×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/Γ ΕΛΑΣΣΟΝΑ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/547/2023

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Με την προσβαλλόμενη απόφαση απορρίφθηκε η από 23.10.2014 (Α.Β.Δ. 422/2014) έφεση της ήδη αναιρεσείουσας κατά της Β3γ/Γ.Π.οικ. 65604/29.7.2014 καταλογιστικής απόφασης της Προϊσταμένης της Διεύθυνσης Οικονομικής Διαχείρισης και Υπηρεσιών του Υπουργείου Υγείας, με την οποία καταλογίστηκε σε βάρος αυτής, υπό την ιδιότητα της πρώην υπαλλήλου με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου του Υπουργείου Υγείας, το ποσό των 44.908,68 ευρώ, που αντιστοιχεί σε αχρεωστήτως ληφθείσες αποδοχές κατά το χρονικό διάστημα από 22.4.2008 έως 30.4.2011. Το Δικαστήριο κρίνει ότι ο προβαλλόμενος πρώτος λόγος αναίρεσης κατά το πρώτο σκέλος αυτού είναι απορριπτέος ως ερειδόμενος επί της εσφαλμένης παραδοχής ότι μόνη η απόρριψη ενός λόγου έφεσης με επαλλήλως εκφερόμενη αιτιολογία αποτελεί αντιφατική αιτιολογία (βλ. ΕλΣυν Ολ. 1313/2020, 1882/2019). Περαιτέρω, το Τμήμα, το οποίο, κατά την αντιμετώπιση του προβληθέντος λόγου εφέσεως περί απόλυτης ακυρότητας της 924α/16.2.2011 απόφασης του Υπηρεσιακού (Πειθαρχικού) Συμβουλίου, απέρριψε αυτόν προεχόντως ως απαράδεκτο και, εν συνεχεία, υιοθετώντας και τις επικουρικές σκέψεις ότι ο ίδιος λόγος ερείδεται και επί αναληθούς προϋποθέσεως και σε κάθε περίπτωση είναι αβάσιμος, με νόμιμες και χωρίς αντιφάσεις σκέψεις ως προς τη σημασία και αξιολόγηση των πραγματικών περιστατικών που έλαβε υπ’ όψιν για τον σχηματισμό της δικανικής του κρίσης αποφάνθηκε. Σε κάθε περίπτωση, με το δικόγραφο της ένδικης αίτησης δεν αμφισβητείται καθ’ οιονδήποτε τρόπο η αιτιολογία ή το νομικό έρεισμα κάθε μίας εκ των, απορριπτικών του συγκεκριμένου λόγου, βάσεων.




Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΤΜ.1/1774/2018

Με την έφεση αυτή ζητείται η ακύρωση: 1) της Β3γ/Γ.Π.οικ. 65604/29.7.2014 καταλογιστικής απόφασης της Προϊσταμένης της Διεύθυνσης Οικονομικής Διαχείρισης και Υπηρεσιών του Υπουργείου Υγείας  Με τον πρώτο λόγο έφεσης, η εκκαλούσα προβάλλει απόλυτη ακυρότητα της 924α/16.2.2011 απόφασης του Υπηρεσιακού (Πειθαρχικού) Συμβουλίου περί απόλυσής της από την Υπηρεσία, λόγω παράβασης του ουσιώδους τύπου της προηγούμενης ακρόασης, διότι αν και κλήθηκε να απολογηθεί για το αδίκημα της αδικαιολόγητης αποχής από την εκτέλεση των καθηκόντων της, σύμφωνα με το άρθρο 38 παρ. 1 περίπτωση ιε΄ του π.δ. 410/1988, εν τέλει απολύθηκε λόγω υπηρεσιακής ανεπάρκειας, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 50 παρ. 1 του π.δ. 410/1988, σε συνδυασμό με το άρθρο 46 του ίδιου π.δ/τος, χωρίς να της δοθεί η δυνατότητα να απολογηθεί για το ζήτημα αυτό..Ο λόγος αυτός πρέπει να απορριφθεί προεχόντως ως απαράδεκτος, διότι το παρόν Τμήμα δεν δύναται, επ’ ευκαιρία εκδίκασης της έφεσης κατά της Β3γ/Γ.Π.οικ.65604/29.7.2014 καταλογιστικής απόφασης, να προβεί σε παρεμπίπτουσα κρίση επί του εγειρόμενου από την εκκαλούσα ζητήματος, λαμβανομένης υπόψη της φύσης και της αυτοτέλειας της πειθαρχικής διαδικασίας, σε συνδυασμό με τις ουσιώδεις εγγυήσεις από τις οποίες κατά νόμο διέπεται (βλ. άρθρα 37 επόμ. του π.δ. 410/1988). Και τούτο, διότι δεν μπορεί το παρόν Δικαστήριο να υποκαταστήσει στην κρίση τους τα επιληφθέντα της υπόθεσης πειθαρχικά όργανα του Υπουργείου Υγείας, τα οποία έχουν αποκλειστική αρμοδιότητα να διαπιστώσουν τη διάπραξη ή μη των φερομένων ως τελεσθέντων από την εκκαλούσα πειθαρχικών παραπτωμάτων και να προβούν σε επιμέτρηση της πειθαρχικής ποινής, η δε εκδίκαση ενδίκων μέσων και βοηθημάτων κατά των πράξεων των ανωτέρω οργάνων, εφόσον πρόκειται για υπαλλήλους του Δημοσίου με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, υπάγεται στη δικαιοδοσία των πολιτικών δικαστηρίων (πρβλ. Ε.Σ. ΙΙΙ Τμ. 938/2018, σκ. 24). Επιπλέον, ο ως άνω λόγος ερείδεται και επί αναληθούς προϋποθέσεως, καθόσον με βάση τα εκτιθέμενα στη σκέψη 11, η 924α/16.2.2011 απόφαση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου έχει επάλληλη αιτιολογία, ήτοι το μεν διαπιστώνει τη συνδρομή των προϋποθέσεων απόλυσης της εκκαλούσας λόγω υπηρεσιακής ανεπάρκειας, το δε την τέλεση συγκεκριμένων πειθαρχικών παραπτωμάτων, στα οποία συγκαταλέγεται και το παράπτωμα της αδικαιολόγητης αποχής από την εκτέλεση των καθηκόντων της (άρθρο 38 παρ. 1 περ. ιε΄ του π.δ. 410/1988), για το οποίο, όπως συνομολογεί και η ίδια, απολογήθηκε ενώπιον του Υπηρεσιακού Συμβουλίου. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, πρέπει η ένδικη έφεση να απορριφθεί στο σύνολό της ως αβάσιμη


ΝΣΚ/110/2011

Κοινωνική Ασφάλιση – Επικουρικές συντάξεις – Ανάκληση ή μη συνταξιοδοτικών πράξεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η διάταξη του άρθρου 53 του Ν 2084/1992 και οι λοιπές σχετικά με την επικουρική σύνταξη διατάξεις, στοχεύουν στο να προασπίσουν τα αποθεματικά των Ταμείων κατά ρητή συνταγματική επιταγή και για πρόδηλους λόγους δημοσίου συμφέροντος. Επομένως, τυχόν επικουρικές συντάξεις που δόθηκαν από τα ανωτέρω Ταμεία παρά το νόμο από 1-1-1998 και μετά, δεν έχουν δημιουργήσει κάποιου είδους διοικητικό δεδικασμένο, και, ως μη έχουσες νόμιμο έρεισμα, πρέπει να ανακληθούν χωρίς τον χρονικό περιορισμό της πενταετίας. (ομοφ.)


