×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/201/2025

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η Πράξη 201/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων και του σχεδίου συμφωνίας-πλαίσιο της Εθνικής Κεντρικής Αρχής Προμηθειών Υγείας (Ε.Κ.Α.Π.Υ.) για την προμήθεια «ενδοφθάλμιων φακών», με προϋπολογισμό 31.272.523,05 ευρώ πλέον Φ.Π.Α.. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν υφίστανται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες που να κωλύουν την υπογραφή του σχεδίου συμφωνίας-πλαίσιο, υπό συγκεκριμένους όρους. Αυτοί οι όροι περιλαμβάνουν την αποδοχή παράτασης ισχύος των προσφορών από τους αναδόχους, την προσθήκη των σχετικών κατακυρωτικών αποφάσεων στο προοίμιο, την αναφορά της συγκεκριμένης κατηγορίας (κωδικός COICOP5) του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή στο άρθρο 15 περί αναπροσαρμογής τιμής, και τη συμπλήρωση του άρθρου 16 για τις εγγυητικές επιστολές καλής εκτέλεσης.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/43/2025

Η Πράξη 43/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας διεθνούς ανοικτού διαγωνισμού της Εθνικής Κεντρικής Αρχής Προμηθειών Υγείας (Ε.Κ.Α.Π.Υ.) για τη σύναψη συμφωνίας-πλαίσιο σχετικά με την προμήθεια «ενδοφθάλμιων φακών», ύψους 31.272.523,05 ευρώ πλέον Φ.Π.Α.. Το Κλιμάκιο αποφάσισε να αναβάλει την έκδοση οριστικής Πράξης, κρίνοντας ότι ο φάκελος δεν ήταν πλήρης και απαιτούνταν επιπλέον στοιχεία για τη διαμόρφωση ασφαλούς κρίσης. Ζητούνται συγκεκριμένα η τεκμηρίωση των ποσοτήτων και των προϋπολογιζόμενων τιμών μονάδας, διευκρινίσεις για τα δικαιώματα προαίρεσης/παράτασης, αναλυτική κρίση της Επιτροπής Διαγωνισμού σχετικά με την οικονομική και χρηματοοικονομική επάρκεια των αναδόχων βάσει του μέσου κύκλου εργασιών της τριετίας 2020-2022, καθώς και η εξειδίκευση της ρήτρας αναπροσαρμογής στο σχέδιο σύμβασης. Η Ε.Κ.Α.Π.Υ. διατάσσεται να συμπληρώσει τον φάκελο εντός δεκαπέντε (15) ημερών.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/181/2025

Η Πράξη 181/2025 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας διεθνούς ανοικτού διαγωνισμού της Ε.Κ.Α.Π.Υ. για τη σύναψη συμφωνίας-πλαίσιο προμήθειας «ενδοφθάλμιων φακών» (προϋπολογισμού €31.272.523,05 πλέον Φ.Π.Α.). Η υπόθεση επανεισήχθη μετά την Πράξη 43/2025 για συμπλήρωση στοιχείων σχετικά με την οικονομική επάρκεια των αναδόχων. Διαπιστώθηκε ότι η εταιρεία «ΕΙΡΗΝΗ ΙΩΑΚΕΙΜ ΚΑΙ ΣΙΑ ΕΕ» δεν πληρούσε το κριτήριο οικονομικής και χρηματοοικονομικής επάρκειας (μέσος κύκλος εργασιών 2020–2022), με αποτέλεσμα την απόρριψη της προσφοράς της για τα τμήματα Α09, Α10 και Γ04. Καθώς εκκρεμεί προδικαστική προσφυγή της εταιρείας στην Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ. κατά της απόφασης απόρριψης, το Κλιμάκιο αναβάλλει εκ νέου την οριστική του κρίση για όλα τα τμήματα του διαγωνισμού, εν αναμονή της απόφασης της Ε.Α.ΔΗ.ΣΥ. και τυχόν δικαστικών αποφάσεων.


ΑΕΠΠ/190/2018

Στην προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία ζητά την ακύρωση της απόφασης του ΔΣ του Γενικού Παναρκαδικού Νοσοκομείου Τρίπολης με την οποία απορρίφθηκε η δική της προσφορά και έγιναν δεκτές οι προσφορές άλλων εταιρειών σε διαγωνισμό για την προμήθεια ενδοφθάλμιων φακών (CPV: 33731110-7). Ζητεί επίσης να επιτραπεί η συμμετοχή της στο διαγωνισμό, η αποκλεισμός των άλλων εταιρειών λόγω ανορθόδοξης συμπλήρωσης του ΤΕΥΔ και την επιστροφή του καταβληθέντος παραβόλου. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά προμήθεια ενδοφθάλμιων φακών για το Γενικό Παναρκαδικό Νοσοκομείο Τρίπολης.


ΝΣΚ/274/2001

Κοινοτικό Δίκαιο. Αντικατάσταση εγγυητικών επιστολών που αφορούν λήψη προκαταβολής στο καθεστώς κοινοτικής ενίσχυσης στο βαμβάκι.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δυνατή η αντικατάσταση εγγυητικών επιστολών Τράπεζας με ισοδύναμες εγγυητικές επιστολές άλλης Τράπεζας υπό τους όρους και τις προϋποθέσεις του άρθρου 11 του Καν.(ΕΚ) 2220/85. Οι εγγυητικές επιστολές αποτελούν εγγύηση της μορφής που προβλέπεται στο άρθρο 8 παρ.1 περ.β του ως άνω Κανονισμού.


ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/74/2025

Η Πράξη 74/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο της νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για την προμήθεια «δορυφορικού εξοπλισμού επικοινωνιών» από το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας. Η προμήθεια, γνωστή ως Τμήμα 4 της ευρύτερης διαγωνιστικής διαδικασίας, είχε προϋπολογιζόμενη δαπάνη 40.000,00 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. και αφορούσε τέσσερα συστήματα δορυφορικής επικοινωνίας για τα Κινητά Κέντρα Επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος. Μετά την υποβολή μίας μόνο προσφοράς, η οποία κρίθηκε αποδεκτή, το Κλιμάκιο αποφάσισε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης, υπό τον όρο να εξειδικευθεί η ρήτρα αναπροσαρμογής του άρθρου 6, με την προσθήκη της συγκεκριμένης κατηγορίας (κωδικός COICOP5) και με την επισήμανση να συμπληρωθεί το ποσό της εγγυητικής επιστολής (4% της δαπάνης) στο προοίμιο.


ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/73/2025

Η Πράξη 73/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για την προμήθεια και εγκατάσταση ολοκληρωμένου αυτόματου συστήματος ασύρματων ψηφιακών οικιακών υδρομέτρων στον Δήμο Ευρώτα (προϋπολογισθείσας δαπάνης 3.813.877 ευρώ). Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή της σύμβασης. Ωστόσο, επέβαλε την τροποποίηση του σχεδίου σύμβασης, ζητώντας την σαφή αντιστοίχιση των προμηθευόμενων αγαθών με τους ειδικότερους κωδικούς (26 και 27) του Δείκτη Τιμών Παραγωγού για την εξέταση της αναπροσαρμογής τιμής. Επιπλέον, ζητήθηκε η αντικατάσταση των λανθασμένων αναφορών στο άρθρο 132 του ν. 4412/2016 με το άρθρο 337, καθώς και η διόρθωση των ποσών στις εγγυητικές επιστολές καλής εκτέλεσης (4%) και καλής λειτουργίας (2%) επί της προϋπολογισθείσας δαπάνης.


ΝΣΚ/408/2003

Κατάπτωση εγγυητικών επιστολών καλής λειτουργίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι εγγυητικές επιστολές καλής λειτουργίας τριών αεροσκαφών, τις οποίες έχει εκδώσει Γαλλική Τράπεζα, δύνανται να καταπέσουν υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, εφόσον είναι σε ισχύ, ακόμη και στην περίπτωση αντικειμενικής αδυναμίας του πρωτοφειλέτη να εκπληρώσει τις συμβατικές του υποχρεώσεις λόγω πτωχεύσεως, αναγκαστικής διαχειρίσεως κ.λπ.


ΝΣΚ/383/2006

Ιδιωτικές επενδύσεις. Διεκδίκηση επένδυσης ακινήτου. Επιστροφή ή μη εγγυητικών επιστολών για εξασφάλιση Δημοσίου σε περίπτωση εκνίκησης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Μετά την άσκηση αιτήσεως αναιρέσεως κατά της εφετειακής αποφάσεως που απέρριψε την διεκδικητική αγωγή και μέχρι αμετακλήτου εκδικάσεως της υποθέσεως, πρέπει να διατηρηθούν οι εγγυητικές επιστολές, διότι εξακολουθεί να μην είναι βέβαιη η έκβαση της δίκης.


ΝΣΚ/312/2014

Ένοπλες Δυνάμεις – Συμβάσεις παροχής Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων - Νομιμοποίηση ή μη διακράτησης εγγυητικών επιστολών και ισχύς τους, μετά την κατάργηση των συμβάσεων που διασφάλιζαν.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Ελληνικό Δημόσιο δεν νομιμοποιείται καθ’ οιονδήποτε τρόπο να κάνει χρήση και συνεπώς δεν νομιμοποιείται στην περαιτέρω διακράτηση των Εγγυητικών Επιστολών, που παραδόθηκαν από τους προμηθευτές, προς διασφάλιση της υλοποίησης συγκεκριμένων συμβατικών υποχρεώσεων που απέρρεαν από τις ήδη καταργηθείσες υπ’ αριθμ. 8/2000 και 13/2002 συμβάσεις παροχής Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων. Αυτό δε διότι, μετά την υπογραφή και ενεργοποίηση της Εκτελεστικής Συμφωνίας, που κυρώθηκε και απέκτησε ισχύ νόμου με το άρθρο μόνο του Ν 3885/2010 (ΦΕΚ 171 Α΄) και κατά την έννοια των διαλαμβανομένων στο Κεφάλαιο Α΄ (2) παρ.4 και στο Κεφάλαιο D(1) παρ.2 της Συμφωνίας αυτής, το Ελληνικό Δημόσιο και οι αντισυμβαλλόμενοί του στις καταργηθείσες συμβάσεις αντισταθμιστικών ωφελημάτων έχουν παραιτηθεί αμοιβαίως από κάθε αξίωση, που πηγάζει από αυτές, περιλαμβανομένων και των αξιώσεων από τις κατατεθείσες εγγυητικές επιστολές. (ομοφ.) ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΑΠΟ ΤΗΝ 312/2014.


ΑΕΠΠ/1767/2021

Ο προσφεύγων οικονομικός φορέας ασκεί προδικαστική προσφυγή κατά της απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου που απέρριψε την προσφορά του και ενέκρινε τις προσφορές των άλλων δύο οικονομικών φορέων (παρεμβαινόντων). Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την παροχή υπηρεσιών φύλαξης και ασφάλειας των χώρων και εγκαταστάσεων ενός νοσοκομείου για διάστημα ενός έτους με δυνατότητα παράτασης για άλλο ένα έτος. Ο προσφεύγων επικαλείται παραβιάσεις της εργατικής νομοθεσίας στον υπολογισμό του εργατικού κόστους και ασφαλιστικών εισφορών, καθώς και ελλείψεις στις εγγυητικές επιστολές συμμετοχής των άλλων διαγωνιζομένων.