως στρέφεται κατά της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, καθόσον στην παρούσα δίκη νομιμοποιείται παθητικά το Ελληνικό Δημόσιο καθώς και ο Δήμος Καισαριανής, σύμφωνα με το άρθρο 112 παρ.2 εδ. α΄ του ν. 4700/2020 «Ενιαίο Κείμενο Δικονομίας για το Ελεγκτικό Συνέδριο, ολοκληρωμένο νομοθετικό πλαίσιο για τον προσυμβατικό έλεγχο, τροποποιήσεις στον Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο, διατάξεις για την αποτελεσματική απονομή της δικαιοσύνης και άλλες διατάξεις» (Α΄ 127).
ΕΣ/ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΜΗΜΑ/1249/2024
Με την υπό κρίση έφεση, για την άσκηση της οποίας έχει καταβληθεί το προσήκον παράβολο (βλ. το με κωδικό πληρωμής 33104760795007100061 e-παράβολο της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων), σύμφωνα με τις εφαρμοστέες ως εκ του χρόνου άσκησης αυτής, διατάξεις του άρθρου 73 παρ.3 περ.δ΄ του ν.4129/2013, ζητείται η ακύρωση της 2/23.1.2020 πράξης της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην Περιφερειακή Ενότητα Έβρου. Με την Πράξη αυτή καταλογίστηκε ο εκκαλών, πρώην Πρόεδρος του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.) με την επωνυμία «Κέντρο Πολιτισμού, Αθλητισμού, Παιδείας, Νεολαίας και Περιβάλλοντος Δήμου Διδυμότειχου «(δ.τ. ΕΥΓΕΝΙΔΕΙΟ ) - βλ. την 69/28.2.2011 απόφαση του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Διδυμοτείχου περί σύστασης αυτού, ΦΕΚ Β΄ 1140/3.6.2011», με το συνολικό ποσό των 19.895,40 ευρώ, υπέρ του νομικού αυτού προσώπου, μετά τη διενέργεια ειδικού κατά προτεραιότητα κατασταλτικού ελέγχου, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 175 παρ.3 του ν.3463/2006.
ΕΣ/ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΜΗΜΑ/1252/2024
Με την υπό κρίση έφεση, για τη συζήτηση της οποίας έχει καταβληθεί το νόμιμο παράβολο, όπως οι λόγοι αυτής αναπτύσσονται στο από 16.4.2024 υπόμνημα, ζητείται η ακύρωση της 2/6.10.2021 Πράξης της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην Υπηρεσία Επιτρόπου ΟΤΑ Θεσσαλονίκης I, με την οποία καταλογίστηκε σε βάρος του εκκαλούντος, Δημάρχου του εφεσίβλητου Δήμου Χαλκηδόνας, το ποσό των 1.348,20 ευρώ, πλέον των νομίμων τόκων από 24.3.2021 (βλ. άρθρο 147 του ν. 4820/2021), στο πλαίσιο κατά προτεραιότητα κατασταλτικού ελέγχου, σύμφωνα με το άρθρο 175 παρ. 3 του κυρωθέντος με το άρθρο πρώτο του ν. 3463/2006 Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (Α΄ 114), επί του 345, οικονομικού έτους 2021, χρηματικού εντάλματος πληρωμής του ως άνω Δήμου. Ειδικότερα, ο εκκαλών φέρεται ότι έδωσε μη νομίμως και παρά τις αντιρρήσεις της Ταμία του ως άνω Δήμου εντολή εξόφλησης του 345/2021 χρηματικού εντάλματος (ΧΕ), το οποίο εκδόθηκε στο όνομα έξι δικαιούχων υπαλλήλων ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (ΙΔΟΧ) της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Χαλκηδόνος, για την καταβολή μισθοδοσίας μηνός Ιανουαρίου 2021. Η έφεση αυτή έχει ασκηθεί νομοτύπως και εμπροθέσμως είναι τυπικά δεκτή και πρέπει να εξεταστεί περαιτέρω ως προς την ουσιαστική βασιμότητα των λόγων της.
