×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/160/2025

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η Πράξη 160/2025 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά στον προληπτικό έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου σύμβασης μεταξύ της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης-Αποχέτευσης Ζακύνθου (ΔΕΥΑΖ) και της εταιρείας «... ΙΚΕ». Αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού αναβάθμισης της Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων (ΕΕΛ) Ζακύνθου και η παροχή υπηρεσιών κανονικής λειτουργίας για έξι έτη, με δικαίωμα προαίρεσης για επιπλέον εξοπλισμό και λειτουργία για άλλα έξι έτη. Το συνολικό συμβατικό τίμημα ανέρχεται σε 6.608.020 ευρώ μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Επειδή διαπιστώθηκε ότι δεν εμφιλοχώρησαν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στη διαγωνιστική διαδικασία, το Κλιμάκιο αποφάσισε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή της σύμβασης, υπό τον όρο ρητής αναγραφής των κωδικών COICOP5 στο άρθρο 11 (περί αναπροσαρμογής τιμών) και τη διόρθωση συγκεκριμένων αναφορών σε άλλα άρθρα του σχεδίου σύμβασης.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/71/2025

Η Πράξη 71/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για το έργο «Κατασκευή Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων (ΕΕΛ) Βάρδας και δικτύου αποχέτευσης ακαθάρτων» του Δήμου Ανδραβίδας - Κυλλήνης. Το Κλιμάκιο διαπίστωσε ότι, παρόλο που η διακήρυξη ανέφερε δικαίωμα προαίρεσης για συνέχιση της λειτουργίας του έργου για επιπλέον τρία έτη (μετά τη λήξη της αρχικής τριετούς λειτουργίας), το κόστος αυτής της προαίρεσης δεν είχε συνυπολογιστεί στον προϋπολογισμό. Κρίθηκε ότι η πλημμέλεια δεν ήταν ουσιώδης, καθώς το δικαίωμα δεν ασκήθηκε ούτε περιλήφθηκε στο σχέδιο σύμβασης. Συνεπώς, δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης (συμβατικής δαπάνης 12.606.489,39 ευρώ), υπό τον όρο ότι δεν θα συμπεριληφθεί το δικαίωμα προαίρεσης και με την επισήμανση της ρητής αναγραφής του ΦΠΑ για το τίμημα της τριετούς κανονικής λειτουργίας.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/60/2023

Η Πράξη 060/2023 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά στον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας επιλογής αναδόχου από τον Δήμο Ηρακλείου Αττικής και του σχεδίου σύμβασης για την «Προμήθεια και τοποθέτηση αστικού εξοπλισμού» συνολικής προϋπολογισθείσας δαπάνης 2.539.869,87 ευρώ (με ΦΠΑ). Το αντικείμενο υποδιαιρέθηκε σε Ομάδα Α (χώροι πρασίνου) και Ομάδα Β (παιδικές χαρές). Ως οριστικός ανάδοχος, μετά από αξιολόγηση και αντιμετώπιση οψιγενών μεταβολών στη νομική της μορφή (από ΙΚΕ σε ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ), ανακηρύχθηκε η εταιρεία «... ΤΕΧΝΙΚΗ – ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ». Το Κλιμάκιο αποφάσισε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης. Ωστόσο, έθεσε την επισήμανση για τη διόρθωση του αναγραφόμενου ποσού της εγγύησης καλής εκτέλεσης στο σχέδιο σύμβασης, από το εσφαλμένο 81.115,23 ευρώ στο ορθό 81.931,29 ευρώ (το οποίο αντιστοιχεί στο 4% της εκτιμώμενης αξίας πλέον ΦΠΑ).


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/62/2016

Προγραμματική σύμβαση...Με  δεδομένα αυτά και λαμβάνοντας υπόψη το 22136/18.3.2016 έγγραφο του Προέδρου της Επιτροπής Διαγωνισμού, με το οποίο βεβαιώνεται ότι δεν εκκρεμούν ενστάσεις, προσφυγές, αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων ή άλλα ένδικα μέσα κατά του κύρους των πράξεων του διαγωνισμού, το Κλιμάκιο κρίνει κατά πλειοψηφία ότι δεν εμφιλοχώρησαν ουσιώδεις πλημμέλειες στην ελεγχόμενη διαγωνιστική διαδικασία, και ως εκ τούτου, δεν συντρέχει νόμιμος λόγος που να κωλύει την υπογραφή του, υποβληθέντος προς έλεγχο, με το 405/Δ/29.2.2016 έγγραφο του Δημάρχου ... (αριθ. πρωτ. Ε.Σ. 15710/1.3.2016), σχεδίου σύμβασης, αντίγραφο του οποίου τηρείται σε ηλεκτρονική μορφή στη Γραμματεία του Κλιμακίου.


