×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/74/2025

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η Πράξη 74/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο της νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για την προμήθεια «δορυφορικού εξοπλισμού επικοινωνιών» από το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας. Η προμήθεια, γνωστή ως Τμήμα 4 της ευρύτερης διαγωνιστικής διαδικασίας, είχε προϋπολογιζόμενη δαπάνη 40.000,00 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. και αφορούσε τέσσερα συστήματα δορυφορικής επικοινωνίας για τα Κινητά Κέντρα Επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος. Μετά την υποβολή μίας μόνο προσφοράς, η οποία κρίθηκε αποδεκτή, το Κλιμάκιο αποφάσισε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης, υπό τον όρο να εξειδικευθεί η ρήτρα αναπροσαρμογής του άρθρου 6, με την προσθήκη της συγκεκριμένης κατηγορίας (κωδικός COICOP5) και με την επισήμανση να συμπληρωθεί το ποσό της εγγυητικής επιστολής (4% της δαπάνης) στο προοίμιο.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/179/2025

Η Πράξη 179/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για την προμήθεια ασκών συλλογής αίματος με συνοδό εξοπλισμό επεξεργασίας από το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας (Ε.ΚΕ.Α.). Η προμήθεια, διάρκειας τεσσάρων (4) ετών, προϋπολογιζόμενης και συμβατικής δαπάνης 29.600.000,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ, κατακυρώθηκε στον μοναδικό προσφέροντα. Το Κλιμάκιο αποφάνθηκε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης, καθώς δεν εντοπίστηκαν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες, υπό τους όρους όμως α) να απαλειφθεί το εδάφιο περί μη αναπροσαρμογής τιμής από το άρθρο 4 και β) να εξειδικευθεί η ρήτρα αναπροσαρμογής με την προσθήκη της συγκεκριμένης κατηγορίας (κωδικοί COICOP5) του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή για την εφαρμογή του.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/201/2025

Η Πράξη 201/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων και του σχεδίου συμφωνίας-πλαίσιο της Εθνικής Κεντρικής Αρχής Προμηθειών Υγείας (Ε.Κ.Α.Π.Υ.) για την προμήθεια «ενδοφθάλμιων φακών», με προϋπολογισμό 31.272.523,05 ευρώ πλέον Φ.Π.Α.. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν υφίστανται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες που να κωλύουν την υπογραφή του σχεδίου συμφωνίας-πλαίσιο, υπό συγκεκριμένους όρους. Αυτοί οι όροι περιλαμβάνουν την αποδοχή παράτασης ισχύος των προσφορών από τους αναδόχους, την προσθήκη των σχετικών κατακυρωτικών αποφάσεων στο προοίμιο, την αναφορά της συγκεκριμένης κατηγορίας (κωδικός COICOP5) του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή στο άρθρο 15 περί αναπροσαρμογής τιμής, και τη συμπλήρωση του άρθρου 16 για τις εγγυητικές επιστολές καλής εκτέλεσης.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/168/2025

Η Πράξη 168/2025 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων και των τεσσάρων (4) σχεδίων συμβάσεων για την προμήθεια «Αντιδραστηρίων ανοσολογικών βιοχημικών εξετάσεων» του Γενικού Νοσοκομείου Λαμίας. Η προμήθεια, συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης 2.213.051,79 ευρώ πλέον ΦΠΑ, αφορά μονοετή σύμβαση με δικαίωμα προαίρεσης για δύο επιπλέον έτη, κατανεμημένη σε τέσσερα τμήματα. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν υφίστανται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στη διαγωνιστική διαδικασία, παρά την απόρριψη προδικαστικής προσφυγής. Ως εκ τούτου, δεν κωλύεται η υπογραφή των συμβάσεων, υπό τον όρο να συμπεριληφθεί και να εξειδικευθεί η ρήτρα αναπροσαρμογής τιμής, προσθέτοντας τη συγκεκριμένη κατηγορία του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (COICOP5) για την εφαρμογή του.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/197/2025

Η Πράξη 197/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου για την τριετή προμήθεια καυσίμων και λιπαντικών για τον Δήμο Ηλιούπολης, συνολικού προϋπολογισμού 2.893.909,00 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. Ο διαγωνισμός υποδιαιρέθηκε σε ομάδες (Α: Πετρέλαιο, Β: Βενζίνη, Γ: Λιπαντικά), με την Ομάδα Β να ματαιώνεται. Το Κλιμάκιο διαπίστωσε πλημμέλεια στον όρο τεχνικής ικανότητας, ο οποίος απαιτούσε εμπειρία αποκλειστικά από συμβάσεις με φορείς του Δημοσίου, κρίνοντας ότι εισάγει ανεπίτρεπτη διάκριση. Ωστόσο, η πλημμέλεια αυτή κρίθηκε μη ουσιώδης, καθώς δεν επηρέασε τον ανταγωνισμό. Αποφασίστηκε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή των σχεδίων συμβάσεων για τις Ομάδες Α και Γ, υπό τον όρο να εξειδικευθεί η ρήτρα αναπροσαρμογής στο σχέδιο σύμβασης των λιπαντικών (άρθρο 5.Α), με την προσθήκη της συγκεκριμένης κατηγορίας COICOP5.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/160/2025

