ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.4/51/2017
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
ΤΑΠΑ,μίσθωση πλοιαρίου για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Μυκόνου – Δήλου.(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η δαπάνη που απορρέει από την επίμαχη σύμβαση, η οποία συνήφθη μεταξύ του Τ.Α.Π.Α. και της φερόμενης ως δικαιούχου ναυτικής εταιρείας για την παροχή υπηρεσιών μεταφοράς με πλωτό μέσο (πλοιάριο) προσώπων και υλικών, μέσω της εκτέλεσης του δρομολογίου Μύκονος – Δήλος – Μύκονος, εξυπηρετεί, κατά τα βασίμως υποστηριζόμενα από αυτό, ανάγκες που συνδέονται με τους επιδιωκόμενους από το Τ.Α.Π.Α. σκοπούς, όπως αυτοί διαγράφονται στον Οργανισμό του. Τούτο ειδικότερα, διότι με την εν λόγω σύμβαση επιδιώχθηκε η εξασφάλιση της πρόσβασης στον αρχαιολογικό χώρο της Δήλου, η οποία, όπως προκύπτει, δεν ήταν με άλλο τρόπο δυνατή, προκειμένου να καταστεί εφικτός πρωτίστως ο προγραμματισμός των εργασιών που απαιτούνται, έτσι ώστε να αναδειχθεί και να προστατευθεί ο μεγάλης σπουδαιότητας αυτός αρχαιολογικός χώρος με την εκτέλεση ανασκαφικών και αναστηλωτικών έργων, καθώς και έργων συντήρησης των εγκαταστάσεων. (...) Κατόπιν τούτων, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη για τον βασίμως προβαλλόμενο δεύτερο λόγο διαφωνίας, όμως το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα θα μπορούσε να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτους, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/693/1995
Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων (ΤΑΠΑ). Προγραμματικές συμβάσεις. Οροι χρηματοδοτήσεως τούτων. Είναι νόμιμη η μη θεώρηση από το οικείο όργανο του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο ΥΠ.ΠΟ. χρηματικών ενταλμάτων των υπό του Τ.Α.Π.Α. χρηματοδοτήσεων των προγραμματικών συμβάσεων μεταξύ ΥΠ.ΠΟ. - ΤΑΠΑ - Δήμων/Κοινοτήτων, εφόσον αυτά δεν συνοδεύοντο από τα απαραίτητα κατά νόμο (άρθρο 5 π.δ.471/75) δικαιολογητικά που αποδεικνύουν τη βασιμότητά τους (ήτοι αποδεικνύουν τις διάφορες πληρωμές που έγιναν από τους φορείς εκτελέσεως των έργων των οικείων προγραμματικών συμβάσεων, την πρόοδο των σχετικών εργασιών κλπ.).
ΕλΣυν/Κλ.4(ΚΠΕ)123/2015
ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ:Μη νόμιμη η καταβολή συμβατικού τιμήματος από το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων (ΤΑΠΑ) σε ιδιωτική εταιρεία για την έκδοση δίτομου καταλόγου των Γλυπτών Μουσείου, καθόσον: α) σύμφωνα με τα άρθρα 27 και 38 του π.δ/τος 118/2007 για την παραλαβή των αντιτύπων του καταλόγου, ουδέποτε συντάχθηκε σχετικό πρωτόκολλο παραλαβής της αρμόδιας προς τούτο Επιτροπής, με το οποίο να πιστοποιείται η ποσοτική και ποιοτική παραλαβή των υπηρεσιών που εκτελέστηκαν και β) αφού το κοινοποιηθέν στην ανάδοχο εταιρεία έγγραφο του Τ.Α.Π.Α. δεν περιείχε όλα τα στοιχεία που ορίζει το άρθρο 23 του π.δ/τος 118/2007 (λ.χ. την ακριβή ποσότητα και την ταχθείσα προθεσμία για την υπογραφή της σύμβασης), με συνέπεια τη μη σύναψη - δια της κοινοποίησης του εν λόγω εγγράφου - της σύμβασης κατά το χρόνο αυτό. Συνεπώς, προκειμένου η σύμβαση αυτή να ήταν έγκυρη, απαιτείτο να συναφθεί εγγράφως, τύπος που εν προκειμένω δεν τηρήθηκε, με συνέπεια την ακυρότητά της.
