ΕΣ/ΚΛ.Ζ/26/2019
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Υπηρεσία σίτισης φοιτητών...Με δεδομένα τα ανωτέρω, από την επισκόπηση της ελεγχόμενης διαγωνιστικής διαδικασίας το Κλιμάκιο διαπιστώνει ότι η έγκριση από το Πρυτανικό Συμβούλιο του 8ου Πρακτικού της Επιτροπής του Διαγωνισμού, με το οποίο ανεδείχθη ως προσωρινή ανάδοχος του διαγωνισμού η εταιρεία «....» χώρησε μη νομίμως, καθώς το συγκεκριμένο διοικητικό όργανο του Πανεπιστημίου δεν αποτελεί το αρμόδιο αποφαινόμενο όργανο της συγκεκριμένης αναθέτουσας αρχής κατά την έννοια των διατάξεων των άρθρων 100 και 103 του ν.4412/2016. Τούτο διότι, σύμφωνα με τα οριζόμενα στα άρθρα 13 και 14 του ν. 4485/2017 «Οργάνωση και λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης, ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις» (Α΄ 114), αρμόδιο αποφαινόμενο όργανο του Πανεπιστημίου είναι κατ’ αρχήν η Σύγκλητος, στην οποία ανήκει το σχετικό τεκμήριο αρμοδιότητας(βλ. Ζ΄ Κλιμ. 402/2018) ενώ, επιπροσθέτως δεν προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου ότι η τελευταία με απόφασή της έχει μεταβιβάσει τη σχετική αρμοδιότητά της προς το Πρυτανικό Συμβούλιο. Ωστόσο, ενόψει του ότι το επακολουθήσαν Πρακτικό 9 (3.12.2018) της Επιτροπής Διαγωνισμού περί οριστικής κατακύρωσης του αποτελέσματος του διαγωνισμού στην ως άνω εταιρεία εγκρίθηκε από το αρμόδιο προς τούτο διοικητικό όργανο, ήτοι τη Σύγκλητο του Πανεπιστημίου (βλ. την ....2018 απόφαση της Συγκλήτου), και θεραπεύθηκε με τον τρόπο αυτό η πλημμέλεια που εμφιλοχώρησε στο προγενέστερο στάδιο της διαδικασίας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η ανωτέρω πλημμέλεια παρίσταται μη ουσιώδης ενώ, κατά τα λοιπά, δεν διαπιστώνει ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στην ελεγχόμενη διαγωνιστική διαδικασία, οι οποίες να κωλύουν την υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου σύμβασης, αντίγραφο του οποίου τηρείται ηλεκτρονικά στη Γραμματεία του Κλιμακίου.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/36/2021
Αρμοδιότητα του Πρυτανικού Συμβουλίου να αποφανθεί επί ζητημάτων διαγραφής υποψηφίων διδακτόρων.(...)Το Πρυτανικό Συμβούλιο του Πανεπιστημίου Πειραιώς δεν μπορεί, κατ’ ενάσκηση της γενικής του αρμοδιότητας εκ του άρθρου 30 παρ. 5 του ν.4485/2017, να εξετάσει ζητήματα διαγραφής υποψηφίων διδακτόρων των Τμημάτων Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών και Ναυτιλιακών Σπουδών, ούτε να ασκήσει έλεγχο νομιμότητας επί των αποφάσεων διαγραφής, για την έκδοση των οποίων αποκλειστική, εκ του νόμου, αρμοδιότητα έχουν οι Συνελεύσεις των Τμημάτων.
ΝΣΚ/188/2013
Α.Ε.Ι. – Επιλογή Προέδρου Τμήματος – Προκήρυξη – Αρμόδιο όργανο – Επιτρεπτό υποψηφιότητας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο Πρόεδρος Τμήματος εκλέγεται για διετή θητεία, από το σύνολο των Καθηγητών και των λεκτόρων, που υπηρετούν στο Τμήμα. Αρμόδιο κατά νόμο όργανο για την εκλογή του Προέδρου είναι η Συνέλευση του οικείου Τμήματος. Μετά την κατάργηση του Πρυτανικού Συμβουλίου, αρμόδιο όργανο για την προκήρυξη των εκλογών για την ανάδειξη Προέδρου Τμήματος του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών (Γ.Π.Α.), είναι η Συνέλευση του εν λόγω Τμήματος. Επιτρέπεται κατά νόμο να είναι υποψήφιος για τη θέση Προέδρου Τμήματος Σχολής του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών (Γ.Π.Α.) και να εκλεγεί και εκείνος που θα αποχωρήσει πριν τη λήξη της διετούς θητείας του ως Πρόεδρος Τμήματος, λόγω συμπλήρωσης του ανώτατου ορίου ηλικίας.
