×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/14/2020

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δυνατότητα αναγνώρισης μαθημάτων από το αρμόδιο όργανο σε προπτυχιακούς φοιτητές.(..)
α) Το αρμόδιο όργανο δεν δύναται να αναγνωρίσει μαθήματα σε προπτυχιακό φοιτητή, στα οποία αυτός είχε εξεταστεί επιτυχώς ως απόφοιτος της Νοσηλευτικής Β΄ του Τ.Ε.Ι. Αθήνας το έτος 2006. β) Το αρμόδιο όργανο δύναται να αναγνωρίσει μαθήματα σε προπτυχιακή φοιτήτρια, στα οποία αυτή εξετάστηκε επιτυχώς στο Τμήμα Νοσηλευτικής Σπάρτης του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και να την εντάξει σε μεγαλύτερο εξάμηνο σπουδών αυτού της εγγραφής της (ομόφωνα).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/166/2021

α) Αν o Γ.Σ., ο οποίος είναι φοιτητής στη Σχολή Χημικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, κατόπιν μετεγγραφής του από το Τμήμα Χημικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών στο οποίο είχε εισαχθεί το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 με το δικαίωμα πρόσβασης του 10%, δικαιούται να αναγνωρίσει, σύμφωνα με το άρθρο 35 του ν.4115/2013, μαθήματα, τα οποία είχε διδαχθεί και εξεταστεί επιτυχώς στη Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων-Μεταλλουργών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, στην οποία είχε αρχικά εισαχθεί με πανελλαδικές εξετάσεις το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019 και β) αν η Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων-Μεταλλουργών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου μπορεί να θεωρηθεί το «Τμήμα προέλευσης» σύμφωνα με το άρθρο 35 του ν.4115/2013, παρόλο που η μετεγγραφή του Γ.Σ. έχει γίνει από το Τμήμα Χημικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών.(...)α) H Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων-Μεταλλουργών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου δύναται, κατά νόμο, να θεωρηθεί το «Τμήμα προέλευσης», παρόλο που η μετεγγραφή του Γ.Σ. έχει γίνει από το Τμήμα Χημικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών και β) ο Γ.Σ., προπτυχιακός φοιτητής στη Σχολή Χημικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, δύναται να ζητήσει από την ανωτέρω Σχολή την αναγνώριση εκείνων των μαθημάτων, που διδάχθηκε και εξετάστηκε επιτυχώς στη Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων-Μεταλλουργών του ίδιου Ιδρύματος, για την οποία θα αποφασίσει τελικά η Γενική Συνέλευση του Τμήματος, ως αποκλειστικά αρμόδιο όργανο (ομόφωνα).


ΕΣ/Τ7/29/2007

Στο χώρο του δημοσιολογιστικού δικαίου η Διοίκηση, αν δεν υφίσταται διάταξη που να προβλέπει το αρμόδιο όργανο και τους όρους υπό τους οποίους αυτό αποφασίζει, δεν δύναται με αυτεπάγγελτη ενέργεια να προβαίνει στην εκταμίευση δημοσίου χρήματος προς ιδιώτες.


ΝΣΚ/195/2019

Απαιτούμενες χρονικές ή μη προϋποθέσεις για τη λήψη πτυχίου Α.Ε.Ι., από φοιτητή, ο οποίος έχει εκπληρώσει όλες τις απαιτούμενες ακαδημαϊκές/ εκπαιδευτικές υποχρεώσεις και δυνατότητα ή μη εισαγωγής σε Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Φοιτητής Α.Ε.Ι., ο οποίος έχει διδαχθεί και εξεταστεί επιτυχώς σε όλα τα προβλεπόμενα μαθήματα του Προγράμματος Σπουδών του Τμήματός του και έχει συγκεντρώσει τον απαιτούμενο αριθμό διδακτικών και πιστωτικών μονάδων, έχει καταστεί πτυχιούχος, χωρίς να απαιτείται προς τούτο η συμπλήρωση των οκτώ (8) εξαμήνων της ελάχιστης φοίτησης, η ορκωμοσία του και η χορήγηση του εγγράφου του πτυχίου του και, συνεπώς, αυτός δύναται να συμμετάσχει στη διαδικασία εισαγωγής σε Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ομόφ.).


