Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/381/2020

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4412/2016/Α.73, 4412/2016/Α.80

«Προμήθεια υγρών καυσίμων κίνησης και θέρμανσης και ελαιολιπαντικών ειδών για τις ανάγκες του Δήμου …, των Κέντρων Κοινωνικής Πρόνοιας – Φροντίδας και Προσχολικής Αγωγής Δήμου … (ΚΕ.ΚΟ.ΠΡΟ.), της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης Πολιτισμού, Περιβάλλοντος και Αθλητισμού … (Δ.Ε.Π.Π.Α.Θ.), της Σχολικής Επιτροπής Α΄βάθμιας Εκπαίδευσης και τη Σχολικής Επιτροπής Β΄βάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου …»(....)Μη νομίμως η αναθέτουσα Αρχή έκανε δεκτή την προσφορά της εταιρείας … ΙΚΕ, καθώς από τα στοιχεία του φακέλου και τον έλεγχο των ηλεκτρονικών προσφορών προκύπτει ότι η εν λόγω εταιρεία δεν έχει υποβάλει ηλεκτρονικά μέσω ΕΣΗΔΗΣ δικαιολογητικά συμμετοχής και τεχνική προσφορά, αλλά μόνο οικονομική προσφορά. Τα δε δικαιολογητικά συμμετοχής που συνοδεύουν την ηλεκτρονικά κατατεθείσα προσφορά αφορούν άλλον οικονομικό φορέα και ειδικότερα την ατομική επιχείρηση …. Η αποδοχή της προσφοράς της εταιρείας … ΙΚΕ έγινε από την αναθέτουσα Αρχή με την αιτιολογία ότι αυτή κατέθεσε εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας των τριών εργασίμων ημερών από τη λήξη υποβολής των ηλεκτρονικών προσφορών φακέλου με τα έγγραφα των δικαιολογητικών συμμετοχής και της τεχνικής προσφοράς, ώστε να μην καταλείπεται αμφιβολία για τη νομιμότητα της προσφοράς. Πλην όμως, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η αποδοχή της ως άνω προσφοράς συνιστά παραβίαση ρητών και απαράβατων όρων του ν. 4412/2016 και της διακήρυξης, από τους οποίους προκύπτει ότι η ελεγχόμενη διαγωνιστική διαδικασία διενεργείται ηλεκτρονικά.(....)Δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης με συμβαλλόμενους το Δήμο … και τον οικονομικό φορέα … για την προμήθεια υγρών καυσίμων κίνησης και θέρμανσης. Δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης με συμβαλλόμενους το νομικό πρόσωπο «Κέντρα Κοινωνικής Πρόνοιας – Φροντίδας και Προσχολικής Αγωγής» και τον οικονομικό φορέα … για την προμήθεια υγρών καυσίμων κίνησης και θέρμανσης, υπό τον όρο που αναφέρεται στο σκεπτικό της παρούσας. Δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης με συμβαλλόμενους το νομικό πρόσωπο «Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση Πολιτισμού Περιβάλλοντος και Αθλητισμού …» και τον οικονομικό φορέα … για την προμήθεια υγρών καυσίμων κίνησης και θέρμανσης. Κωλύεται η υπογραφή των σχεδίων σύμβασης με συμβαλλόμενους αφενός τον Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής Α΄βάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου … και τον Αντιπρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής Β΄βάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου … και αφετέρου τον οικονομικό φορέα … ΙΚΕ για την προμήθεια καυσίμων θέρμανσης. Αναβάλλει την έκδοση οριστικής κρίσης ως προς το νομιμότητα ανάθεσης των Ομάδων Κ και Λ στην εταιρεία … Α.Β.Ε.Ε.. Διατάσσει τη συμπλήρωση του φακέλου με τα αναφερόμενα στο σκεπτικό της παρούσας στοιχεία εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την κοινοποίησή της στην αναθέτουσα Αρχή.

ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/462/2020

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕλΣυν.Τμ.6/1536/2015

Προμήθεια υγρών καυσίμων:..Ήδη, με την κρινόμενη αίτηση ζητείται η ανάκληση της ανωτέρω 235/2014 πράξης του ΣΤ' Κλιμακίου, μόνον κατά το μέρος αυτής με το οποίο κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή του προαναφερόμενου σχεδίου σύμβασης προμήθειας υγρών καυσίμων ποσού 1.886,660,00 ευρώ μεταξύ του αιτούντος Δήμου και της αναδόχου ένωσης προμηθευτών «…….. και Υιός ΟΕ - ………». Με την αίτηση αυτή αβασίμως, σύμφωνα με όσα προεκτέθηκαν, προβάλλεται ότι ορθά το αιτούν ενήργησε, αφού είναι αρμόδιο για τη διενέργεια της διαγωνιστικής διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου χορηγητή υγρών καυσίμων για την κάλυψη τόσο των ιδικών του αναγκών όσο και εκείνων των νομικών του προσώπων δημοσίου δικαίου και περαιτέρω, σε κάθε περίπτωση, σε συμμόρφωση προς τα κριθέντα από το Κλιμάκιο, προσκομίζονται με το 2094/160/13.1.2015 διαβιβαστικό έγγραφο του Αντιδημάρχου Οικονομικών του Δήμου …, σχετικώς: α) η 127/2014 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου …, με την οποία εγκρίνεται η συμμετοχή αυτής στην ήδη ελεγχόμενη, διεξαχθείσα για λογαριασμό της από τον, εξουσιοδοτημένο σχετικώς, Δήμο … διαγωνιστική διαδικασία για την προμήθεια καυσίμων θέρμανσης για τις ανάγκες των σχολείων της αρμοδιότητας της, το αποτέλεσμα της διαγωνιστικής διαδικασίας καθώς και η υπογραφή της σχετικής σύμβασης με τον ανωτέρω αναδειχθέντα ανάδοχο, β) η 1/2015 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου …, με την οποία ομοίως εγκρίνονται τα ανωτέρω, καθώς και γ) τρία αυτοτελή σχέδια συμβάσεων, αντί του αρχικώς υποβληθέντος κοινού, συνολικού ποσού 1.886,660,00 ευρώ, στα οποία αντιστοίχως συμβάλλονται η αναδειχθείσα ανάδοχος ένωση προμηθευτών «…….. και Υιός ΟΕ - ……..» και αυτοτελώς, δια των αρμοδίων οργάνων εκπροσώπησης αυτών, η Ενιαία Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου … (για την προμήθεια 350.000 It καυσίμων θέρμανσης, ποσού 444.500,00 ευρώ), η Ενιαία Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου … (για την προμήθεια 400.000 It καυσίμων θέρμανσης, ποσού 508.000,00 ευρώ) και ο Δήμος … (για την προμήθεια 220.000 It καυσίμων θέρμανσης, ποσού 279.400,00 ευρώ, καθώς και καυσίμων κίνησης, συνολικής αξίας 934.160.00 ευρώ). Κατόπιν αυτών, το Τμήμα κρίνει ότι πρέπει η κρινόμενη αίτηση να γίνει δεκτή, η προσβαλλόμενη πράξη να ανακληθεί μερικώς και να επιτραπεί η υπογραφή των τριών προσκομισθέντων αυτοτελών σχεδίων σύμβασης μεταξύ της αναδόχου ένωσης προμηθευτών «……….. και Υιός ΟΕ - ………..» και της Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου …, της Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου … και του Δήμου ….


ΕΣ/ΣΤ ΚΛΙΜΑΚΙΟ/472/2022

Προμήθεια υγρών καυσίμων: Με βάση τα ανωτέρω, και λαμβανομένου υπ’όψιν του γεγονότος ότι όπως προκύπτει από την 15517/23.8.2022 βεβαίωση του Δημάρχου Ελασσόνας δεν εκκρεμούν προδικαστικές προσφυγές, αιτήσεις αναστολής εκτέλεσης και αιτήσεις ακύρωσης κατά των πράξεων της ανωτέρω διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων, το Κλιμάκιο δεν διαπιστώνει ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες που να κωλύουν την υπογραφή των υποβληθέντων για έλεγχο σχεδίων συμβάσεων για την προμήθεια πετρελαίου θέρμανσης για τις ανάγκες του Δήμου και των νομικών του προσώπων, συνολικής συμβατικής αξίας 877.500 ευρώ (πλέον ΦΠΑ) με αντισυμβαλλόμενους: α) τον Δήμο Ελασσόνας και τον οικονομικό φορέα Ιωάννη Γκέκα, συμβατικής αξίας 152.100 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), β) τον ΟΚΠΑΠ και τον οικονομικό φορέα Ιωάννη Γκέκα, συμβατικής αξίας 70.200 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), γ) τη Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Ελασσόνας και τον οικονομικό φορέα Ιωάννη Γκέκα, συμβατικής αξίας 290.160 ευρώ (πλέον ΦΠΑ) και δ) τη Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Ελασσόνας και τον οικονομικό φορέα Ιωάννη Γκέκα, συμβατικής αξίας 365.040 ευρώ (πλέον ΦΠΑ).   


ΠΟΛ 1023/2010

Ένταξη στη δεύτερη κατηγορία τήρησης βιβλίων του Κ.Β.Σ., του πρατηριούχου υγρών καυσίμων για την εμπορία βενζίνης και πετρελαίου και του πωλητή πετρελαίου θέρμανσης. Έκδοση στοιχείων για την πώληση υγρών καυσίμων.