ΝΣΚ/307/2010
Απαλλοτρίωση ακινήτων – Τ.Α.Π.Α. – Αποφάσεις προσδιορισμού προσωρινής και οριστικής τιμής μονάδας – Παρακατάθεση αποζημίωσης – Χρονικός προσδιορισμός έναρξης προθεσμίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Εφόσον το υπόχρεο προς πληρωμή της αποζημίωσης Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων (Τ.Α.Π.Α.) δεν συμμετείχε, λόγω μη κλητεύσεώς του, ούτε υπήρξε διάδικος στη δίκη για τον προσδιορισμό της προσωρινής τιμής αποζημίωσης των απαλλοτριωθέντων και αυτό (Τ.Α.Π.Α.) ζήτησε τον οριστικό προσδιορισμό αυτής με αίτησή του μαζί με το Ελληνικό Δημόσιο απευθείας από το Εφετείο, η προθεσμία του ενάμισι έτους για την παρακατάθεσή της στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων (Τ.Π.Δ.) αρχίζει από την δημοσίευση της σχετικής απόφασης του Εφετείου.
ΝΣΚ/434/2004
Το ΤΑΠΑ μπορεί να συμμετέχει νομίμως, ως συμβαλλόμενο μέρος, στις κατ' άρθρο 35 Π.Δ. 410/1995 προγραμματικές συμβάσεις, τις οποίες συνάπτει το Δημόσιο / Υπουργείο Πολιτισμού με τους Ο.Τ.Α., υπό την προϋπόθεση ότι το αντικείμενο των συμβάσεων αυτών (μελέτη και εκτέλεση έργων και προγραμμάτων ανάπτυξης μιας περιοχής, οργάνωση παροχής υπηρεσιών κάθε είδους σε μια περιοχή), εμπίπτει στους προβλεπόμενους εκάστοτε από το νόμο σκοπούς αυτού (ΤΑΠΑ).
ΕΣ/Τμ4(ΚΠΕ)121/2015
ΔΑΠΑΝΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΗ:Νόμιμη η καταβολή συμβατικού τιμήματος από το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων (ΤΑΠΑ) σε ιδιωτική εταιρεία για την εκτύπωση των πρακτικών ημερίδων της Πανελλήνιας Ένωσης Συντηρητών Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης,, καθόσον νομίμως το Τ.Α.Π.Α., στους σκοπούς του οποίου περιλαμβάνεται - μεταξύ άλλων - η έκδοση και διάθεση αρχαιολογικών περιοδικών και παντός είδους αρχαιολογικών δημοσιευμάτων (άρθρο 2 παρ. 1 περ. στ΄ ν. 736/1977), ανέλαβε την έκδοση των πρακτικών ημερίδων της ανωτέρω Ένωσης, συνδράμοντας με τον τρόπο αυτό στη δημοσιοποίησή τους, καθώς το αντικείμενο των εν λόγω ημερίδων, συνίστατο στην παρουσίαση τεχνικών εκθέσεων και μελετών, επεμβάσεων συντήρησης και αποκατάστασης αρχαιοτήτων και έργων τέχνης, καθώς και ερευνητικών εργασιών, συμβάλλοντας κατά τούτο στον επιστημονικό διάλογο και στην ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των Συντηρητών Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης και των άλλων επιστημονικών κλάδων που ασχολούνται με τη διάσωση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Μη κανονική η δαπάνη, καθόσον, σύμφωνα με τα άρθρα 27 και 38 του π.δ/τος 118/2007, για την παραλαβή των αντιτύπων των πρακτικών ουδέποτε συντάχθηκε σχετικό πρωτόκολλο παραλαβής της αρμόδιας προς τούτο Επιτροπής, με το οποίο να πιστοποιείται η ποσοτική και ποιοτική παραλαβή των υπηρεσιών που εκτελέστηκαν.
ΝΣΚ/197/2013
Ανταλλάξιμα ακίνητα - Εφαρμογή αναλογική ή μη της νομοθεσίας για το δικαίωμα επιφάνειας στα δημόσια κτήματα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στα ανταλλάξιμα ακίνητα δεν μπορούν να τύχουν εφαρμογής οι διατάξεις των άρθρων 18 έως 26 του ν. 3986/2011, με τις οποίες συστήνεται το εμπράγματο δικαίωμα της επιφάνειας στα δημόσια κτήματα, γιατί με τις διατάξεις αυτές επιδιώκεται η εξυπηρέτηση αλλοτρίων σκοπών σε σχέση με τους επιδιωκόμενους από τη νομοθεσία περί ανταλλαξίμων ακινήτων, η οποία είναι ειδική για τα ακίνητα αυτά. (ομοφ.)
