×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/Ε ΚΛΙΜΑΚΙΟ/191/2024

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η απόφαση (Πράξη 191/2024) του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου σύμβασης για το έργο της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης Μείζονος Βόλου, «Κατασκευή δικτύου αποχέτευσης ακαθάρτων στους οικισμούς Μαράθος, Κριθάρια και Αγ. Γεώργιος Δ. Βόλου». Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 4.660.000,00 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α., και συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Το Κλιμάκιο αποφάσισε ότι το σχέδιο σύμβασης εισάγεται απαραδέκτως για έλεγχο, διότι, βάσει του άρθρου 324 του ν.4700/2020, οι συγχρηματοδοτούμενες συμβάσεις υποβάλλονται υποχρεωτικά στον έλεγχο του Κλιμακίου μόνο εφόσον η προϋπολογιζόμενη δαπάνη υπερβαίνει τα 5.000.000,00 ευρώ, όριο το οποίο δεν επιτυγχάνεται στην κρινόμενη υπόθεση.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/Ε ΚΛΙΜΑΚΙΟ/191/2024

Η απόφαση αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου σύμβασης για το έργο «Κατασκευή δικτύου αποχέτευσης ακαθάρτων στους οικισμούς Μάραθος, Κριθάρια και Αγ. Γεώργιος Δ. Βόλου», που ανατέθηκε από τη Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης Μείζονος Βόλου. Το έργο έχει προϋπολογιζόμενη δαπάνη 4.660.000,00 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.) και συγχρηματοδοτείται από ενωσιακούς πόρους μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Σύμφωνα με το άρθρο 324 του ν. 4700/2020, ο υποχρεωτικός έλεγχος νομιμότητας από Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου για συγχρηματοδοτούμενα έργα διενεργείται μόνο εφόσον η δαπάνη υπερβαίνει τα 5.000.000 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.). Καθώς η προϋπολογιζόμενη δαπάνη υπολείπεται αυτού του ορίου, το σχέδιο σύμβασης κρίθηκε ότι απαραδέκτως εισάγεται για προσυμβατικό έλεγχο στο Κλιμάκιο.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΟ Ε/35/2025

Η Πράξη 35/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για το έργο του Δήμου Ανδραβίδας - Κυλλήνης με τίτλο «Κατασκευή Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων (ΕΕΛ) Βάρδας και δικτύου αποχέτευσης ακαθάρτων στους οικισμούς Βάρδα και Ψάρι». Το Κλιμάκιο αναβάλλει την έκδοση οριστικής κρίσης, διαπιστώνοντας ότι ο φάκελος είναι ελλιπής. Διατάσσει τη συμπλήρωση του φακέλου με απαραίτητα στοιχεία, μεταξύ των οποίων: γραπτές διευκρινίσεις σχετικά με την οικονομική προσφορά, καθώς δεν προκύπτει ότι προσφέρθηκε έκπτωση στο κόστος της τριετούς λειτουργίας του έργου (παρά τη ρητή πρόβλεψη της διακήρυξης), Συμπληρωματικό Πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού με ειδική λεκτική αιτιολόγηση της βαθμολόγησης της τεχνικής προσφοράς της μοναδικής συμμετέχουσας εταιρείας, καθώς και επικαιροποιημένο σχέδιο σύμβασης.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ζ/235/2024

Η Πράξη 235/2024 του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας σχεδίου σύμβασης για τις «Οριστικές μελέτες έργων συλλογής και μεταφοράς ακαθάρτων» στους Δήμους Σαρωνικού και Κρωπίας. Η συνολική εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ανέρχεται σε 3.177.972,43 ευρώ (πλέον ΦΠΑ). Το Κλιμάκιο εξέτασε τη νομιμότητα του ελέγχου βάσει του άρθρου 324 παρ. 3 του ν. 4700/2020. Δεδομένου ότι η σύμβαση συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής και η προϋπολογιζόμενη δαπάνη (χωρίς ΦΠΑ) υπολείπεται του κατώτατου ορίου των 5.000.000,00 ευρώ που ορίζεται για τον προσυμβατικό έλεγχο συγχρηματοδοτούμενων συμβάσεων, το Κλιμάκιο αποφάσισε ότι το σχέδιο σύμβασης εισάγεται απαραδέκτως προς έλεγχο νομιμότητας ενώπιόν του.