ΕΣ/Β΄ ΕΛΑΣΣΟΝΑ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/662/2023

ΕΠΙΒΟΛΗ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΔΙΟΡΘΩΣΗΣ.(...)Με το ως άνω σκεπτικό της, η αναιρεσιβαλλόμενη διέλαβε επαρκή και μη αντιφατική αιτιολογία περί του κρίσιμου ζητήματος της νομιμότητας της εργασίας υδροσποράς και διπλής πληρωμής της, κατά τρόπο ώστε να μην καθιδρύεται ο αναιρετικός λόγος της παράβασης ουσιώδους διαδικαστικού τύπου, υπό την ειδικότερη αιτίαση της ανεπαρκούς αιτιολογίας, που εξικνείται μέχρι την έλλειψη νομίμου βάσης, όπως κατ’ εκτίμηση προβάλλεται. Πιο συγκεκριμένα, δεχόμενο το Τμήμα ότι η ίδια εργασία «υδροσπορά γηπέδου golf πλην greens», για έκταση εμβαδού 30.000 τ.μ., πιστοποιείται διπλά τόσο στο 375/25.10.2002 τιμολόγιο της εταιρείας ….Α.Ε. όσο και στο 601/30.11.2003 και ότι η διπλή υδροσπορά δεν αποδείχθηκε ότι ήταν αναγκαία από το επενδυτικό σχέδιο της αναιρεσείουσας, συνακόλουθα δε ότι η διπλή πληρωμή αποτελεί ουσιώδη παρατυπία που δικαιολογεί την επιβολή δημοσιονομικής διόρθωσης, καθόσον τελεί σε αιτιώδη σχέση με την προκληθείσα σε βάρος της επιχορηγούμενης από κοινοτικά και εθνικά κονδύλια δράσης ισόποση ζημία, δεν διέλαβε στην απόφασή του αντιφατική ή ανεπαρκή αιτιολογία, ο δε περί του αντιθέτου προβαλλόμενος λόγος πρέπει να απορριφθεί. Εξάλλου, ο ισχυρισμός της αναιρεσείουσας ότι η απόφαση στερείται νομίμου βάσεως εκ του λόγου ότι από την προσκομισθείσα ενώπιον της Ολομέλειας περίληψη της απόφασης υπαγωγής της επένδυσης στον αναπτυξιακό ν. 2601/1998 δεν προκύπτει η απαγόρευση της διπλής πιστοποίησης των ίδιων εργασιών, πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτος προεχόντως, διότι προβάλλεται το πρώτον με το υπόμνημα ενώπιον της Ολομέλειας. Σε κάθε περίπτωση, τα προσκομιζόμενα με το ως άνω υπόμνημα στοιχεία, δεν μπορούν παραδεκτώς να εξεταστούν από το Δικαστήριο τούτο στο πλαίσιο της αναιρετικής διαδικασίας, καθόσον με αυτά πλήττεται η ανέλεγκτη περί τα πραγματικά περιστατικά κρίση του Τμήματος (ΕλΣυν Ολ. 711/2019, 1523/2017, 3384/2015, 3407/2014 κ.ά.).Κατ’ ακολουθίαν των προεκτεθέντων και µη προβαλλοµένου άλλου λόγου αναίρεσης, η υπό κρίση αίτηση πρέπει να απορριφθεί.



ΕΣ/Β΄ΕΛΑΣΣΟΝΑ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/0553/2023

ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ.(...)Με τις παραδοχές αυτές, η αναιρεσιβαλλομένη περιέλαβε πλήρεις και σαφείς αιτιολογίες και ορθά κατέληξε ότι η απόφαση δημοσιονομικής διόρθωσης δεν ήταν νόμιμη αφού δεν περιείχε την απαιτούμενη από τον νόμο ειδική και πλήρη αιτιολογία, σύμφωνα με τα εκτιθέμενα στη σκέψη 5 της παρούσας. Ο δε περί του αντιθέτου λόγος αναιρέσεως ότι αρκούσε για τη νόμιμη αιτιολογία της επίμαχης απόφασης δημοσιονομικής διόρθωσης η απλή παράθεση στο σώμα αυτής του πραγματικού γεγονότος ότι η επιχείρηση βρέθηκε κλειστή κατά τους τέσσερις απογευματινούς ελέγχους που διενεργήθηκαν στις 29.9.2011, 23.8.2012, 27.9.2012 και 20.11.2012, χωρίς η ιστορική και νομική αιτία του καταλογισμού να συμπληρώνεται από την 262/27.1.2014 έκθεση επιτόπιας διοικητικής επαλήθευσης, είναι απορριπτέος ως αβάσιμος. Τούτο δε, ανεξαρτήτως του ότι, κατά την ορθή παραδοχή του Τμήματος, το γεγονός αυτό, ότι δηλαδή κατά τους ελέγχους αυτούς η επιχείρηση βρέθηκε κλειστή, δεν συνεπάγεται άνευ άλλου τινός την υποχρέωση επιστροφής του ποσού της επιχορήγησης ως αχρεωστήτως καταβληθέντος, αφού, κατ’ ορθή αιτιολογία αυτού, το πραγματικό αυτό γεγονός δεν συνδέθηκε στην προκειμένη περίπτωση με την αμφισβήτηση της κανονικής λειτουργίας της επιχείρησης και της αποκλειστικής απασχόλησης της αναιρεσίβλητης σ’ αυτήν, βασικές προϋποθέσεις επιβολής σε βάρος της τελευταίας της επίμαχης δημοσιονομικής διόρθωσης βάσει της 19057/443/3.12.2012 κ.υ.α. περί καταρτίσεως του εν λόγω προγράμματος. Κατ’ ακολουθίαν των προεκτεθέντων και μη υπάρχοντος άλλου λόγου αναίρεσης, η αίτηση πρέπει να απορριφθεί. Για τους λόγους αυτούς.Απορρίπτει την αίτηση του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ)» για την αναίρεση της 387/2018 απόφασης του Ι Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου.