ΥΠΕΣ/46095/2008

Αρμόδιο όργανο του Δήμου για τη διενέργεια διαγωνισμού για την ανάθεση δημοσίων συμβάσεων εκπονήσεως μελετών και παροχής συναφών υπηρεσιών κατ’ εφαρμογή του Ν. 3316/2005 είναι η Δημαρχιακή Επιτροπή, η οποία επί ιδιαιτέρως σοβαρού αντικειμένου, δύναται με ειδικώς αιτιολογημένη απόφασή της να παραπέμπει τη διενέργεια του διαγωνισμού στο Δημοτικό Συμβούλιο.Αποδοχή της αρ.363/2008 ατομικής γνωμοδότησης του Νομικού Συμβούλου του Κράτους.


ΝΣΚ/232/2004

Μίσθωση για στέγαση Δημόσιας Υπηρεσίας. Επιτροπή Στέγασης. Ένσταση ενώπιον αυτής. Αρμοδιότητα. Εγκρίνον όργανο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Επιτροπή Στέγασης έχει αποφασιστική αρμοδιότητα να αποφανθεί επί της υποβληθείσης ενστάσεως σχετικά με τη νομιμότητα διακήρυξης για στέγαση Δημόσιας Υπηρεσίας, την σχετική δε κρίση της διατυπώνει με απόφαση. Το αρμόδιο για την έγκριση των πρακτικών της δημοπρασίας όργανο, στα πλαίσια του διενεργούμενου από αυτό ελέγχου νομιμότητας, ελέγχοντας και τη νομιμότητα της απόφασης της Επιτροπής Στέγασης σχετικά με την κρίση αυτής επί της υποβληθείσης ενστάσεως, δύναται με αιτιολογημένη κρίση του να αποφασίσει διαφορετικά.


ΝΣΚ/437/2006

Δυνατότητα φοιτητή εγγεγραμμένου σε Ιατρική Σχολή ΑΕΙ να ασκείται, παρακολουθεί και εξετάζεται σε μαθήματα σε Ιατρική Σχολή άλλου ημεδαπού ΑΕΙ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Από το σύνολο αφενός των διατάξεων που ρυθμίζουν την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με τις οποίες καθορίζεται η εισαγωγή των υποψηφίων φοιτητών σε συγκεκριμένο Τμήμα / Σχολή συγκεκριμένου ΑΕΙ ανάλογα με τη βαθμολογία που συγκέντρωσαν και την δήλωση προτίμησής τους, αφετέρου των διατάξεων των Ν 1268/82 και 2083/92, όπως ισχύουν, για τη λειτουργία των ΑΕΙ και ειδικότερα για τον τρόπο κατάρτισης του προγράμματος σπουδών εκάστου τμήματος, για την ανάθεση διδακτικού έργου στα μέλη ΔΕΠ και για τη διενέργεια των εξετάσεων, προκύπτει ότι η εγγραφή και η φοίτηση εκάστου φοιτητή γίνεται σε συγκεκριμένο Τμήμα ή Σχολή συγκεκριμένου Πανεπιστημίου (ΑΕΙ), το πρόγραμμα σπουδών του οποίου υποχρεούται να ολοκληρώσει επιτυχώς προκειμένου να του απονεμηθεί το αντίστοιχο προβλεπόμενο πτυχίο. Η δυνατότητα άσκησης, παρακολούθησης και εξέτασης σε μαθήματα άλλου Τμήματος / Σχολής άλλου ΑΕΙ από αυτό στο οποίο είναι εγγεγραμμένος έκαστος φοιτητής θα συνιστούσε και καταστρατήγηση των διατάξεων τόσο περί εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση όσο και περί μετεγγραφών. Η μόνη δυνατότητα διακίνησης φοιτητών που προβλέπεται στο νόμο είναι αυτή μεταξύ ελληνικών ΑΕΙ και ομοταγών αλλοδαπών ΑΕΙ στο πλαίσιο αναγνωρισμένων διαπανεπιστημιακών εκπαιδευτικών ή ερευνητικών προγραμμάτων συνεργασίας και όχι μεταξύ ελληνικών ΑΕΙ. Συνεπώς κρίνεται ότι δεν δύναται φοιτητής εγγεγραμμένος στην Ιατρική Σχολή συγκεκριμένου ΑΕΙ να ασκείται, παρακολουθεί και εξετάζεται σε μαθήματα σε Ιατρική Σχολή άλλου ημεδαπού ΑΕΙ.