ΕΣ/ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΜΗΜΑ/1250/2024
Με την κρινόμενη έφεση ζητείται η ακύρωση: α) της 1/2020 Πράξης της Αναπληρώτριας Επιτρόπου της Υπηρεσίας Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην Περιφερειακή Ενότητα Αιτωλοακαρνανίας, με την οποία καταλογίστηκε υπέρ του Δήμου Ιεράς Πόλης Μεσολογγίου, ο εκκαλών, ως τέως Δήμαρχος του ως άνω Δήμου, με το ποσό των 2.367,50 ευρώ, στο πλαίσιο διενέργειας ειδικού κατά προτεραιότητα κατασταλτικού ελέγχου κατ’ άρθρο 175 παρ.3 του ν.3463/2006, επί του 298 Α΄ οικονομικού έτους 2012, χρηματικού εντάλματος πληρωμής που εκδόθηκε στο όνομα της εταιρείας με την επωνυμία «... Ε.Ε.» και αφορά σε δαπάνη για τη διαφημιστική προβολή του Δήμου, β) της 2/2020 Πράξης της ίδιας ως άνω Αναπληρώτριας Επιτρόπου, με την οποία καταλογίστηκε υπέρ του ως άνω Δήμου ο εκκαλών, με την ως άνω ιδιότητα, με το συνολικό ποσό των 3.000,00 ευρώ, στο πλαίσιο διενέργειας ειδικού κατά προτεραιότητα κατασταλτικού ελέγχου επί των 946,947,948 και 949, οικονομικού έτους 2012, χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής, ύψους 750,00 ευρώ έκαστο, που εκδόθηκαν στα ονόματα των: .... και αφορούν σε δαπάνες για την πραγματοποίηση παιδικών θεατρικών παραστάσεων στον εν λόγω Δήμο κατά τις ημερομηνίες 29.6.2011, 30.6.2011 και 3.7.2011 και γ) της 3/2020 Πράξης της ίδιας ως άνω Αναπληρώτριας Επιτρόπου ,με την οποία καταλογίστηκε υπέρ του ως άνω Δήμου, ο εκκαλών με το συνολικό ποσό των 5.000,00 ευρώ, στο πλαίσιο διενέργειας και πάλι ειδικού κατά προτεραιότητα κατασταλτικού ελέγχου επί των 423, 424, 425 και 426, οικονομικού έτους 2012, χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής, ύψους 1.250,00 ευρώ εκάστου, που εκδόθηκαν στα ονόματα των:.... και αφορούν σε δαπάνες για την πραγματοποίηση παιδικής θεατρικής παράστασης στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Πολιτιστικό Καλοκαίρι 2011» του ως άνω Δήμου. Τα ως άνω χρηματικά εντάλματα (298 Α΄/2012, 946, 947, 948, 949/2012 και 423, 424, 425, 426/2012) εκτελέστηκαν, κατόπιν έγγραφων εντολών του εκκαλούντος υπό την ανωτέρω ιδιότητά του, ως πρώην Δημάρχου του Δήμου αυτού και παρά την αμφισβήτηση της νομιμότητάς τους τόσο από την Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών όσο και από τον Ταμία του εν λόγω νομικού προσώπου.
ΕΣ/ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΜΗΜΑ/147/2024
Με την υπό κρίση έφεση, για την οποία έχει κατατεθεί παράβολο (βλ. το 627868564954 0508 0002 e-παράβολο της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων), όπως οι λόγοι αυτής αναπτύσσονται με το από 13.11.2023 νομίμως κατατεθέν υπόμνημα, ζητείται να ακυρωθεί, άλλως να τροποποιηθεί η 7/31.3.2017 πράξη του Επιτρόπου της Υπηρεσίας Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στον Νομό Δωδεκανήσου, κατά το μέρος που με αυτήν καταλογίστηκε υπέρ του Δήμου Πάτμου ο εκκαλών, με την ιδιότητα του μέλους του Δημοτικού Συμβουλίου του ίδιου Δήμου κατά τον κρίσιμο χρόνο, εις ολόκληρον με τα λοιπά αναφερόμενα στην πράξη αυτήν πρόσωπα, με το συνολικό ποσό των 173.237,10 ευρώ, που φέρεται ότι αντιστοιχεί σε ισόποσο έλλειμμα που προκλήθηκε στη διαχείριση οικονομικού έτους 2001 του ως άνω Δήμου.