ΝΣΚ/286/2016

Απόρριψη αιτήματος χορήγησης θεώρησης εισόδου για οικογενειακή επανένωση, για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας - Υποχρέωση αιτιολόγησης της απορριπτικής απάντησης – Μη υποχρέωση ενημέρωσης των αρμόδιων αποκεντρωμένων Διοικήσεων, του ΚΕ.ΕΛ.Π.Ν.Ο. και του Συνηγόρου του Πολίτη για το νόσημα.(...)Οι αρμόδιες προξενικές αρχές, μετά την απόρριψη, για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας, αιτήματος χορήγησης εθνικής θεώρησης για οικογενειακή επανένωση, που υποβλήθηκε από υπήκοο τρίτης χώρας, δεν οφείλουν να ενημερώνουν τις κατά τόπον αρμόδιες Αποκεντρωμένες Διοικήσεις και το ΚΕ.ΕΛ.Π.Ν.Ο για το νόσημα που απετέλεσε το λόγο της απόρριψης, αλλά ούτε και τον Συνήγορο του Πολίτη, που διεξάγει σχετική έρευνα εκτός αν ο ίδιος βεβαιώνει ότι έχει εξαντλήσει κάθε προσπάθεια, προκειμένου να προμηθευτεί τα αναγκαία για την έρευνά του στοιχεία από τους ενδιαφερομένους. Για την πληρότητα της αιτιολογίας των ανωτέρω απορριπτικών αποφάσεων πρέπει να γίνεται παραπομπή στο πιστοποιητικό του ιατρικού κέντρου, όπου εξετάσθηκε ο αιτών για τη θεώρηση εισόδου, από το οποίο προκύπτει ότι πάσχει από νόσημα, που συνιστά κίνδυνο για τη δημόσια υγεία (ομοφ.).


ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ/130/2025

Με την ένδικη έφεση ζητείται παραδεκτώς η ακύρωση της ΕΜΠ.1041/5.8.2013 απόφασης των Οικονομικών Επιθεωρητών της Διεύθυνσης Οικονομικής Επιθεώρησης Ηπείρου του Υπουργείου Οικονομικών, με την οποία καταλογίστηκε σε βάρος της εκκαλούσας, ως υπολόγου, με τις ιδιότητες της Προϊσταμένης του Γραφείου/Τμήματος Μισθοδοσίας της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών της πρώην Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Κεφαλληνίας-Ιθάκης και της διαχειρίστριας λογαριασμών της ως άνω Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης με δικαίωμα δεύτερης υπογραφής κατά την έκδοση επιταγών (...)Από την επισκόπηση όλων των ανωτέρω προσκομισθέντων στοιχείων καθώς και από τα αναφερόμενα στα 649/30.7.2019 και 650/30.7.2019 έγγραφα του Οικονομικού Επιθεωρητή και του Προϊσταμένου της ΔΥΕΕ στο Νομό Θεσπρωτίας, αντιστοίχως, προκύπτει ότι η εκδοθείσα προδικαστική απόφαση δεν εκτελέστηκε ως προς τα ακόλουθα ζητηθέντα στοιχεία: α) αναφορικά με τους μόνιμους υπαλλήλους και τους υπαλλήλους με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (Ι.Δ.Α.Χ.) που υπάγονταν ασφαλιστικά στο Ι.Κ.Α. υποβλήθηκε μεν ο ζητούμενος πίνακας αλλά δεν αναφέρονται το όνομα του εξουσιοδοτημένου υπαλλήλου της Ν.Α. στον οποίο απέδωσε η Δ.Ο.Υ. Αργοστολίου τις αντιστοιχούσες σε κάθε μισθοδοτική κατάσταση κρατήσεις και το σχετικό αποδεικτικό απόδοσης, το οποίο ο εξουσιοδοτημένος υπάλληλος όφειλε μετά την καταβολή των κρατήσεων στο Ι.Κ.Α να προσκομίσει στην Δ.Ο.Υ. Το Τμήμα κρίνει ότι η υποβολή των ανωτέρω ελλειπόντων στοιχείων είναι απολύτως αναγκαία για την ασφαλή διάγνωση της εξεταζόμενης υπόθεσης και για τη μόρφωση πλήρους δικανικής πεποίθησης και συνεπώς πρέπει να αναβληθεί εκ νέου η έκδοση οριστικής απόφασης επί της ένδικης έφεσης.