ΝΣΚ/242/2014
Φιλανθρωπικό ίδρυμα με την επωνυμία «Η παιδική στέγη» - Ορισμός μελών Διοικητικού Συμβουλίου και Κυβερνητικού Επιτρόπου – Αρμόδιο όργανο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Οι εκπρόσωποι στο Διοικητικό Συμβούλιο του Φιλανθρωπικού Ιδρύματος «Η παιδική στέγη» (έγκριτα πρόσωπα) της περιπτώσεως β της παραγράφου 1 του άρθρου 4 του ιδρυτικού τούτου Βασιλικού Διατάγματος υπ΄ αριθμ 104/1973 πρέπει να ορίζονται από το αρμόδιο όργανο του Δήμου Αθηναίων και β) ο Κυβερνητικός Επίτροπος του άρθρου 16 του άνω Β.Δ. πρέπει να ορίζεται από τον αρμόδιο Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας. (ομοφ). ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/141/2018
Ποιο είναι το αρμόδιο να κρίνει όργανο σχετικά με την αντιστοιχία του γνωστικού αντικειμένου υποψηφίου για την εκλογή σε θέση Διευθυντή Εργαστηρίου Τμήματος Α.Ε.Ι. με το γνωστικό αντικείμενο του Εργαστηρίου, σύμφωνα με το άρθρο 29 του ν. 4485/2017.(...)Αρμόδιο όργανο να κρίνει σχετικά με την αντιστοιχία του γνωστικού αντικειμένου υποψηφίου για την εκλογή σε θέση Διευθυντή Εργαστηρίου Τμήματος Α.Ε.Ι. με το γνωστικό αντικείμενο του Εργαστηρίου, κατά τις διατάξεις του άρθρου 29 του ν. 4485/2017, είναι το οικείο εκλεκτορικό σώμα, το οποίο απαρτίζεται από τα μέλη Δ.Ε.Π. που μετέχουν στη Συνέλευση του Τμήματος Α.Ε.Ι., στο οποίο ανήκει το Εργαστήριο.
ΕΣ/ΤΜ.6/715/2020
Προμήθεια οχημάτων...επιδιώκεται η ανάκληση της 86/2020 Πράξης του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις 3 και 4 της παρούσας, το Τμήμα κρίνει καταρχάς ότι, όπως ορθώς κρίθηκε από το Κλιμάκιο, εφαρμοστέες στην υπό κρίση υπόθεση είναι οι διατάξεις του άρθρου 3.1.1 της 1305/14.12.2018 διακήρυξης του αρχικού (κηρυχθέντος άγονου εν μέρει) ηλεκτρονικού ανοικτού διαγωνισμού, η οποία διέπει και την υπό έλεγχο διαδικασία διαπραγμάτευσης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην 61324/10.10.2019 πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, που συνέταξε η αναθέτουσα αρχή και ήδη αιτών Δήμος, σύμφωνα με τις οποίες η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών συνιστά απολύτως διακριτό στάδιο από αυτό της προηγούμενης εξέτασης του παραδεκτού της συμμετοχής των διαγωνιζομένων και της αποσφράγισης και αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών τους, η δε μετάβαση στο στάδιο της αποσφράγισης των οικονομικών προσφορών γίνεται μετά την περάτωση του σταδίου του ελέγχου των δικαιολογητικών συμμετοχής και της τεχνικής αξιολόγησης, μόνο για τις προσφορές που κρίθηκαν αποδεκτές και αξιολογήθηκαν οριστικά. Τις διατάξεις, εξάλλου, αυτές εφάρμοσε ορθώς ο ίδιος ο αιτών κατά τη διενέργεια της επίμαχης διαδικασίας διαπραγμάτευσης μέχρι και την ανακήρυξη των αναδόχων, αφού προέβη σταδιακώς στον έλεγχο των δικαιολογητικών συμμετοχής και την αξιολόγηση των τεχνικών προσφορών και ακολούθως στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών των υποψηφίων και στον έλεγχο των δικαιολογητικών κατακύρωσης, συντάσσοντας τα σχετικά πρακτικά (Πρακτικό Νο 1/1.11.2019, Πρακτικό Νο 2/3.12.2019 και Πρακτικό Νο 3/11.12.2019), τα οποία εγκρίθηκαν αντιστοίχως από την Οικονομική Επιτροπή (αποφάσεις 475/29.11.2019, 495/3.12.2019 και 524/11.12.2019). Ως εκ τούτου, αβασίμως επικαλείται ο αιτών ότι έλκονται σε εφαρμογή εν προκειμένω οι διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 33 του ν. 4608/2019. Ακολούθως, όμως, το Τμήμα, ενόψει των περιστάσεων της υπό κρίση υπόθεσης και συγκεκριμένα λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι στο πλαίσιο της διενεργηθείσας διαδικασίας διαπραγμάτευσης υπεβλήθη πράγματι για κάθε Ομάδα οχημάτων (Δ΄, Στ΄ και Η΄) μία (1) και μόνο προσφορά (για την Ομάδα Δ΄ από την εταιρεία «...» και για τις Ομάδες Στ΄ και Η΄ από την εταιρεία «...»), κρίνει ότι η εκ των υστέρων λεκτική αιτιολόγηση της ήδη δοθείσας βαθμολόγησης των τεχνικών προσφορών, που πραγματοποιήθηκε σε συμμόρφωση προς τα κριθέντα με την 18/2020 Πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου σε χρονικό σημείο μεταγενέστερο της αποσφράγισης των οικονομικών προσφορών των ανωτέρω εταιρειών και της κατακύρωσης σε αυτές των αποτελεσμάτων της διαδικασίας διαπραγμάτευσης, δεν ασκεί ουσιώδη επιρροή, πολλώ μάλλον δε δεν επιφέρει οποιαδήποτε αλλοίωση επί του αποτελέσματος της διενεργηθείσας διαδικασίας διαπραγμάτευσης ως προς τους αναδειχθέντες αναδόχους. Δεδομένου, δε, επιπλέον, ότι στο εκδοθέν σε ορθή επανάληψη Νο1/1.11.2019 πρακτικό της Επιτροπής Αξιολόγησης Προσφορών, που εγκρίθηκε με την 97/3.2.2020 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου .., εκτίθενται αναλυτικά ανά τμήμα του διαγωνισμού (και συγκεκριμένα ανά Ομάδα ζητούμενων οχημάτων) η κατανομή των κριτηρίων αξιολόγησης, οι συντελεστές, η βαθμολογία κάθε διαγωνιζομένης εταιρείας, καθώς και η αναλυτική λεκτική αιτιολογία της βαθμολογίας κάθε επιμέρους κριτηρίου, η κατά τα ανωτέρω δε ανάλυση τεκμηριώνεται με αναφορά στα συγκεκριμένα στοιχεία των τεχνικών προσφορών, τα οποία αξιολόγησε η Επιτροπή σε σχέση με τα προβλεπόμενα και απαιτούμενα στη διακήρυξη επιμέρους χαρακτηριστικά, με αποτέλεσμα να καθίσταται επαληθεύσιμο ότι αυτές ανταποκρίνονται στις οριζόμενες τεχνικές προδιαγραφές, το Τμήμα κρίνει περαιτέρω ότι η ορθώς καταρχήν διαπιστωθείσα έλλειψη λεκτικής αιτιολόγησης της τεθείσας επί των προσφορών βαθμολογίας έχει θεραπευθεί και δεν συνιστά πλέον ουσιώδη πλημμέλεια κωλύουσα την υπογραφή των οικείων σχεδίων συμβάσεων (Ε.Σ. VI Τμ. 519/2020, 1764/2019).Ανακαλεί την 86/2020 Πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/179/2018
Υλοποίηση προγράμματος καταπολέμησης κουνουπιών: Από τις προαναφερθείσες διατάξεις συνάγονται τα εξής: Όταν η επιτροπή παραλαβής κρίνει ότι οι παρεχόμενες υπηρεσίες δεν ανταποκρίνονται πλήρως στους όρους της σύμβασης, ακολουθείται ειδική διαδικασία που περιγράφεται στις παραγράφους 3, 4 και 5 του ν. 4412/2016 και προβλέπει τη σύνταξη προσωρινού και, συντρεχούσης περίπτωσης, οριστικού πρωτοκόλλου παραλαβής, με το τελευταίο να υπόκειται στην έγκριση του αρμοδίως αποφαινομένου οργάνου, προς τον σκοπό πρόσθετης διασφάλισης της αναθέτουσας αρχής σε αυτήν την περίπτωση ανώμαλης εξέλιξης της παραλαβής των υπηρεσιών. Αντίθετα, όταν η επιτροπή παραλαβής δεν διαπιστώνει αποκλίσεις από τους συμβατικούς όρους, αρκεί η υπογραφή του πρωτοκόλλου από τα μέλη της αρμόδιας επιτροπής, σύμφωνα με τα γενικώς οριζόμενα στις παραγράφους 1 και 2 του άρθρου 219, μη απαιτουμένης περαιτέρω έγκρισής του από το αρμόδιο αποφαινόμενο όργανο, καθώς η σχετική διάταξη του άρθρου 219 παρ. 5 του ν. 4412/2016 ρυθμίζει την προαναφερθείσα ειδική περίπτωση.