ΝΣΚ/18/2011
Δίκτυο Ηλεκτρικής Ενέργειας – Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας – Μονάδες ΣΗΘΥΑ – Δικαίωμα πρόσβασης στο δίκτυο – Τροποποίηση Κώδικα Διαχείρισης Συστήματος και Συναλλαγών Ηλεκτρικής Ενέργειας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Επιβάλλεται, κατά την κατανομή του φορτίου από τον αρμόδιο Διαχειριστή του Συστήματος ή του Δικτύου, να μη διακυβεύεται η έναντι πάντων προτεραιότητα πρόσβασης στο δίκτυο της ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ, όταν συντρέχει ταυτόχρονα με την έχουσα επίσης προτεραιότητα πρόσβασης ηλεκτρική ενέργεια από ΣΗΘΥΑ. (ομοφ.) β) Επιβάλλεται να εναρμονισθεί με τις άνω διατάξεις των οδηγιών το εθνικό δίκαιο και συγκεκριμένα οι διατάξεις του άρθρου 9 παρ. 1 του Ν 3468/2006 και συνακόλουθα του ΚΔΣ και ΣΗΕ, που καταρτίζεται και, κατ’ αναλογίαν τροποποιείται κατά τα άρθρα 19 και 20 του Ν 2773/1999, κατά τρόπον ώστε να μην περιορίζεται η προτεραιότητα πρόσβασης των μονάδων ΣΗΘΥΑ στο δίκτυο, σύμφωνα με όσα αναπτύσσονται στην παράγραφο ΙΙΙ της γνωμοδότησης. (ομοφ.)
ΕΣ/ΤΜΗΜΑ V/1071/2024
Με την ένδικη έφεση, όπως οι λόγοι αυτής αναπτύσσονται με το από 10.3.2020 νομίμως κατατεθέν υπόμνημα, ζητείται η ακύρωση α) της 5/30.6.2017 πράξης του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Υπουργείο Υγείας, με την οποία καταλογίσθηκε σε βάρος του εκκαλούντος, πρώην Γενικού Προξένου της Ελλάδας στη Ζυρίχη, ως β΄ υπολόγου του 14450/1996 χρηματικού εντάλματος προπληρωμής, συνολικό ποσό ύψους 8.786,52 ευρώ (2.928,84 ευρώ ως κύρια οφειλή και 5.857,68 ευρώ ως προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής), λόγω μη υποβολής δικαιολογητικών απόδοσης λογαριασμού για τη διαχείριση του προϊόντος του ανωτέρω Χ.Ε.Π. και β) κάθε άλλης συναφούς πράξης της Διοίκησης. Η υπό κρίση έφεση απαραδέκτως στρέφεται κατά κάθε άλλης συναφούς πράξης, η οποία δεν προσδιορίζεται ειδικώς και συνεπώς, κατά το μέρος αυτό πρέπει να απορριφθεί ως αόριστη και ανεπίδεκτη δικαστικής εκτίμησης. Κατά τα λοιπά, η έφεση, για την οποία έχει καταβληθεί το νόμιμο παράβολο (με το 328477528950 0508 0063 ηλεκτρονικό παράβολο), έχει ασκηθεί νομότυπα και εμπρόθεσμα και επομένως, πρέπει να εξετασθεί περαιτέρω ως προς τη βασιμότητά της.