ΝΣΚ/413/2012

Χορήγηση ή μη αντιγράφου ιδιωτικού εγγράφου, που κατέχεται από δημόσια υπηρεσία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Ενόψει της δικανικής κρίσης για ύπαρξη αμέσου και ενεστώτος συμφέροντος παρεμβάσεως της αιτούσας Κοινοπραξίας σε εκκρεμή δίκη, ενώπιον του Γενικού Δικαστηρίου της Ε.Ε., συντρέχει περίπτωση ικανοποίησης (λόγω ειδικού εννόμου συμφέροντος) του αιτήματός της, για τη λήψη αντιγράφου ιδιωτικού εγγράφου, που βρίσκεται σε δημόσια υπηρεσία, β) δεν υπάρχει από την πλευρά της υπηρεσίας δέσμευση απορρήτου σύμφωνα με το άρθρο 4 παρ.7 του Ν. 2206/1994. (ομοφ.)


ΑΕΠΠ/1151/2020

Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 139/θέμα 1ο/15-7-2020 της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, καθώς και του πρακτικού με αριθμό 11681/29-6-2020, με το οποίο εγκρίθηκε η διενέργεια του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η επιλογή προμηθευτή για τη σύναψη σύμβασης με τίτλο «..............» και αξίας 252.271,80 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%). Η προσφυγή επικεντρώνεται στην αντικατάσταση της οριστικής ανάδειξης της παρεμβαίνουσας ως αναδόχου, λόγω σοβαρών αποκλίσεων στα δικαιολογητικά κατακύρωσής της, ιδίως σε σχέση με την ασφαλιστική ενημερότητα ως προς τις επικουρικές ασφαλιστικές εισφορές προς το ΕΤΕΑΕΠ κατά το χρόνο υποβολής της προσφοράς.


ΔΕΔ/Θεσ/161/2025

Η απόφαση 161/03-02-2025 απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά πράξης διοικητικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων για το φορολογικό έτος 2019. Ο προσφεύγων ισχυρίστηκε ότι το εισόδημά του δεν έπρεπε να περιλαμβάνει κύριες και επικουρικές συντάξεις, καθώς αυτά τα ποσά κρίθηκαν επιστρεπτέα λόγω διοικητικής αποκατάστασης και συμψηφίστηκαν με αναδρομικές αποδοχές ενέργειας. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών απέρριψε τον ισχυρισμό, καθώς η πράξη φόρου βασίστηκε στην τροποποιητική δήλωση του ίδιου του προσφεύγοντα, και επιβεβαιώθηκε από τη Διεύθυνση Εκκαθάρισης Μισθοδοσίας ότι οι αναδρομικές αποδοχές καταβλήθηκαν μετά από συμψηφισμό των ποσών σύνταξης, καθιστώντας αβάσιμη την αμφισβήτηση της φορολογικής υποχρέωσης. Το νέο χρεωστικό ποσό φόρου παραμένει 310,22€.


60509/2021

Χορήγηση έκτακτης εφάπαξ οικονομικής ενίσχυσης ποσού 718,65€ σε κάθε έναν από τους εργαζόμενους σε επιχειρήσεις, που καταστράφηκαν ολικά ή μερικά από τις πυρκαγιές, που έπληξαν περιοχές της χώρας τον Αύγουστο του 2021 και οι οποίοι κατέστησαν εξ αυτού του λόγου άνεργοι.