ΕΣ/Ε ΚΛΙΜΑΚΙΟ/146/2024

Η Πράξη 146/2024 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάθεσης του έργου «Δίκτυα αποχέτευσης ακαθάρτων Νότιας Περιοχής Δημοτικής Ενότητας Μυτιλήνης (Τμήμα Α΄)». Η απόφαση έκρινε νόμιμη την απόρριψη της προσφοράς του αρχικού μειοδότη «ΠΡΑΞΙΣ Α.Τ.Ε.» διότι, κατά την αιτιολόγηση της ασυνήθιστα χαμηλής προσφοράς του, προέκυπτε η πρόθεση ανάθεσης σημαντικού μέρους του έργου υπό μορφή υπεργολαβίας σε τρίτους, χωρίς τη σχετική δήλωση στο ΕΕΕΣ. Ωστόσο, το Κλιμάκιο έκρινε μη νόμιμη την απόρριψη άλλης προσφοράς (


ΕΣ/Ε ΚΛΙΜΑΚΙΟ/254/2024

Η Πράξη 254/2024 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου σύμβασης για το έργο της Διαδημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης - Αποχέτευσης Λέσβου με τίτλο «ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΛΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΕΡΓΑ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΠΟΛΙΧΝΙΤΟΥ». Το έργο, το οποίο αποτελεί υποέργο ευρύτερης Πράξης ενταγμένης στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020» και συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής, έχει προϋπολογιζόμενη δαπάνη 2.100.000,00 ευρώ (πλέον ΦΠΑ). Το Κλιμάκιο έκρινε ότι το σχέδιο σύμβασης απαραδέκτως εισάγεται για έλεγχο, καθώς, σύμφωνα με τη νομοθεσία (άρθρο 324 του ν.4700/2020), τα συγχρηματοδοτούμενα έργα υπάγονται υποχρεωτικά στον προσυμβατικό έλεγχο μόνο εάν η προϋπολογιζόμενη δαπάνη υπερβαίνει το όριο των 5.000.000,00 ευρώ (άνευ Φ.Π.Α.), όριο το οποίο δεν πληρούται στη συγκεκριμένη περίπτωση.


ΕΣ/Ε ΚΛΙΜΑΚΙΟ/179/2024

Το Ε' Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου εξέτασε το σχέδιο σύμβασης για το έργο του Δήμου Λευκάδας με τίτλο «Επέκταση δικτύων αποχέτευσης Δ.Ε Λευκάδας, Νυδρίου και Βασιλικής», προϋπολογιζόμενης δαπάνης 4.491.436,62 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α. Το έργο συγχρηματοδοτείται από ενωσιακούς πόρους (ΕΣΠΑ 2014-2020 και Ταμείο Συνοχής). Η Πράξη έκρινε ότι, σύμφωνα με το άρθρο 324 παρ. 3 του ν.4700/2020, ο υποχρεωτικός έλεγχος νομιμότητας από Κλιμάκιο για συγχρηματοδοτούμενες συμβάσεις ΟΤΑ διενεργείται μόνο αν η προϋπολογιζόμενη δαπάνη υπερβαίνει τα 5.000.000 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α. Καθώς η δαπάνη του συγκεκριμένου έργου υπολείπεται του ορίου αυτού, αποφασίστηκε ότι το σχέδιο σύμβασης απαραδέκτως εισάγεται ενώπιον του Κλιμακίου για προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/331/2025

Η Πράξη 331/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά στον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου 3ης τροποποίησης-παράτασης της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Αττικής και του Δήμου Σαρωνικού. Το έργο αφορά την «Ολοκλήρωση κατασκευής έργων αποχέτευσης ακαθάρτων κυρίως οικισμού Καλυβίων και Κουβαρά», προϋπολογισμού 5.500.000,00 ευρώ. Η τροποποίηση προβλέπει παράταση της διάρκειας της σύμβασης κατά δέκα (10) επιπλέον μήνες, έως τις 6.5.2026, λόγω των απαιτούμενων εργασιών συντήρησης και οριστικής παραλαβής του έργου μετά την ολοκλήρωσή του στις 8.11.2024. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου, υπό τον όρο της διόρθωσης εκ παραδρομής αναφοράς στο Παράρτημα Ι αντί του Παραρτήματος ΙΙ για το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.


13550/2025

Αποζημίωση Αντιπροέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης - Αποχέτευσης Μείζονος περιοχής Βόλου (ΔΕΥΑΜΒ).


ΕΣ/ΚΛΙΜ.Ε/104/2023

Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις 1 και 2, το σχέδιο σύμβασης του έργου της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης Πάτρας με τίτλο «ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΖΑΡΟΥΧΛΕΙΚΩΝ (2019)» απαραδέκτως υποβάλλεται στον έλεγχο νομιμότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, διότι αφορά σε συγχρηματοδοτούμενο από ενωσιακούς πόρους έργο, του οποίου η προϋπολογιζόμενη δαπάνη, χωρίς Φ.Π.Α., υπολείπεται του ορίου των 5.000.000,00 ευρώ.



14599/2024

Καθορισμός αποζημίωσης του προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης-Αποχέτευσης Μείζονος Περιοχής Βόλου (ΔΕΥΑΜΒ).