ΝΣΚ/471/2005

Θητεία και τοποθέτηση Αναπληρωτών Διευθυντών εκπαιδευτικών μονάδων Ελληνόγλωσσης Εκπαίδευσης Εξωτερικού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Ο συντονιστής εκπαίδευσης εξωτερικού δύναται να τοποθετήσει άλλον αναπληρωτή διευθυντή, όχι όμως λόγω λήξεως της θητείας του, αλλά λόγω απαλλαγής αυτού από τα καθήκοντά του, σύμφωνα με την παρ.14 του άρθρου 16 του Ν 2413/96, β) αν παραμείνει ο ίδιος ως αναπληρωτής διευθυντής δεν απαιτείται επανάκρισή του από το αρμόδιο συλλογικό όργανο, και γ) δεν δύναται να επιλεγούν διευθυντές εκπαίδευσης εξωτερικού εκπαιδευτικοί των οποίων η απόσπαση παρατάθηκε νομίμως και πέραν της πενταετίας.


ΝΣΚ/470/2003

Δεύτερη επιτροπή καθορισμού ορίων αιγιαλού κλπ. Συγκρότηση και λειτουργία αυτής. Έννοια εξαιρετικής περιπτώσεως για τη συγκρότησή της. Συνέπειες μη νόμιμης συγκροτήσεως της επιτροπής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η επιτροπή του δεύτερου εδαφίου της παρ.1 του άρθρου 3 του Ν 2971/2001 είναι μία «δεύτερη» «παράλληλη» επιτροπή και όχι «δευτεροβάθμια», η οποία συστήνεται-συγκροτείται σε «εξαιρετικές περιπτώσεις», ο προσδιορισμός των οποίων γίνεται από το αρμόδιο όργανο σύμφωνα με το περιεχόμενο της έννοιας αυτής κατά την κοινή πείρα και αντίληψη, περίπτωση που δεν συντρέχει όταν συστήνεται – συγκροτείται «δεύτερη» επιτροπή λόγω της υποβολής στοιχείων από θιγόμενο ιδιώτη που αποδεικνύουν ή πιθανολογούν σφόδρα σφάλμα στον καθορισμό της οριογραμμής του αιγιαλού κλπ από την επιτροπή του πρώτου εδαφίου της παρ.1 του ως άνω άρθρου, εκλαμβανόμενης της περιπτώσεως αυτής ως «εξαιρετικής». Σε περίπτωση συστάσεως – συγκροτήσεως «δεύτερης» επιτροπής μόνο εκ του ως άνω λόγου, συντρέχει περίπτωση ανακλήσεως της οικείας πράξεως από το εκδόσαν αυτή αρμόδιο όργανο. Εάν δε η εν λόγω επιτροπή έχει προβεί ήδη στη σύνταξη της σχετικής εκθέσεως, το αρμόδιο για την έγκριση αυτής όργανο, στα πλαίσια του ελέγχου νομιμότητας, δύναται να μην την εγκρίνει και να ακολουθηθεί εκ νέου η διαδικασία καθορισμού οριογραμμής αιγιαλού κλπ.


ΝΣΚ/121/2006

Εφαρμογή ή μη του άρθρου 2 παρ.6 του Ν 1735/1987 (αναγνώριση συνάφειας γνωστικού αντικειμένου αλλοδαπού τίτλου) εν όψει της ισχύος του Ν 3328/2005 καθώς και προϋποθέσεις αυτής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η διάταξη του άρθρου 2 παρ.6 του Ν 1735/1987 εφαρμόζεται και μετά την έναρξη ισχύος του Ν 3328/2005, αφορά πολιτικούς πρόσφυγες και επαναπατριζόμενους Έλληνες. Αρμόδιο όργανο για την χορήγηση της κατά τη διάταξη αυτή βεβαιώσεως συνάφειας είναι η Ολομέλεια του ΔΣ του ΔΟΑΤΑΠ, προϋπόθεση είναι η αδυναμία χορήγησης αντιστοιχίας του αλλοδαπού τίτλου έστω και έπειτα από επιτυχή εξέταση σε μαθήματα. Ο ΔΟΑΤΑΠ δικαιούται να ζητήσει όλα τα στοιχεία που πιστοποιούν ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις εφαρμογής του άρθρου 2 παρ.6 Ν 1735/1987.


ΝΣΚ/427/2004

Αρμοδιότητα εκδόσεως αποφάσεως ορισμού ελεγκτών ιατρών για τον έλεγχο των κατ’ οίκον ασθενούντων δημοσίων υπαλλήλων του Νομού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Μετά την μετατροπή της Νομαρχίας σε Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση και την σύσταση της Περιφέρειας δεν δύναται να είναι ο Νομάρχης κατ’ άρθρο 60 παρ.5 του Ν 1943/1991 το αρμόδιο όργανο, για την έκδοση της αποφάσεως ορισμού ελεγκτών ιατρών για τον έλεγχο όλων των κατ’ οίκον ασθενούντων δημοσίων υπαλλήλων του Νομού.