ΝΣΚ/341/2002

Μετοχικό Ταμείο Στρατού. Σύμβαση παραχώρησης της διαχείρισης του Κεντρικού Μεγάρου του ΜΤΣ. Παράταση ισχύος της.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Είναι κατά νόμο δυνατή η παράταση ισχύος της από 20-4-2000 σύμβασης παραχώρησης της διαχείρισης (management) του Κεντρικού Μεγάρου του Μετοχικού Ταμείου Στρατού (ΜΤΣ) με αρχική διάρκεια 25 έτη, για άλλα 15 έτη και δικαίωμα περαιτέρω παράτασης για άλλα 10 έτη, καθόσον, εν προκειμένω, δεν πρόκειται περί μίσθωσης ακινήτου η οποία διέπεται από τις διατάξεις του ΠΔ 715/1979, αλλά περί σύμβασης υπηρεσιών, που διέπεται από τις διατάξεις του ΠΔ 346/1998, το οποίο εκδόθηκε προς προσαρμογή της Ελληνικής Νομοθεσίας στις διατάξεις της Οδηγίας 92/50 ΕΟΚ.


ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/179/2025

Η Πράξη 179/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για την προμήθεια ασκών συλλογής αίματος με συνοδό εξοπλισμό επεξεργασίας από το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας (Ε.ΚΕ.Α.). Η προμήθεια, διάρκειας τεσσάρων (4) ετών, προϋπολογιζόμενης και συμβατικής δαπάνης 29.600.000,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ, κατακυρώθηκε στον μοναδικό προσφέροντα. Το Κλιμάκιο αποφάνθηκε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης, καθώς δεν εντοπίστηκαν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες, υπό τους όρους όμως α) να απαλειφθεί το εδάφιο περί μη αναπροσαρμογής τιμής από το άρθρο 4 και β) να εξειδικευθεί η ρήτρα αναπροσαρμογής με την προσθήκη της συγκεκριμένης κατηγορίας (κωδικοί COICOP5) του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή για την εφαρμογή του.


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/739/2022

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Ζητείται η ανάκληση της 195/2022 Πράξης του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της 3ης συμπληρωματικής – τροποποιητικής σύμβασης του έργου «Συλλογή, μεταφορά και επεξεργασία λυμάτων οικισμών Δήμου … στην ΕΕΛ …», λόγω μη συνδρομής των προϋποθέσεων σύναψης συμπληρωματικής σύμβασης κατά τα άρθρα 28 και 57 του ν. 3669/2008.(....)Επομένως, οι συμπληρωματικές εργασίες που περιλαμβάνει η 3η τροποποιητική σύμβαση είναι τεχνικά αναγκαίες, συντελούν στην άρτια λειτουργία της ΕΕΛ, για την επεξεργασία του συνόλου των λυμάτων που οδηγούνται σε αυτή, τόσο της πόλης της … όσο και των περιφερειακών οικισμών, και η ανάθεσή τους σε ανάδοχο διαφορετικό από τον αρχικό ο οποίος υλοποίησε την επέκταση, έθεσε σε δοκιμαστική λειτουργία τις νέες εγκαταστάσεις σε συνδυασμό με τις προγενέστερες και διαπίστωσε τα προβλήματα που ανέκυψαν θα προκαλούσε δυσχέρειες στον προσφεύγοντα.Αποφαίνεται ότι δεν κωλύεται η σύναψη της 3ης τροποποιητικής σύμβασης ανάμεσα στο Δήμο … και στην εταιρεία με την επωνυμία «… ΑΕ» για την υλοποίηση του έργου «Συλλογή, μεταφορά και επεξεργασία λυμάτων οικισμών Δήμου … στην ΕΕΛ …».


ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/74/2025

Η Πράξη 74/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο της νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης για την προμήθεια «δορυφορικού εξοπλισμού επικοινωνιών» από το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας. Η προμήθεια, γνωστή ως Τμήμα 4 της ευρύτερης διαγωνιστικής διαδικασίας, είχε προϋπολογιζόμενη δαπάνη 40.000,00 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. και αφορούσε τέσσερα συστήματα δορυφορικής επικοινωνίας για τα Κινητά Κέντρα Επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος. Μετά την υποβολή μίας μόνο προσφοράς, η οποία κρίθηκε αποδεκτή, το Κλιμάκιο αποφάσισε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης, υπό τον όρο να εξειδικευθεί η ρήτρα αναπροσαρμογής του άρθρου 6, με την προσθήκη της συγκεκριμένης κατηγορίας (κωδικός COICOP5) και με την επισήμανση να συμπληρωθεί το ποσό της εγγυητικής επιστολής (4% της δαπάνης) στο προοίμιο.


ΑΕΠΠ/226/2019

Οι προσφεύγοντες οικονομικοί φορείς αιτούνται να γίνει δεκτή η συμμετοχή τους στον διαγωνισμό για την ανάθεση της σύμβασης «ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΕΡΙΦΡΑΞΗΣ ΓΗΠΕΔΟΥ ΕΕΛ» και να απορριφθεί η προσφορά του αντιπάλου τους, με την αιτιολογία ότι η εγγυητική επιστολή τους ήταν ηλεκτρονικής μορφής και δεν απαιτούνταν έντυπη υποβολή. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η αντικατάσταση της περίφραξης του γηπέδου ΕΕΛ, με προϋπολογισμένη αξία 119.295,00 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1280/2023

Παραχώρηση των υπηρεσιών με τίτλο «Συλλογή υγρών αποβλήτων και καταλοίπων φορτίου πλοίων, που καταπλέουν στη θαλάσσια περιοχή αρμοδιότητας της...Α.Ε.»,(...)  Ανακαλεί την 420/2023 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.Αποφαίνεται ότι δεν κωλύεται η, μεταξύ αυτών, υπογραφή του σχεδίου σύμβασης, για την παραχώρηση των υπηρεσιών με τίτλο «Συλλογή υγρών αποβλήτων και καταλοίπων φορτίου πλοίων, που καταπλέουν στη θαλάσσια περιοχή αρμοδιότητας της Ο.Λ.Ν.Ε. Α.Ε.», υπό τον όρο της μη ενεργοποίησης από την προσφεύγουσα της δυνατότητας παράτασης της διάρκειας της σύμβασης για άλλα τρία (3) έτη μετά την αρχική πενταετή διάρκειά της και παράτασης αυτής μέχρις ότου ολοκληρωθεί η επόμενη διαδικασία για την παραχώρηση των επίμαχων υπηρεσιών, που προβλέπεται στα άρθρα 2.1.9, 2.3, 6.5, 7.5.2 και 7.5.3 της διακήρυξης και απαλοιφής από τα άρθρα του σχεδίου σύμβασης της σχετικής δυνατότητας (βλ. ιδίως άρθρα 1, 3, 11 του σχεδίου σύμβασης).



ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/212/2025

Η Πράξη 212/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάθεσης και του σχεδίου σύμβασης για την προμήθεια «Εγκατάσταση Φωτοβολταϊκών Σταθμών» της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης Νέστου (προϋπολογισμού 2.100.000,00 ευρώ). Κατά τη διαδικασία, η τεχνική προσφορά της εταιρείας «ZILLION ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ» ακυρώθηκε από την ΕΑΔΗΣΥ (379/2025) λόγω υπολειπόμενης ισχύος αντιστροφέων (99,96% έναντι απαιτούμενου 100%-110%). Ωστόσο, το Διοικητικό Εφετείο Κομοτηνής (109/2025) ακύρωσε την απόφαση της ΕΑΔΗΣΥ, κρίνοντας ότι η ισχύς των αντιστροφέων (1000kW) καλύπτει την ισχύ των Φ/Β πλαισίων (999,6kW), επιλύοντας έτσι τη διαφορά υπέρ της εταιρείας. Κατόπιν αυτού, η «.. ΙΚΕ» αναδείχθηκε οριστική ανάδοχος, έναντι ποσού 1.365.000,00 ευρώ χωρίς ΦΠΑ. Το Κλιμάκιο αποφάνθηκε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή της σύμβασης, υπό τον όρο της διόρθωσης του ποσοστού της εγγύησης καλής εκτέλεσης από 5% σε 4% της εκτιμώμενης αξίας της σύμβασης, σύμφωνα με τον ν. 4412/2016.