ΔΠΠ 3330/2016

«Διενέργεια ελέγχων σε πρατήρια υγρών καυσίμων, εγκαταστάσεις πωλητών πετρελαίου θέρμανσης και βυτιοφόρα διανομής πετρελαίου θέρμανσης».(ΑΔΑ:ΩΘΕΥ4653Ο7-ΞΕ9)


ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/127/2022

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ:Να ελέγξει τη νομιμότητα της διενεργηθείσας από τον Δήμο Αθηναίων διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων και των δύο σχεδίων συμφωνίας - πλαισίου με τίτλο «Προμήθεια και εγκατάσταση μηχανισμών υπογειοποίησης κάδων»(....)Συμπερασματικά, ο επίμαχος όρος τεχνικής καταλληλότητας, πέραν του αντικειμενικώς παράνομου χαρακτήρα του, εμπόδισε εν τοις πράγμασι αδικαιολόγητα την ανάπτυξη ανταγωνισμού κατά την ελεγχόμενη διαγωνιστική διαδικασία, γεγονός που καθιστά ουσιώδη την πλημμέλεια της θέσπισής του.Αποφαίνεται ότι α) δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος για έλεγχο σχεδίου σύμβασης με αντισυμβαλλόμενους τον Δήμο Αθηναίων και τον οικονομικό φορέα «… ΑΕΒΕ» και β) κωλύεται  η υπογραφή του υποβληθέντος για έλεγχο σχεδίου σύμβασης με αντισυμβαλλόμενους τον Δήμο Αθηναίων και τον οικονομικό φορέα «… ΙΚΕ».

ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/1406/2022

 
 

 


Α.1016/2022

Όροι, προϋποθέσεις και διαδικασία ηλεκτρονικής απογραφής των δεξαμενών υγρών καυσίμων και υγραερίου καθώς και λοιπών στοιχείων που αφορούν τα πρατήρια παροχής καυσίμων της παρ. 7 του άρθρου 114 του ν. 4070/2012 και τις εγκαταστάσεις πωλητών πετρελαίου θέρμανσης, στο Μητρώο Δεξαμενών Πρατηρίων Παροχής Καυσίμων και Εγκαταστάσεων Πωλητών Πετρελαίου Θέρμανσης της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.


ΔΠΠ 2048/2015

Εντατικοποίηση ελέγχων της σύννομης λειτουργίας αντλιών υγρών καυσίμων και διανομέων υγραερίου κίνησης (ΑΔΑ:6ΛΤΕ465ΦΘΗ-ΨΩΛ)


ΠΟΛ 1037/2008

Αντιμετώπιση πρακτικών θεμάτων, ένταξης στην πρώτη κατηγορία τήρησης βιβλίων του Κ.Β.Σ. (Π.Δ.186/1992) των πρατηριούχων υγρών καυσίμων για την εμπορία πετρελαίου και των πωλητών πετρελαίου θέρμανσης για την εμπορία πετρελαίου εσωτερικής καύσης (DIESEL) θέρμανσης και έκδοσης στοιχείων.

ΠΟΛ 1036/2010

Ένταξη την 1/5/2010 στη δεύτερη κατηγορία τήρησης βιβλίων του Κ.Β.Σ., του πρατηριούχου υγρών καυσίμων για την εμπορία βενζίνης και πετρελαίου και του πωλητή πετρελαίου θέρμανσης

ΕλΣυν.Κλ.ΣΤ/170/2017

ΠΡΟΝΗΘΕΙΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά δεν διαπιστώνονται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στη διαδικασία ανάδειξης αναδόχου για την προμήθεια καυσίμων κίνησης και θέρμανσης και λιπαντικών για τις ανάγκες του Δήμου Νέας ...... και των νομικών του προσώπων. Ειδικότερα, ως προς την κρίση της αναθέτουσας αρχής σχετικά με τον μη αποκλεισμό της αναδόχου εταιρείας «.......», παρά την ανωτέρω απόφαση του … περί έκπτωσης αυτής ως αναδόχου σε σχετικό διαγωνισμό, το Κλιμάκιο κρίνει ότι αυτή έγινε με νόμιμη και επαρκή αιτιολογία. Τούτο διότι, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 73 και 74 του ν. 4412/2016, για την έκπτωση αναδόχου απαιτείται επαναλαμβανόμενο ή σοβαρό παράπτωμα αυτού κατά την εκτέλεση της σύμβασης, κάτι που δεν αποδεικνύεται από τα προσκομιζόμενα στοιχεία στην εν λόγω περίπτωση, επίσης, για τον αποκλεισμό του οικονομικού φορέα απαιτείται έκδοση σχετικής υπουργικής απόφασης, που εκδίδεται μετά από αιτιολογημένη εισήγηση της αναθέτουσας αρχής και του αρμοδίου συλλογικού οργάνου, κατόπιν ακροάσεως του αποκλειόμενου φορέα, ενώ στην συγκεκριμένη περίπτωση, πέραν της ανωτέρω εγκριτικής απόφασης του Δ.Σ. του … (η οποία μάλιστα έχει προσβληθεί με προσφυγή από το φορέα και εξακολουθεί να εκκρεμεί), δεν υπάρχει σχετική υπουργική απόφαση περί του αποκλεισμού της ανωτέρω αναδόχου εταιρείας που να υποχρεώνει, βάσει των ανωτέρω διατάξεων, την αναθέτουσα αρχή να αποκλείσει αυτοδικαίως αυτήν από την υπό κρίση διαγωνιστική διαδικασία. Συνεπώς δεν κωλύεται η υπογραφή των υποβληθέντων προς έλεγχο σχεδίων συμβάσεων.