Η Πράξη 160/2025 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά στον προληπτικό έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου σύμβασης μεταξύ της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης-Αποχέτευσης Ζακύνθου (ΔΕΥΑΖ) και της εταιρείας «... ΙΚΕ». Αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού αναβάθμισης της Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων (ΕΕΛ) Ζακύνθου και η παροχή υπηρεσιών κανονικής λειτουργίας για έξι έτη, με δικαίωμα προαίρεσης για επιπλέον εξοπλισμό και λειτουργία για άλλα έξι έτη. Το συνολικό συμβατικό τίμημα ανέρχεται σε 6.608.020 ευρώ μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Επειδή διαπιστώθηκε ότι δεν εμφιλοχώρησαν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στη διαγωνιστική διαδικασία, το Κλιμάκιο αποφάσισε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή της σύμβασης, υπό τον όρο ρητής αναγραφής των κωδικών COICOP5 στο άρθρο 11 (περί αναπροσαρμογής τιμών) και τη διόρθωση συγκεκριμένων αναφορών σε άλλα άρθρα του σχεδίου σύμβασης.


1637/2019

Χορήγηση χρηματικού ποσού στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος – ΕΟΔ (European Space Agency – ESA) για τη χρηματοδότηση του Εθνικού Δορυφορικού Διαστημικού Προγράμματος, στο πλαίσιο εφαρμογής της Προγραμματικής Συμφωνίας της 20ης Μαρτίου 2019 μεταξύ του ΕΟΔ και της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας «για την Υποστήριξη του ΕΟΔ στη Διαχείριση και στην Υλοποίηση του Ελληνικού Εθνικού Δορυφορικού Διαστημικού Προγράμματος.


ΝΣΚ/60/2017

Πρωτόκολλο κατεδάφισης σε αυθαίρετη κατασκευή που περιέχει κινητά πράγματα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Πρέπει να είναι κενή από κινητά πράγματα η αυθαίρετη κατασκευή που παραδίδεται οικειοθελώς στο Δημόσιο, σύμφωνα με την παράγραφο 5 του άρθρου 67 A του ν. 998/1979, όπως προστέθηκε με το άρθρο 40 του ν. 4280/2014, ώστε να είναι δυνατή η σύνταξη πρωτοκόλλου παράδοσης-παραλαβής της από το Δασάρχη (ομοφ).


ΝΣΚ/402/2008

Αδειοδότηση κεραιοσυστήματος δορυφορικού δικτύου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Εγκατάσταση κεραιοσυστήματος δορυφορικού δικτύου στη θέση «Κρεβάτι Υμηττού». Πρόκειται για κρατικό δίκτυο ηλεκτρονικών επικοινωνιών, το οποίο δεν εμπίπτει στις διατάξεις περί αδειοδότησης του άρθρου 31 του Ν 3431/2006. Μέχρι τη νομοθετική ρύθμιση του θέματος της εγκατάστασης της κεραίας του δικτύου εφαρμόζονται οι διατάξεις περί αδειοδότησης του άρθρου 1 παρ.2 στοιχ.Α (β) και 3 του Ν 2801/2000, όπως ισχύει. Η άδεια θα χορηγηθεί από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).


ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/60/2025

Η Πράξη 60/2025 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για το Τμήμα 7 («Tablet Android») της προμήθειας «Ανάπτυξη Επιχειρησιακών Εφαρμογών και Διαλειτουργικότητα αυτών με υφιστάμενα Πληροφοριακά Συστήματα του Πυροσβεστικού Σώματος». Η συνολική συμβατική δαπάνη για το Τμήμα 7 ανήλθε σε 59.800,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν υπάρχουν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες. Αποφάνθηκε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή της σύμβασης, υπό τον όρο να διορθωθεί ο τίτλος της προμήθειας στο άρθρο 1, να εξειδικευθεί η ρήτρα αναπροσαρμογής τιμής βάσει των κωδικών COICOP 5 και να συμπληρωθεί το ποσό της εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης (4% της προϋπολογιζόμενης δαπάνης).


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΟ Ε/14/2025

Η Πράξη 14/2025 του Ε' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για το έργο «Επέκταση και Εκσυγχρονισμός ΕΕΛ Οινιάδων και κατασκευή καταθλιπτικού αγωγού», προϋπολογισμού 5.040.000,00 ευρώ. Η απόφαση εκδόθηκε μετά από επανεισαγωγή του φακέλου, κατόπιν της 502/2024 αναβλητικής Πράξης. Διαπιστώθηκε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης με τον ανάδοχο "" Α.Τ.Ε. έναντι συμβατικού τιμήματος 4.913.741,50 ευρώ, με την επισήμανση ότι πρέπει να υπογραφεί τόσο από τη Δ.Ε.Υ.Α. όσο και από τον Δήμο Ι.Π. Μεσολογγίου και να προστεθούν στο προοίμιο το 4ο/19.11.2024 Πρακτικό και η 509/26.11.2024 εγκριτική απόφαση.