ΝΣΚ/225/2016
Αρμόδιο όργανο για την επανάληψη της διαδικασίας επιλογής σε θέση Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Διοικητικού του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, σε περίπτωση δικαστικής ακύρωσης των πράξεων επιλογής και τοποθέτησης και αναπομπής της υπόθεσης στη Διοίκηση για νέα αιτιολογημένη κρίση-. (...)Μετά την ακύρωση, με απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, των πράξεων επιλογής και τοποθέτησης σε θέση Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Διοικητικού του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών και την αναπομπή της υπόθεσης στη Διοίκηση για νέα αιτιολογημένη κρίση, κατά το σκεπτικό, αρμόδιο όργανο για την επανάληψη της διαδικασίας επιλογής είναι η Σύγκλητος του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 86 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007), όπως αντικαταστάθηκαν με τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 29 του Ν. 4369/2016.
ΝΣΚ/350/2013
Αρμόδιο όργανο που θα αποφαίνεται επί των υποβαλλομένων, ενώπιον του Πράσινου Ταμείου, ενστάσεων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης που χρηματοδοτούνται κατά τις διατάξεις του ν. 3889/2010.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Αρμόδιο όργανο να εξετάσει την προσφυγή του Δήμου Κρωπίας κατά της άρνησης πληρωμής των οργάνων του Πράσινου Ταμείου, εργασιών ή μελετών που έχουν εκτελεσθεί, για λόγους νομιμότητας, είναι το Διοικητικό Συμβούλιο του Πράσινου Ταμείου. (ομοφ.)
ΝΣΚ/222/2018
Ενέργειες της Διοίκησης προς συμμόρφωση σε ακυρωτική δικαστική απόφαση – Αναδρομικότητα – Αρμόδιο διοικητικό όργανο – Τύχη λήξασας εγγυητικής επιστολής – Ενέργειες της Διοίκησης για διεκδίκηση και καταβολή οφειλομένων μισθωμάτων από διοικητική σύμβαση μίσθωσης.α) Σε συμμόρφωση με ακυρωτική απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, θα πρέπει να εκδοθεί νέα πράξη της Διοίκησης (Υπουργού ή του αρμοδίου για τη διοίκηση του φορέα οργάνου), μετά από γνωμοδότηση της Επιτροπής Αξιολόγησης των αποτελεσμάτων του Διαγωνισμού, η οποία είναι το αρμόδιο γνωμοδοτικό όργανο κατά την απόφαση αυτή, και η οποία θα συγκροτηθεί εκ νέου, η νέα δε διοικητική πράξη θα έχει αναδρομική ισχύ και θα ανατρέχει στο χρόνο έκδοσης της διοικητικής πράξης που ακυρώθηκε. β) Η εγγυητική επιστολή η οποία έχει λήξει, εφ’ όσον δεν έχει παραταθεί ο χρόνος λήξης αυτής, δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί από την Υπηρεσία (ομόφ.). Σχετική η υπ’ αριθ. 428/2013 γνωμοδότηση του Ε΄ Τμήματος ΝΣΚ.
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/291/2020
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων και των υποβληθέντων οκτώ (8) σχεδίων σύμβασης για την υπηρεσία «Έλεγχος δακοπληθυσμών με τη μέθοδο της παγιδοθεσίας με παγίδες τύπου Mcphail στους ελαιώνες στο πλαίσιο του Προγράμματος Συλλογικής Καταπολέμησης του Δάκου της Ελιάς ετών 2020-2022 στην Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου», προϋπολογιζόμενης δαπάνης 1.097.350,32 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α.(....)Τέλος, με το από 30.6.2020 έγγραφο της Προϊσταμένης της Δ/νσης Οικονομικού της Γενικής Δ/νσης Εσωτερικής Λειτουργίας Περιφέρειας Κρήτης, βεβαιώνεται ότι κατά της εν λόγω (669/2020) κατακυρωτικής απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής δεν εκκρεμεί η υποβολή και εκδίκαση ενστάσεων, προσφυγών, ή άλλων ενδίκων μέσων.Δεν κωλύεται η υπογραφή των υποβληθέντων(...)οκτώ (8) σχεδίων συμβάσεων μεταξύ της Περιφέρειας Κρήτης και των επιλεγέντων αναδόχων.