×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΛ.ΣΤ/455/2019

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4412/2016/A.221, 4412/2016/A.106, 4412/2016/A.317

Προμήθεια ορθοπεδικού υλικού...Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η 25/13η/31.7.2018 απόφαση του Δ.Σ. της αναθέτουσας αρχής, με την οποία εγκρίθηκε η συνέχιση του διαγωνισμού με το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, δεν αιτιολογείται ειδικώς, όπως επιβάλλεται από την αποδίδουσα γενική αρχή του διοικητικού δικαίου και εφαρμοστέα στο διενεργηθέντα από ν.π.δ.δ. ελεγχόμενο διαγωνισμό διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 20 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας, ως προς την απόκλισή της από την αντίθετη εισήγηση της ομάδας εργασίας για ματαίωση του διαγωνισμού λόγω πλημμελειών των εγγράφων της σύμβασης, οι οποίες θέτουν σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία. (...). Επομένως, η 22/3η/21.5.2019 κατακυρωτική απόφαση του Δ.Σ. της αναθέτουσας αρχής, με την οποία ολοκληρώνεται η σύνθετη διοικητική ενέργεια του διαγωνισμού, είναι μη νόμιμη για τους προεκτεθέντες λόγους και δεν μπορεί να αποτελέσει το νόμιμο έρεισμα για τη σύνταξη των υποβληθέντων για έλεγχο σχεδίων σύμβασης.

ΔΕΝ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.6/534/2020


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΤΜ.6/534/2020

Προμήθεια ορθοπεδικού υλικού..επιδιώκεται η ανάκληση της 455/2019 Πράξης του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου..Κατόπιν αυτών και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη υπό στοιχείο ΙΙ της παρούσας, το Τμήμα διαπιστώνει ότι το Διοικητικό Συμβούλιο του νοσοκομείου, αν και όφειλε, ως αποφασιστικό όργανο, να αιτιολογήσει με ειδικό τρόπο την απόκλισή του από την εισήγηση της ομάδας εργασίας για ματαίωση του διαγωνισμού, παραθέτοντας όλους τους αναγκαίους πρόσθετους λόγους που δικαιολογούσαν την ανάγκη ολοκλήρωσης της ελεγχόμενης διαδικασίας προμήθειας ορθοπεδικών υλικών, όπως αυτά περιγράφονται στη διακήρυξη του διαγωνισμού (βλ. και Ε.Σ. Τμ. Μείζ. – Επταμ. Σύνθεσης 1923/2016, Δ.Εφ.Αθ. 1438/2019), εντούτοις δεν διέλαβε οιαδήποτε τέτοια αιτιολογία ούτε στην απόφασή του για συνέχιση της διαγωνιστικής διαδικασίας με το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, ούτε και στην κατακυρωτική απόφαση. Κατά συνέπεια, υφίσταται, όπως ορθά κρίθηκε με την προσβαλλόμενη Πράξη, ουσιώδη νομική πλημμέλεια που κωλύει την υπογραφή των υποβληθέντων σχεδίων σύμβασης. (...). Κατ΄ ακολουθίαν των ανωτέρω, το Τμήμα κρίνει ότι πρέπει η υπό κρίση αίτηση ανάκλησης και η ασκηθείσα υπέρ αυτής παρέμβαση να απορριφθούν και να μην ανακληθεί η 455/2019 Πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου


80233/ΓΔ4/2020

Τροποποίηση και συμπλήρωση της υπ’ αρ. 79942/ΓΔ4/21.5.2019 (Β΄ 2005) απόφασης του Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, όπως τροποποιήθηκε με την υπ’ αρ. 73111/ΓΔ4/17.6.2020 (Β΄ 2397) όμοιά της με θέμα «Τροποποίηση της υπ’ αρ. 79942/ ΓΔ4/21.5.2019 (Β΄ 2005) απόφασης του Υπουργού και της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων “Εγγραφές, μετεγγραφές, φοίτηση και θέματα οργάνωσης της σχολικής ζωής στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης”».


ΕΣ/Τ4/62/1999

Επιτροπές διαγωνισμού.Σε περίπτωση μη νομίμου συγκροτήσεως αυτής λόγω μη ορισμού δύο εκ των πέντε μελών αυτής, πάσχει η γνωμοδότηση που αυτή διετύπωσε προς το αποφασίζον την κατακύρωση της προμήθειας όργανο, καθώς επίσης και η σχετική απόφαση κατακύρωσης του αποτελέσματος του διαγωνισμού, με την οποία ολοκληρώνεται η σύνθετη διοικητική ενέργεια. (βλ. ΠΡ ΙV Tμ 138/1996.


147899/Δ2/2017

Ωρολόγιο Πρόγραμμα και Προγράμματα Σπουδών των μαθημάτων της Α' τάξης του Εσπερινού Γενικού Λυκείου.

ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ   77577/Δ2/2019- ΦΕΚ: 1790/Β/21.5.2019 


130251/Δ2/2018

Ωρολόγιο Πρόγραμμα των μαθημάτων της Β΄ τάξης του Εσπερινού Γενικού Λυκείου.

 ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ   77577/Δ2/2019- ΦΕΚ: 1790/Β/21.5.2019 


ΝΣΚ/204/2013

Δυνατότητα ή υποχρέωση της αναθέτουσας αρχής να ματαιώσει τα αποτελέσματα του διαγωνισμού, λόγω προκήρυξης και διεξαγωγής του με καταργηθέν νομικό πλαίσιο – Αρμοδιότητα οργάνου προς εξέταση της προδικαστικής προσφυγής εταιρείας που είχε συμμετάσχει στο διαγωνισμό Η Αναθέτουσα Αρχή του διαγωνισμού έχει δυνατότητα να ανακαλέσει – καταργήσει την παράνομη προκήρυξη του διαγωνισμού, σύμφωνα με τις γενικές αρχές ανάκλησης των διοικητικών πράξεων, επικαλούμενη την αρχή της νομιμότητας, χωρίς να κωλύεται από το γεγονός ότι κατά πράξεως της διαγωνιστικής διαδικασίας εκκρεμεί αίτηση ακυρώσεως. Λόγω δε του ότι ο διαγωνισμός αποτελεί σύνθετη διοικητική ενέργεια, η ανάκληση - κατάργηση της προκήρυξης αυτού θα έχει σαν συνέπεια να εκλείψει το νόμιμο έρεισμα έκδοσης των λοιπών πράξεων της διαγωνιστικής διαδικασίας. Η Αναθέτουσα Αρχή του διαγωνισμού, ως όργανο το οποίο έχει την οικονομική εξουσία να κατακυρώσει τα αποτελέσματα του διαγωνισμού, έχει αρμοδιότητα να εξετάσει την προδικαστική προσφυγή του άρθρου 4 του ν.3886/2010. 

ΕΑΔΗΣΥ/197/2023

Με την υπό κρίση προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση της από 23/11/2022 απόφασης του Δ.Σ. της αναθέτουσας αρχής (ληφθείσα κατά την 62η Συνεδρίασης του Δ.Σ), με την οποία επικυρώθηκε το 1 ο και 2ο Πρακτικό της Επιτροπής του διαγωνισμού, καθ’ ο μέρος έγινε δεκτή η προσφορά του οικονομικού φορέα «… ΕΠΕ».


ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)352/2015

ΜΕΛΕΤΕΣ:Μη νόμιμη η καταβολή μέρους αμοιβής από ΔΕΥΑ σε ιδιώτη πολιτικό μηχανικό σε εκτέλεση σύμβασης, υπό τον τίτλο «Τεχνική βοήθεια για ωρίμανση μελετών έργων ύδρευσης -αποχέτευσης», καθόσον: α) η ανωτέρω σύμβαση συνιστά σύνθετη σύμβαση μελέτης και παροχής υπηρεσιών, που εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του ν. 3316/2005 (ΦΕΚ Α΄ 42/2005), διότι με την εν λόγω σύμβαση ανατίθεται η εκπόνηση οικονομικής μελέτης με εξειδικευμένο περιεχόμενο, δεδομένου ότι με αυτή προσδιορίζονται τα έργα που αποφέρουν έσοδα, καθώς και το ύψος αυτών και επομένως μη νομίμως ανατέθηκε απευθείας, χωρίς να τηρηθεί η διαδικασία διαγωνισμού του ανωτέρω νόμου και χωρίς να προκύπτει ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις που τίθενται με  τον ίδιο νόμο για την εξαιρετική προσφυγή στη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης και β) πριν την απόφαση του Δ.Σ. της Δ.Ε.Υ.Α. περί απευθείας ανάθεσης των ανωτέρω υπηρεσιών, έπρεπε να έχει προηγηθεί η δέσμευση της αναγκαίας πίστωσης από τις εγγεγραμμένες στον προϋπολογισμό, οικονομικού έτους 2015, της δημοτικής επιχείρησης, πιστώσεις, με τη δημοσιονομική ανάληψη υποχρέωσης (β.δ. 17.5./15.6.1959).


ΔΕΔ/Θεσ/840/2025

Η απόφαση 840 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή μιας επιχείρησης παροχής γευμάτων κατά πράξεων επιβολής προστίμου και διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος και ΦΠΑ για τα φορολογικά έτη 2018 και 2019. Ο έλεγχος διαπίστωσε ανακριβή έκδοση 534 συνολικά στοιχείων αυτοπαραδόσεων (272 το 2018 και 262 το 2019) αντί φορολογικών στοιχείων εσόδων, με αποτέλεσμα την απόκρυψη ακαθαρίστων εσόδων και φορολογητέων εκροών. Η εταιρεία ισχυρίστηκε ότι αφορούσαν δωρεάν γεύματα σε προσωπικό, μετόχους, μέλη Δ.Σ. και τρίτους, αλλά η ΔΕΔ έκρινε ότι η έκταση των παροχών, ιδίως προς τρίτους, δεν τεκμηριώθηκε επαρκώς. Επιβεβαιώθηκε ο καταλογισμός κύριου φόρου και προστίμων συνολικού ποσού άνω των 120.000€.


ΝΣΚ/67/2007

Ματαίωση και επαναπροκήρυξη ανοικτού δημόσιου διαγωνισμού λόγω ασάφειας και αοριστίας όρων της προκήρυξης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Σύμφωνα με το άρθρο 2 του ΠΔ 394/1996 οι όροι της διακήρυξης διαγωνισμού πρέπει να είναι σαφείς και πλήρεις, ώστε να μην εμποδίζεται κάποιος διαγωνιζόμενος από τη συμμετοχή του στον επίμαχο διαγωνισμό, ως μη πληρών το σχετικό όρο, και να επιτυγχάνεται πλήρης διαφάνεια και προστασία του ανταγωνισμού. Η νομιμότητα της κατακυρωτικής απόφασης, με την οποία ολοκληρώνεται η σύνθετη διοικητική ενέργεια του διαγωνισμού εξαρτάται από τη νομιμότητα των προηγούμενων πράξεων της διοικητικής διαδικασίας, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και η ίδια η προκήρυξη. Η Επιτροπή Διενέργειας του Διαγωνισμού, ελέγχοντας τη νομιμότητα της διαδικασίας θα πρέπει να προβεί σε ματαίωση του διαγωνισμού και επαναπροκήρυξη αυτού, αφού προηγηθεί αποσαφήνιση του ασαφούς και αόριστου όρου της προκήρυξης.