ΕΣ/ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΜΗΜΑ/417/2024
Με την υπό κρίση έφεση ζητείται η ακύρωση της 1/2021 πράξης της Υπηρεσίας Επιτρόπου ΟΤΑ ΙΙΙ του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Δήμο Αθηναίων, με την οποία καταλογίστηκε υπέρ του Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου με την επωνυμία «Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Δήμου Αθηναίων» (Ο.Π.Α.Ν.Δ.Α.) και σε βάρος της εκκαλούσας, Προέδρου αυτού, ποσό 368,14 ευρώ, προς αποκατάσταση ισόποσου ελλείματος που φέρεται ότι προκλήθηκε στη διαχείρισή του, κατά το οικονομικό έτος 2020. Το έλλειμα διαπιστώθηκε κατά τη διενέργεια ειδικού κατά προτεραιότητα κατασταλτικού ελέγχου, λόγω της πληρωμής των Β00979/2020 και Β01086/2020 χρηματικών ενταλμάτων του Οργανισμού, ποσού 234,98 ευρώ και 133,16 ευρώ αντίστοιχα, κατόπιν εντολής της εκκαλούσας και παρά την αμφισβήτηση της νομιμότητάς τους από την Ταμία του, τα οποία αφορούσαν σε αναδρομικά διαφοράς βασικού μισθού υπαλλήλου, λόγω της φερόμενης ως μη νόμιμης αλλαγής κατηγορίας αυτού, και αναδρομικά διαφοράς, λόγω της φερόμενης ως μη νόμιμης μετάταξής του σε άλλη ειδικότητα της ίδιας κατηγορίας.
ΕΣ/ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΜΗΜΑ/414/2024
Με το κρινόμενο ένδικο βοήθημα, που, κατ’ ορθό νομικό χαρακτηρισμό, συνιστά έφεση και για την άσκηση του οποίου έχει καταβληθεί το νόμιμο παράβολο (βλ. τα 5183196,6056443,3150578,3150579,3150580 και 3150519, σειράς Α, ειδικά έντυπα παράβολα και το με κωδικό 34186857195009140026 ηλεκτρονικό παράβολο), όπως οι λόγοι αυτού αναπτύσσονται με το από 20.7.2020 υπόμνημα, ζητείται, κατ’ εκτίμηση του περιεχομένου του, η ακύρωση, άλλως η τροποποίηση της με Κ.Α. 4213/2017 εγγραφής του εκκαλούντος στον χρηματικό- φορολογικό κατάλογο του Δήμου Πετρούπολης για το συνολικό ποσό των 5.087,63 ευρώ, που αντιστοιχεί σε αποδοχές που φέρεται να εισέπραξε αχρεώστητα λόγω ανάκλησης της απόφασης μετάταξής του στον άνω Δήμο.
ΕΣ/ΤΜΗΜΑ V/1070/2024
Με την υπό κρίση έφεση, όπως οι λόγοι αυτής αναπτύσσονται με το από 10.3.2020 νομίμως κατατεθέν υπόμνημα, ζητείται η ακύρωση της α) 1/28.6.2017 πράξης του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Υπουργείο Υγείας, με την οποία καταλογίστηκε εις βάρος του εκκαλούντος, πρώην Προξένου της Ελλάδας στη Ζυρίχη της Ελβετίας, ως β΄ υπολόγου του 28162/1996 χρηματικού εντάλματος προπληρωμής το συνολικό ποσό των 70.292,28 ευρώ (ισόποσο ποσό 23.952.096 δραχμών), το οποίο αναλύεται σε κεφάλαιο 23.430,76 ευρώ (ισόποσο ποσό 7.984.032 δραχμών), και προσαυξήσεις 46.861,52 ευρώ (ισόποσο ποσό 15.968.064 δραχμών), λόγω μη υποβολής δικαιολογητικών απόδοσης λογαριασμού για τη διαχείριση του προϊόντος του ανωτέρω Χ.Ε.Π. και β) κάθε άλλης συναφούς πράξης της Διοίκησης. Η έφεση αυτή κατά το μέρος που στρέφεται κατά κάθε άλλης συναφούς εκτελεστής διοικητικής πράξης, η οποία δεν προσδιορίζεται ειδικώς, πρέπει να απορριφθεί ως αόριστη και ανεπίδεκτη δικαστικής εκτίμησης. Κατά τα λοιπά η ένδικη έφεση, για την οποία καταβλήθηκε το νόμιμο παράβολο (βλ. το υπ’ αριθμ. 328477669950 0508 0097 e-παράβολο) έχει ασκηθεί εμπρόθεσμα και νομότυπα και επομένως είναι τυπικά δεκτή και πρέπει να ερευνηθεί περαιτέρω ως προς την ουσιαστική της βασιμότητα