ΝΣΚ/14/2010
Νομιμότητα της διόρθωσης διοικητικής πράξης (υπουργικής απόφασης) με νέα στοιχεία, με τον τύπο της «διόρθωσης σφάλματος».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν είναι νόμιμη η διόρθωση με τον τύπο της «διόρθωσης σφάλματος» της Υπουργικής Απόφασης με την οποία κηρύχθηκε η ευρύτερη περιοχή του Ναού του Επικουρίου Απόλλωνα, ως αρχαιολογικός χώρος, καθόσον δεν διορθώθηκαν γραφικά ή λογιστικά λάθη αυτής. Αντίθετα, προστέθηκαν νέα στοιχεία μετά από νέα έρευνα και συνεπώς έπρεπε να τηρηθεί η διαδικασία τροποποίησης της ανωτέρω Υπουργικής Απόφασης (ήτοι γνωμοδότηση Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, έκδοση Υ.Α. και δημοσίευση αυτής στο Φ.Ε.Κ.).
ΝΣΚ/368/2000
Αρχαιολογικοί χώροι. Έλεγχος νομιμότητας σχετικά με παραχωρητήριο χρήσης ακινήτου ευρισκομένου εκτός των τειχών του Επταπυργίου Θεσσαλονίκης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι δυνατή η εκμίσθωση του χώρου τούτου από το ΥΠ.ΠΟ./ Τ.Α.Π.Α., εφόσον προηγουμένως συναινέσει και εγκρίνει μιά τέτοια μίσθωση η Κ.Ε.Δ. κατά τις κείμενες γι αυτήν διατάξεις.
ΕλΣυν/Τμ.4(ΚΠΕ)/116/2014
Σε περίπτωση έκτακτης επιχορήγησης ή χρηματοδότησης του Ταμείου Αλληλοβοηθείας Υπαλλήλων Υπουργείου Πολιτισμού από το Τ.Α.Π.Α., το σχετικό ποσό παραμένει στο αποθεματικό του Ταμείου, μέχρις ότου κατανεμηθεί με τον τρόπο που προβλέπεται στην παρ. 1 του άρθρου 4 της ΥΠΠΟ/ΓΝΟΣ/13914/8.3.2002 απόφασης (ήτοι, ποσοστό 90% αυτού για δαπάνες Β/Ν Σταθμού, Κατασκηνώσεων κ.λπ. και 10% για πολιτιστικές και κοινωνικές εκδηλώσεις κ.λπ.). Κατ’ εξαίρεση, δύναται να κατανεμηθεί διαφορετικά, εφόσον τούτο ορίζεται ρητά στην απόφαση επιχορήγησης ή χρηματοδότησης. Κατά συνέπεια, εκ μόνου του λόγου ότι ορισμένες κατηγορίες δαπανών, όπως το πρόγραμμα κατασκηνώσεων, καλύπτονται από την τακτική επιχορήγηση του Ταμείου Αλληλοβοηθείας από το Τ.Α.Π.Α. (ποσοστό 3,5% των εσόδων του τελευταίου), ουδόλως συνάγεται απαγόρευση όπως οι ίδιες αυτές δαπάνες καλυφθούν με κονδύλια προερχόμενα από την έκτακτη χρηματοδότηση του Ταμείου από το Τ.Α.Π.Α., όταν μάλιστα τούτο ορίζεται ρητά στη σχετική απόφαση έγκρισης της χρηματοδότησης.
ΝΣΚ/86/2012
Μετατροπή σε ευρώ του μετοχικού κεφαλαίου και της ονομαστικής αξίας της μετοχής της λυθείσης και τεθείσης υπό εκκαθάριση ανώνυμης εταιρείας «Οργανισμός Προβολής Ελληνικού Πολιτισμού (ΟΠΕΠ) Α.Ε.», με τροποποίηση του καταστατικού της.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Σχετικά με το υπ’ αριθμ.πρωτ. 24629/6-10-2011 έγγραφο της Διεύθυνσης Ανωνύμων Εταιρειών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αθηνών – Πειραιώς, πρέπει με απόφαση της Γενικής Συνελεύσεως της εταιρείας ΟΠΕΠ ΑΕ, στην οποία το ΤΑΠΑ εκπροσωπείται από το διοικητικό του συμβούλιο, να τροποποιηθεί το καταστατικό, ώστε να μετατραπεί το μετοχικό κεφάλαιο και η ονομαστική αξία της μετοχής της σε ευρώ και να γίνει η σχετική καταχώριση στο Μητρώο Ανωνύμων Εταιρειών. (ομοφ.)